Läti-Leedu 5.08.-8.08.2008.
2 kommentaari

Sai ette võetud 4-päevane reis, mille põhieesmärk oli Leedu, aga sai ka tee peale jäävaid Läti huvitavaid kohti külastatud. Ette valmistatud oli vähe, valmis vaadatud sai peamine marsruut ja meile vajalikud tanklad koos aadressitega.Ööbimiskohti broneeritud polnud, need kujunesid kõik reisi käigus.Reisi lihtsustamiseks sai kaasa laenatud sõbra käest GPS.Aga samas oli ka Leedu kaarti vaja, et näha suuremalt ette meie teekonda.Meie reisiseltskond oli 4-liikmeline,kolm täiskasvanut ja üks 11 aastane laps.
Esimene peatuspaik oli meil Lätis, Bauska ligidal Rundale lossis.See tasub vaatamist!!! Üks suuremaid ja võimsamaid losse Lätis.Pileti hind täiskasvanul 2LVL lossi külastus ja 1LVL aia külastus.Kui tahad lossis sees pildistada või filmida, peab veel juurde maksma.Salaja ei saa seal midagi pildistada, sest igas ruumis oli nii turvakaamera kui ka keegi inimene, kes meid jälgis. Edasi läks sõit juba Leedu suunas.Teisel päeval tahtsime olla Kaunases, aga öö plaanisime veeta kuskil enne seda suurt linna. Kuna ilm oli vihmane ja maa oli märg, siis telkimine ei tulnud kõne alla. Juba enne reisi internetist uurides saime teada, et ega Leedu sisemaal eriti motelle või kämpinguid ei ole.Ja nii ta oligi. Lõpuks jõudsime väikesesse linnakesse nimega Kedainiai, mille ligidalt leidsime väga hubase motelli nimega "Ragane".Olime neljakesi ja meie ööbimine läks maksma 50 LTL nägu(225.-eeki). Selle hinna sees oli ka hommikusöök.Mugavustest oli kõik-mugavad voodid, valged linad-rätikud, dušinurk, mikrouun, veekeetja. Täpsemalt saab teada aadressilt www.ragane.lt
Teisel päeval külastasime Kaunast.Vaadatud sai vanalinna,kõnnitud sai kesklinna suurimal prospektil. Kuna Leedus elab väga usklik rahvas, siis on seal maal väga palju kirikuid. Neid jagus igale tänavale, sees käisime ise vaid paaris. Kaunases nägime mäe küljel üles-alla sõitvaid tramme.Ühega neist sai ka sõit tehtud. Hind oli edasi-tagasi ühele inimesele 1LTL. Ja siis sai külastatud kahte suurimat kaubanduskeskust- AKROPOLIS ja MEGA. Õhtupoole hakkasime sõitma Klaipeda suunas. Selle öö tahtsime veeta telgis, kuna ilm oli kuiv ja soe. Umbes 60km kaugusel Klaipedast, Rietavase linna sissesõidutee ääres leidsime endale koha, kus telkisime.See koht oli suvaline heinamaa, kuhu suundus põllutee. Telk sai pandud püsti võsa taha, et tee peale näha ei oleks.Aga ega seal eriti ohutu ööbida ei olnudki. Taamal metsaääres hakkas silma puude otsa viivaid redeleid ja kitsi. Kui meil telklaager juba püsti oli, siis käis ka korra kahtlane püssipauk. Jäi mulje, et tegu oli kellegi salakütiga...... Ajas ikka hirmu nahka küll...... Aga hommikuks sai välja magatud, keegi segama ja meid ära ajama ei tulnud.Õnneks !!!!
Kolmandal päeval jõudsime Klaipedasse, kus käisime ära Nida poolsaarel ja loomulikult külastasime Delfinaariumit. Pilet sinna täiskasvanule maksis 18 LTL, lapsele 6LTL.Kui oleks meremuuseumi ka tahtnud minna, siis sinna tuli eraldi pilet osta. Muidugi maksis ka see praam, millega tuleb saarele sõita ja kuna üle 2km on sadamast Delfinaariumini kõndida, siis tuli maksta ka rongi eest, mis selle tee kergemaks tegi.Pärast sai ka linna peal natuke jalutatud. Ka seal oli kaubanduskeskus AKROPOLIS, kuid väiksem Kaunase omast. Sama päeva õhtuks jõudsime Palangasse. Seal võtsime ööbimiseks kodumajutuse.Hinnad, mida meie kuulsime, olid 25-35 LTL vahel.Meie saime toa neljale 90 LTL eest,selle sees oli köögi ja duši kasutamise võimalus.Hilisõhtul külastasime kaubanduspeatänavat, kus toimus põhiline õhtune tegevus. Nii suveniiride müük,toitlustus,meelelahutus ja mida kõike veel.Käisime ära ka Palanga rannas päikeseloojangut vaatamas-see oli superelamus !!!!!!
Neljandal päeval hakkas tee Eesti poole tagasi. Kuna suvitusilmasid ei olnud, siis kahjuks merre seekord ei saanud. Viimane peatus Leedumaal oli meil šiauliai ligidal Ristimäel.Sellist võimsat vaatepilti polnud meist keegi varem näinud.
Koju jõudsime neljanda päeva hilisõhtul. Olime küll väsinud, aga õnnelikud ja kogemuste võrra rikkamad. Kuna reis Leetu oli meie pere jaoks esimene, siis nähtu põhjal ja mis kõik veel nägemata jäi,tuleb sinna kindlasti tagasi minna !!!!!!!!
Pilte saab vaadata sellelt aadressilt http://pilt.delfi.ee/album/84215/?page=1

Sai isegi sel suvel Leedust läbi sõidetud. Peaeesmärk oli Poola niiet Leedus kaua aega olla ei saanud. Eks järgmine aasta peaks ka need teised Baltimaad korralikumalt ette võtma :)

Igaljuhul tore postitus, katariina72

Tänan positiivse kommentaari eest !!!! Leetu tahame tagasi minna, sest vaatamata jäi kõik Vilniuse ümbrus.Aga siis põikaks ka juba Poola.Vähemalt plaanid on meil sellised.