Suusaprillidest

Hei suusasõbrad! Kavatsen käesoleval talvel minna taas suuskama. Seni vaid mõned talved käinud ning alati suusaprillid sõpradelt laenutatud. Nüüd plaanis omale ühed korralikud suusaprillid muretseda. Oskab keegi targem-kogenenum soovitada, mida suusaprille ostes kindlasti silmas peaks pidama? Missuguste klaasidega valida, et sõita oleks mugav nii päikselise ilma kui ka lumetuisuga? Olen palju kiidusõnu kuulnud Oakley prillide kohta, aga pole veel leidnud eestis neid kuskil müügil või pole ma lihtsalt osanud neid õigest kohast otsida? Või on mõni muu hää suusaprilli firma (või lausa mõni kindel mudel), mida soojalt soovitate?

Tänud infojagajatele juba ette!

1
2

Scotti prille olen ise kasutanud juba väga kaua, korralikud ning sobivad iga ilmaga.

Prillid vali ikka selle järgi, et nad võimalikult mugavalt pähe istuksid. Topeltklaas on kindel argument!

0
0

Kui soojas, siis saad läbiajad ka päikeseprilli tüüpi prillidega(kusjuures olen oma mägironimisprillidega ka külmas sõitnud), kui aga asi pidevalt külmas, siis ikka nn suusaprill. Ega seal vägapalju valida pole. Kriteeriumiteks ikka ventilatsioon, UV ja vaateala suurus. Proffidel on vahet ka slaalomi ja laskumise prillidel. Klaasitoonidest on endale mokkamööda olnud oranzid aga kui harjuda viitsid siis on ka kollane päris "valge". Mugavust arvestades peaks taga rihm nn pooleks käima. Ilmselt oskab sulle müüja kohapeal suht ok inffi jagada. Hindade kohapealt ei oska miskit kaasa rääkida, kuna aastaid pole ostnud, küll aga oli välismaal alati odavam osta, mis seal tänapäeval on?

0
0

Üks tuttav mäehull kiidab väga oma Briko Super Race okulaare. Ma ei tea, kas Eestis on saada. Prantsusmaal pidada olema. Endal on mingid vanad Bolle omad ja olen täitsa rahul.

0
0

Hei,

Prille ostma minnes tasuks:

  • kaasa võtta oma kiiver ja proovida prille koos kiivriga, et kiivri ja prilli kuju ikka omavahel sobiksid
  • jälgida, et prillid sobikid sinu näo reljeefiga (prillide ja näo vahele ei tohiks jääda pilusid/vahesid, kust tuul sisse puhub; loomulikult peavad prillid olema ka mugavad)
  • jälgida, et prilli 'klaasid' oleksid 2 kordsed (need ei lähe külmemates tingimustes uduseks)

Sellise filtriga prilli 'klaase' minu teada olemas ei ole, mis sobiksid ühtemoodi hästi hämaras-lumetuisus kui ka ereda kevadise Alpi-päikese käes sõites (võimalik, et on olemas, kuid pole isiklikult kokku puutunud). Küll on paljudel prillidel võimalik 'klaase' vahetada.

Ise kasutan firma Spy prille ja olen seni rahul. Kuna nende 'klaaside' vahetamise suhtes olen (enadlegi arusaamatul põhjusel) umbusklik, ostsin kaks paari - ühed hämarateks-tuisusteks ja teised ere-päikeselisteks tingimusteks.

0
0

Oakley´t peaks müüma Surfhouse, üldiselt on iga "gogle" hea mille hind ületab ~500.-. Universaal klaasi värv võiks minu kogemuste põhjal olla kollane. Töötab hästi tuisus, pimedas. Ereda päikesepaistega võib kollane kontuure natuke "lamedamaks" võtta, nii et mõni pumps võib rajal üllatada. Endal on praegu oranžid Smithi´d ja väga rahul, kuigi oranž klaas jääb pimedas vahest tiba tumedaks- kui siis proovi otsida heledamat oranži. Lund

0
0

Minu väga vähene kogemus ütleb, et esmalt peab prill kindlasti näokujuga sobima. Kuidas nina silmade suhtes paikneb ja kuidas siis prill näos istub. Mul vist molu veidi erinev keskmisest inimesest, kellele valdav osa prille tehtud. 3 aastat tagasi sai käidud proovimas igasugu prille ja lõpuks jäin Extreme's müüdud Rossignolidele pidama. Teine point oli vaateala. On igast toredaid prille müügil, mis on suht kitsad. Prilliraam varjutab suht palju ülalt, alt ja külgedelt ära. Pidevalt pead pead liigutama, et ümbritsevast täit pilti saada. Kolmas point on muidugi kas sõidad mütsiga või kiivriga. Mütsiga on poogen. Kui kiivriga, siis võiks prill ja kiiver ikka ilusasti kokku sobida, et suuri vahesid kuhugi ei jää. Väga totter on kui kiivri ja prilli vahele jääb palju tühja. Otsaesine hakkab külmetama ning sajuga on lund täis ja sulab prilli svammi sisse pidevalt. Nojah ja siis lõpuks leidsingi, et üks Rossignoli mudel on see, mis mulle sobis. Mäel olen nendega väga rahul olnud. Sõitu alustades kaob udu kiirelt (pole veel kohanud prilli, mis ka sooja nahaga seistes üldse uduseks ei tõmba). Kola poodides ja proovi. Päikeselise ilmaga on oranž kindlasti väga hea, tõmbab pildi ilusti kontrasteks. Hämarama ja sajuse ilmaga võib aga nati pimedaks jääda. Siis on kollane klaas parem.

0
0

Praegu lumega on hea prille valida, kui saad läbi avatud poe ukse lumist õuet/tänavat vaadata. Kuna päiksega kasutan enamus aega päikseprille, siis valin suusaprillid sompus ilmaga/uduga lume varju/profiili parema eristamise järgi. Loomulikult on olulised ka mugavus ja vähene uduseks minemine. Võimalusel vali prillid, mis eredama valgusega tumenevad.

0
0

Muu on juba maitse/tunnetuse ja nägemisvälja küsimus:)

0
0

Kahekordne klaas ei pruugi küll kõige olulisem olla. Paljud firmad ei taha üldse enam sellisena neid kasutada, ilmselt on seal vägagi palju miinuspoolt. Ilmselt samad miinused, mis mootorratturi kiivrite visiiridel - moonutused, vastupidavus, puhastamine jne. Kusjuures ära unusta, jutt käis suusaprillist.

0
0

Enamus mäesuusaprillide (me räägime ikka sellistest prillidest, mis käivad kummiga ümber pea või kiivri ja on tihedalt vastu nägu) tootjaid kasutab endiselt topelt klaase. Ei hakka siin põhjuseid välja tooma, jutt läheb liiga tehniliseks. Pole nagu küll erilisi moonutusi märganud. Olen omanud üsna mitmeid prille. Keegi soovitas siin selliseid, millel rihm pooleks käib. Kiivrit kasutades on sellest pigem häda, kui see plastmassjubin täpselt kiivri prilli rihmahoidja alla jääb. Lisaks on ka UVEX-il olemas sellised mille värvust saab vastavalt vajadusele nupulevajutusega muuta. Maksavad umbes 400 eurot. Keegi juba kirjutas, aga kordamine on tarkuse ema: Prille ostes proovi neid koos kiivriga millega suusatad.

0
0

Peale odavuse ei ole seal migeid põhjuseid. Pooleks käimist soovitasin jah, normaalsel kiivril küll mingeid probleeme sellega ei ole. Moonutuste osas - see et sina ei ole tähelepannud , ei tähenda ju seda et neid ei ole. Ja mõningatel tegelastel, kes 100+ km/h sõidavad on iga kriipsuke võimalik pambuse tekitaja. Aga mul hoopis küsimus kiivri kohta. Palju neid kohtasi siis on, kus tavasuusataja peaks kiivrit kasutama? Ma saan aru, et safety on iseenda teha aga ikkagi?

0
0

Kiivri peaks pähe panema otse enne kukkumist või kokkupõrget. Muul ajal ei ole mõtet kanda!

0
0

Vaata eestimaal ringi, kui paljud kasutavad jalgrattaga sõites kiivrit ja proovi nüüd tõmmata paralleel suusatamisega. Miks nagu siin peaks rohkem kiivrit kasutama, kuigi ohtude osakaal on tuhandetes väiksem.

0
0

see kiivri jutt läheb juba prilliteemast välja. Kui sulle peaks kuskil Alpides mõni +100 kilone idanaaber, kes mäe peal kehtivatele reeglitele vilistab, otsa kihutama ja su pea vastu jäist nõlva kolksatab, siis äkki hakkad kiivri peale mõtlema. Ma ise pole seda õnneks veel kogenud, ega soovi ka kellegile teisele. Mina suusatan kiivriga ja soovitan seda ka teistele. Sama kehtib ka jalgratta kohta. Offtopic lõpp.

0
0

Kasutan seda kiivrivaidlust siin korra ära ja küsin, kas kiivrite valik ja hinnad on Austrias paremad, kui meil siin? Otsustasin, et ma ei riski seal kiivrita sõiduga oma pead pooleks kukkuda, aga nende valik siin on väga kesine. Tänud abi eest ja vabandan, et ei räägi prillidest! PS- prillide puhul toonitaks nende sobivust näokujuga, mugavust ja jälgida tuleks kindlasti vaatevälja suurust!

0
0
1
2
Lennupakkumised
Reisikaaslased