Qatar Airways teenis 570 miljont eurot kahjumit

Katar

Qatar Airways avaldas oma 2018/2019 majandusaasta tulemused, mis pole just kiita – kahjumiks kujunes 2,3 miljardit riaali ehk 570 miljonit eurot. Et aasta varem oli Qatari kahjum ligi 63 miljonit eurot, siis on kahjum aastaga pea kümnekordistunud.

Katari lennufirma toob kahjumi põhjustena välja kõrgema kütusehinna, naaberriikide blokaadi, välisvaluuta kõikumised ja osade liinide kahjumlikkuse. Saudi Araabia, Bahreini, AÜE ja Egiptuse kaks aastat kehtinud blokaadil on kahtlemata mõju, sest Saudi Araabia ja AÜE näol kaotas Qatar Airways kaks oma suurimat ja ühtlasi väga kasumlikku turgu. Näiteks Dubaisse lendas Qatar pea iga tund ja kohati suurte lennukitega. Blokaadi kehtestanud riikide õhuruumi vältimisel on suurem kütusekulu möödapääsmatu (pluss kasvanud lennuaeg) ja kütuse hinnatõus vaid võimendab seda.


Blokaadijärgselt avatud uued liinid

Millest Qatar Airwasy väga rääkida ei taha, on investeering Air Italysse (endine Meridiana). Seni on see olnud arusaamatu strateegiaga rahapõletusmasin. Samas on Qatar Airways vaatama kahjumile Katari jaoks igat pidi plussmärgiga. Ilma Qatar Airwaysita oleks Katar midagi Bahreini taolist, mis enamasti uudiskünnist ei ületa.

Vaata lisaks: Selline on Qatar Airwaysi uus turistiklass

Ei paista neid Tallinna lende kusagilt, ei Qatar, ei Flydubai millest ka sügisgraafikust juba juttu olnud.

Flydubai ootab oma 737 MAX lennukeid, mida on neil üle 200 tellitud. Arvestades, et lähimate kuude jooksul pole lootust neid lendu saada, ei ava nad enne kevadet ka ühtegi uut liini, v.a. RGN ja KBV.

Qataril on jah muud prioriteedid.