Seven Rila Lakes, Plovdiv, Buzludzha monument - LISATUD REISIKIRI!

Tervist

Suvel on tulemas reis Bulgaariasse. Algpunktiks Sofia kust rendime auto ja asume järgmine päev kergele ringreisile.

1. Esimesel väljasõidupäeval on plaan külastada legendaarset Rila mäestikku. Seal on üks populaarsemaid atraktsioone niinimetatud "Seven lakes of Rila" matkarada. Kas kellelgi on selle kandiga kogemusi? Kui google maps otsingusse panna "lift to Rila lakes", siis kas antav punkt viib ikka õige liftini? Kas on suvel väga ülerahvastatud ja pikad järjekorrad? (plaan on sinna jõuda kuskil 10 hommikul, et jõuda hiljemalt 18.00 juba Redenka Holiday Club'i). Või soovitate hoopis mõnda muud lifti või mäge.

2. Pärast 3päevast perioodi Redenka kandis on ees sõit Plovdivisse kaheks päevaks. Hetkel mingeid tee peale jäävaid punkte kirjas pole, seega kui keegi teab seal vahepeale jäävas alas mingeid lahedaid kohti, mida võiks külastada, andke aga julgelt teada. Plovdivisse on plaan jõuda alles mingi 17-18.00 ajal, suurem tuuritamine linna peal alles järgmine päev.

3. Peale Plovdivit on eesmärk ära näha legendaarne Buzludzha kommunistide loodud "UFO". Kas suvel on seal valdavalt ikka enamvähem selge ilm? Tean, et vihmaga on seal kandis liiklemine suht raske ja pole kindel, kas halva ilma korral üldse tasubki külastada, aga kindlasti oleks äge näha. Kas sinna sissepääs on ka olemas või pigem nautida vaadet väljast?

Et mõned sellised punktid sooviks üle käia kuna peaaegu täiesti tundmatu riik enda jaoks. Niiet kui kellelgi kogemusi, siis palun kirjutage :) Lugenud olen palju, aga ega ennem ei saa ülevaadet, kui pole ise kohal ära käinud või kelleltgi targemalt arvamusi kuulnud.

Plaanis on liigelda üsnagi öko autoga, loodetavasti mägistes alades liiga hätta ei jää :D

Sai see reis siis tehtud. Räägin põgusalt, mis toimus.Reis algas muidugi krahhiga Nordica poolt ja pidime oma piletid ümber sättima sedasi, et Turkish Airlinesiga sõitsime hoopis läbi Istanbuli ja jõudsime Sofiasse planeeritust 7h hiljem... loodetavasti on kompensatsioon soolas.Auto rentisime juba eelnevalt Top Rent A Car firmast, kes ootas meid lennujaamas saabujate koridoris ilusti sildiga ja viis rendiplatsile. Auto sai suhteliselt kiirelt kätte, näidati ära kõik iluvead ja anti ka hüva nõu. Autoks oli meil Ford Fiesta Ecoboost 1.0 ja see oli üllatavalt võimekas!! Sõitsime päris palju mägedes ja see auto ei jäänud kusagil hätta. Kogu reisi vältel sõitsime autoga veidi üle 800km ja meil läks bensiini peale ainult 60 EUR ja umbes paagitäis kütust... müstika!Kui keegi aga planeerib Bulgaaria reisi ja mõtleb, millist firmat kasutada, siis soovitan väga Top Rent A Car'i, kõik sujus ilusti ja tegutsemine professionaalne. Pea igal pool maanteede ääres võis ka nende reklaame näha.Esimese öö veetsime Sofia äärelinna alas, et sealt siis hommikul mugavalt edasi suunduda. Selline hotell nagu SPA Hotel Dragalevtsi - väga mõnus 4tärni hotell, pole ammu nii hästi maganud, kui seal.Niisiis magatud, söödud ja ka lähedal asuvas kaubanduskeskuses valuutavahetus tehtud, võtsime suuna kuulsa Rila Monastery suunas. Väga mõnus ja äge tee oli sinna! Maalilised vaated. Kohati muidugi ka veidi ehmatavad, kuna sellistel mägiteedel ma varem ise juhirollis pole olnud, aga kõik sujus ilusti.Jõudsime pärast paaritunnist sõitu Sofiast lõpuks kloostri juurde. Parkimiskohta pidi veidi otsima kuna sattusime natukene rahvarohkele ajale, kuigi kloostrimüüride vahel oli suhteliselt lahe ja vaba olla siiski.Muide sisse ei saa naised nö paljastatud õlgadega, ega teoorias ka mehed lühikeste pükstega. Neiule pidime tooma jaki õlgade katteks, aga mind ei hakatud peenestama. Väga maagiline koht ja kui kunagi satute sinnapoole Bulgaariat, siis soovitan kindlasti külastada. Nautisime seal jalutamist ja lõuna söömist tohutult!Pärast kloostri väisamist võtsime suuna järgmise majutuse juurde, milleks oli Redenka Holiday Club. 3 ööd maksis siin kokku 75EUR ja selle raha eest oli kõike küll ja veel. Toad lasid küll heli palju läbi ja mingi sama nõme muss käis iga päev basseini ääres, aga kogu selle negatiivse korvasid ümbruses laiuvad maagilised mäed, mõnus bassein ja sisespaa. Sel perioodil Redenka alas, külastasime näiteks Bansko linna, mis on tegelikult puhas suusakuurort ja suurem osa linnast tundus olevat justkui välja surnud: enamus poed olid kinni, aga loogiline ka - 50% poodidest on just suusavarustuse jms jaoks.Nautisime sellist rahulikku perioodi väga ja vanalinna ala oli meeletult ilus!Kuna seekord Rila järvede juurde ei jõudnud, siis käisime minimatkal Bansko lähedal asuvates mägedes. Otsustasime üles (umbes 1600m kõrgusele) sõita suusaliftiga, et säästa autot ja bensiini. Sõit üles ja alla maksis kokku 20 Lev'i ehk umbes 10 Eurot. Üks ots võttis aega umbes 20 minutit.Lifti lõpp-punktist aga kõmpisime jala edasi, ikka üles poole. Matkarada oli suht-koht tähistatud s.t., et vahepeal oli märgata mõne oksa küljes punaseid kileribasid. Terve tee oli ülesmäge, seega jalalihased said meeldivalt trenni.Matk oli äärmiselt nauditav - me ei läinud küll täitsa lõpuni välja, kuna oleksime jäänud ajahätta, aga selle aja jooksul nägime ikka maalilisi vaateid, suurepärast õitsevat ja lopsakat loodust. Nägime ära ka Bulgaaria vanima  ja suurima puu, mis on umbes 1800 aastat vana. Selle juurtel kõndimine on rangelt keelatud ja puu lähemalt uudistamiseks on ehitatud spetsiaalne trepp ja vaateplatform.Veedetud aeg kogu piirkonnas oli minu jaoks ilmselt reisi lemmik osa. Niivõrd tervendav ja puhas loodus!Edasi viis reis meid Plovdivisse. Korter oli meil võetud Airbnb kaudu nii linna keskele, kui vähegi võimalik. Peatänav oli kohe ümber nurga ja asukoht oli ikka uskumatult mugav!Linn ise on tegelikult ikka väga suur ja äärealad pigem mõttetud, aga kesklinn ja eriti vanalinn on uskumatult ilus! Kui jalutada õigetesse punktidesse, avanevad maagilised vaated linna panoraamile.Soovitan väga seda linna külastada. Linnas on kõike kõigile: uskumatult ilus vanalinn, peatänaval meeletult poode ja häid restorane, kuulsas vanas amfiteatris toimuvad ka ooperietendused ja erinevad kontserdid.Pärast Plovdivi peatükki oli meil tõsine dilemma, kas põgeneda algava "kehva ilma" perioodist Musta Mere äärde ilusa ilma kätte, või jääda oma algse plaani juurde ja külastada Buzludzha monumenti ja platseeruda selle lähedal asuvasse külakesse.Jäime algse plaani juurde ja ei pidanud kahetsema!Tee Buzludzhani oli päris hea. Jõudsime sinna mööda teed, mida näiteks GPS ei tunnista, aga Google Mapsis on ilusti olemas. Ülesse tee oli täitsa okei, kuigi see päev olid nii võimsad tormipilved ja udu, et ega enne ei saanudki aru, et oleme tipu lähedal, kuni see monstrum seal ennast ühtäkki hetkeks läbi halli massi avaldas! Meeletu, mille peale nõukaajal ikka raha kulutati! Väga kõhe teema."Let the pathways leading here never fall into disrepair." - Bulgarian communist leader Todor Zhivkov Kuna katus on nagu sõel, siis sisse ei saa sinna enam ammu uudistama minna. Trellid on sissepääsudel ees.Kusjuures, seal tatsasid ringi ka hobused. Kohalikud ei osanud öelda, kas tegu on metsikute, või kellelegi kuuluvate loomadega, aga atmosfäärile andsid nad ikka lisakäigu juurde :)Kui tee üles oli suhteliselt normaalne, siis tee alla oli täielik kaos. Kogu see sõit oli üks suur löökauk ja 5 km/h... Kui pärast ühele kohalikule rääkisin, mis teed pidi alla sõitsime, siis ta ainult naeris ja ütles, et oleks pidanud sama teed pidi alla sõitma, kust ka üles sõitsime ja mööda maanteed väikese ringiga. Aga mis seal ikka, jäime ellu ja oligi omamoodi lahe kogemus. Mets oli seal selle uduga ikka süngelt lahe!Pärast Buzludzhat sõitsime sellisesse linnakesse/külakesse nagu Oreshak kus ööbisime 2 ööd Family Hotel Strannopriemnitzas.Ilma liialdamata ütlen, et tegu on parima hotelliga, kus ma olen kunagi ööbinud!Ilm oli küll pilves, aga minu meelest suhteliselt hea paras temperatuuri poolest (20-24 kraadi). Vihmaga on seal riigis ka niimoodi, et ei saja kunagi terve päev jutti, vaid maksimaalselt 1-2h hoovihma ja siis on jälle pikaks ajaks rahu.Selles hotellis aga tegi omanik meile kingituse "kehva ilma" katteks, lubades meil tasuta sauna kasutada. Kuna auto kondekast oli tekkinud ka rõlge nohu, siis oli see kingitus absoluutselt ideaalne! See hotell jättis oma looduskesksuse ja suurepärase kvaliteediga nii personali kui tubade aspektist igatahes kustumatu mulje. Väidetavalt 3 tärni hotell, aga vääriks vabalt rohkem!! Jätke see hotell meelde, kui peaksite kunagi sinna piirkonda sattuma. Te ei kahetse!Selles piirkonnas võtsime suhteliselt kergelt kõike ja ülearu ringi ei jooksnud. Küll aga külastasime näiteks Troyan Monastery, mis ei asu küll aga Troyan linnas, vaid seal samas Oreshakis ja ka Troyan linna ennast, mis oli suhteliselt igav ja kaua seal olla ei tahtnud.Lennupiletid, majutus, autorent ja bensiin kokku läksid kahe peale 1000 Eurot. Muid kulutusi väga arvutama ei hakanudki, kuna väljas söömine on Eestiga võrreldes ikka meeldivalt odav.Riidekaubad jms on suhteliselt samal tasemel ja bensiiniliiter maksis umbes 1.15 Eurot liiter. Ma ei kujuta ausaltöeldes ette, kuidas kohalikud sellise hinnaga hakkama saavad...Enam-vähem tuli selline ring kaardi pealt vaadates:Igal juhul julgustan inimesi rohkem külastama Bulgaaria läänepoolsemat osa, mis ei ole ilmselt sama populaarne, kui Musta Mere piirkond.Meie jäime oma esimese Bulgaaria reisiga väga rahule ja nautisime kõike, mida see imeline riik meile pakkus!K I N D L A S T I ei jää see viimaseks korraks, oleks vaid olnud rohkem aega! Seal riigis reisiks hea meelega 2-3 nädalat ringi.Kui keegi soovib, siis mul on Facebooki laetud ka vähe suurem kogus pilte koos kommentaaridega:https://www.facebook.com/georgmirek.king/media_set?set=a.10204933085762907.1073741833.1713625921&type=3Ja kui kellelgi on küsimusi, siis laske julgelt tulla!

Väga lahe kirjeldus ja pildid on ka hästi valitud. Endalegi sobiks samad kohad üle vaadata.