Phuket, Krabi, Paradiisisaar.ee

Lendame kahe lapsega (10 ja 4) oktoobris 2 nädalaks Phuketile.Palun jagage Jens Paradiisisaarelt kogemusi - plaanime minna tema 2 päevasele Phi Phi saare ekskursioonile, mille lõpetaksime Krabil. Kas see reis tasub ära (nelja inimese peale ~540 eurot) või tasuks reis ette võtta omal käel?Milliste vaktsiinide peale mõelda tuleks ning millal need ära tuleks teha kui reisi alguskuupäevaks on 18. oktoober?Soovitage palun majutuskohti Phuketil, Phi Phil ja Krabil. Samuti sooviksime leida toredaid kohti kuhu lastega minna - hetkel on silma hakanud Phuketil vaid Elephants Sanctury ja lennujaama lähedal asuv veepark.Kas kohalikelt taidelt tasub ka uurida erinevaid ekskursioone (huvitaks pigem loodus ja loomad aga kindlasti ka sealne kultuur).Aitäh juba ette kõikidele kogemuste vahetajatele :)

Krabis pole midagi teha, väike asula, kus ainuke vaatamisväärsus on öine turg. Peatuge parem Ao Nangis (mingi 25km Krabist), seal rand ja saab osta kohalikelt erinevaid saare- jne ekskursioone (seega, jah, kohalikelt tasub küll ekskursioone osta). Vaktsineerimisest juttu siin ja siinOff the topic, Anne-Mari ja Nugis sugulased vist? :)

Ma just olin selle lennujaama lahedal Splash resort Phuketis, iseenesest on ok, aga uksikus kohas ja elu valjaspool igav. Takso oli kirves, Naiteks 20 min soit kaubanduskeskusesse 700 bathi. jatsime seega Patong beacil  Kaimata. Soovitan siis kas paar paeva Splash resortis olla ja edasi teise hotelli kas Patong beach laheduses.

Tere,Tulime täna Phuketist. Lapsed on vanuses 9,10,11,16. Ööbisime The Marina Phuket Hotel-s (puhas ja suhteliselt korraliku hommikusöögiga, bassein avatud kuni 23.30). Otsisin just sellist hotelli, kus saab ka õhtupoole basseinis olla. Käisime Phi Phi-l ja snorgeldamas (Khai Nui Island, Khai Nok Island, sobiv ka lastele snorgeldamiseks). Ise oleksin tahtnud Phi Phi-l rohkem olla. Näidati kaugelt Maya Bay-d, Viking Cave-st ja Monkey Island-st sõideti mööda). Kiirpaadiga mõnel hakkas sõites paha (meie seltskonnal oli OK). Reise tasub koha peal vaadata/osta, palju odavamad. Elevante käisime söötmas, Big Budhha vaatamas (kaunid vaated). Sõitsime läbi erinevad rannad, vaateplatvormid. Takso hind (mahutavus taksos 10 inimest) oli ca 1200-1500 (meie rahas 34-43 eur ). Takso oli meie päralt ca 4-5 tundi selle raha eest. Mõni taksojuht küsis lausa 3000 sama asja eest. Veepargis ei käinud, sest mõnes oleme väga pettunud olnud (näit. Singapuri oma). Phuket Fanta Sea show-le oleks ehk tahtnud minna, kuid see ainult umbes õhtul kuuest kümneni ja Tai kohta hind suht krõbe. Rannas olime kahel päeval (lained olid mõnel päeval päris karmid).

Chalongi templis käisime samuti, ilus. Vaktsiine ei teinud.

Soovitaks samuti Krabi asemel Ao Nangi. Paradiisisaare Phi Phi trippi aga ei julge küll soovitada. Kuna reisisime 3 lapsega, siis sai otsustatud et äkki nii lastele parem ja ikkagi kindla peale minek. Laste arusaam sellest tripist oli: kuhu meil nii kiire on ja miks nad meid koguaeg kamandavad.  Nähke parem ise natuke vaeva ja kasutage kohalike abi. Saate kindlasti odavamalt ja mis olulisem, toredama elamuse!

Paradiisisaart pole kasutanud, aga arvestage, et tegemist on massturismi keskusega. Ma kahtlen, kas 50 hiinlase ja paarikümne eurooplasega samas paadis saab kuidagi personaalsema elamuse.Selleks, et Phi Phil turism toimida saaks, on seal täpselt kokku lepitud, mis minut mingi paat kuskil saarenuki juures või rannas on. Seda sõltumata sellest, kas paadis on eestlased või hiinlased. Täpselt aja peale sebimine käib seal kõigil, sest muidu ei mahu järgmised paadid parkima.Selles, et tänavalt võtta on odavam, ma küll ei kahtle.

Jagan enda ja oma reisikaaslaste Tais Paradisaar.ee ehk Jensi poolt korraldatud Phi-Phi 2 päevase tripi kogemust ja sellega kaasnevat nägemust. Kuna sel korral reisisime Taimaal koos lastega ja lugedes positiivseid kommentaare nim. kodulehelt, sai otsustatud, et kasutame Paradiisisaar.ee ehk Jensi teenuseid. Teiseks aspektiks miks sai otsustatud selle tripi kasuks oli, et nii saame rohkem infot selle piirkonna ja Taimaa kohta. Meie suureks üllatuseks pidime nimetatud tripis aga pettuma. Alustuseks selle reisi plusspunktid: uhke kaater, meil kahel perel korralikud konditsioneeriga toad (teised kellega rääkisime kurtsid, et nendel puudus toas konditsioneer ja magada palavuse tõttu oli suhteliselt võimatu), toidukordadest hea õhtu- ja hommikusöök. Ja sellega saavadki plussid otsa. Tegemist ei olnud meie arvates privaatse reisiga „mõeldes Teile“ nagu olime lootnud. Reisi broneerides on võimalik valida max 8 inimest ja sellest tekkis arusaam, et grupp ongi sellise suurusega. Väga hea, sobib meie seltskonnale, sest siis saab arvestada lastega. Mitte kusagilt ei loe välja, et grupid on suurusega ca 20 inimest. Palusin Jensil grupi suurus kirja panna oma lehel, siiani ei ole. Ei ole meil teiste kaasmaalaste vastu midagi, aga me reisisime lastega.  Selle tripi käigus külastatakse kõiki samu kohti mida iga teine teenuse osutaja külastab (vaated on muidugi ilusad). Jens kirjutab oma lehel, et piknik saab olema asustamata rannaribal. Ei näinud me asustamata kohti. Ühte kohta sooviti peatuma minna, seal oli liiga palju rahvast, sõitsime edasi kohta kus ühed olid oma pikniku lõpetamas, saime meiegi sööma hakata. Ööbimiskoht (Viking) asub ilusas kohas ja sellel on oma privaatne ilus rand, aga ta ei asu paradiisis kuna juba esimesi päikesekiiri saadab loodushäälte asemel lakkamatu paadimootorite plärin. Tervet seda trippi saadab sõnum kiire! Antud kiirustamisest (kes teab millest muust veel) meie 20-ne liikmeline seltskond kokku ei sulandu ja ühtset meeskonda ning meeleolu ei tekigi ning kokteiliämbrid õhtupimeduses kokku kahjuks ei kõlise. Ka ei mahtunud kogu seltskond õhtusöögil ühise laua äärde. Meie lootus oli, et saame õhtuhämaruses ühiselt nautida tuleshowd. Meid aga viidi paadiga nn linna, sinka-vonka mööda tänavaid teise saare otsa ja öeldi, et 3 h pärast kohtume siin. Vaatame pisut tuleshowd ja longime saarel sihitult ringi. Vähemalt lastel oli natuke lõbus kuna said limbot tantsida ja suurel hüppenööril hüpata. Kui me poleks ülejäänud grupist Koh Lantalt tulles paar tundi varem kohale jõudnud, siis ei oleks ka mahti saanud hotelli randa nautida, sest oli kiire. Ülejäänud seltskond pidi jõudma kell 11, aga jõudis peale 12. Oleks olnud kena Jensist, kui ta oleks teavitanud ise, et jäävad hiljaks nii ja nii palju. Meil oli kohalik number ja poleks see kõne praktiliselt midagi ka maksma läinud. Ka teist päeva saadab märgusõna „kiire“.  Hommikusöögile palutakse kõigil ilmuda hiljemalt 8:30 ja mingit kella 9:00 magamist pole ettenähtud nagu algselt lubatud.  Reisi broneerides on eraldi välja toodud „ lapsed tripile 4-12“. Saades teada teise päeva plaani, et mäe otsa minnakse jala, otsustasime hommikuks, et laste säästmiseks 2 täiskasvanut meist jääb lastega majutusasutuse randa nautima ja 2 lähevad Viewpointi külastama. See osutub väga õigeks otsuseks kuna sellises kuumuses (väga soe on seal meie mõistes alati) oleks olnud lastele väga kurnav seda jalutuskäiku läbida ja nautida. Tuleb mainida, et kolm last (6, 7 ja 8.aaastane) kes sellel reisil osalesid on tublid reisisellid ja see pole nende esimene reis. Samas ka mõnele täiskasvanule, kes mäe otsa ronis, oli see paras katsumus. Tulles tagasi selle juurde, et lapsed on reisile teretulnud, siis jääb mulle arusaamatuks mil viisil pere väikeste lastega kiirustamata sinna mäe otsa saab ja et kõigil oleks veel ka naeratus näol.  Viewpointi jõudes avanes ilus vaade ja meil kaasas olnud giid teatas, et ärge siin pildistage, üleval saab ka. See jäägu siiski minu otsustada kus ja mida ma pildistan.  Tuleb veel mainida, et Jens ise sellel reisil kaasas ei olnud (reisikava juures oli küll märge, et ta ise osaleb sel reisil) ja meiega kaasasolnud eestlasest giidil puudusid igasugused teadmised Taimaast. Seega targemaks me ei saanud. See nägemus on meie seltskonna ja ainult 2-päevase Phi-Phi tripi kohta. Seega palun üldistusi mitte teha.

Vaktsineerisime A-hepatiidi vastu. Ao Nangi rannas olime vaid esimesel päeval 6st ja rohkem sinna ei kutsu tagasi, sest rahvast oli palju, rand on räpane, vesi ei paistnud läbi. Rentisime rollerid ja sõitsime kaugematesse randadesse. Võimalus on Ao Nangist paatidega nii Railay randa kui ka lähedal olevatele saartele sõita.

Kui lendate Phuketile siis soovitan väga ühendust võtta https://phuket.ee/ lehelt Andresega. Käisime temaga Phi-Phi tripil ööbimisega. Elu lahedaim kogemus, kiiret meil küll kuskile ei olnud. Seltskond oli 12 inimest ja saime mitu uut toredat sõpra.Ao nangis ööbisime 2 nädalat Krabi Resordis. Super ilus koht ,ainuke hotell millel oma privaatne rand. Vesi jah ei ole kõige selgem aga ujuda oli mõnus.

Lohutuseks rohutörtsule võib öelda, et ehk olid ootused liiga suured.Phuketi piirkond on massturismi koht, kus käivad miljonid inimesed aastas. Phi Phil iga pisikese nurga juures käib päevas kümmekond tuhat inimest ja mitusada paati. Kui arvestame, et valget aega on ca 7 tundi, siis 250 paadi puhul päevas teeb see 35 paati tunnis ehk ca iga kahe minuti tagant tuleb uus grupp peale.Seepärast on seal väga täpselt ära jagatud, et iga grupp saaks enam-vähem nautida oma "privaatset paradiisi" - 15 minuti kaupa terve päeva vältel. Teie asustamata rannariba on samuti "asustamata" 15-mintiliste tsüklitega, kui teie saabudes oli keegi seal ees, siis see rühm oli kuskil varasemas viewpointis või "privaatses" rannas kümme minutit liiga kaua mökutanud ja sellega keeranud sassi nii enda kui veel tuhandete inimeste "privaatse" elamuse.See kiirustamine ei sõltu sellest, kas reis on ostetud tänavalt, hotellist või Paradiisisaarelt. Turism on seal väga täpselt välja kalkuleeritud peenhäälestatud programm, kus tõesti üheski kohas ei ole ka pooletunnist, rääkimata tunnist vaba perioodi. Parimad reisikorraldajad suudavad küll jätta mulje, et te täiesti juhuslikult hakkasite kuskilt kell 12.20 liikuma, sest "kõik sai nagunii vaadatud", mitte sellepärast, et slot sai läbi ja kui veel 15 minutit mökutada, siis jõuate viimasesse kohta juba pimedas. Hinnaerinevus tuleb kindlasti giidi ja reisikorraldaja kasumiootusest. Kohalik giid (kes küll ei paku reeglina mingit kohalikku elamust, 99% tema tööst on grupid õigeaegselt kohale ja minema peksta) tahab ehk 1000 baati (25 eurot) päev, Eesti giid ilmselt 3-4 korda rohkem. Eks selle peab grupp kinni maksma, lisaks reisikorraldaja tahab raha - keskmine kohalik Tai korraldaja teeb ehk mõnikümmend gruppi päevas ja võtab ühe grupi pealt vähem raha kui 1-2 gruppi päevas ette võttev eestlasest reisikorraldaja. Jälle ca 5-kordne hinnaerinevus sellelt tasult.Küll aga peaks selle raha eest tõesti pakkuma rohkem omakeelset suhtlust ja juhendamist. Ehk ka ausamat lähenemist kohalikule turismile ja selgitamist, miks kogu aeg nii kiire on.

Tere," Käisime Phi Phi-l ja snorgeldamas (Khai Nui Island, Khai Nok Island, sobiv ka lastele snorgeldamiseks). Ise oleksin tahtnud Phi Phi-l rohkem olla. Näidati kaugelt Maya Bay-d, Viking Cave-st ja Monkey Island-st sõideti mööda)"See reis oli meil 25 eur/nägu koos lõunasöögiga.Rahvast oli paadis ca 30.

Jälle veider kommunikatsiooni puudumine. Maya Bay ja Viking Cave suleti eelmisel aastal turistidele, et loodus saaks taastuda. Millal uuesti avatakse, pole teada.Kohalik giid võibolla hiilib mööda selgitustest, aga eesti giid võiks ju selgitada korduvalt, mis olukord on, kuni kõik kuulevad ja aru saavad.

AoNang on koht 3-4 päevaks. Rand on puhas, kuid piisab ühest veetõusust ja hommikul ei tunne enam kohta ära. Phi-Phil käinud ei ole, kuid kohalikule giidile ütles AoNang-is paaditeenust pakkuv mees nii. Kiirpaati ei soovita, kui varem kasutanud ei ole. Merehaigus tuleb kergelt. Kas minna Phi-Phile? Ülehinnatud koht, turistikas. Tema poolsed sõnad olid, midagi sellist, et ilma millestki ei jää ja ei tasu ära see lühiajaline saate külastamine. Ma siitpoolt küsiks, kas tasus ära, mis oli kõige meeldejäävam asi?

Mees80- meie saime Phi-Philt ikka väga laheda elamuse. Olime seal esimest korda. Ööbisime ühe öö ja hotell ei olnud midagi suurepärast aga peale pidu kõlbas ära magada küll. Kõik elementaarne oli olemas. Kiirpaadiga käisime läbi põhilised saared. Öösel ämbrijoogid, limbo ja tulemöll. Kui varem ei ole näinud siis soovitan küll. Öösel 30 kraadi sooja, lõbusad inimesed ja maitsev toit- no miks mitte seda kogeda?Hommikul 8.30 kõndisime rahulikult View Pointi -kõik minu pildid on tehtud nii, et taustal pole ühtegi hiinlast. Vaateplatvorm oli täiesti tühi. Mina oleks seal max 3 ööd ja siis läheks edasi. Vanus meil 40 ja pole erilised möllumehed aga siis sai ikka pidutsetud sajaga.Igakell lähen tagasi.

Käidud Phi Phi l nii kohalike pakkujatega ja ka omal käel.Viimati siis ka Jens ga ja see oli neist valikutest parim.Kohalikul kiirpaadi tripil viidi umbes Phi Phi le sööma ja õeldi look monkey .Maya Bay s oli palju kaatreid ja sinna ei mahtunud ja aega ootamiseks polnud. Seevastu Jens ga oli aega igal pool rohkem kui piisavalt (tundus nagu lihtsalt kulgemisena). KA Maya Bay s oli valitud külastuseks aeg kui rahvast vähem ja tehti ka pikemaid snorgeldus peatusi.Öine tuleshow jne oli ok ja koju minek ,millal keegi tahab ,ei pea ju kambas liikuma kuigi ja mainiti ka aeg millal Jens ise tagasi hotelli läheb.Broneeringu süsteem  Paradiisisaare Tripipoes ei näita grupi suurust ju vaid vabu kohti. Sööke ja paati juba kiideti. Ööbimine jah palav aga see eest väga eksootiline. Ah jaa kogu aeg sai selgitusi, mis,kus millal ja kuidas ,mida, kus kohalikud teevad ja elavad.IGATI SOOVITAN (NB olin aga ilma lasteta)Täiesti teine reis lugedes eelkirjutajate juttu