Ukraina teed 2017 Chelm(PL)-Kiiev-Odessa-Uman-Lvov

Huvilistele, kes arvavad, et võiksid autoga reisida. Chelm (Poola)-Kiiev (E373) trass on täiesti normaalselt sõidetav. Mõnes kohas on teed tihedalt lapitud, kuid ei midagi hullu. Tavalise sõiduautoga täiesti sõidetav tee. Kiiev -Odessa (E95) . Kiievi poolses otsas ehitustööd, panevad lihtsalt uut asfalti, ei midagi hullu. Vahepeal (ca 100 ja natuke peale km) on vägagi lapitud ja väiksemate aukudega tee, kuid kohalikud lendavad seal 100-120'ga. Üldiselt väsitav, aga sõidetav. Tavalise sõiduautoga sõidetav, kuigi autost tiba kahju (see 100+km). Uman -Lvov (E50). Võimalusel unustage ära see tee. 50 km enne Lvovi on sile ja hea asfalt, ülejäänud tee.... Eestist sellist teed ei leia. Kogu tee on asfaldeeritud, kuid teel sügavad roopad, suured-sügavad augud, kühmud , kuhu mõned autod on oma põhjaga kraabitud sooned jätnud. (mina olin VW caravellega ja jätsin sinna teele ühe murtud esiamordi) . Kui seda teed on siiski tarvis sõita, siis soovitan seda valgel ajal teha, näed pikemalt teed ette.
Lvovist piirini oli väga hea tee.

Hea teema, lisaks Poola teedele. Tulin nädal tagasi Balkani tuurilt, kuhu kuulus ka Ukraina ja Moldova läbimine. Sisenesin Zamosci E372 kaudu, piiril läks 2,5 tundi. Tee kuni Lvivini väga hea, Lvivi kesklinn kaetud munakividega, kohatised ebatasasused ei häirinud. Tasulist parkimist, kui sellist pole, paari ameti asutuse ees tõkkepuuga parklad. Väga soovituslik linn, euroopalik. Edasi viis tee Lvivist Ternopili ja sealt edasi Chernivtsi kaudu Moldovasse. Lvivist edasi algas tankodroom.Täiesti teemaalgatajaga nõus, et päevasel ajal läbida ja võimalusel vältida. Ise nägin ainult Ternopili lõigul 4ja lagunenud autot. Ja ega Moldova paremate teedega üllatanud. Lisaks oli Ukrainas viljavõtu aeg, st. teed on põllutehnikat täis, pluss vilja vedavad rekka kolonnid.
Paar tähelepanekut Ukraina kohta. Käige lähiajal Ukrainas ära, ennem kui läheb turistikaks. Hinnad tõusevad, kohaliku pelmennaja asemele tuleb pizza, sushi baar. Näiteks Lvivi öömaja vastas 12krt majas oli 2krt ukrainlaste omad, ülejäänud olid ungarlaste ja poolakate omad. Ehk Ukrainas toimub sama , mis meil toimus 90ndate alguses. Kuna tegin eelmisel aastal päevase sissepõike Uzgorodi kanti, siis mõned hinnad ka. Küte 16a. 19ooo-21ooo,siis 17a. 21ooo-24ooo.raha. Sama 0,5 viin eelmisel aastal 58ooo ,siis sel augustil 69ooo. Ja pelmennajates tehakse veel pelmeene käsitsi. Edu Ukraina avastamisel!

Kust kohast soovitate Poola piiri ületada, et sõita Ukrainasse?Mida peaks piiri ületamisel teadma ja mis peaks kaasas olema ja mis mitte?Plaan on sõita Kiievisse ja sealt edasi Dnepropetrovskisse, Odesasse, Uman, Kiiev ja taas Poola kaudu tagasi.Kas soovitate sõita pigem mööda suuri trasse, kui väikeseid "otseteid" ?Kas kellegil on kogemus Kiiev - Dnepropetrovsk - Odessa teedel ?

Mitme aasta jooksul läks piiriületus järjest kiiremini ja sujuvamalt, aga eelmine aasta oli seoses viisavabadusega 4h pikkused järjekorrad, sestap soovitaks näiteks uut piiripunkti Uhryniv, sealt sai kiiresti üle. Chervonograd-Brody-Ternopil tee on ka täiesti mõeldav, külades veel auke küllaga, aga trassi peal saab normaalselt sõita.Piiriületusel olen ise üle vedanud praktiliselt kõike üle määra keelatut (salo - suhkur - suitsud - viin - hapukurgid - moosid - pähklid - gorilka), tavaliselt vaadatakse ainult pealmise koti sisse, kuhu võib näiteks mänguasjad ja riided sokutada. Liikluspolitsei passib Ukrainas tavaliselt linnapiiridel, seal ei maksa kiirust ületada. Kui väikelaps kaasas piirdutakse hoiatusega, aga on ka vähe ahnemaid tüüpe, 5-10EUR rahatähed igaks juhuks siis käepärast.https://www.google.com/maps/@50.5781492,24.0904656,3a,75y,314.2h,90t/data=!3m7!1e1!3m5!1szwKjEB6BYB_iHZyiL7Ya-A!2e0!6s%2F%2Fgeo2.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DzwKjEB6BYB_iHZyiL7Ya-A%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D314.19785%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656