Suvemuljed 2007 Krimmist

Käisime abikaasaga Krimmis 06.08-17.08.2007 omal käel, lend Riiast AirBalticuga.Kuna ise olime enne minekut suht suures infonäljas siis otsustasin teistele omad mälestused kirja panna.Simferoopolis võttis meid vastu meeletu kuumus ja hordide viisi taksojuhte.Trügisime neist ülbelt läbi,sest Jaltasse oli kindel plaan minna marsa või trolliga.Ise olime hullult rahul, et nii kergesti taksojuhtidest läbi murdsime.. Otsides marsapeatust et kuidagi päris Simferoopolisse bussijaama jõuda,suutis ikka üks taksojuht meid ära moosida et ta viib meid 8grivna eest linna ära.Küsisin veel hinna üle et 8 grivnat ja linna? Ja-jaa! Poole tee peal selgus siiski et mainitud oli kilomeetri hind, seega oleks meil lihtsalt linnasõit maksma läinud 80 grivnat ja nii ta siis läks... taksojuhi aktiivse müügitöö tulemus oligi selline et lasime end Jalta lähedale Livadiasse ära viia.. See hetkeline peataolek läks meile maksma 250 grivnat.Kuigi olime algul endas pisut pettunud, otsustasime siiski et mugavus ja kiirus maksab ka midagi ja reisiaeg on ju tõepoolest piiratud!Esimesed 6 ööd olimegi Livadias kodumajutust pakkuva eestlanna Eda juures.Meil vedas. tõenäoliselt mingi eksituse tõttu saime enda käsutusse 2-e toalise majutuse. Maksime selle eest mingi 22 või 24 EURi ööpäev ja olime rahul. Kemps ja dušš olid küll väljas, aga järjekorras seisma ei pidanud kunagi(peale meie ööbis seal veel üksjagu inimesi,meie ajal sattusid igatahes olema normaalsed ja viisakad inimesed.Peale ühe blondiini, kes mu mehe suhtes üsna uudishimulik oli..Aga see valmistas meile lihtsalt kõvasti nalja!) väljas oli 4 lauda toolidega kus istuda ja muljetada, ja need Krimmi supersoojad ööd lausa vajasid seda!Seda et duši all saab käia igal ajal ei oskanud me küll algul hinnata, reisi teises ööbimiskohas aga meenutasime seda härdusega..Eda ise oli väga tore, abivalmis ja jutukas.Käterätte näiteks tõi ta meile nii rannas käimiseks,käte, jalgade, näo ja mille kõige jaoks veel lisaks.Jälle meenub teravalt et meie teises peatuspaigas ei antud meile ÜHTEGI käterätti!! Aga selle teise kohani jõuame hiljem.Kokkuvõttes- Eda juures oli mõnna!Esimesel hommikul kell 8 näitas kraadiklaas 36kuuma! Lähedalasuva sanatooriumi juurest ostsime oma ainukese kohaliku reisi- Bahtšišarai , terve päev, nägu95 grivnat. Ja üsna tore oli.Iseseisvalt käisime Ai-Petri mäel- üles köisraudteega, alla marsaga. Tohutu kuumus. Vaesed loomad, kes seal rahateenimise eesmärgil(soovijatega pildistamine)kuuma päikse käes vaevlesid!(karud,hobused,lõvikutsikas, kaamelid,linnud,ahvid..)Pääsupesa juures täitsin siiski ka mina oma unistuse ja tegime mehega ahvidega koos mitu lahedat pilti.(20 grivnat)Prandu oli Livadias nii tasulisi kui tasuta , randa sai ka liftiga minna(raha eest muidugi)!,aga peab tunnistama et rannad olid kivised ja mõni rand haises täiesti võimatult! Vesi muidugi oli mõnus.Söömine Krimmis on odav, joomine väga odav. Kõige odavam viin mis poes nägime, maksis 12 EEKu o,5l!! Ise pole viinasõbrad, nii et meist jäi see küll proovimata.. Küll aga tõime mõned pudelid erinevaid marke viina, konjakit ja balsamit koju mälestuseks kaasa ja tiba kallimat viina(siiski odavama hinnaga kui meil) külalistega koos mekkides oli kuulda küll ainult kiitvaid hinnanguid. Muu alko kaunistab esialgu baarikappi ja on seni proovimata. Küll aga sai kohapeal tarbitud erinevaid õllesid ja lahjat gin`i. Ühine lemmik tootja oli meilgi tuntud Obolon,aga joodavad olid muudki.Õlle hinnad söögikohtades ja rannas olid enam-vähem samas suurusjärgus, nagu poeski- super!!Käisime ka Alupkas,liiklus oli nii tihe et sai kohe imetletud juhtide manööverdamise oskuse üle. Alupka oli kena kohake- ilus park kus ka varjulisemaid kohti leida võis, ilus roheline oli ka sest kogu aeg kasteti.Ka rand oli mõnusam kui Livadias. Aga jah, rannad üldiselt on üsna väiksed, kivised ja ülerahvastatud.Jaltas käisime ka. Nende päevade jooksul, mis Jalta lähedal Livadias olime saigi tutvutud kohaliku elu-oluga ja mõningate vaatamisväärsustega.12.aug sõitsime edasi Sudakki ja seal oli lihtsalt üks lebo ja puhkus ja ööelu!Aga järjekorras! Sudakki jõudes ei jooksnudki kodumajutuse pakkujad meid pikali, nagu lootnud ja kuulnud olime. Mõningad küll pakkusid üht-teist, aga küll oli hind utoopiliselt kõrge või ei sobinud see, et tahame majutust AINULT 5eks ööks!!! Lõpuks imbus välja üks "abivalmis" tädi kes teadis pakkuda sobiva hinnaga heas kohas asuvat pinda ja lubas meid ,bussisõidust vaevatuid ja ülekuumenenuid oma autoga kohale viia. Olime tänuga nõus! Tee peal jõudis ta pinna nii üles kiita, et tundus justkui viidaks meid 5* hotelli!! Noojah. Tuba oli lage- 2 voodit ja riidenagi.(mida me hiljem pilkavalt meie garderoobiks kutsusime)Kõik! Ahjaa- suur luksus, telekas oli ka, mis tõsi küll ei töötanud, aga mida nii suureks luksuseks peeti et seda kaugeltki igalpool polevat! Minu õiglusenõudmise peale viiski peremees juba esimesel päeval mittetoimiva teleri oma tuppa ja tõi enda toast töökorras teleka asemele.Minu vingumise peale, et isegi peeglit pole toas, osteti seinapeegel. Eks nad tõesti pingutasid ka ja kuna mitmest suust käis jutt et võime lageda taeva alla jääda, nii sobiva hinna ja kohaga(turg lähedal!!!-rand mitte niiväga ja promenaad samuti, aga seda muidugi ei mainitud..) ööbimist me vaevalt et leiame ja veel et nii väheseks ajaks ei võta teid hoopiski keegi.. No ja lasimegi ennast järjekordselt ära rääkida!Ööpäeva hind toa eest oli 30$. Maksime ära. Ja siis üteles tädi, et temale peaks me kohaletoomise eest 20 grivnat andma! Vaevu kilomeetrise sõidu eest, seda enam et algul polnud sellest juttugi! Hakkasime mehega üksmeelselt naerma, ütlesime miks me maksta ei taha ja vaidluse lõpetamiseks andsime talle lõpuks 10 grivnat, millega ta siis rahulolematult lahkus. Läksime linna peale- ja oh imet- majutuse pakkujaid oli iga nurga peal ja igasuguste hindadega. Kuna meil oli aga raha juba makstud, leppisime kokku et suhtume enda tehtud veasse huumoriga ja ei lase sellest oma meeleolul langeda. Ja neid miinuseid oma öömaja valikul tuli järjest juurde! Käterätte ei antud meile ühtegi, need pidid endal kaasas olema.Vett oli hommikul 6-9, õhtul 18-22. Ka kempsus!!Hommikul duši all käimine oli ülim häbematus- duši all tohtis käia vaid õhtul! Kempsus, selle koha peal kus peaks paber olema, oli kiri - kempsu tulles võtke OMA PABER KAASA! Justkui punktiks kõigele oli voodi nii kivikõva, et külje keeramiseks ärkasin üles ja tegin seda väga ettevaatlikult! Peale esimest piinarikast ööd leidsime lahenduse- öösel tuleb võimalikult kaua promenaadil tšillida, kindlasti mõned mõnusad õlled libistada ja väikse vine all puruväsinuna voodisse minnes polnudki ööd enam nii hullud! Ja tõttöelda meile see öine uitamine VÄGA meeldis!! Kus iganes Krimmis, nii ka Sudakis suure rahva sees promenaadil jalutades, ka öösel, oli ÜLITURVALINE!! Ja üldse oli kohalik rahvas ja ka puhkajad reeglina kõikjal väga sõbralikud ja abivalmis!Rand oli Sudakis tasuta, ei haisenud ja meeldis rohkem. Kokkuvõttes võingi öelda et Sudakki lähme kunagi kindlasti tagasi(öömaja otsime küll teise:) )Meile see rahvaste paabel, lahe promenaad ja selle turvaline ööelu õudselt meeldis. Taskukohane veel pealekauba. Livadiat soovitan vaiksemale puhkajale,keda huvitavad kohalikud vaatamisväärsused.