Ryanair: Saksamaa out, Skandinaavia in

Ryanair ning Ryanairile kuuluv Lauda on sel suvel Saksamaalt väljuvate lendude mahtu 10% võrra vähendanud, selgub airliners.de analüüsist. Kui 2018. aastal oli Rayanari ja Lauda kombineeritud turuosa Saksamaal 9,2%, siis sel suvel on see langenud 8,4% peale (Ryanair 7% ja Lauda 1,4%). Rayanari tegevjuht MichelO’Leary märgib, et neil puuduvad ambitsioonid turuosa kasvatada, kuna ei näe Saksamaa turul erilisi kasvuvõimalusi.

Ryanair on kõige rohkem kokku tõmmanud kolmel eestlastelegi tuttavas lennujaamas: Frankfurt Hahnis, Weezes ja Bremenis. Kui eelmisel suvel pakuti Hahnist suveperioodil kokku 800 000 istekohta, siis sel aastal vaid 410 000. Weezest on pakkumine vähenenud pea 300 000 istekoha võrra, Bremenist, kus Ryanair oma lennubaasi eelmine aasta sulges, on suveks alles jäänud 75 000 istekohta. Vähem lende on ka Frankfurdist (FRA).

Kuigi Berliin Schönefeld, kust Ryanair lendab ka Tallinna, püsib kokkuvõttes miinuses, jätkab Ryanair seal aktiivselt - eelkõige selleks, et avaldada Lufthansale hinnasurvet.

Järgmise kasvukohana näeb O’Leary hoopis Skandinaaviat, kus kaks turuliidrit SAS ja Norwegian on probleemides. Ju siis on pendel jälle teise serva kaldunud, sest Skandinaavia lennundusmaksud on Ryanairilt varasemalt saanud kõva kriitikat. Ilmselt pole seal aktiivsemat tegevust siiski enne oodata, kui Boeing on 737 MAX probleemid lahendanud. Ryanairil on sees tellimus 135 737 MAX 200 lennukile, mis mahutavad võrreldes tüüpilise MAX 8 lennukiga rohkem reisijaid. Esimesed uued lennukid pidid plaanikohaselt Ryanairi käsutusse jõudma alates juulist, nüüd plaanitakse MAX 200 kasutusele võtta talvise lennuplaani jõustudes oktoobri lõpus.