S-Peterburg

Pole saanud varem aega seda reisikogemust yles märkida. Niisiis plaanisime elukaaslasega söita S-peterburgi liinibussiga. ostsime internetis toa kahele kesklinnas vöörastemaja tyyoi hotellis. Asi algas siis oktoobris nii et buss millega sinna läksime oli vene numbritega aga oh öudust millised istmed. Täiega vöidunud ja mustad, nii et ei tahagi istuda. Siis bussi soojendust ei osanud juhid tööle panna, saadi tööle alles jöhvis. Venemaa piir, teadmiseks esmaminejatele, et seepaberitykk mis täidetud ja tagasitulles tuleb piiril venepoolele jätta, hoia rohkem kui oma rahakotti, pidi igavene jama tulema kui ära kaotad. Peterburg jöudsime nö.hotelli(Nevski prospekti lähedal), mis oli hrötsovka aegsed majad ja viimasel kahel korrusel oli korteritest hotellitoad tehtud. tuba - me naisega kahekesi ja yllatus, yllatus - 2 eraldi voodiga (dussiruum)ning aknast 5 meetri kaugusel siseöue sein (tuba iseenesest oli täitsa korralik a600kr nägu. me siis vahetasime teise toa vastu, kus oli ikka vaatega tänavale ja VANN. maksis a750kr nägu. Eredamatest mälestustest veel - ära metrootunnelis pilti tee, saime 50kr trahvi (riikliku tähtsusega objekt) Veekeskus soovitan soojalt (nime ei mäleta aga umbes nagu Jurmala. Mida ei leidnud eriti kuskilt kohapeal tehtud belmeenibaari. Ööklubi- sai kysitud mitmelt et milline on popim meie vanustele a`la 30. Oli teisipäev Läksime siis soovituste järgi, kuid mida ei olnud oli rahvas u.10-15 inimest. Alkohol - yhest korralikust poest sai ostetud nustsöstra viina, kuid avamisel eiolnud mustsöstrast löhnagi. Ölu oli hea. Neski prospektil soovitati jalutada, väga ilus - ilus kyl kuid ving sellest autode massist oli kohutav. Vaatamisväärsused - viimasel päeval enne ärasöitu käisime miskis suures lossis (poolkaares platsi vastas)kaasas muidugi oma ratastel kohver. Ja mis selgus ie tohi kotiga sinna sisse minna ja ei tohi kotti ka riietehoidu jätta. Löpuks suure surmaga saime yhe tädi ära räägitud (nad kartsid et pomm on sees. Tagasisöit kulges viperusteta Eesti bussiga mis oli puhas. piirilt veel viimadte rublade eest odavat viina ja HOME SWEET HOME.

Ma olen arvatavasti hirmus sant inimene aga selle võiks küll autahvlile panna !?! eriti "vaatamisväärsuste" osa, vägisi tekkis soov kirjutada, et kui vaheaeg läbi ja kooli tagasi lähed küsi õpetaja käest kus käisid....

Autahvel on tqesti selle postituse kohaks. Viimasel ajal on "kvaliteetpostituste" osakaal kasvanud.

Peterburg on täiega lahe linn ju... Ise käisin seal no nüüd juba ikka suht ammu... 2000 vist... Aga kustumatu mälestus... Muidugi, hotell oli mingi õudne noortehostel, kesklinnas, enam-vähem Ermitaaži taga... uksed eriti lukku ei käinud, lauasahtlid olid lutikaid täis ja akna taga oli kohe üks teine (korrus madalam) maja, selline sisehooviga ja katusele oli paksut okastraati tõmmatud :) Nati kahtlane... Toa lakke olid jogurtitopsi kaaned kleepunud ja miskipärast suued mustad saapajäljed ka... Lae kõrgus kuskil 3 meetrit... :) Aga tore oli. Olin ise siis 15 vist ja oma sõbrannaga eksisime totaalselt ära... Igasuguseid kolle tuli vastu Nevski Prospektil: üks suure halli habemega ja pikkade juustega vanamees, kes naeris nagu hull ja mingi ülikonnas härrasmees, kes arvatavasti tahtis meid röövida või midagi sellist, sest ta tuli meile järjest lähemale ja piilus silmanurgast ja lõpuks me olime vastu majaseina ja jäime seisma, siis ta läks minema... Kõige tipuks kadusime veel üksteisel ka ära... Lõpuks muidugi leidsime üksteist ilusti rahvasummast üles ja läksime turule odavaid CD-d ostma :) Siis seiklesime veel kuskil kella 11 ajal õhtul ja otsisime poodi, kust saaks mahla osta... Mingis kahtlases nurgapealses poes oli mahl... See oli sama kahtlane, kui see pood ja igatahes tunne oli pärast selle joomist, nagu oleks midagi alkohoolset pruukinud... Kui olime juba hostelist välja kirjutatud, seiklesime viimaseid tunde mööda poode ja mitte kuskil ei olnud WC-d... Juhatati küll ühte kohta ja sealt siis sinna eelmisesse tagasi ja nii edasi... Kokkuvõtteks oli see hostel, mis ta oli, aga valvelauaonu lubas meid oma isiklikku tualetti, kui me pärast paaritunnipikkust WC otsingut tagasi hostelisse pöördusime, lootuses, et ehk lubatakse seal seda kasutada... Tore onu oli. :) Aga Linn ise... Suurepärane... Ermitaaži saime tasuta sisse, sest tegime sellised näod pähe, et oleme õpilased Pihkvast ja ei rääkinud midagi :) Ja Ermitaaž on ikka super koht. Olime seal vist 4 tundi kokku, giidiks oli keegi kohalik, kellest ei saanud midagi aru, aga meie kunstiõpetaja "tõlkis"... St rääkis ise kõike ja siis me istusime seal põrandal ja kuulasime... Lõpuks vahtisime omapäi ka ringi seal ja leidisme igasuguseid huvitavaid saale... :) Suurepärase arhitektuuriga linn... Tõsiselt. Samas käisime Kroonlinnas ka ja sõit mööda seda tammi oli ka ikka lahe - buss kõikus tuule käes seal... :) Tagasiteel vahtisime 8 tundi piiril... Päris huvitav oli... Vaatad, Eesti paistab, aga sinna ei lasta... Vähemalt me ei olnud ainsad, umbes 5 bussitäit noori oli veel sealsamas... :)

Aga eks igaüks teab ise, mida reisil väärtustab...