Läti-Leedu reisikiri
3 kommentaari

Reisikiri
Autoreis Läti-leedu, 11-15 juuli 2009

Reis kestis 5 päeva, sõitsime 2 autoga ja reisikamp koosnes 7 täiskasvanust ja 4 lapsest vanuses 4-9 a.Alustasime Tartumaalt laupäeva hommikul 10 paiku ja sõitsime läbi Valga, kus oli veel bensuka ja poetuurid ning võtsime suuna Sigulda poole.Seal oli meil plaanis õhutrammiga sõita ja Tarzani pargis möllata
Kartsime, et kas ikka julgeme selle kelguga alla sõita, aga olime kõik vaprad ja läksime.Ei kahetse sugugi ja lapsed läksid veel teisele rindele. Siis sõime samas kohvikus kõhud täis ja startisime oma öömaja poole.
www.kempingsniedras.lv .ja kaart kämpingutega http://www.latvijaskarte.lv/en
Tahtsime vaadata ka Rundale lossi Bauskas , http://www.rundale.lv/lv, aga sinna jõudes hakkas kõvasti sadama ja müristama, pealegi toimus seal mingi üritus ja rahvast oli väga palju.Otsustasime edasi sõita.Järsku näeme: tee ääres väga suur moonipõld, autod seisavad kahelpool teed ja rahvas trambib põllu peal.Arvasime, et korjavad moone, aga käis pildistamine! Nii meiegi, tormasime põllule ja muudkui pildistasime.Nii kaugele, kui silm ulatus, ainult õitsvad moonid. Vaene talunik, kelle põllu peal niimoodi tallati! Aga väga ilusad pildid saime.Jõudsime oma esimese öömaja juurde kella 8 paiku ja tegime õhtusöögi, jalutasime järve ääres ja sättisime magama.Meil oli kaks majakest(üks maksis 660 EEK) , lapsed läksid ühtekokku , tahtsid põrandal magada.Nii laiutasime meie 4.kesi ühes majas ja teised 7.kesi teises, aga kõik olid rahul.Majakesi oli seal 10 ringis ja suures majas toimus veel poissmeeste õhtu ja arvasime, et uinumisega tekib raskusi .Kuid kell 11 oli öörahu ja muusika keerati vaiksemaks .Nii et väga peresõbralik kämping ja jäime väga rahule
.Hommikul keetsime matkagrilli peal kohvi(suures majas on muidu köök ka olemas) ja ja pärast sööki võtsime suuna Leedu poole.Esimene peatus šiauliai ristimägi, mis jätab väga võimsa mulje.Ei kujuta ette, et ta nii suur on ja sinna nii palju riste on toodud. Sõitsime ka linna ja lõunatasime mõnusal kesktänaval, kus toimus parasjagu mingi turg.Toit on väga maitsev, portsud suured ja taskukohase hinnaga.Lapsed muidugi keeldusid peale friikate ja viinerite muud tellimast, sest nad ei julge midagi uut proovida.Ja nii kõik päevad, kui väljas sõime- loodame, et nüüd on pikemaks ajaks friikate isu läinud.Keetsime siis õhtuti neile makarone, see on ka kindlapeale minek. Ja nii me siis lõpuks jõudsime oma teise öömajani.
www.osia.lt
Sealt broneerisime 3 tuba varem ära inerneti teel.Väga lahkelt võeti meid vastu , maja on korralik ja toad mugavad.Asub see Sventoij linnake Palangast 12 km Liepaja poole.Ainult, mis paneb imestama, et pooled majad, endised tehaste ja asutuste turismibaasid on kõik laokil ja lagunevad.Need on erastatud , kuid omanikel pole raha neid korda teha. Samuti tänavad ja kõnniteed lagunenud.Kuid õhtuti on baarides elav muusika, lõbustuspargid töötavad ja melu käib.Siseturism toimib, seal käib rohkem leedukaid ja venelasi.Kuna Palanga tõmbab välisturistid omale.Meie maja omanik rääkis, et tema peab 5 aastat seda maja, teenimisvõimalus on vaid 2-3 suvekuud ja talvel on tühjus.Aga meie valisime just sellepärast, et ei peaks ülerahvastatud Palangas olema ja samas on vahemaad lühikesd, jõuab igale poole.Rand on ka täpselt sama ilus, kui Palangas.Meie majast oli randa 150 m üle luidete ja lapsed ei raatsinud kuidagi merest välja tulla.Mõnusad lained! Ühe päeva siis puhkasime seal rannas , jalutasime linna kesktänaval, ostsime suveniire.Tagasi tulles laenutasime riksa; pedaalidega sõtkutav 4-kohaline käru, panime järelkäru ka veel taha ja algas lõbus sõit kodu poole.Sõitsime autoga ka Palangasse
Järgmine päev oli siis sõit Klaipeda kaudu Neringa poolsaarele.Delfiinide show ja meremuuseumis merelõvi etendus.Need olid muidugi kõigile väga huvitavad ja sellepärast see sõit saigi ette võetud.Edasi läksime Nida düünidele.Oli väga palav päev ja liiv oli tulikuum.Tuli ikka kõrbetunne peale küll.Läksime kohe mere äärde ennast jahutama. Jälle väga suured lained ja mõnus rand.Tagasiteel tegime peatuse Juodokrantes, Nõiamägi tuli läbi turnida, vahvad puukujud pildistada ja ühes mõnusas aiarestoranis kõht täis süüa.Seal on hinnad juba poole kõrgemad, kuid toit jällegi väga maitsev.Ostsime ka suitsukala kaasa.Õhtul pool 10 saime praami peale ja juba tunni aja pärast olime oma öökodus tagasi.Kõik väsinud, aga õnnelikud.
Viimane, kojusõidupäev.Peale hommikusööki hakkasime Liepaja poole sõitma, et enne Riia poole keeramist veel mere ääres käia.Bernati kandis keerasime metsateele ja jätsime auto ühte parklasse.Kaardi pealt vaatasime, et meri peaks lähedal olema.Hakkasime minema ja sattusime muinasjutumetsa, kõrged luited ja suured puud, valmis mustikad ja kuskil kaugel kostmas meremüha. Kui üle luidete alla jõudsime, siis leidsime veel muinasjuturanna- kahele poole inimtühi, asustust ei paistnud, ainult liiv ja luited ja lained. Ning pealegi leiti liivalt kahtlaselt suur loomajälg- ei tea, kelle oma, seda põnevam meil seal oli.Ja siis kahjuks pidime hakkama ära sõitma, mõned meist pidid tööle jõudma järgmine päev.Ühe söögipeatusega jõudsime õhtul kella 9 paiku koju.Kokkuvõtteks: lastega reis läks ladusalt, neil oli iga päev tegevust mere ääres või muud atraktsioonid ja võib ehk järgmine aasta kaugemale sõita.

Midagi sarnast plaanime augusti keskel ette võtta. Äkki oskate öelda palju raha läks kogu reisile?

täpselt ei oska õelda, aga orienteeruvad hinnad on: öömaja alates 150 eek inimene, 4-ne kämpingumaja 660 eek(wc ja dušš sees), külalistemaja Leedus: 3-ne tuba alates 450 eek. Hinnad on kodulehel üleval. Kui Lätis telgiga kämpingus, siis 5-7 latti. Söögid on odavamad, kui meil, aga kaardida maksta saab suuremates kohtades, enamus tahab sularaha. Öömaja igal pool sulas(v.a.hotellid). Siis veel sissemaksud muuseumi ja muud atraktsioonid. Bensiini hind oli ca 16 eek l. ja sõitsime 1200 km.

Siguldas käisime meiegi. Tarzani park oli lahe ja bobidega sõitsime ka. Ühed bobid on Tarzani pargi juures, teised, veidi vähem hirmsad on hoopis teises kohas, aga ka Siguldas ikka. Need on niisugused, kus sõidad kelguga renni mööda. Kaardiga muidugi maksta ei saanud. Ei saanud maksta ka Tarzanipargi kõrval kämpingus. Kämping oli kallis, telk, auto ja 4 liikmeline pere oli 14lt ja mingeid tingimusi eriti ei olnud, väikesel alal palju rahvast. Wc ja duss oli küll olemas, kuid mingis väikeses vanas putkas. Aga kõrval oli ilus liivarannaga jõgi, mida mööda kanuud pidevalt sõitsid.
Meie käisime veel Bauska ja Rundale lossis. Mõlemad olid vahvad, eriti suursugune Rundale oma aiaga. Edasi käisime Tervete looduspargis http://www.mammadaba.lv/pages/info.php?l=en&tema=3 , see oli lastele ikka väga vahva. Pilet oli paar latti. Kindlasti soovitan lastega külastada. Päeval pidid seal ka tegelased metsas olema, meie olime õhtul ja jalutasime peaaegu üksinduses. Ööbisime Tervete paisjärve ääres, seal oli mingi meie rmk puhkeala moodi koht, kuid väikese tasu eest. Oli hulk majakesi ja telkimisplats. Telkimine maksis 1lt ja auto eest veel 1lt. Vett ei olnud ja olid kuivkäimlad. See-eest oli soe-soe järv ja paadi ning vesiratta laenutus, varjualused laudadega ja lõkkekohad ning grillvannid, ning inimesi peaaegu polnudki. Viimaseks kohaks oli http://www.karamuzejs.lv Jõululahingu muuseum. See on rohkem militaarhuvilistele, peale muuseumi on seal suurel alal veel vanu kaevikute jäänuseid ja mälestuskive ja 2 kõrget vaatetorni. Muuseum on tasuta.
Kaardiga maksta sai kindlasti toidupoodides ja bensiinijaamades. Mujal me peale Siguldat enam ei üritanudki. Raha saad Swedpanka ja SEB automaadist ilma teenustasuta. Swedi automaat läks automaatselt isegi eesti keele peale, kui kaardi sisse panid.