Värsked muljed Sri Lankalt

Saabusime kaks päeva tagasi Sri Lankalt. Panen kirja mõned mõtted. TURVALISUS. Täiesti ületähtsustatud teema. Tõepoolest, mõnes üksikus kohas võis turismiobjektide läheduses näha püssimehi turvamas, kuid see lisas pigem turvtunnet, kui hirmutas. HAIGUSED. Kohalike väitel malaariaohtu pole, kuna inimesi vaktsineeritakse. Minu teada küll malaaria vastu vaktsiini pole, kuid ei hakanud nendega vaidlema. Dengue viirus pidi olema mõnel pool teema, eriti Colombos. Kõhutõved. Meie kõhuhädadest pääsesime, kuna sõime korralikes kohtades. Tänavalt ostsime vaid puuvilju ja rasvapirukaid, mis olid muide väga head. Puuviljad pesime loomulikult enne puhtaks. Toorsalatit sõime ohtralt vaid restoranides. Soovitus: Soole mikrofloora tugevdamiseks tasuks ca kuu aega enne sõitu süüa meil apteegis pakutavaid piimhappe baktereid sisaldavaid tablette, mingi Forte oli vist nimi. Aitavad väga hästi. INIMESED Ülisõbralikud ja samas delikaatsed. Indiaga ei anna võrreldagi. Nad justkui tajuvad, kust läheb piir. Kui midagi müüa pakuvad ja sa osta ei soovi, piisab viisakalt lihtsalt "ei" ütlemisest. Oskavad emotsionaalselt end lähedaseks teha, samas mitte närvidele käies. See on minu arvates ideaalse müügimehe eeldus. RAHA Rahas on väga raske orienteeruda. Kuna arvestan suuri summasid ikka veel kroonides ja Sri Lankal on osad sissepääsud USD-s, osad ruupiates, siis oli lõpuks kõik sassis. Ja raha kulus rohkem, kui planeeritud. Mingit erilist hindadega manipuleerimist ei kohanud. Kaubelda sai küll ja päris suurtes piirides. Paljude vaatamisväärsuste hinnad 25-30 USD. TIPP Süsteem, mis käis üle mõistuse. Turismiobjektide sissepääsud on väga kallid, kusjuures turisti ja kohaliku elaniku hinnavahe on kümnekordne. Lisaks pead iga nurga peal maksma tippi. Kõige rohkem käis ajudele kingahoidjale (no pühades paikades peab teadupärast paljajalu käima)tipi maksmine. Kui andsid vähe, vaatas sind läbitungiva pilguga ja lausa küsis juurde. See kingade äravõtmine oli üldse üks ebameeldiv asi. Mõistan, et lähen templisse austusest Buddha vastu paljajalu. Kuid Sri Lankal peab tatsama paljajalu ka pühades parkides (holy land), kusjuures üle 30-kraadise kuumuse puhul on liiv väga kuum ning mis seal salata, kohati mustuse tõttu ka üsna ebahügieeniline. Igal juhul olid jalatallad õhtuks süsimustad. Hiljem taipasin, et sokid oleks hea mõte ning ohverdasin meie muhumustriga põlvikud pühades paikades käimiseks. Meie saatja Derick ei jätnud sokkide pärast imestust avaldamata, kuid kui selgitasin talle, et mul on jalataldadega meditsiiniline probleem, jäi rahule. Tipist veel. Üsna tavaline oli nähtus, et ostsid endale kalli sissepääsupileti ja kohe leidsid enda kõrvalt ka giidi, kes seletas mis on mis. Hiljem selgus, et selle eest tuleb eraldi maksta, mis siis, et sa polnud giidi palunud. Kui andsid vähe, saadeti sulle salvav pilk ja juba avasidki rahakoti rauad uuesti. Nii läks raha vasakule ja paremale. Kui nüüd uuesti Sri Lankale sõidaks, oleks kordades targem. Seekord oli meie viga, et ei osanud selles virr-varris orienteeruda. USK Nähtus, mis hakkas teatud piirist närvidele käima. Budism oli siiani minu jaoks üks kergemini mõistetavaid usuliike, a la ela ise ja lase teistel ka elada. Kuid Sri Lankal olles tajusin budismi uuest küljest.
Kohati tundusid usk ja raha liiga põimunud. Valitses ka mentaliteet, et kui oled valge inimene euroopast, siis pead maksma, sest Sri Lanka tahab arendamist. Templites olid igal pool rahapanged väljas ja sealt mööda marssida oli üsna keeruline.Inimesed oleks justkui ajupestud. Templisse tuuakse korvide kaupa ande ja munkadele süüa, palvetatakse suguvõsade kaupa päev otsa. Kui püüdsin meie kohaliku saatja käest küsida, kas need inimesed tööd ei tee, et saavad päev otsa palvetada, vaatas ta mind imestunult ja ma vastust ei saanudki. Ühesõnaga mulle tundus, et inimestega teatud mõttes manipuleeritakse ja keegi saab sellest kasu. Palun vabandust, kui ma kellelegi selle jutuga liiga teen, kuid nii mulle tundus tõesti. Üks kummaline lugu veel. Jõudsime Nuwara Eliyasse, kuulsate teeistanduste piirkonda. Meie saatja Derick pakkus, et läheme järve äärde jalutama. Miks ka mitte, mõtlesime. Järve äärde jõudes selgus, et üks riba järve äärest oli okastraadiga eraldatud ja kui seal jalutada tahad, pead pileti ostma. Meie keeldumise peale imestas Derick, et kuidas nii, nende president on teinud järve ääre korda ja meie ei taha maksta. Nii me siis jalutasime solvunud Derickiga teisel pool okastraati, tasuta alal. See näitab veelkord mingit naiivset ajupesu tagajärjel tekkinud mentaliteeti. Muide tunduski, et Buddha kõrval on teine kõvem mees president, kes kõike justkui ainuisikuliselt teeb. LIIKLUS Liiklus on hullumeelne, et mitte öelda lausa haige. Seepärast tasub liikumised hoolega läbi mõelda. Kummastas see, et neil on ka üks kiirtee Colombo-Galle, mis on autodest peaaegu tühi. Küsimuse peale, miks, vastas autojuht, et esiteks on see tasuline, kuid peamine põhjus on see, et autojuhid ei oska kiirteel sõita. Minu arvamus on, et kui nad suudavad oma ülejäänud liikluses ellu jääda, siis kiirtee on lausa lapsemäng! Autot ja rollerit mina seal igal juhul rentida ei julgeks. KUHU MINNA? Meie programmi pani kokku Derick (firma DJ Travels, tegelikult püüdlik üksiküritaja). Programm oli väga tihe ja väsitav, kuid tagantjärele olime talle väga tänulikud- nägime tõesti palju. 6- päevane ringreis koos transpordi ja öömajade ning hommiku- ja õhtusöögiga maksis kahele 670 USD. Colombo - jube ja närviline linn, kuid sisseelamiseks tasub külastada. Colombos on mõnus hotell Lake Lodge. Sigiriya- tasub kindlasti minna. Tuntud kalju, mille UNESCO tahab maailmaimede nimekirja panna, on seda väärt. Ronimine on kuumaga paras pingutus, kuid tippujõudmine annab mõnusa enesületamise tunde. Pollonaruwa, Sri Lanka kunagine pealinn - kui peaksin valima, siis selle jätaks ilmselt välja. Tõsi, seal on väga tasemel ajaloomuuseum, kuid kogu maa-alal on meeletult ühesuguseid pühapaikade jäänuseid, mis lõpuks väsitavad. Kui satute Dambulla juveelipoodi, siis sealt ei tasu midagi osta. Hinnad on poole kallimad, kui näiteks Galles. Dambullas on väga lahe ajalugu tutvustav kaljutempel, kompleks, mis on jaapanlaste poolt Sri Lankale kingitud. NB! Seal võib giid ujuda palumata külje alla - see on lisatasu eest!

Anaradhapura - Sinhala tsivilisatsiooni sünnipaik, minu vaieldamatu lemmik. Siin on vaadata kolm erinevat paika. Anaradhapuras saab kogu ülevaate budismi sünnist. Samuti on seal väga muljetavaldavad kaljud ning seal on üks murtud hammastega giid, kellele ei ole kahju tippi maksta. Ta on tõesti tasemel ja näitab kohti, kuhu tavaturist ei satu. Teile võidakse kinkida lootoslill, et saaksite selle Buddhale viia. Kui te hiljem maksta ei taha, ärge võtke seda vastu. Kingitus on petukas.

Kandy- teel Kandysse asub lahe maitseainete aed. Samas pakutakse ka ayrweda tooteid ja massaaži, mille eest küsitakse lisatasu. Tegelikult oli päris lahe. Kandyt tasub kindlasti külastada. Usun, et see on Sri Lanka kõige ilusam linn, kui seal üldse linnade puhul ilust saab rääkida. Ütleme siis nii, et seal on loodus kõige vähem ehitistega ära lagastatud. Kindlasti läheksin tagasi Hamba Templisse, mis on gigantne kompleks ning kus saab jälgida srilankalaste igapäevaseid usukombeid. Kandy lähedal tasub väisata ka botaanikaaeda, mis oli muljetavaldav oma iidsete puude tõttu .Ja seal oli mustmiljon nahkhiirt, mis tekitab õudusfilmi tunde.

Elevantide orbudekodu - meie jaoks täiesti mõttetu koht. Kirjeldaksin seda kui loomaaeda ühte liiki loomadega. Aga inimesed on erinevad. Olen siit foorumist lugenud, et paljudele see väga meeldis. No võibolla, kui on väiksed lapsed kaasas, siis oleks see teema.

Tantsušõu - jätaks vahele. Ei midagi erilist. Sama asja leidsin interentist videolt. Täielik turistikas ja mitte kõige kõrgemal tasemele. Kuigi väidetavalt harjutavad tantsijad selleks, et sinna saada, aastaid. Kui raha üle on, võib minna ka. Kui peab valima, siis loobuksin.

Nuwara Eliya teeistandused ja -vabrik. Huvitav, kaunis loodus. Selles piirkonnas on üsna jahe, õhtul oli alla 10 kraadi. Nii et soojad riided kuluvad marjaks ära. Nuwara Eliyast tasub ära sõita kõrvalist teed pidi, mis on ülipõnev, kuid mille vastu meie saatja väga sõdis. Nägi rohkem tavaelu.

Kahjuks ei jõudnud me Adam's Peaki.

Rannapiirkonnast soovitan Unawatunat ja hotelli Thambapanni Reatreat. Veidi ookeanist eemal (ca 5 min), kuid kauni looduse rüppes. Võlu lisab ülivahva personal ja mõnus bassein. Rand on Unawatunas ilus ja liivane ja ujuda igati ok. Siin on ka üks templimägi ja tuk-tukiga saab ca 350 ruupia eest Galle'. Galle on suht-koht hullumeelne paik, kuid sealt tasub osta turult maitseaineid. Hinnad on tunduvalt soodsamad, kui poes. Ja Galle' fortist tasuks ka läbi jalutada. Unawatunast käisime ka jõesafaril. Tagantjärele tarkus ütleb, et oleks võinud võtta lihtsalt tukimehe ja paluda end viia kilpkonni vaatama ja siis jõele. Tuleks odavam, kui turismibüroost trip tellida. Jõele tasus juba selle pärast minna, et seal külastasime ühte kaneelisaart, kus saime piiluda ka ühe pere koju ja seal teed juua. See kaneel, mida seal pakutakse, on lihtsalt super- see erineb meie poe omast ikka meeletult. Fantastilise aroomiga! Ja loodus on kaunis. MIDA ja KUST OSTA? Maitseained - turult, kuid teed ostaks nii turult kui ka teeistanduse väljamüügist. Mulle tundub, et neil on teatud kvaliteedi vahe. Juveelid - Galles on kesklinnast väljas üks vana juveelipood, kuhu tuk-tuki mehed oskavad viia. Nimi oli "... and the sons", täpselt ei mäleta. Kindel kvaliteet ja hinnad Dambullaga võrreldes palju soodsamad. Maskid - meie ostsime maski mingist maskitöökojast. Hind odav ei olnud. Kindlasti leiab parema hinna. Siid - Galle kangapoest, mitte mingil juhul turistikatest. Hind võib erineda kordi.

Tagasi lennujaama poole võtsime auto 50 euro eest. Sai mööda kiirteed 1,5 tunniga päris pika maa edasi, kuid Colombos liikusime teosammul, kokku kusagil 3,5 tundi. Lennujaama lähedal on Full Moon Garden Hotell. Peale asupaiga ja mõnusate basseinide seal midagi erilist pole, kuid hommikul jõuab 5 minutiga lennujaama.

Kokkuvõtteks: Sri Lanka on maa, kuhu Looja on andnud imekauni ja mitmekülgse looduse ja mõnusa kliima. Maa, mille kultuuripärand on aukartustäratav ja müstiline. Maa, kus kõikjal sebitakse, kuid midagi valmis ei saa. Maa, kuhu turisti jalg liiga sagedasti ei satu ja kus võõrast koheldakse äärmise aupaklikkusega. Maa, kus inimesed austavad üksteist, kus elu juhivad usk, lootus ja armastus, kus vaatamata vaesusele on inimeste hinges rahu ja tasakaal. Maa, kus meiesugused materiaalsusest rikutud inimesed ilmselt kunagi elada ei suudaks. Kuid see on maa, mis ei jäta su hinge puudutamata.

Head avastamist!

Aitäh, kulus infoks ära, homme minek -30-st + 30sse

Usun, et külmast sooja minna on parem, kui tulla +30st -30-sse. Mul ei pidanud igal juhul tervis vastu. Head reisi ja tugevaid närve.

Kas ma sain õigesti aru, et Unawatunast lennujaama maksite 500 eurot? Ajasid äkki midagi segi, see on ju lennupileti hind paarisaja kilomeetri eest.

Ahoi. Tore kui keegi ikka viitsib asju kirja panna, et teistel oleks lugeda ja mingit aimu kohalikust elust olust. Käisin eelmine aasta umbes samal ajal. Natuke teistmoodi kui enamus vist. Seljakotiga ja võimaluse korral ühistranspordiga rännates. Kui keegi lugeda viitsib siis saab aimu hindadest ja minu vaatenurgast asjadele. Algab siit http://srilanka-india2011.blogspot.com/2011/02/sri-lanka-esimene-paev-13-veebruar-2011.html

Päikest ja rahu. Rainer

Oi, paningi auto hinnaga puusse. Maksime 50 eurot (küsiti 7000 ruupiat, hotellides 8000-8500 ruupiat), mitte 500 EUR. Nagu ma ka oma ülevaates kirjutasin, ei ole ma rahadega väga sina peal. Aitäh tähelepanu juhtimast!

Täna sain meie Sri Lanka tuurikorraldajalt Derickilt kirja. Ta kutsub aprillis Sri Lankale. Kahjuks ei ole meil võimalik minna. Koopeerin kutse siia, päris huvitav pakkumine. Äkki keegi on huvitet:

I want to offer a special chance to you , in this 13th April there is our NEW YEAR festival , if you can come to Sri Lanka I will take you my village and show you the real tradition and customs of sri lankans .

It will be great and wonderful moment and full of happy moment to your life, if any friend of you like to come that festival i will arrange it for you.

I will arrange lunch and breakfast for you in my village and you can enjoy much more. Dericki kodukas: www.visitsrilankaholidays.com, kui see ei avane, siis firma DJ Travels. Poiss ise elab saare põhjaosas.

To Krokodill. Me oleme Aasias kolmel korral käinud ja sealse kandi eluga vaid mõnevõrra kursis. See "lüpsmine" on pigem psühholoogilist laadi. Tead küll, et võiks ära öelda, kuid ei tihka. Kuidagi piinlik on. Ühesõnaga, külmast närvist jääb puudu. Tegelikult saabki ju inimene kirjeldada vaid oma tundeid teatud olukorras ja need ei pruugi ühtida kellegi teise omadega. Mingeid hirme, va võibolla kõhutõbi, meil sinna minnes küll ei olnud. Tegelikult on SL väga lahe maa ning kui mugavust taga ei ajaks, saaks seal isegi lahkelt tippi jagades tunduvalt väiksema rahakotiga hakkama. Tunnistan, et me ei ole seljakotireisijate tüüpi, samas ka mitte tüüpilised grupituristid. Eks oluline on ka see, mida inimene otsima läheb.

Ka värsked muljed. Saabusime 3 päeva tagasi. Teema algataja Oroga olen sama meelt mis ta kirjutab turvalisusest,haigustest,inimestest, rahast,tipist ja liiklusest. Kui nüüd tagantjärgi mõelda sellele, et valget turisti hakatakse kohe ´´lüpsma´´, siis ka selles asjas olen Oroga nõus. Nagu ta kirjutab ´´See lüpsmine on pigem psühholoogilist laadi. Tead küll, et võiks ära öelda, kuid ei tihka. Kuidagi piinlik on. Ühesõnaga, külmast närvist jääb puudu´´ Nii, et külma närvi ja kui ikka väga pähe hakatakse istuma, siis tuleb olla ise väga konkreetne ja otsekohene. Liiklusest veel niipalju, et sõitsime lõunakaldal ringi ühistranspordiga (bussidega) ja näiteks Tangallest Mirissa´sse (u 45 km)võttis sõit aega 2 tundi ja Gallest Colombo raudteejaama (u 120 km)u 3 tundi. Seda ilma kiirteed kasutamata. Meie olime kahekesi ja ringreisi maksumusek oli 800 euri mis sisaldas transporti konditsioneeriga sõiduautoga, juhi söök ja majutus,kütus,kindlustus,7 ööd erinevates guest house/bungalow/hotellides koos hommiku ja õhtusöögiga. Hinnas olid ka vaatamisväärsuste piletid :Dambulla,Sigiriya,Polonnaruwa,Kandy botaanikaaed ja Hamba Tempel,Udawalawe National Park koos 4WD Jeep'iga ja Yala 4WD Jeep (sissepääsu piletid ostsime Yalas juurde). Oroga jälle nõus mis puudutab kohti nagu Colombo (närviline suurlinn),Dambulla (huvitav), Sigirya (lahe ja meeldis), Polonnaruwa (ilma kiidita ei ütle need varemed mis seal on eriti midagi), Kandy (koos kiidiga oli Hamba Tempel huvitav ja botaanikaaed oli samuti lahe), Nuwara Eliya ( linnana ei jätnud mingit erilist muljet kuid ümbruskonna loodus oma mägede ja teeistandustega on ilus). Ja sõit Haputales asuvasse Lipton's Seat'i ja sealt avanev vaade olid väga lahedad.Seda vaadet võrreldakse Horton Plains'is asuva World's Endi omaga, kuid Liptonis on palju vähem turiste. Elevantide vaatamiseks valisime ka loodusliku ja loomulikuma viisi, mitte elevantide orbudekodu. Ehk siis külastasime rahvusparke nagu Uda Walawe ja Yala. Mõlemates nägime ilma liialdamata kümneid elevante nii karjades mis koosnesid emastest ja beebi elevantidest kui ka üksikult ringi likuvaid isaseid. Kaugelt ja lähedalt (kord isegi liiga lähedalt nii et juht pidid hurjutama), vee sees ja maa peal. Mina soovitaksin rannaks Mirissat ja just neile kellele meeldib vähem melu ja rohkem ruumi. Sai käidud ka ühe päeva Unawatuna rannas lesimas ja ujumas. Võrreldes Unawatunaga ei ole Mirissa rand nii kitsas, ehk siis see maa mis hakkab lesimis alast kuni vee piirini on laiem ja restoranid/hotellid ei ole nii tihedalt üksteise küljes. Tangalles asuv Marakolliya rand oli muidugi veel vaiksem ja privaatsem.Sealsed bungalod ja hotellide alad nägid välja küll väga uhked. Sealt lähedalt ei läinud suurt teed mööda ja Tangalle linn jäi ka u 2,5 km kaugusele. Mirissas ööbisime Ancient Tree Guesthousis http://ancienttreemirissa.wordpress.com/2012/02/14/hello-world/ Seda peavad abielupaar (kellel on ka 3 aastane tütar). Asukoht on küla sees,suurest maanteest eemal ja randa jalutas 3-4 min ( u 300 m). Neil on ehitatud majutamiseks lisa maja kahe eraldi toaga (mõlemal toal ka enda dush-wc ). Dush on ilma sooja veeta, aga vähemalt meie ajal olid ilusad ilmad ja vesi paagis on ju välis temperatuuril, ehk siis u 26-7 soe. Pere ise elab teises majas. Õhtusöögid mida perenaine valmistas olid erandiltult kõik maitsvad. Alati ta küsis ja tegi ettepanekuid mida õhtusöögiks teha. Kuna me ei söönud 6 õhtu jooksul kordagi lääna kööki (pastat,pitsat, hamburgerit jne), siis ei oska öelda kuidas perenaine lääne kööki valmistab. Ühel õhtul sai käidud ka ise vaatamas-õppimas kuidas perenaine ehk kohalik siis kohalikku toitu valmistab. Meie sõitsime Gallest Colombosse ühistranspordiga (A/C-ga väikebuss). Kuna ainuke koht kuhu oma seljakotid panna oli kõrval iste, siis arvestati meile kahepeale 3 istekohta mis tähendas seda ,et pidime ostma kolm pileteit. Isegi siis läks see meile kokku maksma ainult 5,5 eurot (Rs 820.-). Kui Oro kirjutatud aega võrrelda mis oli 3,5 tundi, siis see väikebuss sõitis samuti kokku u 3-3,5 tundi.

Hei

Siinkirjutajad on peatunud Mirissa rannas. Endal samuti kavas viibida just selles rannas. Küsimus aga selline, kui kaua aega võtab sõit Mirissast Colombo lennujaama? (vahemaa peaks olema u 210 km). Ilmselt peaks liikuma taksoga (või mõne muu korraldatud transpordiga).

Nimelt läheb meie tagasilend hommikul kl 11.45. Üldiselt ei tahaks juba eelmisel päeval Colombosse sõita, vaid meelsasti alustaks teekonda lennujaama poole väljalennu päeval, kasvõi kl 4 hommikul. Seetõttu sooviks ka teada, kas on realistlik jõuda õigeks ajaks lennujaama, kui startida Mirissast samal päeval. Tegemist pühapäevaga, ehk siis äkki on liiklus veidi hõredam:)

Tänud!

Nagu oma eelmise postituse lõpus kirjutanud olen, siis Gallest sõitis buss väikebuss (n.ö marsa) 3,5 tundi ja Mirissast Gallesse sõidab bussiga u.1 h, nii et u 5 h arvesta kindlasti. Sellepeale ei tasu loota, et liiklus hõredam. Taksoga saab kindlasti natukene kiiremini, aga see ka maksab u 10 x rohkem. Kui ma õieti mäletan, siis taksot pakuti u €70.- aga bussiga läks 2 inimest kokku u €6.- Meie sõitsime igaks juhuks ikka eelmise päeva õhtuks Negombosse ja sealt läksime hommikul lennujaama.

pepers, tänud vastamast. Hetkel kaldume selle poole, et võtame kulukama taksosõidu ette, sest veidi kahju on üsna lühikese puhkuse puhul kulutada ka lõpus väärtuslikku puhkeaega sõitmisele. Majutuskoha kinnitusel saaksime kl 10ks lennujaama, kui alustada sõidu u 5-6 vahel hommikul. Ilmselt panustame selle peale, vähemalt majutust broneerin hetkel selle arvestusega.

Tänud!

Saabusin paar nädalat tagasi Sri Lankalt ja kui kellegi soovi veeta head rannapuhkust rahulikus piirkonnas kus väga vähe turiste ja suurepärane ning puhas rand koos pisikese lagooniga, siis minge Talallasse. Sai lühiajaliselt väisatud ja pilk peale visatud ka teistele randadele lõunapiirkonnas, kuid Talalla oma 1km pikkuse rannaribaga oli kindlalt parim. Koht asub Matara ja Tangalla vahel ja sealt saab mugavalt teha väljasõite ka ümbruskonda. Öömaju seal palju ei ole, paar luksuslikumat ja mõned odavamad kohalike külalistemajad. Ise ööbisin kohalikus Piryantha külalistemajas, mis just valmis saanud ja väga korralike tubadega. Kui sinna kanti satute võtke ühendust: [email protected] või +94717344389 ja küsige öömaja.

Käidud, nähtud. Tagasi jõudsime naistepäevaks. Ilus, soe õhk ja vesi, naeratavad kohalikud, palju puuvilju, ja muud huvitavat. Arvan, et oli õige tegu Jagalt 5 päeva tuuri tellimine. Pikemalt küll saare keskel ringi sõita ei tahaks. Omal käel liikudes oleks asi palju keerulisem olnud ja sellises palavuses ei viitsi mõeldagi. Kohalikud suured bussid tundusid mulle väga hirmsad. Ise nad hüppasid pool-liikuvale bussile peal ja maha. Ma oma kompsuga sellise bussiga ei reisiks. Edasi olime 2 ööd Mirissas, 2 ööd Unawatunas ja 3 ööd Hikkaduwas. Algul arvasin, et 2 päeva tagant hotelli vahetada on väga tülikas. Tegelikult oli just huvitavam. 2 päevaga jõudsime nii rannaääre kui kohaliku külakese läbi kõndida, rannas olla, müügiputkasid vahtida ja siis sõitsime tukiga järgmisesse randa ja hotelli. Igas kohas oli midagi huvitavat. Mirissas käisime vaalavaatlusel. Kohe hotelli juures turnisid ringi ahvid - lahe. Unawatunas oli omamoodi. Hikkaduwa rannas nägime 2 hiigelsuurt merekilpkonna. Nad on rannas hommikul kell 10 paiku. Nägime ka kuidas kohalik pani kogutud kilpkonnamunad liivaauku hauduma. Rannas edasi liikudes snorgeldamise kohani, oli palju-palju triibulisi kalu - nagu kalasupp. Terve nädal ühes kohas oleks igavam olnud. Tuki sõit ühest rannast teise maksis 1500 ja 1700 ruupiat. Takso Hikkaduvast lennujaama oli 8 tuhat ruupiat + kiirtee maks 300 ruupiat. Aega tuleks sõiduks 5 tundi arvestada. Meil oli näiteks vajalik 20 minutiline autoremont. Eks kellaajast oleneb ka Colombost läbisõidu kiirus. Mulle olid ebameeldivad ookeani suured lained. Tegelikult oli igas rannas mingi väiksem sopp, kus laineid vähem või polnudki. Tuli mööda randa jalutada ja omale sobiv koht leida. Rannatoolid ja päiksevarjud olid tasuta. Selle eest tuli nende juures olevast söögikohast vett, õlut või sööki osta.

Meilgi plaan sinnakanti uitama minna talv 2014. Kuid kas hooajal e jaanuaris või veebruaris minnes ei peaks majutusi eelnevalt ette broneerima? kindlasti oleks meeldiv ca 2-3 päeva kohapeal ja siis mööda rannikut edasi :). Kuid jah küsimus selles kas leiab ka kohapeal erinevat tüüpi majutusi?

Mul olid majutused netist ette broneeritud ja kõik toimis - mingit segadust või arusaamatust ei olnud. Raiskasin kodus selleks mitu ööd, et aru saada kui pikad on vahemaad ühest rannast teise ja milliseid majutuskohti valida. Lankal hotelli otsimisele aega kulutada oleks minu arvates küll rumal tegu. Kui muidugi sobib majutus esimeses ettejuhtuvas hotellis (olgu või kõige kallim), siis pole vaja ette bronnida. Väiksema hinnaga ja paremas asukohas olevad majutused võivad küll hooajal täis olla.