Suvel Prantsusmaale

Soov siis minna suvel autoga Euroopasse ja sihtpunktiks oleks Prantsusmaale ookeani äärde välja jõuda. Küsimus siis oleks, et millised on head ookeani äärsed linnakesed, kus oleks head rannad ja puhkamis võimalused. Plaan siis minna 10.juuni. Millisel ajavahemikul oleks seal nö beachi ilmad:)? Ja kõiksugu vihjed, nõuanded jne Prantsusmaa kohta, on teretulnud :)

Tere! Üks koht, kuhu soovitaks minna on St. Malo. Uuri netist ja siis otsusta, kas meeldib. Ise sain seal vaid 2 ööd campingus viibida. Aga koht on ilus ja üsnagi suur oma ulatuselt. Ja sinna ligidale jääb ka Mont St. Michel. Võrratu koht.

Netist vaadates tundub huvitav ja ilus, tänud vihje eest.

Igavene pikk liivarand on La Baule's, see on Saint Nazaire'st veidi läänes, lastega on mõnus olla seal. Enne ja pärast on väikesed rannalapid kaljude vahel. Ka seal on suur soolasoo. Armsad väikesed linnakesed. Ka teisel pool Saint Nazaire on pikk liivarand. Kunagi olin kuu aega seal ümbruses juulikuus (2003a vist) temperatuur oli enamasti 30-35 kraadi. See viimane oli küll liiast juba. Ümbruses on palju vahvaid vaatamisväärsusi - Loire oru lossid ja Mont St-Michel pole kaugel, Carnic'is on üüratult suur ala püsti lükatud kive (igiammusest ajast), dolmeneid on palju, päris mõnus esiajaloo park oli seal lähedal, see jättis mu lastele võimsa mulje. Hästi paljudes kohtades on mõnusad lõbustuspargid lastele, kus põhirõhk on ronimisel, tasakaalul, mitte kusagil atraktsioonil istumisel. Samas on väga kenasid kante ka mujal Biarritz näiteks.

Meil oli see reis tegelikult viimasel hetkel abikaasaga kaasa minek. Tema läks pooleteiseks kuuks St-Nazaire tööle. Läksime laevaga autoga Saksamaale ja edasi sõitsime läbi Brüsseli ja Mont-Saint-Micheli oma ööbimiskohta. Meil läks õnneks leida mingi apartment kohapeal kuuks ajaks, aga see oli ainult tänu juhusele (üks pere sõitis puhkusele ja nende apartment renditi välja) ja tänu sellele, et ma suudan prantsuse keeles suhelda ja sattusin õigel ajal õigesse kohta helistama. Meil oli muidugi oluline, et ööbiksime mehe töökoha läheduses. Kusagil päris ranna ääres oli mingi kämping (vaatasin kaardilt, et St-Nazaire ja La Baule'i vahel on 3 kämpingut).La Baule oli suht turistidele orienteeritud koht. Küllap seal on rohkem ööbimisvõimalusi. Kuni mees töötas, sõitsin mina lastega ümbruskonnas ringi. Iga päev sai käidud mingis uues ja põnevas kohas. Lapsed olid mul siis 1a 9kuud, 12 ja 13 aastased. La Baule'st läänes on suur soolasoo, põhjas müüriga ümbritsetud vanalinnaga Guerande linn. Esiajaloo park oli Malansac'is. Kõigil on sellest ajast head mälestused. St-Nazaires sai käia ka allveelaeval. Ärasõit käis meil nii, et mina tegin lastega suure tiiru ümber Prantsusmaa. Sõitsime alguses mööda läänerannikut ja siis piki Püreneesid külastasime koopaid), läbi Andorra (sinna oli pagana pikk järjekord, et mägedesse pääseda, vist 3 tundi seisime seal), siis Barcelona ja piki Prantsusmaa lõunarannikut Itaaliani ja siis tagasi Pariisi, sest mu mees naases töölt rongiga sinna. Korjasime ta autosse ja sõitsime tagasi laevale. Tagasisõit laevaga ei tasunud end ära. Mööda maad oleks sama kiirelt saanud ja raske on täpselt laevale pihta saada. Ei oska ette arvata, kas satud kiirteel ummikusse vms. Mul ei olnud kiiret, mistõttu ei kasutanud ma alati kiirteid. Küll on kiirteedel liiklemine palju mõnusam, sest kohati on teeviitade järgi liiklemine keelt mitte oskajale raske. (Nüüd on muidugi navigaatorid, mis aitavad õigel teel püsida.) Hotellidest kasutasin palju odavaid hotelle Etap ja Bed & breakfast tüüpi. Neid on Prantsusmaal palju. Väikese lapsega oli nii mõnusam. Vahel sai aadresse päritud I-punktidest. Meil oli selle võrra rahaliselt kergem, et autopiletid laevas olid mehe töökohalt, põhiliselt kulus bensiin, aga ma ei teinud siis veel bilansse. Kuna süüa tegin enamasti ise, siis see kulu ei olnud eriti suurem kodusest. Sissepääsud olid lastele sageli tasuta.

Tänan sind, oli väga palju abi sinust otsuse tegemisel, suvel kui roadtrip tehtud saab ehk kodulehele ka reisikiri üles riputatud. Ühesõnaga La Baule saab sihtpunktiks.

KAs teile üks reisikaaslane mahuks veel ära autosse ? Ise tahan Amsterdami minna juuli lõpus või siis sinnakanti :)

[email protected]

Omal plaan minna juuli alguses L-Prantsusmaale ,teekond ja sihtkoht ei ole veel päris paika pandud. Kas kellegil on soovitusi ja kogemusi ,või soovib äkki keegi kampa lüüa? [email protected] Tel. 5066338

selleks ajaks ma juba tagasi ja vöin anda tüpsemaid juhiseid navigeerimiseks jne :)

Sai sügisel käidud Lõuna-Prantsusmaal, täpsemalt St.Tropez'ist kuni Monaco'ni. Väga super oli - koht kuhu läheks alati tagasi. Esimene soovitus - unusta kiirteed. Vahemaa antud linnade vahel on üpris väike ning mööda rannikut sõites avaneb suurepärane vaade merele ning armastele väikestele (minu lemmik Antibes) ja suurtele linnadele (Nice, Cannes). Kui ise sinna nädalaks tagasi läheks, siis ööbiks aind kahes linnas - Monacos (st. et nice's kuna seal odavamate hotellide valik suurem) ja St.Tropezis. Ise käisime niipidi, et alustasime St.Tropezist ja iga öö ööbisime erinevates linnades, mis jäid Monaco tee peale. Kuid St.Tropez oli see koht, kuhu jõudsime peale planeeritud ööpäeva tagasi ka kahel järgmisel päeval (kuigi ööbimiskohad olid kümneid kilomeetreid eemamal). Hea kogemus oli St. tropezi ja St. Maxime vahele jääv sadamalinnake, kus oli võimalus väikese paadiga mööda nn. tänavaid ja majade vahel ringi sõita. Nagu väike Veneetsia:) Kui muidu ööbisime hotellides, siis St.Tropezis leidsime armsa kodumajutuse, mis asus linna ääres ja oli mõistliku hinnaklassiga (4ne tuba 130euri). Igatahes tasub otsida, küll ööbimiskoha ka leiab. Linnades oleks olnud vahva ringi liigelda muidugi rolleliga, kuid kuna keskmine tagatisraha oli 1000 euri, siis kahjuks loobusime sellest.

Igatahes on need linnad, kus lihtsalt ringi jalutada ja uudistada ning minna kaasa melu ja luksusega mis seal kohapeal valitseb:)

Kui oled kõrghooajal Cote d'Azuris, siis unusta tavateed ja kasuta kiirteed niipalju kui võimalik. Muidu veedad enamuse oma puhkuseajast autoroolis mõne Renault'de jne tagapalgeid imetlemas. Eriti hull on just sõit St. Tropezi (sinna on kahjuks tavamaanteed päris palju ja aega kulub mehiselt). Nice'st Monacosse on ka ikka väga kreisi liiklus. Olen seda korra läbinud. Mitu head tundi kulus ära. OK! Oli ilusaid vaateid ja Villefrance ja Eze on muidugi ilusad, aga sinna saab ka kiirtee kaudu. Kiirteel kulub 15 min ja võidki päev läbi Monaco's chillida.

MadMax, äkki võtad minuga siis ühendust, või annad oma kontaktid. Kindlasti oleks huvitatud ennem teele asumist sinu komentaare ja nõuandeid kuulama:)

no anna endast märku siia siis vöib msnis törts juttu kasvöi ajada...

No tere tulemast koju :) Minu MSN on [email protected] Sinu igasugune info reisu kohta oleks teretulnud küll, kuna omal plaan startida juba järgmine nädal. Kui mahti saad siis lisa mind oma MSNi või kõlla 5066338 Indrek