Ryanair Kaunas - Kos , puhkus Kreekas

Ryanairil Kaunasest mitmed huvitavad ja soojad sihtpunktid algusega Kaunasest. Võtsime ette 5 päevase puhkuse sellisel Kreeka saarel nagu Kos, Dodekaneeside saarestikus. 5 päevane reis sobib hästi Ryanairi lennuplaaniga , lennud toimuvad esmaspäeviti ja laupäeviti. Kaunasesse küll ca 6 tundi autosõitu, kuid selle ebameeldivuse kompenseerib odav lennu hind, meie piletite maksumus u 100 eur nägu. Saar on üsna väike, lennuväljalt mis asub saare keskel Antimaheas on mõlemasse saare otsa ca 30 km, nii et 5 päevane reis on täiesti piisav et saarest ülevaade saada.

Rentisime kohe esimesel päeval rolleri  5 päevaks, plaanisime seda rentida lennujaamast, kuid kahjuks ei paku seal ükski rendifirma rollereid. Niisiis läksime bussile mis liikus Kosi(sellist nime kannab saare pealinn) suunas. Ca 10 min bussisõidu järel sõitsime läbi Mastihari linnakese, kus nägime bussiaknast rolleri renti, vist oli „Theo“ nimeline, ja seal saimegi kaubale 50 eur(10 euri päev) , 2 taktilise 60 cm3 Aprilia eest(juhilubasid tahetakse rendilepingu sõlmimisel näha).  See roller osutus meie keharaskustele täitsa parajaks(130 kg kokku). Ilmselt oleks mõni lahjem pill nõrgaks jäänud. Sirgel suutis 60 km/h välja joosta  ja ka päris järskudel mäkketõusudel pigistas 40 km/h välja.

Esimeseks kolmeks päevaks oli meil eelnevalt kinni pandud tuba hotellis Sunny View Kardamenas, mis asub saare keskel lõunarannikul http://sunnyviewhotel.gr/en/kardamena.html. Lihtne,hubane, soodne , puhas , suure basseiniga perehotell mida peab peremees George oma perega. 3 päeva koos hommikusöögiga 75 eur. Klientideks peamiselt keskealised britid peredega, kõik väga suhtlemisaltid ja toredad. Kardamenas kindlasti külastage sellist restorani nagu Pelagos(asub kohe promenaadil pisut tsentrist eemal), osanik ja kelner Mike on tõeline vaatamisväärsus, ja loomulikult toit on väga hea.

Teisel päeval võtsime ette tripi saare läänerannikule , Kefalosesse ja selle ümbrusesse. Ca 25 km Kardamenast , kusjuures poolele teele jäävad parimad Kosi rannad. Kefalose ümbruses ilusad vaated saare lõunarannikule, Kefalosest läbi sõitsime nii palju kui võimalik lääne poole ,kust leidsime tee lõpus väga maalilise restorani ja parimate lainetega ranna. Kuna läänetipp täiesti avatud avamerele,ühtegi saart pole laineid takistamas, siis pidevalt ca 1-2 m lained garanteeritud. Teisipäeva õhtuti korraldab George hotellis nn kreeka õhtuid 25 eur nägu, söö palju jaksad kohalikke hõrgutisi ja kella 8-9 vein tasuta.

Kolmandal päeval sõitsime mägedesse saare keskosas, selline kohalik asula mägedes nagu Zia, väga idülliline mägiküla koos mõnusa terrassiga restoraniga , kus nautisime meie reisi parimat salatit. Ziast mõned kilomeetrid asub matkarada saare ühe kõrgeima mäe Dikaiose otsa ca 850 m üle merepinna. Suhteliselt raske matk , 2-3 tundi üles ja 1-2 tundi alla. Kuid vaated on seda matka väärt, ülevalt tipust näeb kogu saart. Õnnestus näha ka üht pirakat kilpkonna. Tipus asub saare kõrgeima asukohaga väike kirik , kuhu korra aastas kohalikud korraldavad midagi palverännaku taolist. Praktiliselt ühtegi turisti ei õnnestunud matkal näha.

Neljandal päeval võtsime ette päevase tripi Türki Bodrumisse. Kosi sadamast korraldatakse päevaseid reise sinna ja tagasi , ca 1 tund laevasõitu. Meie trip oli tavapärasest võib-olla veidi erinev ,kuna jäime Bodrumisse ka ööbima ja tulime tagasi Kosi järgmisel hommikul. Bodrumist meenub esmajärjekorras tohutu hulk stiilseid puitjahte sadamas. Islamiõhustiku on suht huvitav tunnetada, 5 korda päevas kajab mueddini kutse palvetama  minarettide küljes olevatest valjuhäälditest, kusjuures esimene palve kell 5 hommikul, ja ikka nii et kõikjale on kosta. Päevase Türgi reisi laevapiletid ca 40 eur edasi-tagasi. Hinnatase aga on Bodrumis pisut kallim kui Kosil, eriti alkohol.

Viimasel päeva veetsime Kosi pealinna ümbruses, ööbisime hotellis Theodorus Beachhotel  Kosi  keskusest ca 1 -2 km lõuna poole mööda rannajoont. Väga korralik , suur tuba, ilma hommikusöögita 30 eur. Päeval sõitsime alla lõuna poole mööda rannikut, seal selline rand nagu Agios Fokas ca 12 km Kosist. Üsna vaikne ja privaatne ilusate vaadetega. Käisime ka saare populaarseimal rannal Lambis, Kosist pisut üles põhjapoole mis on üsna lärmakas ja rahvarohke, kes tahab melu ,möllu ja tümpsu siis soovitan.

Laupäeva hommikul väljus meie lend kell 11. Kella 8:30 aeg tagastasime rolleri Mastiharisse ja ajaliselt väga sobivalt väljub 9:25 buss Mastiharist lennuväljale. Nii et enne bussile minekut jõuab veel viimase ujumise teha.

Hindadest pisut. Keskmine restorani arve läks meil koos korraliku õhtusöögi ja ohtra veiniga 25 – 35 eur. Prae hinnad 7 – 15 euri, salatid 4-10 euri ,portsjonid enamasti rohkem kui korralikud. Õlu kohvikus 0,5 liitrit 3-4 eur, 0,5 liitrit veini 5 euri. Valged veinid väga head, punaste veinide kvaliteet kõikuv, kohalik õlu Mythos väga ok. Poes väga ei käinud aga hakkas silma et hinnad meie poodidest kallimad. Vesi oli nüüd mai lõpus 20 – 22 kraadi õhk enamasti üle 25 kraadi.  Tippi jätsime ca 5% ikka ja sellega oldi väga rahul. Inimesed väga suhtlemisaltid ja rõõmsad. Kui tahate suhelda siis võtke kohalikega teemaks euro või poliitika, ja juttu jätkub kauaks. Ka Türgist või türklastest rääkides läheb kreeklane väga tuliseks. Üldiselt on nad oma kodumaa väga suured patrioodid.

Väga vahva kirjeldus. Kuhu Kaunases auto jätsite? Plaanisime ka ise reisi Kaunasest, aga "transfeer" sinna tundus üsna ebamõistlik (kas kallis bussisõit või kallis parkimine).

Kaunases jätsime auto lennuvälja parklasse, tegelikult suhteliselt mõistlik hind tuli 5 päeva eest, vist oli ca 70 litti ehk 250 eeki. Tallinna ja Riia lennuväljal küsivad pea poole rohkem.Lennuväli asub Kaunasest ca 5km eemal nii et bussiga vist minek suht tülikas. Leedus ,Lätis kiirust ärge palju ületage suht politseid täis mõlemad riigid ja nad väga maiad eesti autode peale.Muidugi enamasti pääseb 10-20 eurose pistisega.Aga kui normaalselt sõita ei tohiks probleeme tekkida.

Veel Kosist. Kui tahaks Kefalose juures all rannas ööbida, siis Sevoula studios on hea, lihtne koht, aga otse ranna ääres. Seda peab väga sõbralik ja hoolitsev kreeka proua. Tema inglise keel ei ole kaugeltki täiuslik, aga hakkama saab. Oktoobris oli päeva hind köögiga toas kakskümmend viis, seitsmepäevase sealviibimse juures langes kahekümnele ja ehk oleks kauplemisvõimalust ka olnud. Kõrval Syrtaki on ka hea asukohaga (tubades ei käinud) ja wifi on seal ka. Kas see kõik ka hooajal suurte rahvamasside all kenaks jääb, seda ei oska öelda.

Sevoula stuudio number ka: 2242072198 Kos’i linnas Sonia hotell Irodotou tänaval on kena, kui aga tahta midagi mittekena ja odavat, Irene juures Kolokotroni tänaval läks hind kümnele eurole, aga sealolemine nõuab mõne asja osas silmade kinnipigistamist.

Kui fotomenüüdega restoranidele vaheldust tahta, siis plaatani juures on samanimeline koht, kus teistsugune õhustik, ja üsna asjalik kokk ka.:-)