Sri Lanka ringreisid

Plaan minna eksootikareiside vahendusel Sri lankale. Soov ka natuke ringi vaadata, seega otsustasime võtta ka ühe ringreisi. Kuna pole varem sinna kanti sattunud, koostati meile maršruut reisibüroo poolt. See siis selline Sigiriya-Dambulla-Matale-Peradeniya-Pinnawela-Kandy. Praegu veel ei tea, miks just need kohad, tuleb ilmselt kodutööd teha ja büroost uurida, aga kes käinud on, kuidas tundub? Kas keegi on käinud ka palveränduritega Adams Peacki mäe otsas, kas tasuks ka minna?

http://karavanserai.bluemoon.ee/Aasia/srilanka.php Adami mäetipp vaid siis kui oled heas füüsilises konditsioonis. Päris raske tõus tavainimesele.

Adams Peacki otsas ei käinud. Matales ka ei käinud aga kõik teised kohad olid külastamist väärt. Peradeniya botaanikaaed oli imeilus, Sigiriya otsas tuleb kindlasti ära käia, Dambullas ja Kandys ka. Soovitan minna veel kuhugi teeistandustesse, ise käisime Nuwara Eliyas, väga-väga ilus loodus.

Adams Peak ei olnud midagi nii hullu. Arvestama peab aga sellega, et suurem osa rajast kulgeb treppidel. Tõusu ajalist kestvust täpselt ei mäleta, igatahes võttis see tunde. Kui vähegi tervis korras on, soovitan mäe otsas ära käia. Sealtkaudu olla ju Aadam Maale tulnud, kui ta paradiisist välja visati :)

Matale on üks vaesemaid piirkondi, aga loodus on sealkandis väga ilus. Ja teeistandusi jääb selle marsruudi äärde ka kindlasti. Soovitan samuti minna botaanikaaeda, pööra tähelepanu puude latvades olevatele hiigelnahkhiirtele :)

Kandy on lihtsalt NII ilus! Soovitan kindlasti. Adam's Peakist ronisin üles 3 tundi ja olin TÄIESTI läbi. Pole elusees nii väsinud olnd! Käisin Sri Lankal Juulis, siis oli mägi valgustamata ja mitte kedagi peale minu ja mu kahe sõbra ei olnud mäe lähedal. (Kui üles jõudsime ei näinud päikesetõusu ka, aga sellega olime juba arvestanud. ) Aga vaatamata sellele soovitan minna küll. Seal on väga ilus... ja see tunne kui lõpuks üles jõuad on ka lihtsalt suurepärane. Aga jah trepid tunduvad küll lõpmatud vahepeal. Pinnawela on kindlasti üks kohti, kus lihtsalt PEAB ära käima!

Mäletan, et Kandy's oli ka üsnagi huvitav botaanikaaed. Meeles on mul see koht igavesti, sest pidin seal pargitee serval peale astuma umbes meetrisele pruunika tooniga kobrale. Õnneks otsustas ta põõsaste poole minema roomata, ajas küll kaela korraks laiaks, aga ennast püsti ajada ta ei viitsinud.

Ringreisi esimese päeva õhtul on valida kahe ürituse vahel, need on elevantide safari või džiibi safari Minneriya National Parki (wild life of Sri Lanka). Ühe neist saab võtta, kumba soovitate?

Ise ma ei käinud kummalgi, aga kuulsin tuttavate käest,et elevantide safari ei olnud midagi väga erilist ja neil hakkas elevantidest kahju. Lisaks näete elevante palju vabamalt Pinnawelas.

Elevust tekitav on sõit džiibiga dšunglisafarile!!! Seal näed ürgmetsa ilu koos metsikute elevantide, imekaunite linnukestega ja lummavalt lokkavat loodust. Kui soovid mõnusat, meeldejäävat, turvalist reisi siis telli endale taksojuhiks Manjula +94-776567309, kes Siririya piirkonnas korraldabki sulle sellise safari. Manjula tuleb lennujaama vastu ning sinu meelejääv reis võibki alata! Pinnawelas näed küll üheskoos palju-palju elevante, kuid nad on kettides ja mulle see ei meeldi.

Pinnawelas oli ketielevante minu mäletamist mööda küll mõni üksik. Kontrollisin veel oma tehtud pildid üle, seal ei olnud ühtegi. Ent kui elevantide kolonn viidi jõe äärde, siis paaril suuremal tegelasel tolknes kett jala küljes lahtiselt. Safari sõite saab teha üle maa. Rahvusparke seal tõesti jagub. Rahvuspargi valikul peaks panema paika prioriteedid, kas soov on näha võimalikult palju loomi või teatud liiki rohkem. Meie käisime Yala`s ning seal nägime metsikuid elevante, hulgaliselt krokodille, vesipühvleid, kitselisi, huvitavaid linde, leopardi, šaakalit ja muidugi neid väikeseid leeguane.

Saabusime just viiepäevaselt ringreisilt Sri Lankas.Giid oli suurepärane.Kohalik tsertifitseeritud giid nimega Sisira Meegoda. Ringreis sisaldas:

1. Sigiriya
  2. Dambulla.
  3. Matale.
  4. Kandy.
  5. Nuwara eliya.
  6. Singharaja. Lõpetasime oma tripi Hikkaduwas. Meid oli kuus inimest ja reisisime väikese eelarvega. Ringreisi maksumuseks kujunes umbes 800 eurot kokku, kamba peale,mis sisaldas transporti konditsioneeriga väikebussiga,kindlustust,viis ööd erinevates hotellides koos hommikusöögiga. Lisakuludena muidugi sissepääsupiletid vaatamisväärsuste juurde omal valikul. Giidist endast võiks rääkida ainult ülivõrretes,aga proovin teha lühidalt.Ülimalt lõbus ja arenenud huumorimeelega(nalja oli nabani),hea inglise keele oskusega,väga hea sõiduoskusega,kümneaastase staashiga giid.Hoolitseb hästi selle eest,et kliendil ei tekiks lisakulusi ja pakub odavamaid variante.Igal juhul sulandus ta kiiresti meie seltskonda ja võtsime ta kiiresti omaks. Peale selle aitas broneerida ta meile hotelli ülejäänud 4 ööks Hikkaduwas,mille hind tuli odavam kui agoda.com või booking.com-st tellides. Kui kellelgi peaks sellise giiditeenuse järele vajadust olema,siis siin on tema andmed: Telefon +94 71 2772719 E-mail : [email protected]