Ettevalmistus

Oleme reisi ette planeerinud ja hakkame järgmise nädala lõpus minema. Reis viib meid läbi Norra-Rootsi-Taani-Saksamaa-Tšehhi-Slovakkia-Ungari-Serbia-Bulgaaria-Türgi-Küprosele. Liigume Opel pereautoga ja planeerime kohale jõuda 1 maiks. Kokku on teekonna pikkus ligikaudu 5000 kilomeetrit.

Saime hetkel internetti ja kirjutan kuidas siis vahepeal läinud on.

Alustasime natukene varem enda reisi 20 aprillil.

1 päev Sain varem töölt vabaks ja alustasime sõitu Oslo poole, kus olime ka öö. Kuna sõitsime ainult 150 kilomeetrit siis polegi nagu midagi kirjutada. Suht igav värk.

2 päev Alustasime sõitu kella 9 ajal hommikul ja Norra-Rootsi piir nagu ikka silt tee ääres. Edasi juba Taani poole. Sõitsime siis mööda E6 maanteed ja umbes lõuna ajal olime Malmö linnas. Sealt edasi üle silla Kopenhagenisse. Olime kontrollinud netist silla ületustasu ja pidi olema 345 sekki aga oli hoopis 395 sek-i. Väike paanika ja müntide lugemine, lõpuks ikkagi kaart ja saime õnnelikult Taani. Siis edasi mööda E20 ja veel üks tore üllatus sild, mis maksis 215 taani krooni. Saime siis sellegi makstud. Ennem Saksa piiri siis lõpetasime sõidu ja kihutasime siis 1000 kilomeetrit sellel päeval. Magasime autos ja tegelt ei olnudki nii hullu kuna meil autos täispumbatav madrats. Nii et head ööd.

3 päev Arkasime koos päiksega ja kuratlikult hea tunne oli tegelt. Kustud, pestud, kammitud alustasime teekonda Saksamaale. Kuid meie üllatuseks ei olnud mu palk üle tulnud ja hakkasime seda ootama. Hull paanika. Palju helistamist ja kasu ei midagi. Lõpuks kanti raha üle pärast kuue tunnist ootamist tanklas aga kuna Norra pank on nii aeglane siis õhtul kella seitsmeks veel raha ei olnud üle kantud. Kuid kuna sula oli ainult 10 eurot siis me ei süitnud see päev enam kuhugi. Jäime siis sinna parklasse ööseks. Kokku sõitsime 150 kilomeetrit.

4 päev Hommikul kell 7 äratus ja kihutasin raha kontrollima. Ja ennäe imet oligi. Panime siis paagi täis ja kihutasime läbi Saksamaa Tšehhi. Esimeses suuremas kohas kihutasime poodi. Ostsime süüa ja juua. Sõime kõhud korralikult täis ja läksime edasi. Prahast ilma peatumata läbi ja kuskil sada kilti ennem Slovakkia piiri jäime ööseks. Jällegi autos. Kokku sõitsime 1000 kilti. Jälle.

5 päev Äratus umbes kell 5 hommikul kuna mingid rekkajuhid otsustasid hakata kumme vahetama rekkal aga millegi pärast hirmsa lärmiga. Mis siis ikka hakkasime sõitma ja hommikul kella 6 Slovakkia. Kell 9 olime juba Ungaris. Siis Budapesti. veetsime seal mingi kaks kolm tundi ja soovitan soojalt minna. Ise olin teist korda aga Sheila (tüdruksõber) esimest korda. Parkisime parlamendi hoone juures ja niisama kõndisime ringi. Siis edasi Serbiasse. Piiril ei tunnistatud meie kindlustust, mis sest et oli olemas. Uus kindlustus 110 euri. Ja muud ei midagi saime sealt minema. Sõitsime siis Belgradi. Kuid kuna tundus nii mannetu linn siis peatust ei teinud. Edasi Niši linna kust jällegi sõitsime mööda kuna kell oli natukene palju. Leidsime ühe motelli kus saime toa 20 euri eest öö. Mis siis ikka läksime tuppa aga seal oli suisa kaks magamistuba üks suur voodi ja üks väikse voodiga tuba. Kaks vannituba esik ja kaks rõdu. Pesime siis ja sõime ning magama. Kokku 1150 kilomeetrit. Maksime ka teemakse aga väiksed summad 4 ja 8 euri.

6 päev

Ärkasime puhanuna ja siis teele. Kuna oli päris näljane olla peatusime mingis söögikohas natukene eemal. Läksime siis sisse ja korralik hommikusöök kahele ( salat, supp, praad, kohvi, vesi) kokku 10 euri. Ja edasi juba Bulgaariasse. Täiesti kohutav riik, aeglased teed ja mitte midagi vaadata. Ainult politseisid iga nurga peal. Trahvi õnneks ei saanud. Ja nii me sõitsime kaheksakümmend kilomeetrit tunnis kuni Türgini. Türgi piir. Kõik ilus kena tore kui piirivalvur leidis Eesti kaardilt ülesse ja tempel passi. Siis järgmine putka. Kindlustust vaja. Siis kindlustusse kus ei saanud kaardiga maksta kokku oli vaja 30 euri. Meil muidugi ei olnud. Täiesti ... siis ei ole terves piiri punktis võimalik raha välja võtta ja lõpuks läksin tax free poodi ja sealt ei olnud ka võimalik. Läksin siis tagasi kindlustusse ja lõpuks sain kokkuleppe et ostan ploki suitsu siis saan kindlustuse. Tagasi tax free poodi. Valisin siis soovitud suitsud ja ennäe imet, müüjale ma vist ei meeldinud aga ta ei tahtnud kuidagi mulle seda müüa. Siis sain kellegi inglis keelt kõneleva venna sinna ja see seletas et esimest korda Türki minejatele ei müüda midagi. Sain siis juba vihaseks ja ütlesin et kutsuge politsei. Tuligi politsei kes ütles, et ma ei ole üldse eurooplane ja sellepärast ei saanud. Seletasin siis kus Eesti asub ja ei midagi. Kutsusin siis selle politseiniku ülemuse ja see oli normaalne vend, sõimas kõigil näo täis müüs mulle suitsud ja sain sealt tulema. Siis jälle kindlustusse ja saingi ploki suitsu eest kindlustuse. Järgmine kord vähemalt tean et alati eurod oleks olemas. Nüüd oleme õnnelikult teisel pool piiri ja pargime parklas. Ööbime autos. Kuid lahe see et siin on wifi üle tankla. Igal juhul kirjutan siis täpsemalt kui kohal oleme. Aga seniks head ööd Türgimaa. Kokku 500 kilti.

7 päev

Alustasime soitu umbes viie aeg hommikul. Taiesti normaalne riik. Kuni istandbulini olid aga maksuputkad. Meil muidugi ei olnud kohalikku raha ja kaardiga maksta ei saanud, siis kihutasime neist lihtsalt labi. Istanbulis otsustasime minna tanklat otsima ja leidsimegi. Bensiini liiter 1,5 eurot. Ja nii ule terve riigi. Igal juhul saime paagi tais ja hakkasime otsima panga automaati, kuid see jaigi leidmata. ei ole panka ja ei ole automaati. Soitsime siis edasi kuni uhe tankla juures lopuks oli automaat. saime siis kohalikku raha ja kaisime kohalikkudes linnades mis teepeale jaid. Midagi erilist. Ohtuks olime teisel pool turgit Tasucu linnas. sealt pidi ka laev minema. Laksime siis sadamasse ja sealt oeldi et minge kontorisse. Laksime siis sinna. Kuid piletit sai alles jargmisel paeval osta. Oeldi et kell seitse hommikul. Kaisime siis linnapeal ja ostsime suua, suht kallis tegelt. Ja siis magama.

8 paev

Hommikul kell seitse ilusti kontoris ja sealt oeldi, et kell kaks saame osta pileti. Mis siis ikka laksime ujuma. Vesi oli lahedalt soe. Veest valja tulles markasin aga mingeid pilte seinte peal, nagu maalid ainult seinale maalitud. Ja seal oli igast inimeste pilte, kuid keegi Jaanika Sepp oli sinna ka joonistanud. hiljem votsime netis uhendust ja oligi tosi. Mingi toovahetusprogrammi kaudu oli kainud. Siis soime ja kaisime niisama ringi kuni kella kaheni. Saime siis lopuks piletid katte kokku mingi 140 eurot. Ja laev pidi valjuma kell 8.30. siis loime lihtsalt aega surnuks ja laksime lopuks sadamasse. Sadamas aga taheti veel 20 euri. mingi tollimaks. Saime siis esimesest varavast labi ja soitsime mingi kakssada meetrit kai aarde. Seal kamandati valja ja pidime uhes aknas passe naitama. sain sinna mingi auto templi ja sheila ei saanud midagi. ja siis oeldi et kell kumme politseisse. Seniks voisime magama heita. Ootasime siis kella kummneni ja tuligi politsei. Saime siis maalt lahkumise templi passi. Ja siis oeldi et laev laheb kell 24.00. Ok siis. Ootasime siis laevale minekut ja vahepeal tuli mingi vend, kes utles et on veel vaja labiotsimise templit. Siis tuli aga teine laev Kuproselt ja hakati hoopis nende autosid labi otsima ja mitte niisama vaid kohe johkralt labi puistama. Kaisin vahepeal kusimas kaua laheb ja vastuseks sain, et nad peavad ennem teise laeva labi otsima. See vottis aga aega umbes kolm tundi. Kuskil taiesti oosel aeti meid autost ulesse ja oeldi soitke laeva. Kell oli 02.00 ja soitsingi laeva. Laevas aga tuli valja et mul ei ole templit ja siis uuesti laevast valja, aga auto jai laeva. Pandi siis lopuks tempel passi ilma et oleks auto labi otsitud ja tagasi laeva. Siis kondisime natukene laevas ringi ja otsustasime magada hoopis autos kui seal toolide peal. Laksime siis autosse ja magama. Laev hakkas soitma umbes nelja aeg hommikul. Taiesti ulme piir, kellegile ei soovita.

9 paev

Hommikul ei tea mis ajal, kuna aku telefonil tuhi, joudsime kuprosele. Oigemini pohja kuprose turgi vabariiki. Kindlustus 60 eurot. Seal laks piir libetalt. templid passi ja minema. alustasime siis soitu Larnaca poole. kuid koik teed olid plokitud. Automaatidega vennad vastas ja keelumargid ees. Lopuks uhes kohalikus tanklas seletati meile kuidas me ule piiri saame. Mingitest kuladest labi. Hasti lahe riik, igal pool kuhu vaatad automaadi toru vaatab vastu. Lopuks peale hullumaja otsimist joudsaime piirile. Ja olimegi Kuprose euroopa poolel. Ja siis soitsime Larnacasse. See linn aga meile eriti ei meeldinud ja edasi Limassoli. Siin oli aga kell nii palju et heitsime magama.

10 paev

Rentisime endale korteri. 480 eurot kuu. koik siiamaani lahe.