Mida arvab Nordica Air Balticu hiigeltehingust?

Seoses Air Balticu suure lennukitehinguga avas Nordica turundus- ja kommunikatsioonijuht Toomas Uibo Delfis Baltimaade lennuliikluse lähitulevikku. Tähelepanuväärsemad punktid:

  • Lennukite ostu uudisväärtus ei peitu üldjuhul ostetavate lennukite arvus, vaid pigem nende rakendamise plaanis.
  • Üks on aga kindel - kõik need lennukid siia ei mahu. Järelikult on plaan laieneda väljapoole Baltikumi, mida Nordica on juba oma esimestest päevadest peale teinud.
  • Läti lennufirma poolt soetatavad lennukid saavad olema ilmselt 150-kohalised, mis viitab sellele, et seni Nordicaga konkureerida püüdnud Air Baltic, keskendub edaspidi hoopis teistsugusele turusegmendile.
  • 150-kohalise lennukiga on väga keeruline pakkuda päevas Tallinnast 4 väljumist Stockholmi suunal. See oleks tänast konkurentsisituatsiooni arvesse võttes enesehävituslik.
  • CS300-ga on aga võimalik minna lahingusse suurte odavlennufirmadega nagu Norwegian, Ryanair, Easyjet, Wizzair jne. Siin on tegemist lätlaste poolt väga suure ja tähelepanuväärse äriotsusega.
  • CS300 lennukid on efektiivsed keskmaa lendudel ehk vahemikus 5000-6000 km. Nordica äri keskendub täna regionaallendudele, sihtkohtadele, mille lennukaugused on vahemikus 1000-2500 km. See tähendab seda, et Läti ja Eesti lennufirmad ei pruugi edaspidi otsesed konkurendid olla, vaid pigem üksteist täiendavad ettevõtted.

Intervjuud saab täispikkuses lugeda Delfist.

On vist raske praktikas ette kujutada teoreetiliselt super ideed, et airBaltic tellib Nordicalt (Regional jet-ilt) 40-90 kohalisi reise ja pakuks samas Nordicale 150 kohalist lennukit (või mitutki) liinidele, kuhu vaja...