Taisse: Finnair, Turkish Airlines või Qatar Airways?

Oleme oma reisiplaanidega veel väga-väga-väga alguses...

Veebruaris on plaan minna perega esimest korda Taisse, 2,5-3 nädalaks. Kokku on meid 4, lapsed 8a ja 10a. Korra oleme käinud vaid Novatoursiga Egiptuses.
Valida ei suuda Turkishi ja Finnairi vahel, mehega lähevad arvamused lahku.

Turkish Airlines: edasi-tagasi kokku 1650eur. Helsingi - Istanbul - Bangkok. Istanbulis lennuki vahetus 3-4h. Istanbul - Bangkok öine lend. Reisiaeg kokku 15-16h.

Finnair: edasi-tagasi kokku 1970eur. Helsinki - Bangkok otselend. Tagasitulek päivasel ajal, öise lennu hind oleks 2030eur. Reisiaeg kokku ca 10-11h.

Kuidas selle Istanbuli ümberistumisega on, kas on tõesti nii hirmus see Atatürki lennujaam? Aega kaotab, aga kus meil kiiret...Lapsed on tublid, neile meeldib reisida. Kas Finnairi 400eurot kallim pilet on väärt seda ajavõitu? On kellelgi kogemust, kuivõrd lennukid mugavuse poolest erinevad? Istudes peab magama, väga vist vahet pole missuguse tooli peal, ebamugav on nii või teisiti!?
Arvestada tuleb muidugi sellega, et Bangkokist lendame arvatavasti samal päeval kohe edasi lõunasse.

Olen surfanud terve interneti läbi, ikka otsustada ei suuda, kas maksta rohkem ja olla mugavam või kui juba minna siis minna ikka natuke seiklema ka, põnev ju! Mees nii ei arva ja lastel tähtsaim, et üldse palmi alla suplema saaks :)

Turkishi odavam hind tuleb ju ainult Helsingist startides. Tallinnast Finnairiga on hind soodsam, kui otse Helsingist (väga kiire ümber istumine). Lisa juurde veel ajakulu Helsingisse + laevapiletid + transport lennujaama + söök laevas ja rohkem ilmselt polegi siin miskit arutada :) Ilmselgelt Tallinnast Finnairiga on parim variant. Head reisi!

Unustasin mainida, et elame Soomes ja Helsingist minek oleks meile poole mugavam kui Tallinnast.

Kui ma elaksin Soomes, ei tekiks mul mõtetki lennata Bangkokki läbi Istanbuli, selmet otse lennata.
Hind on natuke suurem, aga eks mugavus maksabki.
Tegelikult pole sel Atatürki lennujaamal häda midagi ja neli tundi kannatab seal veeta küll.

Õige PORO eelistab alati kodumaist lennufirmat ja lendab otse palmi alla :D

Ma vast valiksin ka finnairi.Lennujaamas passimine nagu eriline seiklus pole,aga kuidas kellelegi.Kuhu edasi Bangkokist?

Kui veel samal päeval Bangkokist edasi lendate, siis soovitaks küll Finnairi...eriti kui veel lapsed kaasas. IST lennujaam pole küll hull aga ega seal midagi super mõnusat ka ei ole.

ahjaa võibolla hea teada,et 2018 hiina uusaasta on 15-17 veebruar.sel ajal on palju hiinlasi reisimas.hiinlastest puhkajate arv Tais on kiiresti tõusmas.

Mina valiksin küll Turkishi. Super mònus lennufirma, Istanbuli lennujaam pole nii õudne midagi.. lennujaamas on ka poode, ka erinevaid söögikohti, lennujaam ajaviitmise seisukohalt pole just parim, aga saab hakkama.. ise oleme seal isegi 5 tundi oodanud aastase lapsega, nii et pole hullu midagi ;)
Turkish lennufirmana on oluliselt mònusam, toidud on minu jaoks maitsvad olnud, kuigi olen alati toitude osas valiv, siis sealsed toidud on küll meeldinud, pardateenindus on super, lennukites olemas uued filmid jne ja siiski Euroopa üks parimaid lennufirmasid :)
Ega Finnaair ka kehv pole, aga ei ole jätnud nii head muljet kui Turkish..

Mina valiksin Turkishi,see aeg seal Istanbulis möödub üsna ruttu...

Põhimõtteliselt oleks valikus vajadusel veeta üks öö ka Bangkokis, iseasi kui suur mõte sellel enam on. Pigem ikka ühe jutiga sihtpunkti välja ära.
Plaan on minna Phuketti ja mõnele saarele, Koh Lantal käime kindlasti ära.

Finnairi pika otsa kogemus puudub aga Turkishi teenindus on väga OK. Käisime lastega Sitsiilias ja neile anti igal lennul nänni. Küll laste kellad, siis joonistamise vahendid. Need kellad töötasid veel alles hiljuti. Lennukitoit oli ikka väga OK võrreldes muude Euroopa otsadega.
Atatürkis väga hull pole. Kui lapsed on reisihuvilised, siis see 3-4 tundi pole katastroof. Ainus miinus on seal Türgis aastas mõni kord plahvatav pomm. Isegi lennujaama saabuvate terminalis tulistati. Väljuvate terminal oli juba toona range valve all. Kõik autod otsiti läbi ja eemal betoonpostide taga oli näha korraliku relvastusega sõdureid. Sellest filtrist oleks olnud väga raske läbi murda. Ehk on nüüd ka saabuvate terminal paremini valvatud. Türklased on turismi edendamisse ikka korralikult raha tagunud. Turkishi odavad piletid on ilmselt osa sellest, sest meie lennu hotelliöö maksis ka rohkem, kui pilet.

Kui teil plaanis Bangkokist kohe edasi minna, siis kas poleks mõtekam juba Helsingist otse Phuketile lennata?
Muidu teemale vastates valiksin Finnairi - kuna on nii pikk lend, siis eelistaksin igakell ühe jutiga kohalejõudmist.

Kindlasti eelistaks ajavõitu. See viietunnine ajavahe on ju ühel suunal, kas tagasi tulles on sama väike? Kokku lendate 10-12 tundi kauem puhkuse jooksul, eriti tagasilend on ränk. Koos väsimusfaktoriga kaotate ühe päeva.

Mis te selle eest vastu saate? Turkishi vanema, ent suurema lennuki Istanbul-Bangkok otsal. Marginaalselt parema teeninduse ja toitlustuse. Aga lennukitoidu nimel lennata 5 tundi kauem on totrus. Lennukitoit on halb isegi siis, kui ta on väga hea.

Suuremate valikutega meelelahutussüsteemi - Turkishil on filme rohkem, sarju rohkem, iga sarja mõni episood rohkem. Aga nagunii te ei jõua vaadata ära murdosagi sellest, mida meelelahutussüsteem pakub. Finnairil on ekraanid paremad ja uuemad, Turkishil vanemad.

Turkishi Istanbul-Bangkok istmetel on sülearvuti laadimispesad (töötavad ca 50% juhtudest). Kui on vaja midagi laadida või saab tööd teha lennukis, siis Turkish võib olla parem variant. Samas oleks ka siis tõhusam lennata Finnairiga kiiremini ja mitte tööd tehes ning seejärel 5 tundi hotellis istuda ja töötada (kui see üldse on teema).

Ja kui vähegi võimalik, võtaks otse Helsingi-Phuket pileti, see Bangkokis vahemaandumine ja edasilend röövib veel 3-5 tundi aega. Helsingi-Phuket otselend samamoodi 10-12 tundi. Turkishiga Phuketisse saamine 15+3/5 = 18-20 tundi lendamisele ühes suunas.

Finnairi hinna osas: ma olen viimased korrad ostnud alati Bangkokist Helsinkisse päevase lennu pileti. Saad hommikul enam-vähem mõistlikul ajal tõusta, lennujaama minna, hommikust süüa ja siis see 9-10 tundi lennukis möödub päevasel ajal mu meelest üsna ruttu. Kuna ma lennukis magama ei jää, siis need öised lennud, kus ise üleväsinud, on minu jaoks ikka paras piin. Nii, et mul oleks soodsama päevsae lennu pileti üle eriti hea meel :D

Mida kiirem lennuaeg, seda parem, eriti lastega reisides. Aga kui eelarve on piiratud, siis kindlasti kannatab valida ka "odavam pilet-pikem reis" variant. Nagu eelkõnelejad kirjutavad, siis uuri ka teisi sihtkohti Finnairiga, sest otselennud on veel ka Phuketile ja Krabile. Ise eelistaks kindlasti kõige kiiremat ja mugavamat lendu :)

Olen mõlemaga lennanud. Finniga saab kiiremini aga Turkishil on suuuurepärane toit ja mugavus ka turistiklassis. Istmed läksid eriti mugavalt alla, oli hea programm filmides , mida valida (ajaviide). Lisaks jagati reisikomplekt, mis sisaldas susse ja hügeenitooteid ;) Siiski uuesti lendaks Finniga, kiirus :)
Ka ei meeldinud mulle Istanbuli lennujaam, suur ja lärmakas...

Just, Finn teeb ju otselennu Helsinki- Phuket...milleks siis veel lisa vaeva , raha ja aega raisata?

Laste pärast valiks Finnairi kiirema lennu. Istumine jääb slle 12 tunniga väga valusaks. Lapsed veel saavad vähe rohkem sirutada.
Olen Istanbuli edasi-tagasi Taimaale lendamiseks kasutanud.
Lastega on ikka ka seal raske. Rahavast on palju, istumiskohti vähe, lisaks jälgi veel lapsi. Siis soovid veel süüa ja juua. Edasi-tagasi lennu puhul tõuseb ka sellelet kulu.
Reisiks üksi, oleks nõus ka 200 eurot rohkem maksma, et 10-11 tunniga kohale jõuda.

Finnair kiirem või odavam? ... viimasel ajal kipub nende õhubussidel ilmnema tehase tootmisvigu, mistõttu lende jääb hiljaks, suunatakse ümber, tühistatakse. Lõppkokkuvõttes alati kiirem ei ole, aga odavam võib küll olla, tundes lennureisija õigusi ehk siis hilisem kompensatsioon. Huvitavam võib ka olla, kui lend suunatakse ümber x-punkti kaudu, mida külastada polnud mõtteski ehk siis kompensatsioon tagasihoidliku pardameelelahutuse korvamiseks.

Teen vett veel sogasemaks :) Vaadake ka maailma tippude hulka kuuluvat Qatari Airwaysi. Nad lendavad Helsinkist Dohasse ja sealt edasi võimalik nendega nii Bangkoki (osa lende teenindab ka A380, kui see peaks kellelegi teie perest huvi pakkuma) kui ka otse Phuketile saada. Osadel päevadel võimalik ka täitsa kiire u 3-tunnine ümberistumine Dohas mõlemil suunal. Endal ka veebruari ostetud just Qatari piletid väljumisega Helsinkist.

Finnair Helingist otse Phuketti meie valikusse ei jää. Ehk millalgi järgmine kord. Põhjust ei oskagi öelda, võib-olla liigagi mugav ja igav. Hind on ka lõppkokkuvõttes oluliselt kallim kui Turkishil. Bangkokist Phuketile vaatasin ThaiAirways´i pileteid, meie perele oleks üks ots kokku vaid 39eurot. Korralik kokkuhoid, kui mõelda, et nelja peale on Finnair Phuketile on ca 200eurot kallim kui niigi juba Turkishist 400 eurot kallim Finnair Bangkoki. See oleks juba 600 eurot mugavuse peale, nii mugavad me pole!

Qatari olen ka vaadanud, miskipärast ei sümpatiseeri. Samas hinnad on peaaegu kõikidel kuupäevadel väga head. Kuidas selle Qatari õhuruumi lubamisega praegusel hetkel on? Kas neil mitte mingi aeg mitte ei keelatud mõnede riikide õhuruumi siseneda? Kuidas selline asi pikamaa reisi mõjutab?

Turkishil olen kuulnud, et üsnagi tihti tuleb ette lendude edasilükkamist jms. Kompensatsiooni Turkishi lendude puhul vist ei saa (ei ole Euroopa lennufirma)? Samas on meil väga hea aastaringne reisikindlustus, mis katab kõikvõimalikud kulud igasuguste reisi hilinemise, ärajäämise, kohvrite kadumise jms puhul. Samas ei kata see pettumust, tüütut ootamist ja närvitsemist ajaplaani segaminimineku pärast.
Kui palju Finnairil ja Qataril lendude edasilükkamist on ette tulnud?

3-4h ümberistumiste vastu pole meil miskit, pool sellest ajast kulub ju kindlasti õigete väravate jms. otsimisele.
Keeruline, keeruline... ja ma tänan vee sogamise eest! Suundun momondo-avarustesse!