Rynair-i lennu hilinemine tehnilistel põhjustel 9 tundi

Tampere- Malaga lend hilines 9 tundi. Ryanair-i poolt saadud 3x5 eur toidukupongid ja 2 tasuta kõnet. Rahalisele hüvitisele õigust pole. Samuti polevat neil võimalik korvata meile lisakulutusi- transport lennujaama jne. Kindlustus korvaks juhul, kui lend hilineb 12 tundi ja rohkem. Samas peaks reisijal olema õigus kompensatsioonile kui lend hilineb üle 3-e tundi? On kellelgi kogemusi?

0
0
1
2

http://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/air/index_et.htm

Vajadusel võid selle teksti muuta ka soome, hispaania jne keelseks.

1
0

Oskan lugeda ja netist infot leida. Küsimus oli, kas keegi on olnud samas olukorras ja saanud lennufirmalt hüvitist?

0
0

Lause "rahalisele hüvitisele õigust pole" - see tuli Ryanair poolt? Üldiselt hilinemiste/tühistamiste korral saata vastav info lennufirmale (kodulehel mingi klienditeeninduse kontakt vms). Kui mõistliku aja jooksul (nt paar nädalat) ei reageerita või hakatakse keerutama, et sel ja tol põhjusel ei saa hüvitist, siis pöördu edasi Eesti tarbijakaitseametisse (seal kuskil kohe vastav vorm) ning kui sul tõesti on õigus hüvitist saada, siis nende abiga selle hüvitise ka saab. Kokkuvõttes võib minna aega mitu kuud (lennufirma ei vasta või venitab, siis tarbijakaitse menetleb, siis makse võtab aega jne), aga mitu korda niimoodi hüvitise saanud. Mitte küll Ryanair'ga (nendega ei ole probleeme olnud), küll aga mõne teise lennufirmaga. Ise pakkuma nad seda paraku ei tule jah, ise peab oma õigusi teadma ning siis neid väga järjekindlalt nõudma.

2
0

Tänud Teadja! Saatsin kohe reislit tagasi jõudes Ryanairile kirja/ nõude lisakulude kohta, millele tuli kiire vastus, et neil on väga-väga kahju, aga no monetary compensation! Minu arust pole 3 närust kupongi, mille eest Tampere lennujaamas saab heal juhul ühe võileiva, tõesti piisav nii pika hilinemise korral. Rääkimata lisakuludest transpordile- lennujaamast koju ja uuesti tagasi...Tampere lennujaam on nagu küla bussijaam, kus 9 tundi passimist mõeldamatu. Lisaks pidime Malagas tegema lisakulutusi taksole, kuna rongid-bussid öösel ei sõida.

0
0

Minul kogemus juunist 2014, mil lendasin Rhodoselt Brüsselisse belglaste Jetairiga. Lend hilines 5 tundi, väidetavalt 'tehnilistel põhjustel'. Kirjutasin Jetairi, vastuseks vaikus. Kuna ei viitsinud ise rohkem paberit määrida, siis võtsin ühendust Hollandi firmaga Vlucht Vertraagd, mis tegelebki reisijate esindamisega analoogsetes asjades. Tasu võtavad üksnes siis, kui kaebus on edukas, 25% saadud hüvitisest. Nende juristid saatsid ametlikuma kirja, millele Jetair vastas, et tegemist olevat olnud vääramatu jõuga (mille puhul hüvitist ei saa), aga täpsemalt ei saa öelda, sest tegemist ärisaladusega :-) järgmise sammuna plaanis see Hollandi firma anda asja Kreeka tarbijakaitsesse (kuna lend väljus Rhodoselt), siis aga mõtlesid ümber ja esitasid hagi kohtusse, mille peale Jetair oli kohe nõus hüvitise 400€ välja maksma, millest 100€ läks firmale ja 300€ laekus minu kontole. Kokku võttis kogu epopöa 10 kuud. Siit minu järeldused:

  • 99% juhtudel on esimese kirja vastuseks vaikus või viisakass vabandus, et midagi ei saa;
  • tarbijakaitsesse pöördumise puhul arvestage, et ELi määruse kohaselt on pädevaks ametiks väljalennu asukohariigi ametkond. Ehk siis hinnake, kas olete valmis Soome, Itaalia, Kreeka vms ametiasutusega asju ajama;
  • kui võimalik, kasutage mõnd eksperti, kel kogemus ja võimekus neid asju ajada, isegi kui see teie saadavat hüvitist vähendab. Pigem varblane käes kui tuvi katusel. Mulle igatahes nendega asjaajamine meeldis, piisas kui kõik vajalikud dokumendid skännida ja nende süsteemi üles laadida, edasisega tegelesid juba nemad ise, informeerides mind regulaarselt asjade käigust;
  • kui lend hilineb, dokumenteerige see - tehke väljalennuekraanist pilti, saabudes pagasi infoekraanilt jne. Aitab juhtudel, kui lennufirma hakkab väitma, et tegelikult hilinemist ikka polnud;
  • õiguslik alus ning kohtupraktika neis küsimustes ei ole päris ühene - kui lennu hilinemise põhjuseks on tehniline rike, siis on õigus saada hüvitist, samas vääramatu jõu esinemise korral seda ei ole ning piir nende kahe juhtumi vahel on üsna õhuke.
8
0

Mis kindlustusfirma see oli kes korvaks juhul, kui lend hilineb 12 tundi ja rohkem, teaks eemale hoida.

1
0

Ma Eesti Tarbijakaitseametit reisiteemalistes asjades tülitada ei soovitaks. Suhtlemine kellegagi, kes käis välismaal viimati 1978. aastal Salacgrivas saldejumsi söömas, pole päris see, mis asju lahendaks.

3
0

Pole see asi nii lootusetu. Finnairi lennuk hilines märtsis Taist Tallinnasse 7 tundi. Lihtsalt sportlikust huvist saatsin avalduse hüvitise saamiseks Soome Tarbijakaitsesse. Üllatus: Finnair pakkus : kas 200 raha arvele või 425 raha kingivautserina uue lennupileti ostmiseks. Asjaajamine käis kiiresti ja mul uus lennupiletki ostetud. Meeldiv. Sõbrad naersid, et 425 eest oleksid nemad ka nõus 7 tundi hilinema. Helsinkis saime toidutalongid ka.

4
0

Me sitsisime eelmine aasta 8 tundi Amsterdamis, aitäh KLM! Nad andsid meile selle eest a 10 eur söögikupongi ja a 50 eur sooduskupongi järgmisele lennule, mille kunagi ostame. Loomulikult oli seda 10 eur vähe, aga õiendamine ka ei aidanud. Sõime ja jõime siis oma raha eest ja tšekid esitasime hiljem kindlustusele. Saime rahad tagasi.

1
0

Täiesti nõus - parim variant on omada reisitõrkekindlustust. Tavaliselt piisab neile 4tunnilisest hilinemisest, teemaalgataja 12 tunnine on pehmelt öeldes absurd. Pluss veel asjaolu, et saad söögid-joogid hüvitatud ning kui ka pagas hilineb, siis uue ülikonna osta :)

0
0

Terve mõistusega inimesed hoiavadki sellest kindlustusest eemale :) Tegemist on Ryanairi poolt pakutava kindlustusega. Omasin aastaid SEB-i kuldkaardiga kaasnevat korduvreisikindlustust. Aasta tagasi kolisin Soome. Selle aasta algul käisin SEB-i kindlustusega veel sirge seljaga Jamaikal, kus 1 lendudest tühistati. Õnneks Lufthansa pani teisele lennule ja asi lahenes ning kindlustust vaja ei läinud. Kui Ryanairi piletid ostetud, torkas äkki pähe, et Soomes elades ju Eesti kindlustus enam ei kehti. Esmapilgul tundusid soomlaste poolt pakutavad reisikindlustused absurdse hinnaga ja kuna pikemat kodutööd enam aega teha polnud, saigi kiiruga ostetud Ryanairi oma...vähemalt sain oma õppetunni. Leidsin sellise firma nagu flightright.co.uk, mis tundub samalaadne kui Buldooza poolt mainitud Hollandi firma ja toimib samal põhimõttel. Täitisn huvi pärast "Check compensation" ära ja tulemuseks oli c 600 naela, millest peale nende kulude mahaarvestamist jäi järgi c 450 naela. See siis 2 inimese kohta.

0
0

Mati, ikka juhtub. On loogiline et Ryanairi huvides pole pakkuda kindlustust, mis oleks väga vastutulelik lennureiside hilinemise suhtes, sellega saeksid nad ju oksa millel ise istuvad :) Lisaks Soome reisikindlustustele tasub vaadata ka teiste riikide omi, enamus Euroopa kindlustusi kehtib elukohast ELis sõltumata, peaasi et tegemist on reisiga (s.t. lahkud oma alalise elukohariigist teise riiki), ise olen näiteks kasutanud vahel Saksa kindlustusi.

1
0

Kas kellegil on ka kogemusi kindlustusfirmaga, mida soovitab Mytrip.com otsingusüsteem: Insurance company : AGA International S.A., 10 Premetis Str., 17342 Ag. Dimitiros, Athens, VAT N: 098118029, Tax

0
0

Ryanairiga kogemust pole. Küll aga sain alles hiljuti selle lennureisijate määrusega (http://www.consumer.ee/lennureisija-oigused/) "lehvitada" alles paar nädalat tagasi.

Lend Milaano-Abi Dhabi-Seišellid-Antananarivo. Vedajad Etihad+Air Seychelles, müüdud AirSeychelles´i koodiga. Ostetud BudgetAir.ie-st. Paar päeva enne reisi Checkmytrip-ist pileteid välja printides avastasin, et sihtkohta saabumine on 1 p edasi nihkunud, st täpselt 24 h juurde tulnud. Algas helistamine lennufirmale ja BudgetAir´i. Lennufirma saatis alguses tagasi. BudgetAir väitis, et peab lennufirmalt üle küsima.

Ei hakka siin eriti pikalt selgitama, aga esimene tulemus oli see, et BudgetAir´i teatel keeldus lennufirma mulle midagiganes kompenseerimast või mind sihtkohta jõudmiseks ümber suunama ja istugu ma 24+ h Mahe lennujaamas või siis võtku omale hotell. Ma päris sellega rahul ei jäänud ja helistasin AirSeychelles´i Prantsusmaa esindusse. Kõigepealt taas avaldati kahetsust, et nemad mind aidata ei saa. Siis aga mainisin, et loodetavasti AirSeychelles teab sellest reisijate määrusest. Toimis nagu võlukepike. Noormees muutus väga abivalmiks, otsis mulle võimalusi ümbersuunamiseks küll läbi Nairobi, küll läbi LAVi jne ja lõpuks tõdes, et kahjuks pean siiski Mahel passima, küll muidugi nende poolse majutusega. Mõned minutid hiljem saabus mulle kiri Guest Executive Manager´ilt, kes kinnitas, et mulle antakse majutus ja järgmiseks hommikuks oli 5* hotelli voucher postkastis. Seišellidele jõudes käisin lennufirma esindusest läbi, et uurida transpordi kohta ja sain kohe ka takso edasi-tagasi nende kulul.

Edasi kõik toimis. Rahalise hüvitise küsemiseni pole veel jõudnud, kuid kaalun seda. Ilmselt ei viitsiks tegeleda, kui ei oleks pidanud alguses 1,5 päeva oma elu ja eriti tööaega kulutama määrusesse süvenemisele, toru otsas rippumisele, Euroopa Kohtu praktika lugemisele jne. Kahjuks alguses saadud negatiivne tagasiside jättis 5*-le vaatamata mõru maitse asja juurde. AirSeychelles andis mulle ka kinnituse, et lend muudeti ära, aga all märkisid tärnikesega, et see pole kasutamiseks nende vastutuse tõendamiseks:)

Eks ma ilmselt vorbin selle taotluse ära, kui aega saan. Samm 1 on AirSeychelles´ile kirjutada, seejärel tuleb pöörduda Itaalia (reisi alguspunkt) Tarbijakaitse üksusesse (võib teha ka Eesti kaudu). Ja siis tuleb ootama jääda:)

Kusjuures ma luban siin endale absoluutselt mitte nõustuda Veigo väljendatud seisukohaga, et meie tarbijakaitse on reisiteemadel mõttetu. Mul on vähemalt kaks korda tulnud nendega suhelda ja mõlemad korrad olid nad väga abivalmid ja sain tänu nendele targemaks. Esimene kord oli eriti ammu, teine kord nüüd alles selle sama AirSeychellide teemal. Väga pädev proua oli, oskas kohe rääkida, mis võivad olla sellised detailid, millele eriti tähelepanu pöörata (a´la et määrus ei kata re-schedule´i ehk sõiduplaani muutmist ja tuleks kaebuses viidata kohtu tõlgendusele tühistamise kohta jne). Ma rippusin temaga tükk aega toru otsas ja väga meeldiv vestlus, minu jaoks kindlasti kasulik - vaatamata sellele, et juristina olin ise kõk mitu korda läbi lugenud jne. Lubasid vajadusel abi osutada, kui hüvitist küsima hakkan jne. Helistasin ühel neist numbritest: 6201 708, 6201 736, 6201 930, milline täpselt ei mäleta (http://www.consumer.ee/kontaktandmed-4/) 5+ töö nende poolt!

3
0

Väike täpsustus esmalt. Konkreetsel juhul pole tegemist hilinemisega, vaid tühistamisega (C-581/10;C- 629/10). Vahetegu on oluline, sest hilinemise korral pole õigust hüvitisele, tühistamise korral on. Kui lend hilineb üle 3 tunni, siis on tegemist tühistamisega ning tekib õigus hüvitisele.

Teine teema on see "tehnilise rikke" teema. Esiteks, on olnud küllaltki palju juhuseid, kus öeldakse, et oli tehniline rike, kuid tegelikult oli asi hoopis muus. Teine, veelgi aktuaalsem teema on see, et tehnilisi probleeme tuleb pidevalt ette. Siiski ei ole need alati "erakorralised asjaolud", mis vabastaks vastutusest. Näiteks, kui tehniline rike seisneb milleski sellises, mida saab korda teha tavapärase parandamise või hooldamisega, siis pole see erakorraline asjaolu. Erakorraline asjaolu on nt see, kui avastatakse mingi defekt, varjatud puudus vms, mis pole tavaline (ja mida pole võimalik ette näha).

Tarbijakaitse on ka "esindusorgan" ning minu teada saab asju ajada ka läbi Eesti tarbijakaitse, kes siis kaebajat esindades edastab asja vastava riigi pädevale asutusele. See võib olla hea lahendus inimesele, kellel on keele barjäär vms.

Ja väike huvitav vahemärkus ka hilinemise vs tühistamise teemal, mis tegelikult näitlikustab seda, et vahetegu on oluline. Reisijad jõudsid sihtkohta rohkem kui 3 tundi hiljem. Lennufirma keeldus maksmast hüvitist, kuna lennuki rattad puudutasid maad 2 tundi ja 58 minutit hiljem. Euroopa Kohtu otsuse kohaselt loetakse lend saabunuks siis, kui avatud on vähemalt üks lennuki uks ning reisija saab sealt välja minna. Kuna reisijad said välja minna siiski hiljem, kui rattad puudutasid maad, siis oli tegu tühistamisega ja reisija sai hüvitist (C-452/13).

1
0
1
2
Lennupakkumised
Reisikaaslased