Sri Lanka või India

Tahaksime minna terve perega Sri Lankale või Indiasse talvisel koolivaheajal. Kogenud reisijad andke palun nõu, millisest reisibüroost oleks kõige mõistlikum selline reis osta (või millisest büroost tuleks hoiduda). Või oleks mõistlikum broneerida hotell ise ja osta lennupiletid internetist? Kui läheksime abikaasaga kahekesi, siis ilmselt ei kasutaks reisibüroo abi, aga kuna reis on planeeritud koos lastega, siis tundub reisibüroo kaudu reisimine veidi kindlam ja turvalisem.

Lihtsalt infoks: kui soov reisida jõulude ja aastavahetuse paiku, siis regulaarlendudele ostetakse odavamad piletid ära hiljemalt aprillis-mais. Et regulaarlendude hindadest aimu saada, vaadake näiteks kalevatravel.ee või estravel.ee onlineshopist hindu. Ei usu, et tulemus teid väga rõõmustab. Kui pidevalt pakkumisi jälgite, siis hea õnne korral võite mõne sooduspakkumise otsa ehk sattuda.

Ja kas te olete Indiaks ikka valmis? Seda küsige ka enda käest, kui juba nii lihtsad küsimused netti riputate.

Indiaks ei saagi valmis olla, kui pole seal varem käinud. Valmistusin ise kah mitu kuud netis surfates ja ahmides, aga selleks, mis seal mind ootas - selleks ei saa valmis olla. Kui vanade lastega plaanid reisida? Kui minna kuurortpiirkondadesse, nt Goasse, siis vanemate astega on mõeldav isegi.

Lapsed käivad algklassides ja peame silmas Goat. Loomulikult oleme vaimselt Indiaks valmis, kui me oleme juba teatud valiku teinud. Minu küsimus oli tegelikult rohkem praktilist laadi.

Kui minna lastega, siis soovitaksin küll Goa'd ja otselendu Tallinnast.

1. Reis on niigi pikk ja väsitav, seepärast ei tasu lapsi liigselt vintsutada.
  2. Pole suurt vahet, kas Sri Lanka või Goa, kuid otselend on kõva argument.
  3. Lennuk, mis läheb Tallinnast on niikuinii kõigi firmade jaoks üks -seega suurt vahet ei tohiks olla.
  4. Koos lastega minnes peaks olema vähemalt 3*** hotell.
  5. Araabia meri Goa's tundus mulle ujumiseks ohutum, kui India ookean Negombos(Sri Lanka). Negombos oli lainetel väga tugev tõmme kaldast eemale.

Mõte on hea aga kas lastel seal kohapeal ka hea olla on - selles on küsimus. Ise olime Sri Lankal märtsis ja meeletu niiskus ning palavus oli endalegi väsitav, lastest rääkimata. Eriti kui tahad veel kusagil ringi sõita, siis on see riik lastele täiesti mittesobiv (liikluskiirus on olematu). Nägime lapsi, kellel oli niiskusest ja päiksest näole tekkinud vesivillid näiteks. See ei ole nüüd küll tavaline juhtum aga ma kujutan ette kui valus tal oli (ta ise väljendas seda ka üsna häälekalt). Mina olen enda jaoks maailma ära jaganud: riigid, kuhu minna koos lapsega ja riigid, kuhu minna koos elukaaslasega. Enamasti on eelnevalt ikkagi teada, millise riigi ja tingimustega tegemist ja vastavalt sellele ka otsustan. Kui aga ikkagi on soov sinna piirkonda koos lastega minna, siis ostke korralik hotell ja plaanige liikumist ainult lähipiirkonnas.

Meie oleme otsustanud reisida koos perega. Mul on abikaasa ja 2 last oma abikaasaga. Me moodustame mõnusa perekonna ning me ei taha jätta jõuludeks/aastavahetuseks oma lapsi vanavanemate juurde. Lapsed on kogu Euroopa läbi sõitnud ning on nüüd suuremad. Kui hästi-halvasti lapsed pikka reisi taluvad, sõltub ikka konkreetsetest lastest (aga ka vanematest endist). Täiskasvanud on tihti suurte eelarvamustega - näit. viisin oma rüblikust poja balletti vaatama ning kõik vaatasid algul viltu, aga kui poeg oli kogu balleti rahulikult ära vaadanud, vaadati meid üsna aupaklikult. Mis seal salata - need pikad reisid on tõepoolest väga kallid ning juba kasvõi seetõttu tundub paljudele parem lapsed koju jätta. Meie hotellivalikus on alati 4* ja 5* hotellid, sest me armastame mugavust. Tegelikult ei küsinud ma siin üldse, kas võtta oma lapsed reisile kaasa, sest siin ei tunne ju keegi meie perekonda ega meie lapsi. Küsimus oli hoopis milleski muus.

Perereisiks soovitan pigem Taid.

Võrreldes Indiaga on Sri Lankal järgmised eelised:

1. suhteliselt puhas, kohati isegi puhtam, kui lõuna-Itaalia;
  2. praktiliselt kõik kohalikud räägivad inglise keelt, samuti on inglise keelde dubleeritud kõikvõimalikud sildid-viidad;
  3. turiste on oluliselt vähem, kui nt. Goas;
  4. palju vähem on kerjuseid.

Meie käisime Sri Lankal 6a. lapsega ja tema jäi küll reisiga väga rahule. Kõik sõltub muidugi lapsest aga kui neid on mitu, siis on isegi kergem - lastel on omavahelgi küllaldlaselt mängimist ja nii mööduvad reisiga seotud ebamugavused kah kergemini.

Otselend on muidugi India kasuks kõva argument, sest eks see ümberistumiste-check in´ide jama tüütab tõesti ära. Meie lendasime veel eriti pikalt: Tallinn-Helsingi, Helsingi-Frankfurt, Frankfurt-Colombo aga kuna meie laps on ennegi ümberistumistega reisinud, ei olnud see väga suur probleem.

Kui Lanka kasuks otsustate, seda ilma reisibürood kasutamata ja plaan on ka veidi ringi sõita, siis soovitaksin seal kasutada kohalikke autojuht-giide. Nende teenus sisaldab konditsioneeriga autot (enamusel väikebuss), autokütust,giiditeenust, asjaajamist ja nende endi majutuse ja söögiga seotud kulusid ning maksab keskmiselt 55-60$ ööpäev. Soovitaksin kindlasti väikebussi, kuna siis saavad lapsed ennast ka veidi vabamalt liigutada, kuna teed on kehvad ja ühest punktist teise sõitmine võtab ootamatult palju aega. Arvestades Sri Lanka liiklust, pole seal kindlasti mingit mõtet endale auto rentimisele mõelda (seda seal eriti ei pakutagi). Olles ise sõitnud ka Lõuna-Euroopas, sh. Napolis, võin ma öelda, et Sri Lanka liiklus on metsik tohuvapohu ja lisaks sellele veel vasakukäeline tohuvapohu.

Mõningate giidide meilid, kellega me meili teel läbirääkimisi pidasime ja kelle kohta Lonley Planeti kodukalt infot leidsime: Nimal Silva (teda kasutasime meie ja jäime väga rahule)- [email protected] Chaminda Wijesiri- [email protected] Claude Fernando - [email protected] Karnal de Silva - [email protected] Lakshman Bolonghe (ehk Lucky)- [email protected]

Lastega soovitaksin ka mina veits korralikumaid, nagu kohalikud ütlevad - valgetele turistidele mõeldud - majutuskohti. Võtke aga Lonley Planeti raamat kätte ja rääkie giidiga asjad läbi. Reeglina on LP-s toodud "mid range" majutuskohad igati OK. Kui mõni hotell ei meeldi, siis võib vabalt giidile öelda ja lasta ennast sõidutada ka teisi hotelle vaatama. Kui sisemaal liigute, siis soovitaksin kindlasti valida basseiniga majutuskohad, kuna sellises kuumuses on lastele ujumine üks meelistegevusi. Vesi nii ookeanis, kui hotelli basseinides on 28-30 kraadi.

Enamik, vist käivad Indias ja Sri Lankal omal käel. Ise käisin ka omal käel. Need maad sobivad rohkem seiklemiseks mitte puhkamiseks.

matkapunkt.ee leheküljel online lennupiletid praegu colombosse 36 000 2täisk + 2last 26.12- 06.01.2008.Pole just kallis hind.

mulle andis matkapunkt.ee sinu kuupäevade ja 2 lapse+2 täiskasvanu kohta hinnaks 359 950.- kr. ega sul üks null puudu ei jäänud?

kuigi meil läksid tänu condori odavatele pakkumistele 2 täiskasvanu+ lapse piletid tõesti edasi tagasi u. 21 000.- kr. maksma.

Heh mis planeedil sa ziil elad? Ma sain kõvasti alla 20 000 eeku eest per nägu lennupiletid + ööbimine 4* hotellis. Lendasin läbi Frankfurdi, sinna Finnairiga ja sealt edasi Qatar Airwaysiga ;)