Teemaksud Floridas

Tere! Kahjuks ei leidnud foorumit vastava teemaga. Kuidas toimub teemaksude tasumine rendiauto puhul Floridas? Tänud ette vihjete ja vastuste eest.

Kõigil Florida rendikatel on Sunpass (või Orlando lähedal E-pass, see on üks ja sama asi) andur juba sees. Sinu valik, kas soovid läbi sõita Sunpassi rajalt, kus arveldus toimub auotmaatselt (tasud lähevad hiljem krediitkaardilt maha + käsitlustasu rendifirmale) või sõidad läbi putkade (seal peab enamasti maksma sularahas, kaardimakseid üldiselt teha ei saa) ja maksad kohe ära, et hilisemast teenustasust pääseda. Läbi putkade tuleb odavam, kuid aeglasem. NB Kõigis turnpike mahasõitudes enam putkasid üldse polegi, mõnes kohas ongi ainult automaattasumise võimalus, ehk siis autorendipoolne teenustasu tuleb selle päeva eest nii ehk naa. Päevatasu (s.t käsitlustasu, mitte teemaks) oli Alamo rendifirmas vist midagi 4 USD ringis ja ei sõltu sellest, kas sõidad maksupunktidest läbi üks või üksteist korda päeva jooksul. Selle päeva eest, kui automaatmakseid pole (s.t maksad näiteks putkas sularahas ära või ei kasuta üldse turnpike'i ega expresswayd), käsitlustasu samuti pole. Enamik teisi rendifirmasid võtavad päevatasu ka siis, kui tasulisi teid ei kasuta. https://www.tripadvisor.com/Travel-g34438-c173589/Miami:Florida:Rental.Cars.And.Cashless.Tolls.html

Mia, selle aasta mais see nii küll polnud! Kõikidel firmadel erinevad tingimused. Saad osta Sunpassi ette, aga see kallis. Samuti pole mitte igas teetollis võimalust maksta kaardiga või sulas. Eriti näiteks Miami kesklinnas. Kõige mõtekam osta Supass kohapealt, laadida sinna 10 USD ja kui tuleb puudu, siis lisaks. Auto rendifirma küsis 9 USD päevas kogu perioodi eest, mul sõitmist oli vähe. Juhul kui rendikaga sõidad teetollist maksmata läbi, siis võetakse see 1 dollar su krediidkaardilt maha, aga lisatakse teenustasu, iga maksata teetolli eest:), näiteks 30 USD oli see minu rendifirmal. Tasub siis vaadata kust saad ise sunpassi osta või siis panna navi vältima tasulisi teid. Kuna ise tahtsin ka auto aknast midagi huvitavat näha, siis üldiselt vältisin tasulisi teid. Sunpassi kodulehel leiab võimalikud ostukohad ja raha laadimisjuhendid.

Mul on kogemus Alamo, Nationali ja Herziga. Kõigil oli Sunpassi andur peal ja seda öeldi autorendiletis ette, et teemaksudele lisandub nendepoolne teenustasu. Selles Tripadvisori artiklis, mille esimeses postituses linkisin, on toodud ära kõik suuremad autorendifirmad ja nende poliitika, ehk siis osa rendifirmat pakub võimalust ise seda neilt küsida, kui soovid nendepoolset Sunpassi (ainult Dollar, Thrifty, Sunshine); osal on see aga automaatselt juba autos ja ise midagi valida ei saa. Palun loe lingitud artiklit, lihtsam on seda linkida kui siia ümber kirjutada. Kirjutasin Sunpassidest, nende ostmisest jne siia kunagi ka ühte varasemasse teemasse päris pikalt, aga kahjuks otsing enam nii ei toimi nagu eelmises trip.ee versioonis ning üles ma seda teemat enam ei leia kahjuks.

Mina sõtsin viimati Dollariga (2015 alguses). Sunpass oli kohe olemas. Pakuti mingit diili, et maksa XX USD ja kõik tasulised teed on ette makstud. Ma muidugi ei mäleta, mis see diil täpselt oli, aga selle diili ma võtsin ja mäletan, et hiljem, kokku arvutades, tuli odavam, kui teemakse ühekaupa maksta. Sõitmist oli palju, aga tänu sellele, et teemaksudele ei pidanud mõtlema sai näiteks Miamis mööda tasulisi teid päris palju edasi-tagasi Walmarti vuratud.

Mul oli alamost gold pakett ja sõitsin kogu florida nii läbi, et sai igas punktis sulas maksta. Navi oli muidugi seatud, et vältida maksulisi teid aga osad olid vältimatud. Rendis ei pakutud küll mingit eraldi sunpassi...vb oli juba hinnas ja maksin topelt.

Ise käisin veebruar 2015a. Miamis. Rentisime auto Budgetist ja Sunpass oli ka kohe olemas. Küll aga sõitsime Orlandosse ja seal Sunpass enam ei kehtinud ja teede peal olid punktid, kus maksime teedemakse, mis polnud üldse kõrged. Paljudes kohtades tehti lihtsalt pildid ja hiljem läksid krediitkaardilt teemaksud maha, ka mitu nädalat hiljem peale reisi lõppu läks veel makse maha. Õnneks summad polnud suured. Muidu Sunpassiga väga mugav küll.

Orlandos kehtib ikka Sunpass. Lihtsalt seal mõnel teel on see E-passina märgistatud, aga tegemist sama asjaga ning võib Sunpassi anduriga läbi sõita, ei pea sulas maksma.

Okei võibolla tõesti, aga hiljem saime ikka ka teemakse maksta läbi krediitkaardi ehk osad teed ei kuulu Sunpassi alla vms. :)

Sai ära käidud Floridas, ka Orlandos. Budgeti rendiautol oli Sunpass kohe peal olemas, oli vaja vaid sisse lülitada. Nüüd ootame vaid summade võtmist krediitkaardilt. Eks siis näeb, kas kõik läks õigesti. Sularahas ei maksnud kordagi.

Käisin oktoobris Floridas (Miami+Orlando). Rendiauto oli võetud 10-päevaseks perioodiks (13-23/10) Nationalist.

National kasutab TollPass nimelist süsteemi (kui küsisin rentides Sunpassi kohta, siis öeldi, et ega nemad ei tea, kust ma läbi sõidan, vb üldse liiklen väljaspool Floridat), mis arvestab kõiki tolle automaatselt + siis "Convenience fee" USD 3.95 / päev (max. 19.75 USD rendiperiood).

Täna oli igaljuhul esimene summa maha läinud ning leidsin ka kiirelt väljavõtte selliselt lehelt: http://www.htallc.com/nationalcar/ - praegu oli arvestatud esimese 7 päeva eest ning sealjuures ka "conevnience fee" USD 19.75. Ilmselt ülejäänud 3 päeva, mille jooksul ka tolle läbisin läheb eraldi hiljem maha ja arvestatakse ka eraldi rendiperioodina (vaatasin, et Nationali lehelt bronnides, kinnitusel oli nädalane periood eraldi reana + siis veel 3 päeva teise reana kirjas).

Tere! Tulin paar päeva tagasi Floridast ja nii nagu ka eelmisel aastal oli ka sel aastal Nationalist autot rentides Sunpass suht kohustuslik. Sõitsime 16 päevaga eelmisel aastal ~ 1600 miili ja teemaksudeks läks kred. kaardilt kokku ~22 eurot maha. Samas oli väga murevaba liigelda.

Tere! Soov on läheneval Lõuna-Florida reisil kasutada rendiautot ning muretseda iseseisvalt SunPass. Olen selle kohta lugenud nii siinsest keskkonnast kui mujalt internetiavarusest kuid on üks küsimus. Tahaksin SunPass konto valmis teha, et reisil mitte aega raista kuid väidetav ametlik veebileht "https://www.sunpass.com" ei avane. Olen sinna proovinud korduvalt kuu aja vältel ning erinevate browseritega kuid leht ei vasta. Nagu aru saan siis on ka hulk siinseid inimesi SunPass'i kasutanud ning usutavasti on keegi teist ka omal käel sinna konto teinud. Küsimus - kas SunPass veebileht ei peagi väljastpoolt Ameerikat kasutamiseks mõeldud olema ning on kasutamiseks ainult Ameerikas? Aitäh!

Sunpass'i kodukal on jah geoblokk peal. UK-s väidetavalt toimib, ehk, et pole nii, et ainult USA-s toimib. Tulin just Miamist ja rendiauto võtsin läbi Rentalcars'i rendifirmast Alamo. Seal on kõikidel autodel Sunpass juba nö. küljes ja muud varianti polnudki.

Tere,

Meie võtsime auto läbi Nationali Uk lehe. Käisime Floridas novembris, kuu aega, terve perioodi oli rendiauto. Uk leht sai valitud nende kindlustuste pärast, et midagi ei lisanduks rohkemat. SunPassi tegime ise Usas, asja enda (mini SunPass vms) ostsime 5 või 6 dollari eest suvalisest poest, aga aktiveerimiseks oli vaja kohalikku numbrit. Meil oli vaja nagunii mobiile ja T-mobilest võtsime pre-paid paketi. SunPassi saime tehtud, olime ka nädala Orlandos ja kaardilt läks hiljem maha alla euri, ei süvenenud isegi, mille tarbeks. SunPass on seotud mu mälu järgi autonumbriga ja enne, kui autot pole aktiveerida midagi ei saa. Selle va geobloki saab maha võtta mingite piirangutega, google aitas meid selles, aga enam ei mäleta täpselt, mida tegime. Ahaa, see ka veel, et see Sunpass sai kleebitud tahavaate peegli juurde esiklaasile ja selle maha võtmine autot tagasi viies oli omaette lõbustus, meil aitasid seda sealt maha saada märjad salvakad. Samuti jälgisime ise kontot ja vajadusel kandsime raha juurde.

Läbi Rentalcars'i oli ka auto hind lõplik. Mis puudutab kindlustusi. USA suunal pidigi see nii olema. Küsisin seda veel spetsiaalselt järele ja öeldi, et midagi ei lisandu. Kohapeal küll küsiti, et kas sobib Basic või soovin midagi "kangemat". Euroopas sama teenusepakkuja kaudu autot rentides tuleb tõesti alati mingi kindlustus kohapeal juurde osta.