Viru Reisid

Ma ei tea miks on suletud Viru Reiside teema. Sellepärast kirjutan ise...Sõitsin ise paar aastat tagasi Viru Reiside bussireisiga Prantsusmaale - kui mitte arvestada suurepärast Pariisi ja kultuurišokki, siis reisifirma poolt igati negatiivne reis!!! Probleemid algasid kohe - tellitud oli kahene tuba, aga meid taheti panna komesesse, kuigi olime juba niigi maksnud rohkem, et saada kahesesse tuppa. Siis paluti veel maksta. Lõpuks juba konfliktini jõudes tagati kahene tuba. Buss läks katki juba Leedus - lubatud konditsiooneer ei töötanud (oli august ja väga palav). Bussifirma oli Taisto reisid ja bussijuhid ei olnud teinud oma kodutööd - marsuurti ei teadnud, sattusime kaks korda liiklusohtlikku olukorda (üks kord Kölnis kesklinnas). Ajagraafikust jäime maha, nii et tagasi tulles ei teadnud, kas jõuame õigeks ajaks, sest halli passi omanikel lõppes viisa ning ei teadnud, kas Poola laseb üle piiri. Ekskursioonid olid läbi mõtlemata ja giid ainult luges teksti ette. Võiksin veelgi lisada, aga arvan, et see on juba piisav...Ometi Pariisi enda kohta pole ühtegi halba sõna - suurepärane ja kaunis linn. Kolmandal Pariisi päeval läksime elukaaslasega grupist eraldi, sest juba orienteerusime linnas ja ei kahetse! Ja veel - ööbimine oli Sarlelles (kuritegelik rajoon, kuhu taksojuhid tavalise summa eest pole nõus sõitmagi!) ja Poola ööbimiskoht oli alla arvestust - räpane ja kole.

Pariisi tasub sõita, aga mitte Viru reisidega. See on minu isiklik arvamus.

Jah, täiesti võimalik. Viru Reisidega käibki üldjuhul selline halb kuulsus kaasas. Kuigi tean ühte tuttavat, kes nendega mingi 6-7 korda reisinud ning tuleval suvel läheb jälle. Ning iga kord kiidab taevani. Endal Viru Reisidega kogemused puuduvad, ma pole ka kõige suurem bussireiside pooldaja.

Naine hakkas ka siin reisimuljeid rääkima:) Tema on ka Viru Reisidega korduvalt sõitnud- 2 korda Pariisi, Itaaliasse, Saksamaale, Beneluxi maadesse jne. Muljed on vastakad, kuigi midagi väga halba ta selle firma kohta öelda ei saa, vaid tuletab meelde, et sellise hinnaga reiside puhul (Viru Reiside poolt pakutav on ju üldjuhul suht odav) ei saagi teab mis luksust oodata. Hotellid Poolas olid tõesti räpased ja pesemisvõimalused olematud, aga Tšehhis seevastu väga head, head Itaalias, Saksamaal ja Prantsusmaal. Buss läks katki vaid ühel korral, sedagi Eestis, koju tagasi jõudes. Itaalia reisil oli giid täiesti lammas, luges teksti paberilt maha. Ja ülbe ka. Resümee: ei midagi väga hullu, aga ega ei soovita ka. Aga kinnitab temagi, et on inimesi, kes on väga rahul nendega.

See sinu reis pidi küll väga ammu olema - 2a tagasi ei peetud bussi piiripunktidel kinnigi - passikontrollist rääkimata. halb kuulsus või mitte, aga mina oma kogemuste põhjal võin öelda, et Virukatega reisida oli super-super-super:) Ega päevad pole vennad ja reisid pole õed. Meie reisidel oli Virukatel bussid renditud ok firmadest ja giidid olid tasemel. Ja pole ka vahet, kas loetakse paberilt või peast - ega ma giidi vaata vaid ikka ümbrust ju. Mida veel tahta...

Nüüd plaanis Virukatega järgmine reis ette võtta. Minu küss oleks hoopis see, et kes käinud Hispaanias, kuidas see kohapealne puhkus 5p seal välja näeb ja kuidas need pakutavad söögid on - kas piisab tavalisele inimesele?

Vastuseks viimasele küsijale, söögid olid minu arvates täitsa normaalsed ja kõhu sai korralikult täis nii hommiku kui õhtul rootsi lauas, lõunane söömine oleks ka minusugusele söödikule liig mis liig olnud, pigem varuge tee peale midagi näksimist kaasa, puhkuse koha pealt juuni algus võib-olla on liiga vara, sest merevesi oli külm (see ei olnud Virukate süü)kuid rannas peesitada ikka sai ja ujumas käisime hotelli basseinis, nii palju kui hing ihaldas. Kohapealsete ekskursioonide kohta võib öelda, et kõik mis kirjas reisikirjelduses sai ka läbi käidud ja olid huvipakkuvad. Eks kõik sõltub hotellist ka, meie hotell ei olnud päris rannas, nii viie minuti tee, aga kas peabki siis hotellitoa rõdult vette hüppama.

Korra olen sellest sõidust ja puhkusest kirjutanud, kas see on nüüd kustutatud või mitte, ei hakanud otsima. Lühidalt kohalolemisnädalast. Võõrastemaja oli korralik, toas telekat siiski polnud. Soovitav on kaasa võtta pisike kantav telekas. Või taskuraadio. Muidu aga palju aega ei jäägi, sest mujal kulub aeg hilise õhtuni. Tehakse palju väljasõite, osa lähedale, pikem on päevane väljasõit Monserrati kloostrisse ja seejärel Barcelonasse. Meie jäime sinna veel õhtuni, et näha purskkaevumuusikat ja valgusemängu. Nii jõudsime Lloret de Mari tagasi ülihilja õhtul. Ühel õhtul käiakse flamencotantsuõhtul, üle 500kr midagi. Enamusele meeldis, süüa sai ka küllalt. Laevaga tegime tiiru põhjapoole väikelinna. Veel pakutakse veeparki, kuid seda eriti ei hinnatud. Lastele ehk meeldib rohkem. Jalutada saab ka piki rannikut ja bussiga tagasi tulla. Kuid bussisõiduajad tuleks enne kindlaks teha. Ja muidugi saab jalutada kaubatänavatel ja rannas olla. Kuigi oktoober on suplemiseks hiline. Süüa saime rootsi lauas hommikul ja õhtul, isegi küllaldaselt. Ka saab lähedalolevatest poodidest maitsevaheldust osta. On ka netipunkte. Sõit on eraldi teema, kuid ka see on huvitav, kui 1. ja viimane päev (Poolani ja Poolast tagasi) välja jätta.

Ei soovi virukaid sihikindlalt kiita, kuid ise pole 4 reisil nendega probleeme tekkinud. Kõrvalt aga olen näinud mõnda lahkheli pealt. Need ongi põhiliselt seotud ööbimiskohtadega, et paarid ei saa omaette jne. Vahel tundub küll VR süüdi olevat, vahel aga majutaja ise. Sülitavad eestlastele ning annavad vabad ruumid valitumatele. Ja siis reisijuht on hädas, sest reisijad tõstavad kohe koledat kisa. Teine lugu on ajakavast kinnipidamisega. Palju sõltub muidugi bussist. Pealt kena ja korralik, lauskmaal liigub nagu mersu, mäkke jõudes hakkab tossama ja juhid käivad taga ja all urgitsemas. Jäime kord isegi öö peale, kuid omamoodi oli isegi lõbus. Sest palju sõltub virisejate osakaalust, neid ikka leidub. Reisijuhtidega on nagu on. Mõni läheb ettevalmistamatult midagi teada saama, mõni lihtsalt sõitma või nägema, mõnd huvitab vaid sihtkoht. Reisijuht peab siis rahuldama n-ö keskmist. Peatustes on siis mõne suust ikka kuulda, et sellest ta ei rääkinudki ja praegu juba uued andmed jne. Vaid ühel sõidul oli reisijuhiks selline, kes oli midagi lugenud ka kõrvalt ning avas tausta hoopis põhjalikumalt. España reisi eesmärgiks ongi kohapealne puhkus, kuid sõidul on ka suur osa. Kui poolani tee välja jätta, siis on loodus ka edaspidi huvitav, valdavalt Austriast alates. Ja peatutakse samuti piisavalt, ka odavostudeks. Raha lisakuludeks võiks arvestada 1/3 - 1/2 reis maksumusest, see on küll minu kogemus.

Eelolevaks suveks olen valinud 4 reisi vahel 1-2 reisi, neist 2 on õhus ka virukatega - Šotimaa-Iirimaa ja Nordkapp. Veel on õhus Rumeenia või Krimm ja Alpid, mittevirukatega. Ootan uue aastani, siis on kõik oma reisid avalikustanud ja läheb lõplikuks valikuks.

Käisin Virukatega 2008 a juuni-juuli. Olen VÄGA rahul va 1 Itaalia kämping. Bussijuhid toredad, abivalmis. Giid normaalne, asjalik- teemat valdav, tore, mitte tüütu. Oskas vastata me küsimustele. Mis maast läbi sõitsime, TV-st selle maa video v muusika. Sattusime 4* hoteeli! MEGA!!! Võtsin reisuga paar kilo juurde!!! (Varem reisil ikka maha võtnud). Süüa sai palju ja valik oli MEGA! Kohad kus käisime: Dali muuseum, Montserrati mägi (parim elamus), Flamenkoõhtu, Barcelona (hinnainfot ka: murelid 75 senti - 1euro kilo, meil 30 krooni)). Andorra! Mu lemmik! (üliodav pood -vist umb 400 alko maksis umb 80-100 krooni)

Paar päeva sai nö puhata- sõitsime hommikul laevaga Tossasse (imeilus linnake imeilusas kohas) ja olime päevakese seal - lossis, vanalinnas šoppamas, rannas päikest võtmas. Mõnus, ei pidand mööda kultuuriobjekte tormama. Sai supelda, päikest võtta, kohalikke veine, toite, õlut, jäätist ja väga sõbralikku teenindust nautida

Bussisõitu ma ka ei karda. Seltskond oli vahva. Minu kõige toredam bussireis! (olen käinud 5 bussireisil varem. Inglismaal (Tensi) oli täiesti mõttetu giid, kes ei teadnud aboluutselt midagi. No Praha, Tsehhimaa ja Kallejärv olid ka ikka TASE! jne)

perdonele soovitan küll seda puhkusega Hispaaniat. Saab hinge tõmmata 1-2 päeva ja ei pea kohvrit vedama. Kes puhata ei tahtnud, neile oli välja pakutud ekskurss Tossasse ja botaaniakaeda ja veel kuhugi, mida ei mäleta, sest mina puhkasin rannas. Suvel oli seal nii palav, et päeval tahaks ainult juua (odavas supermarketis oli vist 4 v 5 liitrine vesti 1 euro), kusjuures putkas väike pudelike 1-2 eurot) Meie saime küll LIIGA hiilgavalt süüa, aga sattusime ka 4* hotelli. Tüütu on jah- sõit läbi Poole-Leedu-Läti-Eesti. Aga vaatad filmi, tukud v kood ja pole hullu.

:))) Tänud sooviamast!

Aeg muidugi lendab kähku aga veel aasta tagasi PIDI passe näitama. Detsember 2007 alates saab ilma passi lehvitamata

no kuidas see siis on võimalik... me käisime Horvaatias 2007 suvi ja ei pidanud kuskil passe lehvitama - ei mäleta isegi seda, et piiripunktid oleks kuskil olnud... no ju ikka olid.

Ma käisin venemaal nii, et ka ei mäleta Narva piiri aga see pole mingi tõestus ju??? JA eelmine suvi tegin mingi 7 reisi Euroopasse. Alati oli bussis mõni Perdone sugune, kes kuskil Keset Prahat silma lahti sai ja imestas, et miks ja kuidas ta siia sattus:))

Ei maksa siin lahmida, et 2006 ja 2007 ei pidanud mingit dokumenti näitama ja piiripunkte polnud enam olemas. Kõik piiripunktid on siiani olemas, aga enamasti on tühjad. Passikontroll ida-euroopa riikide piiridelt kadus täielikult alles 2007 detsembris, kui Eesti ja veel mitmed riigid liitusid Schengeni leppega. 2007 suvel seisin kaks korda Eurolines'i bussiga Eesti piiril üle tunni aja, kuna kontrolliti kõikide dokumente; ühel korral oli bussis grupp aafriklasi, kelle viisasid uuriti väga põhjalikult. Tõepoolest Eesti numbrimärgiga turismibusse on viimastel aastatel (enne 2008) reisijate passe kontrollimata piiridelt läbi lastud, kuid üldjuhul on buss ikkagi kinni peetud ja bussijuhilt dokumente kontrollitud (tavaliselt küsiti, kas kõik on Eesti kodanikud ja lasti edasi sõita). 2006 ja 2007 kontrollitigi passe suvaliselt, kõige suurema tõenäosusega just Poola piiril. Seega on teema algataja jutt täiesti õige, et viisa aegumisel oleks piiril võinud probleeme tekkida.

hihiii. 1000v-le. reisidel ma alkoh. ei tarvita ja muidu elus ka eriti mitte... see selleks :))) ega ma ei solvu, naerma ajab. (Ja veel tuli meelde, et aastal 1998 käisime Taistoga Prantsusmaal ja buss läks tagasiteel katki. ) Ok, piiripunktid on olemas, aga ei kontrollitud MEID. Vabandan ebatäpsuse pärast. Ja oleks on oleks, pole mõtet kurta õnnetuste üle, mida reaalselt ju ei juhtunudki! Sõidsime 2007a reisil EL ka korraks välja ja ka ei peetud bussi kinni ega kontrollitud kellegi passe. Nii et ei tasu riielda siin, ma räägin seda mida olen kogenud, mitte et kuulsin kelleltki! Loomulikult on ka meil alati kaasas nii passid, kui ka ID kaardid.