Reisiblogi : Autoga Aafrikas 2011-2012
14 kommentaari

2010 Lääne-Aafrikas: Tuneesia, Maroko, Mauritaania, Mali, Burkina Faso, Benin ja Togo. Ning seejärel tagasi Eestisse.

2011 Ida-Aafrikas: Egiptus, Sudaan, Etioopia, Somaalimaa,
Djibouti, Keenia, Uganda, Lõuna-Sudaan, Kongo DV, Rwanda,
Burundi, Tansaania, Malaavi, Sambia, Zimbabwe, Mosambiik,
Svaasimaa, Lõuna-Aafrika Vabariik.

http://tarmotamming.blogspot.com

Egiptuse Valges Kõrbes:

WhiteDesert1

Ekvaatoril

DSCN6023

Ja Kongo Demokraatlikus Vabariigis

DSCF6953

Igal juhul väga hariv lugemine. Ja respect.

Fantastilised ettevõtmised! Olen alati millestki sellisest huvitatud. Mul nüüd tükk aega lugemist :)

Vägev et on inimesi kes sellises mahus oma reisiunistused teoks teevad :)

Olen jälginud seda reisi peaaegu algusest peale ja kodulehel käin igal päeval. Tekkis küsimus, et kuidas tagasai? Kas tõesti läbi Maroko? See tähendaks arvatavasti veel ühte aastat :)

Ma olen saanud väga palju inspiratsiooni teiste reisijate blogidest, nii et aeg on midagi tagasi anda.

Siin on mõned eelmise aasta omapärasemad juhtumised:

Kongo DV-s
http://tarmotamming.blogspot.com/2011/08/seiklused-kongos-1osa.html
http://tarmotamming.blogspot.com/2011/08/seiklused-kongos-2osa.html

Somaalimaal
http://tarmotamming.blogspot.com/2011/04/somaliland-hargeisa-loyada-teekond.html

Näide Lõuna-Sudaani teeoludest:

Väga tubli ja palju õnne eduka tiiru lõpetamise puhul. Kas auto tuunimisest ja tehnilistest sekeldustest on ka eraldi juttu?

Paar lühivastust eelnevatele küsimustele

martm - edasine (ehk tagasi) teekond on veel lahtine. Esialgne plaan oli sõita üles mööda läänerannikut. Aga momendi kõige olulisem probleem on pikendada LAV-i viisat ja seejärel saada Angoola viisa.

Jüri - auto teemal on plaanis teha üks pikem kokkuvõte koos piltidega.
Aga kui lühidalt - tähtsamad muudatused on

  1. Diferentsiaalilukk
  2. 1,5 meetrine põhjakaitse
  3. Satelliitjälgimine - Asukoha määramine ja edastamine toimub üle Iridium-i satelliitside, ning ei sõltu GPS-i ega GSM/GPRS signaali olemasolust. Praegune asukoht kaardil - http://tarmotamming.blogspot.com/p/location.html

Kõige suurem tehniline probleem on just praegu, kui üleeile vahetatud tagaratta laager pidas vastu 20 kilomeetrit ja purunedes lõhkus ära mõned kõrvalasuvad detailid, mida kohalikust kaubandusvõrgust ei leitud ja üritatakse nüüd valmistada.

Aga plaanis on lisada blogisse üks eraldi Korduvate Küsimuste leht.

Kindlasti tuleb põnev lugemine. Ma tükk aega vaatasin, et pildi järgi on kuidagi tuttav nägu ja siis tuli meelde, et kui ma tulin oma reisilt küproselt (häälega), siis te võtsite mind eesti piiri juures peale.

Olen samuti juba mitmeid kuid sellele reisile blogi kaudu kaasa elanud ja see on lausa kohustuslikuks lugemiseks muutunud.
Mis mind selle rännaku juures eriti köidab on see, et masin millega reisitakse ei ole viimase peal 4x4 maastur, vaid täitsa tavaline 80-ndate mikrobuss.

Palju muretuid kilomeetreid ja ootame huviga uusi sissekandeid.

Ka mina elan põnevusega reisile kaasa ja võib öelda, et on see reisikiri saanud igapäevaseks kohustuslikuks lugemiseks.Hull lugu ikka sealkandis selle tobeda pürokraatiaga. Endal oleks vist nii pika reisi juures ja sellise kanatuste raja juures küll juba raskelt üle visanud seal nende oinastega kauplemine :) Kui ise nüüd kaaluks sarnast reisi, siis tegelikult jumala õige tegu sellise vana bussiga reisida, mis pole väga elektroonikat täis aetud,ega hakka ka vast silma varastele ja vb ka ametnikele, kes seda rohkem, mida uuem ja ilusam auto, näeksid võimalust raha välja pressida.Kui oleks kusagilt võimalik veel valida tuleviku reiside jaoks masinat, siis vist veel õigem tegu oleks muretseda vanem diisel Toyota Hiace ja hea kui nelivedune. Usun, et see alles oleks sealsetes tingimustes rakett ja ühtlasi oleks vist rohkem ka sealkandis varuosi saada, aga see selleks. Igatahes edu sellisel hullul reisil, mis nõuab palju kannatust ja rahalisi vahendeid, ning ootan huviga uusi ja uusi postitusi :)

Väga võimas. Asjalik ja informatiivne, samas mitte liiga kuivalt kirja pandud. Kujutlusvõimet ergutav fotomaterjal:)
Oli endalgi salasoov autoga läbi Aafrika paar aastakest kulgeda, aga ühel hetkel tundus see päris hullumeelse ideena- ja sinnapaika see jäigi. Hea on teada, et keegi oma unistused teoks teeb ning sellele kaasa elada.
Ilusat rändamist ja uusi põnevaid postitusi!

Kahju, et alles nüüd sattusin blogi lugema! Paari päevaga sai su eelmine ja see reis läbi loetud ning nüüd ikka korra päevas uurin kas midagi uut tulnud. Oligi kuidagi igav kui Marguse ja Kariina reis Ühel Teljel Ümber Planeedi sai läbi.

See on motomees500 poolt õige soovitus valida väikebussi puhul just Toyota Hiace, sest neid vurab ringi peaaegu igas Aafrika riigis ja varuosi on tunduvalt lihtsam saada. Mazda on hoopis haruldasem.

Sest praegu käib varuosaotsing niimoodi, et võetakse katkine osa auto küljest ja alles siis hakatakse mööda linna otsima, et kas on midagi sarnast leida või ei ole. Ja ka siis on kõigepealt kohale toodud peaaegu sarnane rattalaager, aga mitte täpselt sama.

Vot selline on öige reis ja reisumees, austus ja lugupidamine Ning hoian pöialt edaspidiseks. Lahe lugemine .