Reis Horvaatiasse noorematele

Niisiis palun siinsete reisigurude abi.

Veidi tutvustuseks ideest ka. Plaan minna sõpradega (vanuses 21-25) 6-8kesi (kas ühe suurema või kahe autoga?) suve alguses, umbes 10/15 -20/25 juuni väiksele reisile. Keegi meist pole poolast kaugemale autoga sõitunud. Ideaalis on plaan sõita ühe korraga sinna ja sama tagasi juhte vahetades (kas tunudb tehtav?). Peamisteks eesmärkideks on puhkus koolist kenas rannas, veidi pidutsemist ja veidi tahaks ka kohalikku elu ja kuluuri näha.

Siit siis küsimused:

Millise eelarvega peaks arvestama, sealne majutus, söök-jook, atraktsioonid, piletid. ümmarguselt võtsin 5500km sõitu. Millised lisakulud kaasnevad, tollimaksud, kiirtemaksud jne ?

Kas targem on minna kõige otsemat teed pidi läbi Poola või siis valida mõni teine mugavam marsruut?

Kuna varasemaid postitusi lugedes tundub, et enamus on reisinud perega. Siis kuidas tunudub mõte leida majutus 6-8le inimesele kohapeal, või tuleks varem midagi kindalt ära bronnida? Kas targem oleks mingi apartment rentida?

Kuhu üldse soovitate minna? Eesmärkideks siis peamiselt päeval rannas olla või autoga ringi sõites, maad avastada. Öösel klubides-rannapidudel käia. Oskab keegi üldse midagi üldsit kohaliku ööelu kohta kommenteerida, kuidas toimib, kuidas suhtutakse jne. Sealhulgas ka kodumajutuse kohapealt kuidas suhtutakse kui veidi purjakil inimesed öösel sisse marsivad?

Plaan on ka päev või kaks investeerida kultuuri. Siis kuhu niiöelda ekskursioonile, ( mõni rahvuspark, muuseum või muu vaatamisväärsus)

Mida üldse peale riiete kaasa võtta? Kas on mõtet Eestist süüa-alkoholi kaasa võtta või on kohalikes poodides isegi odavam.

Ette tänades Tubli tudeng Germo

Viamichelin.com on võimalik sisestada, palju auto kütust võtab, arvutab marsruudi järgi nii teemaksud kui ka kütusekulu. Ühe autoga on odavam, kui kahega. Kui suurema pead rentima, eks siis tuleb arvestada Kõige lihtsam ja ilmselt ka odavam oleks üürida mingi apartement/villa kogu perioodiks ette ära. See küll piirab tegevusvabadust mõnevõrra, kuid välistab kohapeal vaidlused ja tülid - nii palju, kyi on erinevaid inimesi on ka erinevaid arvamusi (mis sobib ja mis mitte, kellele kallis kellele odav jne)

  1. Ühe jutiga kohale sõitmine on küll võimalik, kuid arvan, et mõttetult koormav. Sest ega ainult juht ei väsi, ka autos sõitvad kaasreisijad väsivad sellise pika sõidu peale ja keegi neist väsinud kaasreisijatest peaks siis juhiga mingiaeg kohad vahetama.

Ise sõitsin 2 peatusega. Startisime Tallinna lähedalt 03.00 öösel ning järgmisel päeval kell 21.00 olime lõuna Poolas, veidi enne Slovakkia piiri. Seal ka ööbisime. Poola puhul tuleb arvestada seda, et kiiresti seda läbida pole võimalik, küla on külas kinni ja kiirusepiirangud stiilis 50/70/50/70.

Järgmise päeva hommikul oli start (vist umbes 08.00 aeg) ning 18.00 õhtul olime Balatoni ääres, kus tuli ka teine ööbimine. Järgmise päeva lõunal start ja 18.00 olime Horvaatias kohal (oleks saanud 2 tundi kiiremini, aga mingi ummik oli). Meie peatusime Makarskas.

Seega kokku tuli puhast autosõitu umbes 35 tundi. Nüüd mõtle, kas oleks tore nii kaua autos istuda. Meie läksime 3-kesi, mina istusin taga. Seega sain seal üksi vabalt laiutada ning jalgu üle terve tagaistme hoida. Hoolimata sellest ning 2 vahepeatusest, oli sõit ikkagi väga tüütu ja kurnav - eriti tagasisõit. Hoolimata sellest, et ma ei ole kõige suurem mugavusreisija, ütlen ausalt, et enam ei võta ma kunagi sellist reisi ette, see on täielik enesepiinamine. Lisaks tuleks arvestada ka asjaoluga, et võttes arvesse EA otselendude sooduspakkumised jm lennufirmade soodushindu, maksime meie oma autoreisi eest isegi rohkem, võrreldes praeguste lennuhindadega !!! Seega julgeksin nii teemaalgatajale kui ka teistele teemat lugevatele inimestele tugevalt kaaluda ka lendu autoreisi asemel. Autoreis sobib neile, kes soovivad külastada ka muid riike. Kui eesmärk on saada üksnes Horvaatiasse, siis pole autoga minekul pointi (eeldusel et kuupäevad on veidigi paindlikud, mis võimaldavad saada hea hinnaga lennukipileti). Inimesed kipuvad unustama, et kui tehakse teepeal 1-2 vahepeatust ööbimisega, siis tuleb selle eest ka lisaks 20€/öö maksta. Samas kohapeal saaks 20€/in 2 päevaks kohapeal auto rentida.

  1. Meie läksime suhteliselt ökonoomse autoga: uus VW Caddy 1.8 TD. Kokku läks bensiin + teemaksud 750€.

  2. Koha osas: olen ise vaid Makarskas käinud, seega pole mul millegiga võrrelda. Küll aga võin öelda, et seal oli igati tore olla. Ööbisime otse promenaadi ääres (200m). Promenaadil on söögikohtasid/rannabaare/ööklubisid küll ja veel. Vahemärkusena mainiksin, et seal ei ole klubid lahti nagu Eestis, hommikuni. Üldiselt hakkab peale 02.00 täielik vaikus. Sealt väljusid laevad, millega sai võtta päevaresi lähedal asuvatele saartele (Bol, Jelsa, mingi oli veel). Laevatripp maksis 25€, hinnas lõunasöök ja mõningad joogid. Soovitan kindlasti ära käia. Kui on valida laevade vahel, siis soovitaksin Makarski Jadrani. Enne lõunat pakuti juba mingit tequila laadset kohalikku jooki, mõni ime siis et lõunaks korralik pidu juba käis.

  3. Asjade kaasa võtmisest. Poodides on hinnad samad mis meil. Mina isiklikult ei võtaks küll mingit sööki kaasa. Alkoholi osas: vahet pole mida joote, mina ostaks joogid Poolast või Ungarist (enamus joogid tunduvalt odavamad). Nagunii tehakse sõidu jooksul peatusi, meie tegime need kaubanduskeskuses (Auchan, Lidl). Kui olete selle magusa peedilaadse "veini" joojad, siis need saate Ungarist väga odavalt. Ise ostsime kasti Belgia õlut, mis siin maksab 3€ pudel, seal oli 1,8€.

  4. Minu eelarve oli 100€ päev. Ööbimine oli sellest 20€/päev ehk siis 80€ päev puhtalt kulutamiseks. Selle eest sai koonerdamata kenasti hakkama. Samas meie mingeid võileibu hotellis ei teinud, sõime ainult väljas. 100€ kulus ka lihtsalt emotsiooniostudele. Seega saab ka tundivalt odavamalt hakkama. Suht koht kohustuslike kuludena tooksin välja kummitallaga rannaplätud (10€, Eestis kallimad) ja täispuhutava madratsi (10-15€). Sellega sai meres pikutada, sest rannas sellise kuumusega üle 15 min olla ei kannatanud (juuli keskpaik). Atraktsioonidest käisin parasailingul (oli vist 25€). Kaatrite rent oli seal Eesti hindadega võrreldes väga odav.

Ühe liiklusvahendiga, k.a. rendibuss, tuleb reis soodsam. Muideks bussi võid rentida minu käest. Unusta ära ühe jutiga sõitmisest, see on tõeline oht iseendale ja teistele liikjejatele. Kuskil Poolas peate vahemaandumise tegema (Poola öömajad ei ole kallid). Ja Poola läbimiskiirust ei saa kunagi ette planeerida, seal lihtsalt juhtub kõike. Kiireim on ikkagi põhi trassid. Kiirteemaksud sinna ja tagasi umbes 30 eur.

Tänan senistele vastajatele.

Olen aru saanud et ühe raksuga kohale ei sõida, ilmselt võtame plaani vähemalt ühe vahepeatuse siis Poolas. Ja hakkame uurima suuremat mikrobussi varianti.

10 päevase tripi jooksul, millest nädala tahaks vähemalt Horvaatias kohapeal olla on silma jäänud kaks kohta, Split ja Dubrovnik mille vahel siis aega jagada. Kuidas kirjeldaksite neid kohti, kas peale linna enda, on läheduses ka muud vaadata? Milliseid saari peaks kindlasti külastama? Kas tasub üks öö ka kuskil saarel ööbida? Pagi saar tundub päris huvitav ka, kellelgi kommentaare ?

eelarve peale mõeldes, mõtlesime et võiks jääda kuskil 600 euri ringi, millest siis kuskil pool oleks transport ja õõbimine, ja teine pool söök jook ja niisama kulutamine. oleks tehtav? arvestades kuskil 125€*8 küttele 175 euri nägu 7ööd magamist ?

Tänud veelkord Germo

Dubrovnik rohkem uhkes üksinduses, nädalase reisigaei tasu nii sügavale suunduda. Zadari, Spliti, Makarska liin katab teie vajadused ära. Saarele minge autota päevase laevareisiga.

18.-25.juuni, Estonian Airi otselend Spliti 344 EUR, väike auto alates 120 EUR samaks perioodiks. Arvestage juurde teepealsed tegelikud kulud autoga minnes ning arvutage, kas ikka tuleb rendibussiga või autoga odavam. Kusjuures - võibolla polegi vaja autot kogu nädalaks, kui plaanite põhiliselt pidu panna? Lisaks 5 päeva maaast leitud, võite kasvõi 10 päeva kohal olla.

175€ 7 ööks teeb siis 25€/öö, selle eest saab kindlasti ööbimise. Kütusele lisanduvad ka kiirtee maksud. Seega kui tahate saada kütusekulu hinnaks koos teemaksudega 125€ peab Teil ikka öko auto olema, selline mis võtab alla 7l/100. Ma ei saa aru, kust tuleb loogika, et rendibussiga (millel tunduvalt suurem kütusekulu kui sõiduautol ning mille eest peab veel lisaks renti maksma) saab üldse kuidagi soodsam tulla?

Raha rahaks. Bussiga ja üheskoos on lõbusam. Saab kambas kaarte mängida, lobiseda, koos õlut lasta. Kaks autot on kaks omaette seltskonda, tekib meie-teie efekt.

9-kohalise väikebussi kütusekulu on 7,5 l/100 km! Selle tripi kütusekulu kahe auto puhul on umbes 1100 eur. Väikebussi kütusekulu 600 + rent 500 (10 päeva). Lisaks oma autode kulu. Rendibussil maksab auto kulu rentija.

Ei ole kunagi kuulnud 9-kohalisest väikebussist,mille kütusekulu-8 nägu pardal oleks 7,5 l. Kust kohast selliseid saab?

Mul on eelmise aasta Renault Trafic. Eelmine suvi sai käidud 2 korda Ukraina Karpaatides ja sellel aastal Austrias. Kasutades püsikiiruse hoidjat, tuleb tõesti kütusekuluks 7,5l/100km. Austria reisil oli peal ka katusebox, ning kütusekulu oli 7,9l/100 km.

Kas kavatsed Ungaris ja Horvaatias kiirteedel sõita 90 km tunnis?

See 7,5l/100 km peale võib reaalne olla küll.Sai ka Trafikuga Slovakkias käidud, 6 inimest autos, lisaks katuseboks.Mootoriks 2,0 diisel 84 kw, oli vist ka eelmise aasta väljalase.Vähemasti kompuutri järgi oli keskmiseks kütusekuluks 7,1-7,2 l/100 km ja üldjuhul sai ikka kiiremini kui 90 km/h sõidetud

Mõned soovitused Germole-omadest kogemustest.

10-12 päeva on Horvaatia puhul küll veidi vähe,kuid esmaminejatele rohkem kui küll.Horvaatia rannik on nii pikk ja huvitav,et seda ühe reisiga avastada ei jõua.Tuleb käia veel ja veel. Olen reisinud autoga väga palju ja kaugele-lihtsalt meeldib sel viisil reisimine. EELARVEST- Ükskõik,kui palju sa reisiks planeerinud oled,jääb seda raha ikka väheks,eriti kui oled noor. Samas ütlen,et kui puhkus on planeeritud,siis olgu ta ka puhkus-st.väga väsitav ja ebameeldiv on puhkuse ajal raha lugeda ja millestki ahvatlevast loobuda.Millal siis veel, kui mitte puhkusel olles? Olen kauaoodatud puhkusereisi nimel loobunud nii mitmestki ahvatlusest kodus olles. Nooremana olles,näpistanud isegi kõhu kõrvalt. Olgu raha veidi enam ja jäägu üle,kui,et puudu tuleb. Eriti finisi osas ja suurema seltskonnaga reisides,on lahkhelid kiired tulema-heidetakse üksteisele ette,kui palju keegi laristas jne. Välistatud on selline mõte,et sõbral raha küll,võtan talt võlgu ,kui puudu tuleb.Eelarve planeerimisel arvestagu igaüks eraldi ja samas ka kõik koos. MARSRUUDIST- Isiklikult soovitan teil minna läbi Poola-Slovakkia-Ungari.Läbi Tsehhi-Austria on küll mõnevõrra kiirem,kuid samas ka kulukam(kiirteemaksud,snäkipeatused,vahemajutused,kütus,jne.). Läti-Leedu-Poola,ei soovita piirkiirusega riskida-saamahimulisi pollareid teed täis. Ilma vahemajutusteta ei soovita sõita,võta kuulda ka eelpoolsoovitajaid. Tavaliselt juhtub nii,et vahetusjuht,kes võtab rooli üle, on ikka mõne õlle libistanud, lootes,et küll see välja läheb teme sõidu ajaks.Aga võta näpust.Pealegi on seltskond juba esimese sõidupäeva õhtuks väsinud ja luud-kondid kanged.Näit.Lublinisse jõudes olete läbinud pea 1100 km.Seda on palju. Lihtsam on bronnida sinna vahemajutus ja õhtul 19-20 ajal kohale jõudes(seda eeldusel,et stardite 3-4 hommikul),teha väike kräu-maandamaks pinget ja väsimust-hommikul edasi.Lublinis on odavaid majutusi rohkem,kui küll.Tasub muidugi mõelda et nii suure seltskonnaga ei pruugi te kõik ühte kohta majutust saada,sestap broneerimine. Lublinis ei ole eriti midagi vaatamisväärilist,seega varuge esimese päeva õhtuks snäkid,õlled- viinad,kas tee pealt või kodust.Tehke parem majutuskohas väike lõõgastus. Edasi kihutades on kaks võimalust-Budapest või Heviz.Heviz on muidugi võimas kuurortpaik,kuid jääb nooremale seltskonnale ehk veidi igavaks. Mina soovitan Budapesti.Võtke vahemajutus võimalikult kesklinna ja Doonau lähedale.Odavaid rohkem,kui küll.Ärge üritage liigelda õhtul autoga -jääte jänni nii liikluses,kui ka parkimiskoha leidmisel.Metroo ja tramm ajavad asja ära. Jõuate Budapesti a17.00-18.00. Võtke õhtune laevakruis Doonaule- võimas elamus. Ei maksa palju-hinna sees tavaliselt vahuvein ja snäkid. Majutuskohas aidatakse selle ostu organiseerimisega.Saate vinjeti millega kaasneb hinnasoodustus. Õhtul on jõeäärsetes välikohvikutes melu rohkem kui küll.Metroo suletakse 24.00,sellega tuleb arvestada. Hommikul startides ,gaas põhja ja olete 5-6 tunniga Horvaatia rannikul. Jõuate veel õhtul varbad vette. Soovitan ise lõuna poole, näit. Zadar-Makarska vahele, (uva-le tuginedes)vesi suve alguses soojem. Noorele seltskonnale kindlasti käia Sibenikus Solarise rannas-õhtune melu võimas. Samas lähedal ka KRK rahvuspark-tasub külastada. Makarskast läheb ka praam Brac´i saarele.On ka väiksemaid laevatuure otse Brac´i saarele-Boli( väidetavalt ilusam liivarand Horvaatias).

Makarskast leiab majutust ka ilma bronnita,kuid samas kaotate selle otsimisega aega ja jällegi ei ole kindel,et on pakkuda kõigil nii suurele seltskonnale ühte kohta. 6-7 päeva kohapeal on paras. Tagasitee võite sõita ilma vahemajutusteta,juhte vahetades.

Edu teile,planeerimisel. Kui on küsitavat,laske käia. Vastan,kui oskan.

Tänan väga põhjaliku vastuse ja asjalike näpunäidete eest.

Ei hakka uut teemat tegema ja segan väheke vahele. Endal ka pundiga minek juulis Horvaatiasse rendibussiga ning sinna mineku kohta küsimusi ei ole aga tahaks küsida tagasituleku kohta.

Mõtlesime, et kuna oleme niigi kaugele juba tulnud, siis võiks asja võtta ikka täiel rinnal ja tagasi Eestisse põrutada marsruudil Horvaatia - Bosnia Hertsegoviina - näpistada natuek ka Serbia tippu - ja siis liikuda vaikselt ülesse poole Ungari / Rumeenia kaudu.

On mõtet BIHist üldse edasi liikuda (Serbia jne.) Ning kuidas turvalisus seal kandis on?

Võite pakkuda ka muid variante kuidas tagasi tulla Eestisse Horvaatiast (Split). Eesmärk polegi võib-olla nii väga meeletult vaatamisväärsusi näha vaid lihstalt külastada teisi riike/linnasid ja tutvuda väheke inimestega.

Aitäh.

Germo, kui reisil käidud, siis anna kindlasti teada, kuidas läks ja palju lõppude lõpuks bensiinile kulus. Minujaoks tundub see 7,5/100l bussi kohta täiesti ulme. Kui nii odavalt on tõesti võimalik, siis ehk väljun ka ise kunagi oma mugavustsoonist (lennuk). Muide, ma korra googeldasin ning leidsin, et Renault Trafikut saab ka tiba odavamalt kui 50€ päev :)

Sagrada, antud marsruuti pole küll läbinud, kuid võin pakkuda enda arust huvitavaid variante. Nt tagasi läbi Sloveenia, Austria ja Tšehi. Ilus loodus, kaunid linnad. Pidime ka ise Horvaatiast tulles seda marsruuti läbima, kuid paraku jäi plaan ära, kuna tagasitulles oli sõitmisest juba kõrini ning kõik tahtsid vaid kiiresti koju saada. Kui juba, siis juba põhimõttest lähtudes on ka lihtsam variant: Splitist praamiga Itaaliasse ja läbi San Marino Veneetsiasse. Ning sama teed tagasi.

Germo-le Oleme käinud puhkamas juba aastaid ja erinevate variantidega. Nii mitme autoga, kui ka ühiselt bussiga. Igal asjal on omad head ja vead. Mitme autoga käimisel oleme kasutanud autode vahel suhtlemiseks (ja ka Eesti rekkadega Info vahetamiseks) lällereid (ja juttu jätkub kauemaks :)). Bussiga liikumisel on see, et juhul, kui kellelgi on mingid erihuvid (ära muretse, kindlasti on ja kui ei ole, siis tekkivad), siis on kogu seltskond nendega tahes tahtmata seotud. Mitme autoga minnes on küll olnud seda, et seltskond autode vahel muutub ja käiakse ka erinevates kohtades (naised shoppama ja mehed kalale). Kulud, eriti veel juhul, kui peate hakkama midagi rentima, on suures plaanis samad, mis mitme autoga minnes. Oma autodega minnes on veel see pluss, et sa tead oma auto "trikke" (igal autol on ju omad "trikid" :)) ja kui läheb võõra s.t. rendiautoga, siis selle "trikke" sa ju ei tea ja need võivad närvid ära süüa, sest nii nagu tavaliselt rakendub Murphy seadus, et "trikk" tuleb siis, kui keegi sind aidata ei saa (nädalavahetuse öösel, kui rendile andja sinu telefonile ei vasta ja kindlustusse helistades ei oska sa ka täpselt kirjeldada, kus sa asud, et sulle abi saadetaks :)). Kütusekulu on kinni "kõrvade vahel". Kui liikuda legaalsetel kiirustel ja ka kiirteedel mitte "mõistust kaotada", siis need siin välja öeldud kulud on täiesti reaalsed. Minul endal näiteks Horvaatia ringi keskmine kulu kodust koju oli eelmisel suvel 5,6 liitrit. Autoks Citroen C4 Grand Picasso 1,6 diisel manuaalkastiga koos kahe matkaboksiga, millest üks katusel ja teine taga, kärukonksu otsas. Rääkimata sellest, et kogu aeg töötab kliima ja 2 külmikut ning autos 4 täiskasvanut. Meie ühised kulud (kütus, teemaksud, söömised - joomised, öömajad (kordagi ei maganud autos) olid 26 eurot ööpäevas. Lisaks muidugi shoppamised, aga see on individuaalne. Meie kogemus on see, et sõidame Eestist ära reede õhtul, peale tööpäeva lõppu ning sõidame tankimise ja söömise peatustega ööpäevaga (laupäeva õhtuks) välja Slovakkiasse. Seal "laseme head õlled", peseme ja magame linade vahel ennast välja. Pühapäeva hommikul stardime kella 7 paiku (kodu järgi kella 8 ajal) Ungari poole, ennelõunaks oleme teisel pool Budapesti, seal ostame sööki ja jooki ning varajaseks õhtuks oleme Aadria mere ääres väljas. Kuna kõik on puhkuse alguses nagu nii õhinas ja adrenaliin "möllab", siis ei ole see kohale sõit nii "tappev" üldse. Meil on ka lapsed kaasas olnud (alates 3 aastasest) ja ka nemad on selle ilma virisemata üleelanud. Muidugi on see palju kinni laste kasvatuses ja harjumustes. Kui meie omad väiksed olid, siis maksid kantavad DVD mängijad sellist raha, et sama raha eest sai Horvaatias ära käia ja nende "DVD mängija" oli akna taga pidevalt muutuv loodus ja vaated (no endal oli muidugi rääkimist ja seletamist nii, et suu väsis ära, aga see eest ei tulnud uni peale).

Sagrada-le Selle BIH-i turvalisusega on erinevad lood. Kõige pealt arvesta sellega, et seal riigis pole kiirteid. Peamagistralid on sama laiad, kui Tartu maantee, ainult, et mägedes. Seal liiguvad kõik, alates hobuvankrist ja 25 aasta vanusest rekkast nii, et seal peab Sul aega olema. Politsei on seal "maias"! Kuna riigis on etnilised vastuolud, siis läheb ilmselt nii nagu veab. Meie tuttavad käisid ja olid väga rahul (neil oli halli värvi Kia Cee'd), meid prooviti 2 korda. Esimene kord visati Mostari juures kivi esiklaasi (aga õnneks jäi klaas terveks), et ma peatuks, teine kord prooviti Sarajevo kesklinnas foori taga auto tagumine uks avada (aga autouksed lukustuvad mul automaatselt). Minu auto näeb muidugi välja nagu tõelisel turistil :). Aga sellegi poolest ole tähelepanelik ja käi ära.

Reisikihku, avastamise rõõmu ja päikest :) !