Tenerife reis

Tulime eile oma seltskonnaga just Tenerifelt. Tore oli. Sõitsime sinna läbi Londoni Easyjetiga ja sealt edasi Ryanairiga Tenerifele. Me otsisime ise hotelli ja valisime marsruudi. Soovitan soojalt inimestele hotelli Los Dragos Del Sur , mis asub Puerte Santiagos. Playa des Americast sõita bussiga nr 473 või 477 , sõit kestab kuskil 1 tund. Hotelli broneerisime läbi saidi hotelbookers.com. Ettemaksu ei ole vaja, terve summa maksad kohapeal. Hotell oli apartment stiilis ja asus ilusas kohas. Me võtsime kahe magamistoaga korteri ja saime 3 magamistoaga korteri, kus oli lisaks veel vannituba-tualett, suur tuba koos avatud köögiga ja rõdu. Köögis oli kõik vajalik olemas - kohvimasin, veekeetja, mikrouun, külmkapp, röster, pliit, potid-pannid, toidunõud, kahvlid-noad jne. Telekas oli tasuta ja konditsioneer oli ka olemas. Voodipesu vahetati ja koristaja käis ka, käterätikud olid ka olemas. Hotelli oli bassein ja terrass päevitamiseks ja seal samas oli baar ka, dušš basseini juures ja oli võimalik saunas käia ja jõusaalis ja solaarium oli ka. Samuti lastele eraldi bassein ja mängunurk. Hotellis oli restoran ja baar, ja mitu pildardilauda. Interneti kasutamise võimalus oli ka. Söögikohad ja poed asusid kohe hotelli juures. Autorent oli kohe hotelli kõrval ja toidupoed üle nurga. Enamuse aja sõitsime kohaliku bussiliiniga. Ostes Bono kaardi, neid müüakse 12 ja 30 euroseid, sellega saad 35% soodustust. Bussipiletid on mõistliku hinnaga. Bono kaarte saab osta pea igast suvalisest väikesest poes või info punktidest. Käisime Masca kylas, sinna bussisõit oli tõesti väga närvesööv, aga vägev. Selline tunne et kohe kohe sõidab buss kurvist välja, tee oli alla mäge ja väga kitsas ja kurviline. Masca küla oli ilus ja see matkatee alla mere äärde on raske. Ma ise ei arvanud et see raske on ja panin jalga suvalised papud ja seljas oli rannariietus, hea et kotti vett panin ja natukene süüa. Hakksime oma 10 liikmelise seltskonnaga alla liikuma, Enne olime lugenud et, tee alla on umbes 2 tundi. Aga unustasime tähele panna sõna et VÄHEMALT 2 tundi, ja nii oligi, kiiremad said 2 tunniga ja keskmised inimesed, kes normaalses tempos, need tulid 4 tunniga. Tee oli raske: kivid, kaljud, mägironimist, ojad, takistused, väga kivine ja ahhetama panev. Tõesti ei oska kirjeldada, väga mõnus kogemus. Peale seda jalad 3 päeva valutasid, mis jube, käia eriti ei saanud, sest lihased olid kanged. Aga uskuge mind, parim kogemus reisi jooksul, soovitan kõigile. Kaks võimalus alla jõudes, uuesti tagasi saada on: ronid samad teed mööda tagasi või siis seal sadamas on paadid, mis viivad teid tagasi. Paadisõit maksab 10 euri inimene ja see on väga ilus, kuna paat sõidab mööda kalju äärt ja viib delfiinide juurde. Ilus reis oli. Samuti soovitan auto rentida. El Teide tipus ei olnud midagi nii huvitavat, aga eks see maitse asi ole. MASCA MATK ON SIISKI ÜLEKÕIGE.Mingit erilist ööelu Tenerifel ei olnud, aga, ise saab asja alati põnevaks teha. Veinid poes odavad, samuti teised alkoholid.Toit nurmaalse hinnaga. Lõhnad olid mõnes kohas päris odavad samuti.

Teema ei ole enam aktuaalne.

Ööelu on koondunud kuurortlinna(-desse).

Me ostsime lennupiletid detsembris. Ja Tallinna-London-Tenerife-London-Tallinn läks maksma 3800 kr inimene. Saaks odavamalti kui enne ette osta. Londonisse lendasime Easyjetiga ja sealt Tenerifele Ryanairiga. Hotell läks maksma siis see 3 magamistoaga tuba 450 euri. Me bronnisime 2 magamistoaga ja saime 3 magamistoaga, ja olime seal 4-kesi ja läks siis 112 euri inimene.Kuskil 1700 kr 10 ööd. Öö hinnaks tuli 170 kr. Kui abi vaja, võin aidata. Turismikuurortides käisime ka, aga ei meeldinud. Puerte Santiagos näeb kohalikku elu ja seal on poode ja restorane ja selline mõnus koht. . . . Kohanimed algavad alati suure tähega. Toimetaja parandas.

Tõesti, plätudega minna ei olnud just parim idee. Kuna ma ise hispaania keelt ei osanud, ja aru ei saanud, kuid sinna matkale minnes, jooksid kohalikud järgi ja näitasid jalanõude suunas ja raputid pead. Aga ma sain hakkama, kuigi plätudest ei jäänud midagi järgi. Ma ise poleks ka uskunud, et sellega hakkama saan, kuid see tee on võimalik läbida ka plätudes 2 tunniga. Ma ei ole just sportlik inimene, mis pani ennastki üllatama, et ju siis füüsis väga halb pole. Aga ma eriti ei pannud kyll tähele et seal väga vesine oleks, vesi voolas küll, kuid võimalik, et enne oli see kuiv.

Meie käisime märtsi alguses ka omal käel. Kuna ise elame Corkis, Iirimaal, siis saime siit soodsad piletid. Ema võtsime kaasa, tema tuli Tallinn-London-Cork marsuudiga ja siis siit otse Tenerifele ja tagasi sama rada pidi. Tema piletid läksid maksma ka umbes 3000 piires, kui siis paarsada krooni üle, nii edasi kui tagasi kogu sõit. Peatusime me Puerto de la Cruz´is. Võtsime 2 apartementi, kokku 520euri nädal. Kohaga jäime väga rahule, rõdu all kohises ookean, super vaated olid. Iga päev käis koristaja, samuti oli bassein, kuigi me seda ei kasutanud, siis kena et olemas. Auto rentisime lennujaamast nädalaks, täiskindlustusega läks kokku umbes 170euri. Nii palju siis hindadest. Meie peatmispaik oli saare põhjaosas, mis oli meie arust väga õige valik. Ühed igavamad pildid ja elamused saimegi nö neist kuurortlinnadest, minu arust saab sealt väga vähe aimu üldse kohalikust kultuurist,toidust , kohalikest inimestest ja sellest super loodusest mida see saar pakub. Juba autosõit lõuna lennujaamast põhja poole oli alguses suht igav, erilisi vaate elamusi ei pakkunud, alles kui hakkad põhjapoole jõudma, siis vaatad ja naudid kogu seda looduse ilu :). Muidugi oli meil kergem omal käel seigelda, kuna elukaaslane on hispaanlane ja tema töökaaslane on põlistenerifelane, saime rohkelt vihjeid mida külastada ja kuhu minna. Külastasime samuti Mascat, see oli tõesti super ja kindlasti tahaks kunagi veel minna. Teide tipus olime ka natuke pettunud ausalt öeldes, vähemalt rahast hakkas kahju. Lume ja libeda tõttu olid suletud paljud rajad ja sellepärast oli väga piiratud see olemine seal. Kuid väga hea elamuse jättis looduspark oma erilise maastikuga, super koht jällegi kõndimiseks, pildistamiseks ja väikseks piknikuks. Lihtsalt soovitan siiski soojalt, sinna reisides, mitte jääda ainult randa peesitama ja viibida ainult neis kuurortlinnakestes vaid ikka tutvuda veidike lähemalt saarega, saab ka paremini aimu kohalikust elust. Ja sellised lihtsad sõnad nagu Tere-Hola või tänan -gracias, ei ole ka raske õppida, kuid näitab natuke austust maa ja keele vastu. Selleks need viimased laused, et paar aastat tagasi käis mu sõbrants Tenerifel ja mis ta suveniiriks kaasa tõi?....sombreero, sellel pole nüüd küll eriti Hispaaniaga pistmist ning sageli aetaksegi Hispaaniat Mehhiko pähe sassi. Ja nüüd seisabki see sombreero uhkelt elutoa kapil, meenutamaks Hispaania reisi :D

Lisaks eelmisele kommentaarile :).... Söögikohtadest...on sellised vahvad nö kodu söögikohad üldnimetusega guachinche, neid väga välja ei reklaamita, kui siis selline käsitsi kirjutatud sildikesega teeviit. See on umbes selles stiilis söögikoht, et mul garaazis ruumi küllaga ja naine teeb hästi süüa, miks mitte teha väike söögikoht ning mitte ametlik.Hispaania keelsest foorumist saime mõningaid soovitusi, kuhu minna.Meie külastasime ühte natuke suuremat, suurem kuna väga populaarne kohalike seas, guachinchet Santa Ursula nimelises külas/linnas, söögikoha nimi oli El Fonil, see oli spetsialiseerunud lihatoitudele,palju just grillitud. Toit oli väga suure portsuna ja hind oli ka suht tasakaalus, hinda muideks ka välja ei reklaamita ega öelda enne arve toomist. Toit oli maitsev.Koht meenutas sellist nõukaaegset sööklat , ettekandjad olid vist kohalikud onupojad või miskit, igatahes huvitav elamus. Teine väga hea söögikoha vihje oli Punta del Hidalgo nimelises külakeses, rannas viimane restoran, nime ei mäleta, kuid jällegi väga-väga populaarne kohalike seas, see oli kalarestoran.Räägivad et kui värsket kala pole, siis restoran kinni ja sinna peab tavaliselt ikka lauda ootama veidike aega. Aga asi seda väärt. Muidugi on ilma keeleoskuseta keeruline sellistes kohtades. Üks ebameeldiv kogemus oli meil ka reisi jooksul, seoses söögikohaga, asi läks lõpuks suht solvamiseks ja koledaks ära. Hiljem meie tuttav tenerifelane ütles, et ei soovita eriti astuda sisse kohtadesse, mis on tühjad, ju siis on põhjusega tühjad.

Meie käisime ka puerte de Gruziz Loro Pargis ja see linn meeldis meile ka. Seal oli ka vähe rohkem kohalikku elu ja usu mind, sa ei jäänud millestki ilma, et Palya des Americasse ei hotelli ei võtnud:) . . . On olemas Puerto de la Cruz ja Playa de las Americas. Kui olete tõesti kohal käinud ja tahate teisi aidata, siis PALUN olge hoolikamad ja tehke oma tekst teistele arusaadavamaks.

Trip.ee

Alati on kuskil keegi toriseja :)

Yess...ma olen alati siin olemas ja torisemine kuulub minu kohustuste hulka nii, et sorry.

Tahan Teide kaitseks öelda, et ronisime oma seltskonnaga päris tippu ja see oli fantastiline kogemus! Masca maastikumatka kohta aga ei oska kahjuks kommenteerida. Olen läbinud Samaria mäekuru ja see oli võimas. Praegusel reisil jäi matk ära, kuna käisime Mascas rendiautoga (teed ei ole hullemad kui Andorras, Kreetal või Prantsuse Rivieral teel Ezesse) kaasas 7 aastane matkasell.

Kohale läksime Riia-London St-Tenerife (Ryanair) ja Tenerife-London GW-Helsingi(easyjet). 3100.- nägu. Rentisime Los Cristianoses läbi 2 korruse penthouse superluks apartemendi läbi holydayrentals portaali. Pere peale u 4400.- 9 ööd.

Veebruari viimasel nädalal (Soomes laste koolivaheaeg) olin laste ja emaga esimest korda Tenerifel, Costa Adejes. Emal oli koht juba tuttav. Varem oleme käinud Cran Canarial. Ilmad sattusid ilusad ja soojad olema. Majutus super (Parque del Sol). 6 päeva jooksul palju ei jöua ära teha. Loro Parque ja Siam Park külastuste järel oli saare turnee see kôige vapustavam päev. Meil oli suur rôôm saada saare tutuvustajaks “kohalik” eestlane Olavi Antons. Olavi viis just sellistesse kohtadesse kuhu suure bussiga poleksi pääsenud ega ise üüritud autoga poleks ehk üles leidnud. Samas saime Olavilt palju teada saare ajaloost, kusjuures sobiva huumoriga maitsestatult. Meie kutit, 14a ja 17a pidid Tenerife reisi ja just saare eksursiooni kôige ägedamaks. Soovitan kôigile kes saart külastavad ja tahavad ûhe päeva jooksul palju näha ja kogeda, pöörduda Olavi Antonsi poolele. Suurimad tänud talle! www.tenerifeinfo.eu.

Siin on juba Olavi Antonsi kiidetud ja kiidaksin teda veelkord väga toreda päeva eest. Igatahes soovitan temaga ühendust võtta ja tema pakutavat saaretuuri nautida.Saab näha erinevaid Teneriife vaatamisväärsusi ja kuulda Teneriife igapäeva elust olust. Võimalus näha selliseid asju mida reisifirmad ei paku ja mida ka ise lihtsalt ei leia , kui just kohapel ei ela.

Ja mina jalutasin yhel martsikuuohtul toole voi toolt koju ja teepeal tuli vastu 3 voi 4 inimest, kes raakisid Eesti keelt. Just seal Dragos del Sur hotelli kandis. Motlesin, et olen hulluks lainud, sest Puerto Santiagos pole seni yhtegi Eestlast kohanud aga ju need siis olitegi teie Merlice oma seltskonnaga. Oleks voinud ikka juurde astuda ja kysida, et kas olete Eestist. Tore, et teile meeldis, mulle meeldib Puerto Santiagos vaga ;)

Elasin ligemale viis kuud koopas Tenerifel väikese La Portito sadama ja lahe ääres. Pidasin ka oma 70-ne aasta sünnipäeva seal. Elu oli nii põnev ja uskumatuid seiklusi täis et,kui kirjutaksin te lihtsalt ei usuks. Kirjutan et tänada südamest Olavit ja Eiket kelle osavõtlikkus, abivalmidus aitasd minul üle saada kõigist raskustest. Ütlen ausalt, ilma Olavi ja Eike abita poleks ma avamaastikul nii kaua aega vastu pidanud. Soovitan kõigil kes külastavad Tenerifed nendega ühendust võtta, see aitab reisi muuta meeldivaks ja põnevaks. Olavi ja Eike tervitusi Eestimaalt ja peatse kohtumiseni Tenerifel

Kiidan ka Olavit ja Eiket. Käisime nende juures ja saime väga palju infot. Tänud! Rattur Martin.