Wizz Air plaanib augustis saavutada pandeemia-eelse taseme

Wizz Air, kellele majandusaasta esimene kvartal aprillist juunini tõi ligi 120 miljonit eurot kahjumit, on järgnevate kuude suhtes oluliselt optimistlikum. Kui I kvartalis opereeriti vaid 33% lende võrreldes tavapärase tasemega, siis juulis plaanitakse opereerida 90% lende pandeemia-eelsest tasemest ning augustis saavutada Euroopas esimese suure lennufirmana pandeemia-eelne tase. Prognoos tugineb kuust kuusse kasvanud lennupiletite broneeringute arvule.

Kuigi reisijate arv on pidevas kasvus, on lennukite täituvus jäänud odavlennufirmade kohta üsna tagasihoidlikuks. Kui tavaliselt on Wizz Airi lennukite täituvus sõltuvalt kuust jäänud 90 ja 95 protsendi vahele, siis sel aastal opereeritakse 60-65% raadiuses. Võib eeldada, et piletimüügi edenedes tõuseb ka täituvus.

[[52026]]

Vaata ka: Wizzair alustab otselende Tallinnast Napolisse

Reisijate arvu kasvu näevad ka teised odavlennufirmad. Kui juunis lendas Ryanairiga 5 miljonit reisijat, siis juulis juba ligi 9 miljonit ning augustis loodetakse vedada 10 miljonit reisijat. Märtsis 2022 lõppeval majandusaastal prognoosib Ryanair reisijate arvuks 90-100 miljonit. Võrdluseks: 2020-2021 majandusaastal lendas Ryanairiga vaid 27,5 miljonit reisijat. Pandeemia-eelse ligi 150 miljoni reisijani on siiski veel natuke minna.

EasyJet, mis on olnud kõige rohkem mõjutatud Briti reisipiirangutest, plaanib suvekuudel saavutada 60% taseme võrreldes pandeemia-eelsega. Kasv on siiski märgatav, sest aprillist juunini opereeriti vaid 17% lende võrreldes 2019. aasta sama perioodiga.

Wizz Air on tõesti edukas praegusel ajal. Näiteks, teades, et UK-st lendamine on raskendatud, on Wizz Air suutnud pea kõik sealsed G-WUK... seeria lennukid mujale baasidesse ära paigutada. Praegu lendavad enamus Wizz Air UK lennukid algusega poolast, peamiselt Varssavist ja Gdanskist. Huvitav on ka asjaolu, et kuna Wizz air UK ja Wizz Air Hungary on erinevad filiaalid, suutis lennufirma viia eelnevalt UK-s elanud meeskonnad üle Poola, sest Wizz Air UK meeskondade baasideks olid eelnevalt erinevad UK lennujaamad (peamiselt Luton ja Doncaster).

 Eh, igatsen kohutavalt Wizzairi Eilati lendude järele Riiast. Kuid ega need vist ei taastu - vaadates Covidi ja palestiinlaste( omal ajal Ashkelonis ööbides räägiti meile palju Gaaza pommitamistest) probleeme...

 Ka olen ilusti neilt lennukompensatsiooni( lennukit vahetati poolel teel) saanud ning lende tühistada. Mina olen Wizzairiga rahul!

Ma julgeks siiski loota, et lennud Eilatisse taastuvad. Põhjus: Iisrael jätkab lendude doteerimist. Pigem on asi kinni, selles, kuidas olukord viirusega Iisraelis kujuneb ja missugused sealsed piirangud saavad olema.