Sri Lanka - üks võimalus reisida....

Tulime mõned päevad tagasi nö peaaegu omapäi reisilt Sri Lankalt ja ergutaks teisigi sedasi reisima. Sinna saime 18.02 ja tagasi hakkasime lendama 9.03 südaööl, reisi mahtus nii rannapuhkust, safarisid, kultuurikohti, kui lihtsalt mõnusat teejoomis-olemist. Et natuke aimu oleks, iseloomustan reisi lühidalt.

Lennukipiletid (Tallinn-Frankfurt-Colombo) ostisime ise võrgust, kuna nii Lufthansa kui Sri Lanka Airlinesi kodulehel on seda väga kenasti võimalik teha. Piletid sai ka paar tuhat raha odavamalt kui pakkusid Eesti reisifirmad.Ringreisi-ööbimised panime kokku koos kohaliku firmaga Journeyscapes – ei võtnud nende valmispaketti, vaid sai palju meile vahetatud ja hotellide kohta uuritud. Esmalt saatsime muidugi reisi ligikaudse iseloomustuse (panime kokku LP ja veebist maa kohta loetu põhjal), soovid ja plaanid erinevatele Lanka firmadele, saime kokku ca 10 pakkumist.

Kogu reisi vältel oli meie sõber ja kaitseingel, giid ja autojuht ja tõlk hea keeleoskusega, absoluutselt kõiki inimesi tundev ja lääne inimesi vajadusi teadev (jah, ma tean, kõlab nagu reklaam....aga me oleme tõega vaimustuses) Nimal Perera. Soliidse olekuga, 20 aastat giidikogemust, valdab lisaks tamili, inglise keelt, pisut ka saksat ja araabiat. Sehkendas hotellidega, peletas vajadusel pealetükkivaid kaupmehi, andus nõu jootrahade andmise asjas, rääkis lõbusaid lugusid oma sõnakuulmatutest lambakoertest jne. Hirmus turvaline ja mõnus. On olnud EL delegatsiooni autojuht-tõlk tamilitega asjaajamistel. Ei sundinud ühtegi programmis olnud kohta peale, aga tegi omapoolseid soovitusi, taandus kiiresti kui me ei ilmutanud mingi asja vastu vaimustust....rõhutas korduvalt, et puu-jubeeli-siidi-jm poodides ei ole vaja osta. Väga mõnus mees. Auto – markide osas olen pururumal, aga aasta-paar vana jaapani mudel konditsioneeri ja nelja uksega. Kena ja mugav masin. Iseasi, et ka sellise iluautoga võtab seal 200 km läbimine mägismaalt randa 5 tundi (Hatton-Yala)

Kohad ja hotellid: peale saabumist 18.02 lõuna ajal Ranweli Holiday Village, sealt järgmine päev Anuradhapurasse, tee peal Pinnawela, Yapahuwa. Anuradhapurasse jõudsime õhtul, ööbimine Palm Garden Village’is. Järgmine päev varemetes kondamine, bodi-puu ja kõiksugu stuupad, sõitmine järgmisse ööbmispaika (Kandalama), tee peal oleks võinud viitsimise korral vaadata ka Mihintalet ja Ritigalat (st hinna sees). Kandalamas ööbides külastasime Sigiriyat, Polonnaruwat, Dambullat, sõitsime elevandi seljas ja käisime Minneriyas metsikuid elevante luuramas. Edasi Hunas Falls, üks öö seal (väga kaunis loodus!) ja siis Kandysse – nn kultuurishow ja Dalada Maligawa (ööbimine Mahaweli Reach). Siis rongisöit Nanu Oyasse – ilus maastik, mäed, kosed, aga rongisõit on pikk ja venib tõenäoliselt veel pikemaks kui plaanitud, kui sajab ei näe maastikke kah suuremat. Jäime 3 ööks Tea Trailsi Castlereagh villasse (oivaline koht ja oivalised inimesed).Sealt oleks pidanud minema (st oli hinnas) Aadama mäele ja Hortoni tasandikele, aga no me ei viitsinud, logelesime:ja kondasime teemägedel. Teevabriku visiit (see on tegelikult Tea Trailsi nö programmis tasuta sees). Siis pikk sõit lõunasse Yalasse, läbi Nuwara Eliya. Õhtuks Yala Village Hotel, järgmine päev varahommikune ja õhtune safari. Siis sõit Gallesse, jalutasime ringi Galle kindluses, Galle Fort Hotel. Sõit ranna peale peesitama – Heritance Ahungalla, seal 4 ööd. Viimased poolteist päeva Colombos, Galle Face Regency.

Kõigis kohtades oli hinna sees nii hommiku- kui õhtusöök, Galles vaid hommikusöök. Eraldi lugu Castlereagh’ga – seal on ainus variant „väga all inclusive“ – vooditee, hommikusöök, lõunasöök, kella-viie-tee, kella-seitsme-drink, õhtusöök...menüü paned ise koos kokaga kokku...muul ajal võid ise minna ja võtta elutoast jooke või lasta endale nt basseini juurde midagi tuua...küsivad, et kas igaks juhuks võiks voodisse kuumaveepudeli tuua, ehk hakkab öösel jahe :)

Kogu kupatus – lend+hotellid+ringreis+kõik jootrahad (autojuht, hotellid, elevandimehed, loomatrackerid, käsitöömeistrid, vürtsiaiad jne)+muud söömised-joomised+kõik pudipadi, v.a. mõni vein, kingid ja asjad (eriti raamatud), mida sai endale ostetud – 46 000 inimese peale. Suht täpne arvutus, kuna igal õhtul panime kulud kirja ka reisi jooksul. Ei ole üldse odav, vastupidi, aga kuna see oli meie pulmareis, siis kokku ei tahtnud hoida ja tunne on küll selline, et midagi paremat ei oleks osanud eriti välja mõelda. Nojah, jootraha jagasime vist tiba liiga heldelt, eriti reisi alguses. Kui midagi teeks teistmoodi, siis ööbmiseks püüaks otsida rohkem boutique-hotelle, väldiks rahvarohkeid öömaju.

Üldmoraal – ei pea kokku panema nii „tärnilist“ ja nii pikka reisi, aga ilma Eesti vahendajata saab kokkuvõttes ikka odavamalt, lisaks saab reisi, mis tõesti vastab täpselt enda soovidele. Planeerimine võtab jah rohkem aega, kogu asjajamine käib inglise keeles muidugi, aga asi ON seda väärt.

Nagu ma aru sain, siis mr Perera tegi teiega selle reisi kaasa? Kui palju tema päevatasu koos autoga oli? Kui kallid lennukipiletid olid alates Tallinnast? Ise olen nädala pärast minemas Sri Lankat avastama ja väga põnev oleks võrrelda oma eelarvet teie omaga (seda enam, et mul on suures osas see alles oletuslik, lennukipiletid jms on küll olemas). Kohapeal liikumiseks ei ole me veel mingeid plaane teinud, LP on läbi sirvitud ja tuttavatelt-sõpradelt soovitusi saadud aga ei midagi enamat.

Jah, Nimal oli kogu aja meiega, v.a. need päevad, kus me Ahungallas olime paigal - selleks ajaks ta sõitis muidugi oma koju Colombosse. Kui ma oleks ka siis vahepeal tahtnud mingit reisi või ekskursiooni ette võtta, eks ta oleks siis tulnud. Nt meie Castlereagh's olles ööbis tema Hattonis (vist 10 km eemal, aga väga vastik sõitmine kahe koha vahel, tõeline auto piinamine), kuid kui mu mehel oli vaja fotod aparaadist kuskile ümber laadida (mälukaart sai täis), siis söitis Nimal muudkui kohale, võttis mehe, tuustisid koos Hattonis arvutiinimesi otsides ringi ja pärast tõi mehe tagasi. Nagu korduvalt sõnastas - meie puhkus, meie aeg, meie öelgu, mida teha. Mis talle firma poolt maksti, me ei tea. Aga kuna olime kuulnud, et lisaks makstakse alati ka jootraha, siis küsisime firmalt konkreetselt, et palju oleks normaalne. Öeldi, et kuna pikk reis ja kogu aeg mees päris ei söida, siis 7-8 USD päevas, nii et maksime 150 kokku ja paistis kenasti rahul olevat.Noh, enne lendamist tegime talle ka õhtusöögi välja, tõesti oli vahva tegelane.

Nagu ütlesin, jootrahadega tõenäoliselt liialdasime pisut, samuti tegime mõned mitte kõige arukamad ostud (kookospählit EI ole kõige odavam osta turistiderohkete varemete juurest), aga samas pudelivett ostsime pea alati Cargillsi supermarketist - selliseid kokkuhoiuviise soovitas ka Nimal (nt kui ta teadis, et hotell võtab vee eest eriti hullu hinda, siis ta soovitas valmis osta).

Kui on plaan autojuht võtta, siis võiks teekondades arvestada seda, et

1. linnakestes on kuskil 11 ja 13-14 suured ummikud koolibusside tõttu
  2. vahemaad kilomeetrites ei ütle suurt midagi aja kohta, mis selle läbimiseks kulub ja mõistlik oleks lähtuda pigem pessimistlikest hinnangutest ja ausalt küsida, et kui palju loksuda tuleb
  3. autojuht võib oma ametit väga tõsiselt võtta. Meie pidime ringi reisime ajal üldiselt 7-7.30 üles tõusma, aga ühed inglise pulmareisijad olid nädal aega kell 6 üles aetud.....

Egiptuses käisime paari aasta eest nii, et ühe öö olemise kohad valisime odavad ja vahele siis lebotamiseks peenemaid paiku, usun, et sedasi oleks ka see kord jupp jagu odavamalt saanud (paaris kohas olime ju tõesti sõna otseses mõttes ainult öö). Ja eks Castlereagh tõstis hinna kõvasti üles - aga seda ei kahetse küll sugugi, pigem oli kahju, et sinna kauemaks ei jäänud.

Mõne hotelliga oli ka väikseid negatiivseid imestusmomente, aga kuna need vist üldist huvi ei paku, siis soovi korral võib sellest privas rääkida.

Catalina, ole hea ja võta minuga ühendust: ... Ühendust võetud.

Kas Sri Lanka puhul oleks seega arukam kaasa võtta rahatagavara USD-s ja mitte EURides

....poodides, kus võetakse vastu dollareid, võetakse ka eurosid. Sama vahetamisel, kõik sobib. Ainus asi, mida peab tegelikult vist natuke jälgima, on see, et kui nt mingi asja hind on väljas ruupiates, et siis müüja vahetuskursi ikka õieti arvutaks. Kuna muidu rahavahetuskohtades kurssidel üldiselt vahet ei ole, siis oleks mõistlik ehk enne poodidesse minekut oma hotellist või kuskilt kurssi kontrollida.

Kuna Eestis ja võibolla ka mujal ruupiate tagasivahetamine on kas tüsilik või suisa võimatu, siis ei ole sugugi tarvis kõiki dollareid või eurosid kohe saabudes ära vahetada, seda saab teha nö igal pool hiljem kah.

http://www.aditya-resort.com/ Hotell Aditya Galle ja Hikkaduwa vahel. Imeline 13 toaga suurepärase teenindusega eelmise aasta alguses avatud hotell.

Üks uus veebileht, kus on võimalik reisipakkumisi küsida http://www.holidayslanka.com/ Sri Lanka on tõesti väga mõnus omapäi reisimiseks, tuleb kõvasti odavam, kui meie reisifirmade poolt pakutavad ringreisid. Ja samas on nii võimalik teha just seda mida ise soovid ning olla igas kohas just niikaua kui meeldib. Meie esialgu 3-päevasena kavandatud ringsõit kujunes spontaanselt päeva võrra pikemaks ning tänu kohaliku reisijuhi soovitutele nägime rohkem kui enda idee järgi kavandatud marsruudiga võimalik olnuks. Kohalikud on hästi sõbralikud ja usaldusväärsed. Ringsõidul ei pea millegi pärast muretsema - reisijuht/autojuht korraldab kõik (alates hotellide broneerimisest ja lõpetades teile poest kohaliku õlle leidmiseni :)) Saarel ringireisimisel peab arvestama halbade teeoludega, mis eriti mägedes muudavad ka lühikesed distantsid üsna aeganõudvaks. Seega tasub ringsõidu planeerimisel kindlasti usaldada kohalike soovitusi. Liiklus on päris käsitlematu, seega autot rentida ja ise ringi sõita ei ole eriti mõistlik (ega seda teenust just palju vist seal ei pakutudgi).

Hei,

Soovitan ka http://www.walkerstours.com/ uurida ringreise. Me tegime nendega 6 päevase läbi, andis väga hea ülevaate saarest, saabusime sellel esmaspäeval. Kuna samal firmal on ka hulga hotelle üle saare, saab ka ööbimise nende käest mõistliku hinnaga. Sinna otsa veel nädal randa ja ongi super puhkus :)

Mina ka Sri Lankalt elu ja tervisega tagasi, üritan millalgi pikemalt oma läbielamistest kirjutada.

Kas kellelgi on täpsemat Sri Lanka kaarti?

Mina sain hakkama LP kaardiga. Niikuinii oli meil autojuht kogu aeg käeulatuses ja tema juba teadis, kuhu meid viia.

Raamatupoodides on Sri Lanka suur kaart täitsa saadaval.