Mõningad muljed Finnmatkade korraldatud Boavista reisilt, mille meie 6-liikmeline seltskond ostis Estraveli kaudu (Boavista äkkilähtö 31/12/09 - 07/01/10).

Lennuk Helsingist väljus õigel ajal ja ka Boavistale jõudsime vastavalt lennuplaanile. Boavista lennujaamas kohtusime Finnmatkade reisisaatjaga, kes teatas, et meie kuueliikmelise seltskonna hotelliks on Finnmatkade kataloogihotell Estoril Beach Hotel. http://www.finnmatkat.fi/lomakohde/kap-verde/boavista/sal-rei/hotelli-estoril-beach/?season=talvi-09-10

Esimene mulje hotellist oli veidi hirmutav. Ärakuivanud viinamarjaokstega kaetud katus ja suur prügikonteiner koos selle ümber jagelevate koertega umbes 10 meetri kaugusel peasissekäigust. Lähemal tutvumisel oma tubadega mulje paranes veidi, kuid mitte eriti. Tüdrukutele anti ilma aknata pime tuba esimesel korrusel. Suure protesteerimise peale vahetati see ümber teise korruse toaks, kus ei töötanud laelamp. (Lamp saadi küll hiljem tööle.)

Et mitte juttu pikaks ajada, siis loetlen järgneva nädala probleemid meile antud 3 toas lühidalt punktide kaupa:

  1. käterätikuid ei vahetatud nädala jooksul mitte ühtegi korda. duširuumi põrandale visatud rätikud tõsteti lihtsalt nagisse tagasi. rätikud ise olid väga "päevinäinud", otstest olid ribad lahti rebitud ja ühel olid augud sees. ka voodilinad olid väga räbaldunud. tubasid teenindav personal inglise ega prantsuse keelest aru ei saanud, nii et meil ei õnnestunud neile oma muret selgeks teha.
  2. tubades olid sipelgad
  3. märgi riideid ei saanud mitte kuskil kuivatada (kuivama riputada), kuna hotelli projekteerides ei ole sellele üldse mõeldud
  4. ühes numbritoas oli wc rikkis (vesi jäi jooksma) ja teisel korrusel ei olnud võimalik korralikult duši all pesta (veesurve?).
  5. kogu hotelli jäätmed visati prügikonteinerisse, mis asus ca 10 meetri kaugusel peasissekäigust. esimese nelja päeva jooksul seda konteinerit ei tühjendatud, nii et lõpuks hakkas see üle ajama ja hais oli väga ebameeldiv.
  6. meie numbritoa akna taha oli tõstetud suur merekonteiner, kus elas sees ilmselt terve perekond kohalikke. seetõttu ei saanud selles toas duširuumi ega toa akent lahti hoida.
  7. hotelli hommikusöök (5 EUR/päevas) oli väga napp ja kunagi ei võinud teada, mida selle raha eest suvatseti lauale tuua (mõni hommik ei olnud juustu, kord sai vorst otsa ja mõnikord pidi mitu korda meelde tuletama, et jogurtit võiks ikka igaühele jätkuda)
  8. ka hotelli restorani hinna/kvaliteedi suhe oli absoluutselt paigast ära. kohe esimesel õhtul püüti meile pähe määrida "pidusööki", mis maksis 50 EUR inimese kohta. selle raha eest oleks saanud liha ja kala ja pastaroogi. otsustasime õnneks võtta igaüks vaid ühe roa ja õigesti tegime. vaid pasta oli söödav. mõlemad kalaroad olid niivõrd maitsetud, et jäid meie poolt söömata.

Paar päeva hiljem käisime hotellis Marine Club, mis samuti pakkus buffet-õhtusööki. Seal maksime igaüks vaid 20 EUR ja toit oli tõeliselt maitsev. (Selgituseks, Cabo Verdel kehtivad kohalikud eskuudod ja eurod, kurss on 10:1)

Olen reisinud suhteliselt paljudes maades, ja tihti kasutanud ka "last minute" pakkumisi. Seetõttu on mul võrdlusvõimalus olemas. Ma arvan, et selline firma nagu Finnmatkat, ei peaks tegema koostööd sellisel tasemel hotelliga nagu Estoril Beach Hotel.

Ilmaga jäime rahule, päike paistis, õhk ja vesi olid soojad. Kogu aeg puhus tugev tuul, aga see ei seganud eriti. Boavista saarel elab väga vähe inimesi, nii et mingit kohalikku elu seal eriti ei ole. Infrastruktuurid on alles arenemisjärgus, nii et ka näiteks shoppajal pole seal midagi teha. Tegelikult on mul tunne, et kui sa pole just surfaja, siis polegi seal suurt muud teha, kui džiibi või ATVga (ATV üür 60 EUR (!!) päev) mööda tühje liivaluiteid ringi kihutada, ujuda või päevitada.

Minul õnnestus saada toidumürgitus, nii et olin 2 päeva palavikuga voodis. Õnneks oli kohe hotelli vastas alles valminud polikliinik, kust sain hommikul abi. Teenindus polikliinikus oli väga meeldiv, kuigi arstid räägivad inglise keelt suhteliselt halvasti.

Kõige rohkem sarnaneb Boavista suure ehitusplatsiga. Kui Kap Verde puhul räägitakse "uutest Kanaaridest", siis läheb ikka mitu aastat aega, enne kui kogu infrastruktuur valmis saab (saarel pole näiteks MITTE ÜHTEGI supermarketit). Hinnad on vähemalt Boavistal ja Salil aga juba praegu kallimad kui Kanaaridel!

Omal käel asju organiseerides sai ära käidud naabersaarel nimega Fogo. Reisifirma Barracuda Tours organiseeris väikese lennukiga (16 kohta) päevase ekskursiooni, mis maksis 225 EUR inimese kohta. Fogo saar on endine vulkaan, ja see jättis meile kõigile väga hea ja huvitava mulje. Meile tehti Sao Felipe linnas ekskursioon, siis sõitsime bussiga kraatri äärele, külastasime veinivabrikut, ühte kohalikku küla ja lõpuks sõime pärast all linnas ka väikese lõuna. Fogo reis oligi meie nädalase reisi tipphetk!

Kokkuvõttes oli tegemist meie jaoks uue maaga ja kui hotelli tase välja arvata, oleksime võinud reisiga isegi suhteliselt rahule jääda. Paraku ootasid meid veel ees katsumused tagasisõidul.

Finnmatkat korraldab reise Kap Verdel nii Boavistale kui ka naabersaarele Salile. Mõlemale saarele viiakse turistid kohale ühe ja sama lennuga. Kõigepealt maandutakse Boavistal, lastakse pooled reisijad maha ja võetakse kojusõitjad peale, et siis poole tunni pärast maanduda Salil ja seal teha lennuki hooldus ja tankimine. Kõik Boavistal peale tulnud reisijad aetakse selleks ajaks lennukist välja.

Niisiis, lennuk saabus 7. jaanuaril Helsingist Boavistale umbes tund aega varem ja kõiki reisijaid hakati kiiruga peale ajama. Paljud inimesed ei olnud jõudnud osta vett ega võileibu, aga neile öeldi, et küll Salil on aega kõike teha, kuni lennukit koristatakse ja tangitakse. Kõik olid muidugi rõõmsad, et saavad varem koju ja kiirustasid lennukisse. Ka lennukis ütlesid stjuardessid mitu korda ja mitmes keeles, et Sali saarel lastakse meid maha ja seal saame minna kohvikusse ja tax-free poodidesse, kuna lennuki ettevalmistamine tagasilennuks võtab aega 40 min kuni 2 tundi, olenevalt Sali lennuvälja teeninduse töötamise kiirusest.

Paraku juhtus nii, et kogu meie seltskond aeti Sali lennuväljal ühte umbes 120 ruutmeetrisesse ootesaali ja pandi kaks politseinikku uksele valvesse. Pikkamööda selgus, et meid kavatsetakse kuni lennuki väljumiseni seal hoida. Mitmed pöördusid politseinike poole, et vett osta, kuna seal oli palju lapsi - ja kõik veepudelid oli meilt Boavistal ära võetud. Politseinikud aga vastasid, et nad ei ole baaritöötajad. Väga mitmed inimesed olid väga vihased, eriti kuna oodata võis kuni 2 tunnist konutamist kõvadel pinkidel või lausa põrandal (kõikide jaoks saalis istekohti ei olnud). Ka mina helistasin Boavistale Finnmatkade reisisaatjale ja pärisin, miks niimoodi inimesi valede lubadustega petetakse. Ta lubas asja uurida ja tagasi helistada. Ta helistaski ja vabandas, et kahjuks ei ole tema võimuses asju muuta.

Mul tekib küsimus, kas see ongi Finnmatkade poolt algusest peale niimoodi planeeritud (aga miks nad siis lennukis teistsugust infot andsid?) või oli tegu mingi Sali lennuvälja omaalgatusliku aktsiooniga?

Väga mitmed inimesed seal saalis, eriti väikeste laste vanemad, olid väga ärritunud ja lubasid Finnmatkadele kaebuse esitada. Nii et joogivett me ei saanudki ja meie alleshoitud peseetad jäidki Sali lennuvälja tax-free kauplusse viimata (Boavista lennuväljal ei olnud tax-free kauplust).

Kui pahased inimesed lõpuks lennukisse lasti, siis anti muidugi vett. Paraku nn "lennukihinnaga".

Helsingisse jõudsime umbes tund aega planeeritust varem ja Vantaa lennujaama pakihoiul oli meie jaoks varuks veelgi ebameeldivaid üllatusi, aga see on juba teine jutt.

Finnmatkade viimase hetke reisidel (äkkilähtö) on väga konkreetsed ja jäigad tingimused. Tegemist võib olla hotelliga, mida pole reisikorraldaja kataloogis ega kodulehel üldse esitletud.

(mõttetu lause, kuna Estoril Beach Hotel on kataloogis täiesti olemas, kuigi pooled, s.t ilusamad fotod ei ole küll tehtud selles hotellis, kus meie peatusime, vbl on saarel kaks samanimelist hotelli?)

Reisi hinnas ei pruugi sisalduda ka näiteks tubade koristamine, voodipesu ja rätikute vahetus ning majapidamistarbed. Samas peavad "äkkilähtö" hotellid kindlasti täitma teatud miinimum kvaliteedi nõudeid. Estorial Beach on klassifitseeritud kui FF+ ehk 2*+ hotell ning Finnmatkade sõnul vastab igati nende tavatoote tingimustele.

(kuna meie hotellis oli ka selliseid inimesi, kes olid selle hotelli valinud ise, mitte "äkki-lähtö" korras, siis tekib mul küsimus, kas selles hotellis üldse kellelgi linu ja rätikuid vahetatakse. või annab Finnmatkat hotellile nimekirja inimestega, kellel tuleks rätikuid vahetada ja kellel mitte?? milline teenuste tase peaks üleüldse vastama FF+ standardile, mida Finnmatkat ülalpool õigustusena välja toob??)

Kõigest hoolimata on Finnmatkat lubanud, et kohalik reisiesindaja saadetakse veel kord kõnealusesse hotelli inspektsioonile. Loodan väga, et Teie poolt kirja pandud kitsaskohad võetakse arvesse ning edaspidi õnnestub neid vältida.

(aitäh, vaevalt ma sinna enam tagasi lähen)

Juhtunu lennujaamas oli väidetavalt esmakordne, sest kunagi varem pole klientidel kaupluses käimise ja selliste elementaarsete asjadega, nagu pudelivee ostmine, probleemi olnud.

(no see on küll suur lohutus, et esimest korda juhtus. kujutage ette, et teile müüakse katkise tallaga king ja kui te müüjale protesteerima lähete, siis öeldakse teile lohutuseks, et pole midagi, "see meil alles esimest korda juhtus!" ) Paraku ei ole õnnestunud Sali lennujaamast mingeid kommentaare saada.

(vaevalt, et sealt midagi küsitigi)

Kokkuvõttes: mingit kompensatsiooni Finnmatkat välja ei pakkunud ja ei viitsinud isegi korralikku õigustust välja mõelda. Ma arvan, et 1000 euro eest võiks Finnmatkat pakkuda turistile siiki midagi enamat kui 6350 km kaugusele lennutada...

Sa olid juba jaanuari alguses tagasi, miks siis ometi nii kaua oodata kommentaariga - ma lendasin 17.03 just sinnapoole välja ja alustasin just Estoril Beach hotellist... Polnud tegelikult nii hull kui tagantjärele siit lugesin (kerge huumor ja nõudlikkus kohati aitasid). Sal Rei keskel asuv "hotel Boavista" andis kaks nii erineva taseme tuba, et andis välja mõelda kuidas nad harjakapist toa olid suutnud vormistada...

Finnmatkat oma lennuga oli tõepoolest täielik õudus - terminalipeatus eelneva infoga, et saate kohvikusse jms, kusjuures transiidisaalist said välja 5-6 esimest julget, kes pilet ja laps näpus kohe välja kõndisid turvade vahelt - kui need siis aru said, et kohviku-soovijaid rohkem, tehti kuri nägu ja öeldi "no". Kogu lugu. Nii et see on ilmselt kuidas juhtub korraldus, kas lastakse transiidisaalist välja või mitte. Meie lend lahkus küll Boa vistalt õigel ajal, aga tund aega varem saabusime Helsinkisse, ses mõttes neil on jah sõiduajad ajavaruga plaanitud ilmselt.

Kirjeldus sobib vabaduse vötmisega, kuid vee saamist peab alati vöimaldama. Kui seal keegi oleks minestanud vöi saanud muu terviserikke? Soomes toimib samuti selliste asjade puhul kliendikaitse, kuhu on vöimalik pöörduda.

www. kuluttajavirasto.fi Seal on ûldse head lugemist: teemat matkustaminen, tarkista rekisteristä matkatoimiston luotettavuus, kindlustusest-Supereuro matkavakuutusopas.