Taas emaga Kreekas. Vol 2. Juuni, 2006 Santorini (THERA) - Kreeka saarte kroonijuveel!

Eelmisel suvel käisime emaga Kreekas. Viibisime siis sellistes huvitavates kohtades nagu Tolo, Ateena, Mükeeene, Epidaurus, Tyros (Tüüros), Delfi, Spetsese ja Hydra saar (Vaata: november 2005, Hea Laps). See eelmise suve reis lummas meid täielikult ning ka sel aastal otsustasime emaga minna taas Kreekasse.

Selleks korraks oli ema välja valinud SANTORINI saare ehk antiikse-Thera. Endisesest antiikaja hiilgusest oli Theral väga säilinud, sest Santorinil on toimunud 8 vulkaanipurset, mis on väga suure jälje jätnud saare georaafilisele asendile ja looduslikule floorale. On isegi teada, et Santorinil toimunud vulkaanipurske tagajärjel tekkinud hiidlaine hävitas kuulsa Kreeta Knossosse palee 1700 eKr.

Kuidas siis avastada Santorini? Sõitsime kohale Estonia Airi lennukiga, sõit möödus suurepäraselt, ilma igasuguste viperdusteta. Saabusime Santorini saarele öösel, „pea-linnake“ Fira on väike ja vaikne ainult miljonid tuled särasid. Algas bussidega puhkajate vedu hotellidesse mööda sinka-vonkalisi teid. Meie ööbimine oli mini-linnas Perissas.

Hommikul ärgates läksime kohe emaga Santrorini saart ehk täpsemalt Perissa küla avastama. Jalutasime mööda pikka rannapromenaadi, nautisime sooja suveilma. Suplesime suurepärases, sini-sinises, soolases, soojas Vahemeres. Kõik tundus olevat nagu paradiisis.

Järgmistel päevadel osalesime emaga mitmel erineval ekskursioonil. Käisime Santrorini „pea-linnas“ Firas ja arheoloogia-muuseumis, kus olid antiikseid esemed. Need esemed on leitud antiikse linna Akrotiri väljakaevamisel. Veel käisime mitmes erinevas külas (väikelinnas) Kamaris, Pyrgoses, Oias.

Üheks suurepärasemaks elamuseks osutus matk-reis Nea Kameni vulkaanilisele saarele, mis õhkas veel oma vulkaanilist kuumust. See saar on olnud Santorinil mitme vulkaanipurske südameks.
Matk vulkaani tippu oli tõeliselt raske ja piinarikas, sest tee läks kogu aeg tõusumäge 175 m kõrgusele, maastik koosnes ainult kividest, kustunud laava ja magama tükkidest. Õhk oli väga kuum ja lämbe. Sellel saarel ei olnud ühtegi puud ega põõsast ega ühtki elavat hinge. Kuid me jõudsime löpuks tippu, olime täiesti kurnatud ja läbi, kuid olime vallutanud vulkaani. Üldse koosneb Santorini neljast saarest ning ühel neist asub ka seesamune vulkaani süda.

Meeldejäävamaks sündmuseks oli ka purjekareis Vahemerel ja maailmakuulus Oia päikseloojang. Ka Jaanipäeval olime Santorinil ja tegime suure –suure lõkke mererannale, nii ei jäänud meil reisil meil jaanipäev pidamata. Viimasel päeval, kui enam ekskursioone ei korraldatud rentisime emaga ATV ja sõitsime sellega poolele saarele tiiru peale. Vot, see oli elamus! Ema alguses väga kartis, sest ta polnud kunagi varem sellise riistapuuga sõitnud, kuid veidi harjutanud oli juba vana ralliäss ise.

Nii see puhkus lendas linnutiivul ja peagi pidime tagasi sõitma Tallinna. Väga kahju oli lahkuga Kreekast, mis on nii soe ja sõbralik maa. Sügisel sõidame emaga koolivaheajal Itaaliasse ja loodetavasti õnnestub taas järgmisel suvel sõita Kreekasse - Kreetale Knossosse paleed vaatama. Kreeka on meid täiesti lummanud ja oma nõidusesse haaranud. Soovitame kõigil reisida Kreekasse, leida endale just see õige saar, neist mitmest sajast ja nautida Kreeka päikest, randa ja merd täiel rinnal! See koht on seda väärt! *Reisi korraldas reisbüroo Embach Tours