mnjah

Reisisell, liitus Tripiga 10 aastat tagasi
0 meeldimist
2 postitust / 48 kommentaari
1 (0.2%) külastatud sihtkohta
Viimased kommentaarid

Noh maitse üle ei vaielda, vaid kakeldakse :-) Ma elan küll Livornost vaid 20 km kaugusel, kui satun sinna vaid siis kui Cacciucco supi (vot selle supi pärast tasub küll külastada) isu peale tuleb. Livorno inimestega tekib muidugi päris hea klapp, aga samas esmakordselt Itaaliat külastav turist vaevalt just sellepärast Livornosse läheb. Militaararhitektuuri näeb mujalgi ja vaevalt et seegi nüüd kõige huvitavam turistile. Ning mina isiklikult jälestan Forte dei Marmit, aga olen tähele pannud et turistidele meeldib. Huvitav lihtsalt vaadata suuri jahte sadamas ning Ferrarisid tänaval. Muus suhtes kuuleb vene keelt rohkem Forte dei Marmi linnakeses kui Tallinnas Lasnamäel.
Collodi on huvitav koht, kuid see Parco di Pinocchio on siiski siis külastamiseks, kui lugu tundvad lapsed kaasas. Muidu jätab lihtsalt mannetu tunde. Tänapäeva inimesed on ära hellitatud Disneylandi stiilis parkidega :-)

Firenze musei +39 055 294883 esmaspäev-reede 8.30-18.30 ja laupäeviti 8.30-12.30
"Information and reservation service Florence State Museums"

Meie sõidame välja esmaspäeva hommikul Pisast. Teil soovitaksin jätta vahele Livorno linna, seal pole lihtsalt midagi vaadata, tööstuslinn. Kui olete juba Lido di Camaiore ning Viareggio kandis, siis käige ära ka Forte dei Marmi linnakeses, aga nad on kõik mere ääres üksteise järel - Forte dei Marmi, Marina di Pietrasanta, Lido di Camaiore - üldnimetusega Versilia - tsoon kus rikkad puhkamas käivad. Kui olete juba Montepulciano kandis, siis käige ära ka Pienza linnakeses, seal tehakse Toskaana parimat pecorino juustu. Ning Siena lähistel väärib vaatamist ka Monteriggone pisikindluslinnake. Küll gps kohale viib! Marsruut on teil muidu hästi valitud ning külla ka muid huvitavaid linnakesi teie teele jääb, autoga liikudes ongi ju see rõõm, et peatud kus meeldib ja kus ei meeldi, sõidad edasi. Ahjaa, kui teil aega jääb, siis minge vaatama ka Cinque Terre viit imeilusat linnakest rannikul La Spezia linnast natuke põhja poole, vääriva külastamist, aga ööbimiskohta on seal augustis väga raske leida. Ilusat reisi!

Septembri lõpus on ehk järjekorrad veidi lühemad, aga kindel ei saa kunagi olla. Kui netist ette osta ei julge, siis soovitaksin minna Firenze päeval kohe alguses sellesse piletikassase mis asub Orsanmichele kiriku Via Calzaiuoli (peatänav, mis viib toomkiriku juurest Piazza della Signoriani) poolses otsas. Sealt saab osta samaks päevaks, aga ettetellimistasu 4 eurot inimene tuleb ikkagi maksta. Kui seda ettetellimise maksu ei taha maksta, tuleb juba hommikul vara järjekorda minna, keskpäevaks võib järjekord väga pikaks venida. Kui memm on lihtsalt kunstihuviline, siis soovitaksin alternatiivina minna üle Ponte Vecchio palazzo Pitti ning küsida pilet Galleria Palatina sse. Seal saab palju väiksema järjekorraga hakkama (max 15 min) ning muuseum pea samal tasemel (11 Raffaello originaalmaali, 2 Caravaggiot jne). Lisaks saab sama piletiga külastada ka korrus kõrgemal asuvat moodsa kunsti muuseumi (peamiselt 19 sajandi kunst).

Oskan küll täpsemalt vaid Firenze kohta rääkida, aga selline süsteem peaks olema kogu Itaalias. Näiteks Firenzes on kolme tüüpi muuseume: riiklikud, kommunaal (ehk linnavalitsusele alluvad)muuseumid ja eramuuseumid. Riiklikud on näiteks Uffizi galerii, Accademia galerii, Pitti palee muuseumid, Bargello, Medicite kabelid, San Marco muuseum ja paljud teised väiksemad. Tasuta saavad nendesse muuseumidesse Euroopa Liidu kodanikud, kes on alla 18 aasta või üle 65 aasta vanad. Aga ettevaatust! Osadesse muuseumidesse saab vaid ettetellimusega ning see maksab näiteks Uffizi puhul 4 eurot inimene, vaatamata vanusele. Kui oled üle 65 vana ja pilet broneeritud, siis maksad 4 eurot, kui täishinna klassis, siis pilet (tavaliselt 6.50 aga sõltub näitustest) pluss 4 eurot. Lisaks on veel nimekiri nendest, kes sisenevad tasuta, nagu kunstiajaloo üliõpilased, invaliidid, ministrid jne jne.
Teine klass ehk kommunaalmuuseumid: linna residentidele tasuta, osad tasuta vaid iga kuu viimasel laupäeval. Teised kõik maksavad, aga teatud vanuseklassidel sooduspiletid. Tasuta saavad invaliidid, ajakirjanikud jne. Tasub alati enne pileti ostmist küsida, et kas äkki jääd mõnda soodusklassi. Firenzes on näiteks seda tüüpi muuseum Palazzo Vecchio, Brancacci kabel, Stefano Bardini muuseum, S.Maria Novella muuseum jne.
Kolmas klass on siis nn. eramuuseumid või mis kuuluvad mõnele muule ühingule. Näiteks Michelangelo kodumuuseum, Toomikiriku muuseum OPA, Dante maja, Medici Riccardi palee, Alinari fotomuuseum jne jne. Nendes on igalühel omad reeglid ning tasub enne järele pärida.
Kes aga peatub Firenzes pikemalt ning plaanib rohkete muuseumide külastamist, siis soovitaksin teha endale Amici degli Uffizi kaart - maksab 60 eurot inimene (perevariant 100 eurot sisaldab kahte täiskasvanud ja kahte last) ning võimaldab terve aasta siseneda kõikidesse riiklikesse muuseumidesse Firenzes täiesti tasuta ning ilma järjekorrata. Kaarti saab teha Uffizi galeriis, sissepääs nr.2
Kui on muid küsimusi Firenze muuseumide kohta, siis vastan nendele meeleldi.

Kui Firenzes hästi süüa tahad, siis on parem hoopis linnast välja sõita. Oma nina on kuningas! :-) Muidugi pole ma mingi Firenze söögikohtade spetsialist, piirdun lihtsalt võileibadega. Kuid nendes, kus olen käinud, pole mingi erilise maitseelamuse osaliseks saanud. Julgeksin soovitada Piazza Repubblical ühte head söögikohta, kus saab odavalt taldrikutäie pastat kiirelt ja ka võileivad on väga hea maitsega. Hetkel ei tule nimi meelde, aga kui oled keset väljakut ja vaatad võidukaare suunas, siis on vasakult teine baar (võidukaare poolsest küljest alates).

Vaatamisväärsustest soovitaksin kõikide muuseumide kõrval ära käia Palazzo Vecchios. Pole pikka järjekorda ega pole vaja ette broneerida. Pilet on 6 eurot ja suvel tehakse lahti ka terrass, kust kena vaade.

Uffizi galeriid soovitan vaid neile, kel mingi baas kunstiajaloos olemas. Kes aga tahaks lihtsalt kunsti ilma eelteadmisteta nautida, siis soovitaksin hoopis Galleria Palatina külastamist Pitti palees.

See kämping võtab kindlasti matkaautosid vastu, koduleheküljel on hinnad täiesti olemas. Esimene hind "persona" kehtib siis inimese kohta ja "piazzola" platsi ehk auto, kämpari jm. kohta, sulgudes kirjas ka. Lisaks eraldi "luce" ehk elekter. Mõni võib ju ilma elektrita hakkama saada.
Gallo Nero omaniku Marco poolt pakutud nimekirja vaadates tuli kohe tunne, et vot nendesse kohtadesse küll matkaautoga ei läheks. Väga kenad kohad, aga väga ebamugavad kämpariga liiklemiseks.
Mul pole küll kogemusi matkabussiga Sitsiilias käimisest, olen kämpariga sõitnud kesk- ja põhja - Itaalias ning Prantsusmaal, paraku on Prantsuse kämpingud palju parema tasemega ning odavamad kui Itaalia omad. Ka puhtuselt jäävad Itaalia omad natuke alla. Leiab ka väga korralikke kämpinguid, aga need on kallid. Ja sageli peab platsile saamiseks tegema tuhat manoovrit puude vahel.
Üks teine kogemus on selline, et kämpariga reisimist saab täiel rinnal nautida vaid siis, kui suurtest linnadest suure kaarega mööda sõita. Itaalias on väga levinud kämparitesse sissemurdmised, seega mitte kunagi ei tohi jätta kallimaid asju nähtavasse kohta. Meil halbu kogemusi ei ole, aga tuttavatel on küll juhtunud ja kohalikust ajakirjandusest loeb ka.
Mis puutub aga mandrilt Sitsiiliasse praamiga sõitmisse, siis ma ei oska kaasa rääkida, kas parem variant oleks minna Genovast või mujalt. Aga olen lugenud rohkelt reisikirju Itaalia kämparite foorumitest ja huvitaval kombel on Sitsiiliast Euroopasse puhkusele sõitjad alati eelistanud maad mööda sõitmist. Ei tea küll täpset põhjust, aga praamide kasutamine Genovasse või Barcelonasse jõudmiseks väga ebapopulaarne. Eeloleval suvel tahaks ise praamiga sõita Barcellonasse ja sealt Hispaania tuurile, siis oskaksin ehk praamiküsimuses kaasa rääkida :-)

Kas tahate rentida seda jahti skipperiga või on seltskonnas olemas navigatsioonilubadega inimesed? Siit algab juba hinnavahe. Siis sõltub hind veel sellest, kas tahate rentida purjepaati või mootorpaati. Siin Itaalias võib leida last minute ka 400 eurot inimene nädal, skipper pardal. Muidu võib nädalasel kruiisil ära käia ka 800-1000 euroga. Sõltub muidugi marsruudist ning perioodist -augustis on näiteks hinnad laes ja vaja varakult ette broneerida, samas septembris on võimalik leida juba päris hea hinnaga huvitavaid kruiise.
Mootorpaadi puhul on küll rohkem liikumispinda ja üldmulje puhtam, kuid arvestage et kütus on väga kallis. Samas õige navigatsioonitunde annab purjepaat, hoiab ka kütuse arvelt korralikult kokku. Kuid tuleb arvestada, et skipperit vaja ka abistada (seega füüsilist tööd vaja natuke teha) purjede pakkimisel, lahti tegemisel jne. Ka võimalust igasuguste köite taha komistamiseks on rohkem - kui puudub kogemus. Kuid selle vaeva korvab meri sajakordselt - pidev mootorimüra kõrvus on merel tõesti tüütu.
Usun, et peate mõningad soovid enda jaoks täpsustama ja siis internetti otsima - valik on väga suur, kui pole oluline väljasõidu sadam ning marsruut.

Ma ka juulis Prantsusmaal, täpsemalt 10-20 kohapeal, matkaautoga ning täpsemalt Loire losside ja Normandia kandis (St. Michel).

Veneetsia lennujaamast sadamasse sõitmiseks kõige parem variant on minu arvates takso. Ma ise võtsin takso küll raudteejaamast lennujaama sõitmiseks, aga see teekond natuke pikemgi ja läks 26 eurot.
Costa-ga olen ise käinud Kanaari saartel, väljumisega Savonast, Kreeka saartel pole aga käinud. Mis laevaga on tegemist? Ja mis ajal on täpsemalt kruiis? Juulis-augustis tuleb arvestada lastejõukudega kes kõik laeva basseinid ära ummistavad ja niisama igal pool laamendavad :-) Koolivaheaeg ikkagi ja reisivad vanematega tasuta kaasas.
Costa laevad on Carnivali gruppi kuuluv kompanii ja siit ka laevade kujundused - Farcuse stiil - sellised Las Vegase moodi ülikirjud kaunistused, et kohati hakkab silmadel valus. Sõltub ka muidugi laevast. Kabiinid siiski üsna ruumikad aga sõltub jällegi laevast ja kabiini tüübist.
Muus suhtes aga kui on küsimusi, küsi otse. Siin on juba varem ka Vahemere kruiisidest juttu olnud. Ei viitsi niisama hakata heietama asjadest, millest juba ka juttu olnud.

Ma ei tea kas olete üks ja sama isik või kaks erinevat, aga vastus on siis mõlemale: Foorumid on itaalia keeles ja nagunii siia neid linke kopida ei saa, sest tripi mootorid võtavad seda spämmimisena (näiteks nagu camperonline.it). Aga vaadake Eesti Liiklusseadust, näiteks paragraf 15 punkt 3: "Sõiduki tegelik mass ei või ületada registrimassi ja mis tahes telje koormus registreerimisel määratud suurust."
Sama seaduse lõpus on terminid lahti seletatud:

Registrimass on juhi, sõitjate ja veosega täisvarustuses sõidukile registreerimisel määratud suurim mass, mis ei või ületada valmistaja lubatud suurimat massi.

Tegelik mass on sõiduki mass antud hetkel koos juhi, sõitjate ja veosega.

Siit see iva aga välja koordubki, et viimaste aastate kämparite suurematel mudelitel on tühimass juba 3,4 t, sealt tee juba ise järeldused. Ja kui seadusest saab ka teistmoodi aru saada siis palun selgitusi, pole öelnud et minu jutt on viimane tõde. Aga nendest foorumitest olen teada saanud, et kõige enam kaalumisi tuleb Sveitsis ja Austrias.
Kui mass läheb üle 3,5 t, siis tuleb registreerida kämpar sellisel moel ning peale C kategooria luba muutuvad siis juba ka lubatud kiirused. Nii et pole see midagi päris nii et pane peale palju tahad ja anna minna - näiteks paarkümmend neegrit kah aafrikast kaasa ja kiirteel siis 130-ga andke aga minna...

Mina rääkisin vaid seda, mille eest on hoiatatud. Aga kui asi registrimassis, siis miks ikkagi vahetevahel autod kaalude peale sunnitakse? Info pärineb kämparite foorumitest, isiklikult pole aga keegi kaalu peale sundinud.

Ma ise olen küll matkaauto pooldaja, kuid suurema seltskonna puhul soovitaksin ikkagi minibussiga minna. Peale majandusliku poole tuleb arvestada ka nn. psühholoogilist külge. 10-14 päeva magada kõik koos ühes matkautos tekitab kindlasti omavahelisi pingeid. Teine asi oleks sõita muidugi grupis mitme matkaautoga, aga nagu aru sain, tahate te kõik ühte ära mahtuda. Me ise rendime aeg ajalt 6 kohalist matkaautot kahekesi ja ausalt kedagi teist sinna juurde küll ei tahaks. Kui ööbida kusagil ruumides, siis vähemalt öösiti saab reisikaaslastest natuke puhata, matkaauto puhul see ei õnnestu.
Matkaauto puhul on muidugi mõnus see, et saab ise sellist sooja sööki teha, nagu endale meeldib ning restoranide pealt hoiad kokku. Ööbimine on kah käest võtta ja ei pea ka kõige kõrgema turismihooaja ajal eriti muretsema selle pärast. Muidugi on raskem linnadesse sisse pääseda, aga selle probleemi lahendamiseks on meil alati jalgrattad kaasas - need kas paned auto garaazhi või siis tahaotsa, sõltuvalt mudelist. Hea on ka see, et saad vetsus käia siis kui vaja ega pea selleks autost välja minema. Suurema grupi puhul võib tekkida kindlasti probleem veega - veepaak nimelt saab imekähku tühjaks, sisaldades 100 liitrit. Muidugi kui kaev läheduses, pole probleemi, aga kui pole, siis tüli majas. Kahekesi pole meil sellist probleemi tekkinud, aga tuttavad on kuuekesi reisinud ühes ning räägivad, et teist korda küll sellist reisi ette ei võtaks.
Matkaauto eelised on üles loetletud, kuid üks vahe on veel kahel reisistiilil see, et kui minibussiga minnes võid sõitma hakata ka praktiliselt marsruuti paika panemata, siis matkaauto puhul on parem teele asuda korralikult läbitöötatud marsruudiga. Matkaauto tahab paakide täiendamist/tühjendamist ja neid kohti pole igas riigis alati kerge leida. Seega on vaja kaasa võtta netist trükitud gps koordinaadid vastavatest kohtadest teekonnal. Mõnel pool on ka matkaautodele parkimises piirangud (küsitakse näiteks palju suuremat parkimistasu kui teistelt autodelt, minibuss seal hulgas). Veel üks oluline komponent on ka elekter - õhtusel ajal läheb lõuna pool kiiresti pimedaks ning vaid aku peale lootma jäädes jääte varsti pimedusse. Pole just mõnus variant kusagil pimedas metsatukas üksteise seljas pimedas kakerdada.. Nii mõnedki maktkaautodele mõeldud parklad pakuvad elektriteenust väikese raha eest, vahel lausa tasuta. Selle kõige teadmiseks on aga vaja eeltööd marsruudi kallal teha.
Ja üks oluline asi veel kõrva taha vaja panna matkaauto puhul - matkaauto täislaadungis ei tohi ületada 3500 kg, muidu on juhtimiseks vaja juba c kategooria luba. Seda aga paljud laenutajad ei seleta ja kui kusagil välismaal kaalule pannakse, siis ongi trahv käes. Suuremad matkaautod on aga juba tühjana päris rasked...kontrollige! Kui seltskonnas on aga inimesi C kategooria juhiloaga siis muidugi seda probleemi ei teki.

Kinnitan täiesti Vic70 juttu, kui viimased kolm aastat on minu poolt pakutud suvekorteris puhkamas käinud peamiselt vaid eestlased, siis nüüd sel aastal eestlasi mitte ühtegi, aga kohalike (ehk itaallaste) poolt on nõue suurenenud ja päevi, mil korter tühi oleks, praktiliselt ei olegi! Majanduskriis on vist tõesti oma töö teinud, et enamus inimesi eelistab puhkuse ajaks kodumaale jääda.

Juunis on Pisas rohkelt üritusi, millest kõige huvitavam on ehk tõesti Luminara (toimub igal aastal 16 juuni hilisõhtul, kell 23 ka uhke ilutulestik). Nii nagu eelmises postituses näidatud kodulehelgi kirjas, kaunistatakse Arno jõe kaldale jäävad ehitised küünaldega ning kui ööpimedus kätte jõuab, kustutakse ära tänavavalgustus, tekitades sellega maagilise õhkkonna. 17 juuni on Pisa kaitsepühaku San Ranieri püha. Paraku aga pole ma rahvariietes inimesi kusagil pidustuste ajal tantsimas näinud, küll aga kohtab juunikuu ürituste ajal kõikvõimalikke keskaja riietes toimuvaid jõukatsumisi ja muidu paraade. Paljudes linna kirikutes toimuvad kontserdid jne.
Ka "Sagra" ei ole mingi turistidele mõeldud üritus, vaid ikka kohalike endi poolt korraldatud. Põhirõhk on ikka söömisel ja igal Sagral on oma kaubamärk, mille baasil on toidud valmistatud. On selleks siis maasikas, kõrvits, loomaliha või muud. Variante on tohutult ja praktiliselt igal Toscana külal on oma Sagra mida peetakse igal aastal samal perioodil. Sagra toimub pea alati vabas õhus, kusagile linnakese hoovi või otse tänavale on lauad toodud ja nii pidu käibki. Natuke internetist otsides või ka Toscana linnakeste tänavatele ülespandud reklaame jälgides leiab alati midagi. Ka Sagradel pole ma mingit rahvatantsu tähele pannud, küll aga mängib alati mingi ansambel ja saab niisama jalga keerutada ja niisama õhkkonda nautida.

Airbaltic lendab Riiast otse Veneetsiasse, piletid odavamad kui Finnairiga lennates. Hotellide osas ei oska kahjuks midagi soovitada.

Air Baltic lendab otse Milaanosse, Veneetsiasse ja Rooma. Kõik kohad on sobivad auto rentimiseks ja sealt edasi Toskaanasse reisimiseks. Lennata saab ka otse Finnairiga Helsingist Pisasse, aga see on natuke kallim variant kui AirBaltic.

Kõik aga kes otsivad ööbimiskohta Toskaanas, heitke pilk Kommertsteadete alla, seal olen välja pakkunud korteri mere ääres täieliku eestikeelse teenindusega :-)

Juuni alguses ei ole ikka vaja ette broneerida. Sõltub muidugi päevast - näiteks reedel või laupäeval minnes tasub ette broneerida. Mitte broneerides võib lihtsalt juhtuda, et tuleb mõni tund pealesaamist oodata. Aga neid praame on mitmeid ja millegi peale ikka saab.
Sama on tagasitulekuga - pühapäeva õhtul sõidavad paljud tagasi mandrile ja taas tuleb kasuks broneeringu olemasolu.

Finnair lendab ka ju otse, Helsingist.

Aga mis oli kirjas rendilepingus? Kas seda trahvi ei võeta automaatselt krediitkaardilt maha?

Sõltub mängust. Itaalia mänge saab ka Duomo väljakult megaekraanilt vaadata, samas on enamus baare telekaga varustatud, iseasi kui suured ja korralikud ekraanid just. Tee ring peale ja näed ise.

Kõik ipermarketid ei ole pühapäeviti lahti, minu kodukandis on näites iga kuu vaid üks pühapäev, mil kõik piirkonna ipermarketid on avatud (tavaliselt iga kuu teine pühapäev, kui palgad on inimestel käes). Samas otsustab iga kommuun ise ipermarketite lahtioleku ajad, seega pole ühtne terves Itaalias.

Tere Aramis, paraku ei tea ma konkreetseid neti lehekülgi, kust saaks korterit broneerida. Õnneks on olemas otsingumootorid ning õigeid väljendeid kasutades saad kohe mitu lehekülge sobivate netiaadressidega. Otsingul soovitaksin kõige pealt otsustada linn või vähemalt maakond, kus tahad korterit leida. Ja siis kirjutad "appartamento Bologna" näiteks. Pikemaks perioodiks rentides tasub üldse tulla kohale, ööbida paar ööd kusagil noortehostellis ja siis minna otsima kuulutusi näiteks ülikoolide stendidelt (eeldades, et otsid korterit näiteks mingis ülikoolilinnas). Saab odavamalt kui netist otsides ning mis kõige olulisem - saad kohale ise pilgu peale heita. Sama puudutab internetiühendust. Mõnel pool on see olemas, mõnel pool mitte - tuleb küsida. Heal juhul saad kasutada naabri wifi ühendust. Ja siis sõltub kõik täpsemast asukohast, perioodist (septembrist on näiteks ülikoolilinnades väga raske leida midagi paariks kuuks, samas kui suvel ära looda midagi odavat leida mere ääres). Edu otsingutel!