virvatuluke

Uus kasutaja, liitus Tripiga 5 aastat tagasi

6 meeldimist
0 postitust
13 kommentaari
Viimased kommentaarid

Avu, jah volikirjas oli küll selline lause. Aga see peaks tähendama seda, et juhul, kui see, kelle vastu nõue on esitatud, peaks kellelegi midagi tagasi maksma, siis Inbank kui minu poolt volitatud juriidiline keha saab need summad endale. See ju ongi loogiline, mille muu jaoks nad seda volikirja üldse tahavad? Ikka selleks, et nõudeid koondada. Nimelt nende nõudeid, kes läbi nende järelmaksulepingu sõlmisid ja kelle eest nad kirsikese arvelduskontole kogu reisi tegeliku maksumuse üle kandsid. Osamaksed lubavad nad lahkelt tagasi maksta: "Kinnitame, et maksame Teile välja järelmaksulepingu alusel juba tasutud põhiosamaksed." Samuti on nõudelepingu juures laused: "Dokumendi allkirjastamisega ei kaasne Teile kohustusi." ja "Märgime, et oleme käesoleva tegevuse kooskõlastanud Tarbijakaitseametiga." Tarbijakaitse ametist sain samuti pika ja ammendava kirja, kus kõik nende sammud ja suhtlused kõikide osapooltega olid kuupäevaliselt kirjas ja üksipulgi üles loetletud. Seal oli AS Inbanki kohta punkt 22: "Kohtusime 22. juunil Inbanki esindajatega seoses seadusest tuleneva kohustusega tagastada reisijatele kõik reiside eest seni laekunud osamaksed, mida Inbank on lubanud ka teha." Hetke sisuga mul veel raha arvele laekunud pole, aga ilmselt läheb sellega veel veidi aega.

Lähemalt võin soovi korral arutleda selle nõude loovutamise lepingu teemal teiste kaaskannatajatega, kes ka järelmaksulepingu olid sõlminud selles kinnises FB grupis. Sain nüüd ka kutse sinna kätte, aitähh!

Tere, kas olete nüüd kõik juba FB grupi liikmed? Käib suhtlus seal? Igaks juhuks postitan veel ka siia nende silmade jaoks, kes veel FB grupiga pole liitunud. Inbank teatas mulle hiljuti, et me pole oma võitluses üksi. Nagu arvata oligi, kavatsevad ka nemad hageda ja ma sain aru, et võimalik, et mõlemat (nii kirsikest kui vau'd). Küsisid mult volitust ja ma lahkelt andsin ka. Läbi nende liikunud raha lubasid ilusti tagasi maksta. Seega elame, näeme. Ja ärge lootust kaotage!

Just selle pärast kavatsengi asja ametlikult läbi TKA avalduse Cherry vastu ajada. Et jääks märk maha, et ma kaeban just nimelt Cherry peale. TKA tehku siis mis tahab selle avaldusega, ega ma raha ju ei loodagi. Ja mul pole rahaliselt üldse mõtet kohtus kedagi hageda, sest kohtukulud oleksid igal juhul suuremad, kui see raha, mis ma kaotasin. Sest ma ju tegin järelmaksulepingu. Aga lihtsalt õigluse ja solidaarsuse huvides mõmisen siin aeg-ajalt kaasa, sest tahaks ikka neid sulisid veidigi nihelema panna. Olgu, andke teada, kui keegi midagi head välja mõtleb.

Petitsioon on oma olemuselt palvekiri või kirjalik avaldis. Et siis kellele suunatud? (Majandusministeeriumile, Riigikogule?) Selleks, et sellel mingitki mõju oleks, peaks see olema avalik pöördumine mõne asutuse poole, kes saaks meid ehk aidata. Niisama avalikkuse poole pole küll mõtet pöörduda, sest tegemist on ikkagi sisuliselt finantslepingulise või tarbijaõiguste vaidlusega, mis avalikkust eriti ei koti. Me ise vabatahtlikult astusime Cherryga majandus-lepingulisse suhtesse ja saime pügada. Ikka tuleb firmadel pankrotte ette, ja klientide ees täitmata kohustusi. See ei huvita tegelikult kedagi peale pügadasaanute. Just sellepärast ongi ju olemas TKA. Aga nad miskipärast ei taha oma tööd teha ja ise lahendusi leida. Tuli veel mõttesse, et kuigi TKA suunab meid siin (või vähemalt osasid - ma pole neilt ka mingit sellesisulist kirja saanud) sujuvalt kollektiivselt Saksa turismifirmat hagema ja advokaadibüroodelt ise abi otsima, siis tegelikult käib see juhtum ju ikkagi otseselt nende haldusalas oleva tarbijavaidluse komisjoni alla. Ehk siis igal ühel meist pettasaanutest on õigus esitada ametlik avaldus TKA tarbijavaidluste komisjonile (vt. lingid ja formularid TKA kodulehel). Ja nad PEAVAD neid menetlema. Ametlik kaebus tuleks ikkagi esitada Cherry, kui meiega suhelnud ja otseselt kliendilepingusse astunud firma vastu. Eks TKA võib teha muidugi otsuse, et see on nende pädevusest väljas. Aga nad peavad seda siis ametlikult teatama. Ja kuna igaühel on õigus avaldus esitada, saab neil olema seal ehk paartuhat avaldust, millega tegeleda. Selge see, et oma kirjakestega ja üldiste "suunistega" püüab TKA just seda olukorda vältida, et neile laekub suur üksikavalduste tulv. Aga kui muu ei aita, siis peame just seda minuarvates tegema. TKA peab ka end meie heaks veidi liigutama, olgu siis kas või õigustatud avaldusi ükshaaval läbi vaadates. Ja veel see point, et kui keegi Cherry suhtes mingit ametlikku kaebust ei esita (hagema hakatakse Wow-d ja kriminaalmenetlust keeldutakse alustamast), siis nad ju pääsevadki puhaste poistena - sest ametlikult pole ju keegi nende suhtes mingit kaebust esitanud! Sellised mõtted mul. Mis te arvate?

Veelkord: vastutama tuleb panna Cherry, mitte mingit Wow-d hagedes kannatajate raha veelkord tuulde loopida! Mina ei saada küll mingeid andmeid Lextalile, kui see kavatseb neid kasutada selleks, et (näiliselt) hageda mingit suvalist firmat Saksamaal. Kui ei tule kohtuasja Cherry vastu, kellele mina ja kõik teie oma raha otse lähetasite (kas keegi tegi maksekorraldusi Wow-le?), siis mina selles hagemises ei osale.

Tahaks ka sõna sekka öelda. Et oleksin nõus ka tsiviilhagis osalema, kuid kindlasti mitte Wow Traveli vastu. Sest ma tõesti ei usu, et mingi Eesti advokaadibüroo oleks võimeline selle Saksamaal registreeritud turismifirma vastu midagi saavutama. Ja kui ongi, siis ikkagi ei garanteeri miski, et hagejad mingi summa lõpuks kätte saaks. Parimal juhul saab midagi vaid juriidiline esindaja ja ongi kõik. Küll aga tahaks igal võimalikul viisil hageda Cherry Mediat või selle maksejõuetuse eest vastutajaid. Nemad tegelesid ilmselgelt teadlikult pettusega ja selle eest peaks nad mingilgi viisil karistatud saama. Avalikustamine on hea mõte - oleks vaja pääseda meediasse (tõepoolest, miks mitte Pealtnägija) sõnumiga Cherry juhtide tegelikust küünilisest inimeste petmise skeemist, millest isegi Tarbijakaitseamet miskipärast läbi ei näe. Cherry ja TKA omavaheline side vääriks tegelikult eraldi uurimist - kuidagi kahtlaselt ühes paadis on nad algusest peale. Facebooki leht kannatanutele oleks ka hea mõte, kui keegi suudaks seda korraldada.

No ma olen nüüd niipalju targem, et sain TKA-st teada, et nad saadavad jah edasised suunised, aga nende äsjase kolimise tõttu asi võib-olla venib veidi. Inbank saatis vahepeal teate, et on peatanud mu lepingu ja ootavad samuti TKA suuniseid. Selle suhtes, et nad ei tühistanud järelmaksulepingut, soovitas TKA mul eraldi pöördumise tühistamisnõudega teha, kus kõik kirjavahetus Inbanki ja Cherryga ja ilmselt ka lepingud juures. Tundub, et TKA siiski saab selles osas aidata. Sissemaksetega on nagu on, ilmselt neid tagasi ei saa, aga vähemalt peaks lepingu tühistatud saama. See on siis infoks neile, kes järelmaksuga Cherry reisipaketi soetasid ja kelle lepinguid samuti Inbank pole tühistanud. Et tuleb siiski teha pöördumine järelmaksulepingu tühistamise sooviga ka TKA-sse.

Tänu, RXeduXR Inbankist saabus täna teade, et "hetkel pole langetatud otsust Cherry Media OÜ likvideerimise ning Tarbijakaitseameti edasise tegevuse osas Wow Travel GmbH suhtes". Siiski on nad vastutulelikult järelmaksulepingud peatanud, tühistamisest - nagu Cherry oma saadetud meilis mulle väitis, pole küll juttu: "Asjaolude väljaselgitamise ajani oleme Teie järelmaksulepingu peatanud, mis tähendab, et Teie järelmaksulepingule ei oodata sissemakseid."

Seega on vist oht, et Inbank ei lepi niisama oma rahakaotusega ja vastutama tahetakse ikkagi panna kõige nõrgem lepingupool, e. siis laenusaaja? No ma loodan, et siinkohal vähemalt tuleb TKA tarbijatele (laenajatele) appi ja tarbija ikkagi ei pea teenindama laenulepingut, mille objekti enam pole ja mille üks lepingupool on likvideerimisel.

vt. viaje viimast kommentaari. Tal on ilmselt õigus. Hr. Susi kustutab jälgi, et tema väiteid sotsiaalmeedias ei saaks kasutada hilisemates vaidlustes tema vastu. Aga me kõi mäletame kuidas ta hämas: "Cherry.ee 12. juuni 2016 20 22 - sellist aadressi doomenil cherry.ee ei eksisteeri. Kõik kinnitused tulid aadressilt no-replay@wowtravel.de" - see oli siis selle kohta, et me oleks nagu pidanud oma ostetud reiside bronneeringukinnitused otse Wow travelist saama. Mõned minutid hiljem tuli ta välja avaldusega, et bronneeringukinnitused saati siiski Cherry enda seatud süsteem ja vaid "bronneeringute nimekirjad" (misiganes see siis oli) kinnitas Wow. Fakt on see, et reaalseid bronneeringuid ei hotellidele ega lendudele ei teinud kumbki. Seega olid pakettreisijatele saadetud bronnikinnitused igal juhul tühi õhk, ükskõik kes need siis saatis.

Huvitav, et Tarbijakaitse vaikib. Loodame, et tegelevad aktiivselt uurimisega, kuid siiski võiks aega-ajalt suurt hulka Cherry tegevuse tõttu pettasaanud tarbijaid asjade käiguga kursis hoida. Et kas pannakse omalt poolt hagi kokku vms? Kuskilt netilehest lugesin näiteks, et seoses Cherryga on neile avalduse esitanud u sadakond reisijat. No ilmselt need siis, kelle makstud teenuse kättesaamise tähtaeg on juba täis tiksunud. Ma näiteks ei ole TKA-sse avaldust esitanud, küll aga päringu millalgi kohe pärast Cherry likvideerimise teatavakstegemist. Sellele küll vastati, aga kogu antud info on praeguseks juba aegunud. Nüüd ei teagi, kas peaks siiski ka avalduse esitama. Sest see summa (sissemakse), mis reisi vormistamisel otse Cherry arveldusarvele läks, on mul ilmselt ikkagi jäädavalt kaotsi läinud. Edasi jah tuli juba Inbank ja järelmaksuleping mängu. Kusjuures ka Inbank vaikib. Päringule tuli automaatvastus, et vastavad hiljemalt 2 tööpäeva jooksul ja see on nüüd täis tiksunud. Vastust aga pole. Pole vastatud sellegi kohta, kas nad üldse tühistasid kõik need lepingud, mille numbrid neile Cherry poolt saadeti ja mida Cherry väitis, et tühistati. Kuna aga ühtegi Cherry väidet ei saa uskuda, siis praegu on ikkagi teadmatus... Uuu - Tarbijakaitse, palun suhelge meiega!

Viimase info valguses: jah, makseid Wow Travelile võis Cherry tõesti teha ja ilmselt tegi ka, sest see Wow paistab neil siiani olnud üks peamisi krediidiandjaid, vt:

"Cherry Media on eri osapooltele võlgu 1,2 miljonit eurot. Sellest suur osa Saksamaa reisiettevõttele WOW Travel, kes on nende partner Türgi reiside korraldamisel. Ettevõtte soov on osa laene maksta ja teiste tähtaegu pikendada." ja "Ärilehele teadaolevalt on ettevõtte sees tehtud otsus korraldada oma äritegevus kardinaalselt ümber. Raskustes olev ettevõte vajab ligi 400 000 eurot, et kustutada vanu võlgu." Uudis 24. augustist 2015. http://arileht.delfi.ee/news/uudised/uljalt-tegevust-laiendanud-cherry-on-raskustes-ja-kavandab-muudatusi?id=72261217

Aga nagu juba enne kirjutasin, siis ükski kainelt arvestav firma ei hakka teenindama oma võlgniku uusi kliente, kui on teada, et see võlgnik on likvideerimisel ja seega rohkem raha sealt kätte niikuinii ei saa. Kõik uute värvatud klientide raha läks ilmselt vana võla katteks ja neid "lepinguid", mis need 2 firmat omavahel on sõlminud me kunagi ilmselt täies mahus näha ei saa. Ka Tarbijakaitse ameti käed jäävad siin ilmselt lühikeseks.

See, mida Cherry kirjutab siin bronneeringute nimekirjaviisilisest kinnitamisest Wow Traveli poolt - vot see on nüüd see koht, kus võib öelda, et "paber kannatab kõike". Seni kuni iga üksik reisiostja pole saanud Wow Travelilt isiklikku ja eraldi numbriga reisi kinnitavat bronneeringukinnitust (ja me teame, et me pole saanud), pole nad juriidiliselt meie ees millekski kohustatud. No ma loodan, et Tarbijakaitse juristid ikka natuke uurivad neid Cherry "agendilepinguid", et kas need üldse vastasid meil kehtivatele seadustele ja kas selle alusel üldse võis selliselt meie tarbijatele "teenust" osutada. Kui selgub, et kõik oli JOKK, siis pole tõesti enam muud teha, kui nentida, et kõik oli kaunis niikaua kui see kestis. Ehk et niikaua kui Wow türklased uskusid, et Cherry nende reise meie portaalides usinalt müüb ja nägid et raha välja antud investeeringute katteks kenasti peale jookseb, lasti sel äril edasi kesta. Kui aga Cherry nüüd siin likvideerimisest teatas, keeras Wow päevapealt kraani kinni ja taganes kõigist bronneeringutest, sest ilmselt nendega sõlmitud lepingud seda muretult ka võimaldavad.

Muidugi on mul kõigist pettasaanutest kahju ja keegi peaks selle sigaduse pärast ikkagi karistada saama - kas või ärikeelu pikkadeks aastateks vms.

Kaine Mutt

1967, vabandust, kui see "turakas" sind solvas, aga ma ju ise ka seesama "turakas" - ostsin ka reisivautšerid Cherrylt aprillis reisile, mis oleks pidanud väljuma oktoobris. Minu õnn lihtsalt, et soetasin need järelmaksuga ja seega on rohkem lootust sissemakstud raha kunagi Inbanki kaudu tagasi saada ning positiivne veel seegi, et nüüd igakuise järelmaksumakse ära jäämise arvelt saan mõelda juba järgmisele reisile mõne kindlama reisibürooga. Muide Cherry küll tühistas järelmaksulepingu, aga Inbankilt endalt pole ma veel mingit tagasisidet saanud, et kunas juba makstud summa mulle tagasi võiks laekuda. Aga elame-näeme, eks kõik võtab aega.

Tere austatud Cherry Media poolt pettasaanud ja Tarbijakaitseamet!

Lugedes läbi kogu selle saaga siin ja eriti uurides hoolikalt ka Cherry kohta varem ilmunud artikleid ja nende üldist tegutsemispraktikat, on minu arvates alust kahtlustada, et:

  1. Cherry Media võib küll oma väidetavate rahaülekannete kohta nendega lepingu sõlminud reaalselt reise korraldavale reisifirmale igasugu tõendeid printida ja saata (huvitav, kas keegi küsija on neid seni siis ka näinud - kas tundusid usutavad?), aga need pole ikkagi tuhkagi väärt, sest maksekorraldusi saab samamoodi võltsida ja rahvusvaheliste maksete reaalset toimumist on siiski veidi raskem kontrollida, kui kodumaiseid. Kahtlen, kas Tarbijakaitseametki seda teha on suutnud, usuvad samamoodi lihtsalt Cherry näidatud pabereid.

Lisaks võis Cherry tõesti mingi summa Wow Travelile üle kanda - vabalt võimalik, et ka nende nimetatud 85% kõikidest plaanitud ja müüdud paketireisidest. Aga ei maksa unustada, et antud Saksamaal resideeruvale reisifirmale oli Cherry väidetavalt juba ammu väga suuri summasid võlgu - ilmselt juba ammu toimunud reiside vms antud krediidi eest. Seega võtsid Wow türklased praegu Cherry saadetud raha ära selle võla katteks ja loomulikult ei hakka nad mingeid uusi reise enam korraldama, sest nende lepingupartner on ju pankrotis! Selge, et pankrotis lepingupartnerilt pole ju enam mingit vana võlga saada võimalik (seda enam, et partner ju välisriigis ja kogu asjaajamine niigi keerukas), seega võetigi selle võla katteks veel korraldamata reiside eest saadud raha.

  1. Mis toobki meid selle juurde, et kuidas Wow Travel nii julmalt oma samuti väidetavate lepingupartneritega (kõik Cherry kaudu reisi ostnud turakad, kes arvasid, et nad on seega saanud reisikinnituse ka Wow Travelilt) käituda saab? Saab selle pärast, et nad polegi mitte ühtegi reaalset lepingut meie reisijatega sõlminud! See bronneeringu kinnitus on Cherry poolt fabritseeritud ja ei tõenda tegelikult mitte midagi. Saan täiesti aru, miks Wow türklased kellegile siin foorumis väidetavalt meilitsi vastasid, et nad ei tunnista mingite bronneeringukinnituste saatmist - nad ju ei saatnudki, ja seega pole meie klientide ees juriidiliselt vastutavad.

See, et selline skeem Cherry ja Wow poolt juba 4 aastat toiminud on, näitab kui kontrollimatu selline äri tegelikult on ja kuidas iga päev selliste nahhaalsete firmade poolt inimeste reaalse rahaga mängitakse. Nõme on ainult see, et asutused, kes meil Eestis on seatud ärisid kontrollima, seda skeemi enne läbi ei näinud (et tegelikult ei vastuta keegi juriidiliselt ega majanduslikult rahva raha tuulde laskmise eest) ja see loterii-allegrii (saan reisi - ei saa reisi) sai nii segamatult aastaid kesta.

Kelmuse koosseis on siin raudselt olemas. Peaks Cherry ikkagi kohtusse kaebama, aga antud juhul seda raske teha, sest enamik reise pole veel toimunud. Ise kuulun ma selle vähemuse hulka, kel oli oidu vautšerid järelmaksuga soetada (juba aprillis, kui seda tegin tundus asi veidi kahtlaselt ilus ja seega tegin targa otsuse, et seekord teen esialgu minimaalse sissemaksu ja ootan ja vaatan, kuidas asi edasi kulgeb). Samuti ei pasundanud ma varakult neist soetatud vautšeritest õnneks lastele, seega ei kütnud nende ootusi üles. Rõõm peatsest reisist oleks olnud ju sügisel samasugune, kui praegu pool aastat ette.

Edu protsessimisel! Kaine Mutt