lauriandres

Uus kasutaja, liitus Tripiga 10 aastat tagasi
11 meeldimist
18 postitust / 182 kommentaari
0 (0%) külastatud sihtkohta
Viimased kommentaarid

Minu meelest tuleb sülearvutid lihtsalt üldpagasisse anda s.t see puudutab ainult käsipagasit.

Apeks: Todaji ei ole ju Kyotos, ikka Naras?
Olen käinud Jaapanis 2 korda, kevadel plaanis uuesti minna.
Kodutöö tee ära http://japan-guide.com
12 aastase seisukohast vaadatuna:

  1. Nara. Jalavaeva vähendamiseks kasuta Kintetsu Nara, mitte JR Nara rongijaama. Muidugi, kui kasutada JR Kansai passi, siis vali ikka JR Nara. Miks Nara - alates parki sisenemisest saad teada :-). Lapsele kindlasti meeldib.
  2. Osaka. Näiteks akvaarium (Kaiyukan). Toredad akvaariumid on veel Nagoyas ja Tobas. Kõige parem on muidugi väidetavalt Okinawal.
  3. Himeji loss.
  4. Kui baaslaager on Tokyos, siis tasub külastamist Nikko. Tokyos endas Harajuku, Odaiba, Akihabara. Kui ilm on ilus ja viitsid olla järjekorras, siis kindlasti ka SkyTree.
  5. Kas öökulli kohviku all peab laps silmas Ghibli muuseumit?

Jaapani rongijaamad (Umeda, Nagoya, Shinjuku, Shibuya, Tokyo Station) on SUURED ja rahvarohked. Tipptunde tasuks vältida. 12 aastane peaks muidugi hakkama saama, aga teineteist ära kaotada on seal väga lihtne. Sildimajandus on muidugi OK.

Võib-olla on abiks.
Kunagi 2011 kevadel sai istutud sama laua taga ühe inimesega, kellel olid piloodi paberid.
Sai siis juttu aetud teemadel MS FSX, airliners.net, airspeed vs ground speed jne. Küsisin, et mis on minusuguse lihtsureliku võimalused eralennukis eelistatult veel kokpitis teha väike lend Eesti kohal. Vastus oli stiilis "pole probleemi, 120 eurot tund, boonusena saad minu juhendamisel n.ö rooli keerata". Piisava huvi puudumisel jäi minu poolt asi katki.
Seega, võib-olla oleks mõistlik kontakteeruda Tallinna lennujaamaga ning äkki viivad nad teid kokku mõne väikelennuki omanikuga, kes kahepoolselt sobiva tasu eest pakuks sellist teenust.

Tegime oma reisi 09.06-25.06
Minnes üks öö Lomzas, Zlicis Ceska Skalice lähedal ja hotellis Relax Dolni Vltavices.
Edasi 3 ööd Krki saarel Baškas ja 7 ööd Vodices. Kahjuks saime tunda külmalainet :-), temperatuur oli enamasti 25-26 kandis.
Tagasi tulles oli selle eest kõik 4 päeva (üks öö Egeris, Rzeszowis ja Augustowis) üle 30 kraadi, Budapesti ümbruses ka 35 kraadi sooja.
Minu Horvaatia rannakülade/linnade edetabel oleks hetkel Vodice, Baška, Bibinje ja Crikvenica. Tegelikult on muidugi Zadar-Sibenik vaheline ala üks rannaküla teise otsa, s.t sama, kui Narva-Jõesuu-Võsu-Kaberneeme-Nõva-Haapsalu-Pärnu oleks kõik kõrvuti.
Juhul, kui ilmaennustus näitab, et ka põhjas on vesi soe, siis IMHO võib ka Baškas nädal või jalgratast omades ka kaks nädalat viibida.
Söögid joogid olid igal pool enam vähem sama hinnaga; lihtne supp 20 kunat, enda lemmik tuunikala 70-100, tavalisemad lihaga praed 50-100, soojad salati 40-50, pitsad samuti 40-60 vahel. Õlu 15-20 0,5l, pudeliga kohalikud veinid alates 100. Praed IMHO maitsvamad kui Ruhes või Kaberneeme restos, portsud suuremad. Horvaatis muidugi ei ole puudust mereäärsetest restoranidest. Kõik söögikohad (s.t personal) olid muidugi ka ääretult peresõbralikud.
Pagulasi ja mustlasi ei näinud. Häirivamad teeremondid olid Svidniku ja Barwineki vahel. Poola autojuhtidele meeldib endiselt hoida olematut pikivahet ning teha ohtlik möödasõit lihtsalt selleks, et siis mõne kilomeetri pärast bensiinijaama või koduhoovi pöörata ning ikka nii, et pidurid saaks ikka korralikult kuuma.

Kuidas on Jaapani suusakuurordi võrreldes näiteks Ischgli, Dolomiitide või La Plagne-Les Arcs keskustega? Olen ise käinud Jaapanis 2x (2008 ja 2013., http://japan-guide.com andmetel on mäepiletite hinnad sarnased Alpide omale, aga radade taseme kohta seal eriti juttu ei ole.

Olen Germaloga käinud 3x Slovakkias, 4x Austrias, 1x Itaalias, 1x Prantsusmaal. Dominaga 1x Austrias, Alpiexpressiga 1x Austrias.
Germaloga on kõik toiminud; peaasi, et Plagne reisi puhul sisse ei maga - nii kodust startides kui ka vahepeal Frankfurdis olles :-)

Õlu vist oli tõesti 6-7 euro ringis, samas Vancouveri hotelli kõrval on üks pood ja veidi allamäge samuti. Õhtusöögil kohalik 0,75 valge vein oli 20 EUR ja mingi Chablis vist 45 euro kandis. Lõunapausi ajal piisas endale mõnest müslibatoonist ja Isostarist.

Sinised rajad on enamasti ikka laiad. Märtsi lõpus on õhtuks iga rada muidugi paras pudru. Järjekorrad (max 5 minutit) on ainult mõne üksiku tõstuki juures (need mis on enne viimast laskumist kodukülla) ning nendel kahel-kolmel, mis viivad kõige kõrgematele tippudele (Bellecote ja Aguille Rouge) - seal võis olla ka pool tundi ooteaeg.
1099 on hea hind; õhtusöök oli kõigepealt külm buffet laud mõne üksiku sooja roaga ning supiga ja siis oli veel eraldi pearoog, mis oli kõigil sama (kes tellisid õhtusöögipaketi), iga päev erinev. Mõni päev oli vist kaks või kolm sarnast valikut. Kui on hea seltskond, siis ei ole probleem seal õhtusöögil 2 tundi või rohkem ära kulutada. Kuna ma ise ei olnud vahepeal 5 aastat reisil käinud, siis läksin enamasti pärast seedimisjalutuskäiku magama, et hommikul esimese tõstukiga kohe mäele minna.
Mingi raja pealt on Courcheveli lennujaam ning ka nõlvad näha. Lugesin, et vahepeal oli plaanid nii Arcs, Plagne kui ka kolm orgu ühendada, aga looduskaitsele see ei meeldinud :-).
Ischgli sarnase rahvamassiga ja pudelikaeltega kodulaskumist Plagnes ei ole. Samas, rahvast on ikka palju, aga kokku u. 400 km radu hajutab selle paremini ära.

Käisin märtsi lõpus Germaloga. Hotell Vancouver on IMHO selle raha eest päris hea. Pudel veini buffet õhtusöögil ajal alates 20 eurot. After ski puudub (kui ise ei tee), aga läheduses on mõned elava muusikaga baarid.

Isegi sinised rajad olid pigem punase varjundiga, palju pikki laskumisi. Kahjuks olid mõned mustad rajad kogu selle aja jooksul suletud, samuti on need paar tõstukit, mis viivad kõige kõrgemasse punkti, ülerahvastatud. Ühe päeva jooksul jõuab ilusti läbi teha Plagne-Les Arcs-Plagne ringi; Vanoise Expressi peal peaks siis hiljemalt 15:00 olema - Vancouver hotelli pääsemiseks peab peale seda kasutama minimaalselt veel vist 4 tõstukit. Rahvamassid sarnased Ischglile v.a see, et Arcs-Plagnes on nn kodulaskumisi rohkem ja ummikuid eriti ei teki.

Käisin 2014 oktoobri lõpus. Ilm oli siis päikeseline, temperatuur 15-20 kraadi ringis.
Alustasin u. kell 12:30 Riomaggiore raudteejaamast ning koos lõunapausiga Manarolas olin veidi enne päikeseloojangut Corniglias, kasutades tasuta puna-valget matkarada. Sellel kehtib kindlasti reegel, et tark ei torma, muidu maandud laskumistel kusagil kraavis :-). Samuti peaks olema mõistlikud jalanõud s.t vähemalt sellised, millega kannatab jooksmas käia.
Samuti tuleks varuda soojade ilmade puhul vett, sest Riomaggiore-Corniglia vahel jääb kaks korralikku tõusu. Riomaggiore-Manarola koos pildistamispausidega võttis aega u. tund, Manarola-Corniglia vist u. 3 tundi.
Lisaks tegin järgmisel päeval veel jalgsi Rapallo-Portofino koos kahe ujumispausiga. Soovitan samuti.

IMHO kui on piiramatu rahaline ning ajaline eelarve ja/või reisistiil-võimalused sellised nagu Rebaseonul või Tarmo Tammingul, siis ei ole tõesti tähtsust. Aga kui näiteks hotelli letihind on a la 100 eurot ja varem broneerides 75 ning reisid koos väikse lapsega, siis on küll oluline, et kas sa jõuad 9:00 Tallinnast startides 20:00-ks näiteks Suwalkisse, Lomzasse või hoopis Varssavisse.

Eks elu läheb oluliselt lihtsamaks siis, kui EL võtab vastu seadused, mille tulemusena on andmeside hind sama, mis kodumaal. Siis võid tõesti teha broneeringu pool tundi enne seda, kui jõuad hotelli.

Ise hävisin tänu Svidniki lähedal olnud remondile u. 2 tundi - tuli teha üsna pikk ümbersõit. Juhul, kui vastav info oleks olnud puust ja punaselt juba Ungari-Slovakkia piiripunktis, siis oleks läinud lihtsamalt.

Minu teada pagasikindlustus ei kata seda, kui keegi auto tühjaks teeb. S.t ei kata nende esemete maksumust, millest sul reaalselt kahju on.

Nn euroopa ravikindlustus ei kata ju reaalses elus midagi? EL-s on lisatervisekindlustuse hind minu meelest üsna odav võrreldes muude reisikuludega.

Annaks siis tagasisidet.
Reis toimus siis 07.06-20.06. Ööbisime minnes Lomzas Gromada hotellis ja Mikulovis Penzion Zatisis. Seoses sooja ilmaga veetsime esimesed kolm ööd hoopis Krk saarel Baškas, Marija 2 nimelises apartemendis. Kahe magamistoaga korter rannast u. 400 meetri kaugusel maksi 55 eurot per öö.

Edasi sõitsime Bibinjesse, kus veetsime 5 ööd. Kahe magamistoaga korteri hind oli 50 eurot per öö, randa oli u. 25 meetrit.
Tagasitulles olime ühe öö Egeris, hotellis Rubinia, ühe öö Rzeszowis hotellis Hetman ja ühe öö Suwalki lähedal hotellis Holiday.

Mõned tähelepanekud:

  1. Horvaatia kiirteed on super. Tühjad ning hea kvaliteediga.
  2. Lisaks Eestile võiks ka Poola kütuseaktsiise tõsta :-) arvestades nende autojuhtide hulka, kelle moto tava- ja kiirteel on "f*** the fuel economy" ning kellel meeldib olematut pikivahet hoida ning suunatuled kangist midagi ei tea.
  3. Kas ma olen vanaks jäänud, aga vähemalt E67 ja Poolas ma küll mingit masu ei täheldanud - autode hulk tundus olevat kahekordne võrreldes 2008 aastaga, kui viimati autoga Euroopas käisin.
  4. Laps pidas kogu reisi hästi vastu, autos filme vaatama ei pidanud. Ainult iga päev tuli osta uus 1-2 eurone mänguasi.
  5. Tahaks uuesti minna.

Omal ajal (2013 kevad)proovisin Sony Xperiale OpenStreetMap tarkvaral baseeruvat Jaapani kaarti ja see IMHO oli rämps. Isegi võrreldes Nokia C-5 (Symbian) kaartidega oli aeglasem ning kohmakam, hoolimata sellest, Nokia C-5 oli 2010 aasta mudel ning selles näiteks Vietnami kaart toimis ilma probleemideta. Ei saa muidugi välistada, et tegin ise midagi valesti.

Olen kuulnud, et kuna Nokia ning samuti teised suuremad tootjad ei saanud omal ajal Jaapani (ning ka Lõuna Korea) vastavate ametitega kokkuleppele, siis väljaspool Jaapanit ei saa offline kaarte legaalselt turustada.

Ise olen kasutanud viimased 5 aastat Nokia navigeerimist. Põhimõtteliselt selle raha eest 5+ toode, ainus miinus on see, et Jaapani kaart on puudu.
Aga seda ei ole vist ka ei Garminil ega ka Tomtomil? V.a kui ostad selle seadme Jaapanist.

Tänud soovituste eest.
Ma ise kardan pigem seda, et laps hakkab keset teed nõudma "tahan mänguplatsile, tahan kõrrejooki, tahan .... " ning seega tahaks pikkadel sõidupäevadel olla hotellis ikka hiljemalt 20.00 paiku (laps läheb magama tavaliselt 22.00 vms), et saaks veel kohalikke mänguplatse külastada või siis on olemas keset päeva see ajavaru, et võin temaga tunnikese mõne kaubanduskeskuse lastenurgas olla. Laptop filmidega on muidugi kaasas, aga autos kasutaks seda silmade säästmiseks ikkagi pigem nii vähe kui võimalik. Samuti ei ole ma väga kindel, et õnnestub hommikul kell 8:00 startida, pigem ikka 9-10 vahel. Tallinn - Lomza ja Lomza - Mikulov tunduvad esialgse kalkulatsiooni järgi sellised parajad segmendid olevat. Pigem on küsimärk see, et kus võtta esimene öö Horvaatias.
Vähemalt 2007 ja 2008 ei olnud pühapäeva hommikul Varssavi läbimisega läbi kesklinna probleeme - kas nüüd on liiklustihedus suurem?

Oudekki: mina vähemalt nendel punastel matkaradadel (kus alguses lähed mööda püstloodis seina - midagi sarnast Oleviste kiriku tõusule - üles ja pärast siis jälle alla) ei näinud kusagil ega (osanud ka küsida) ühtegi viidet sellele, et need matkarajad oleks tasulised. Sellest lõigust loen välja, et tegutsesin vist ikkagi valge inimese kombel:

As of May 2014, all blue routes were closed which are the coastal walks. However the tourist offices will still sell the 12 Euro hiking and train pass. Unless you plan on spending the entire day on the train between the 5 towns, this is not worth it given the walking routes are closed (NB. the red routes do not require the hiking pass). A 75 minute train ticket is 2.10 Euros, so you are much better off buying a few of these to travel between the towns than the 12 Euro pass.

IMHO punased rajad peaks igale tervele inimesele olema jõukohased ning vaated võiks olla ilusamad. Laskumistel peab olema muidugi ettevaatlik. Jalanõud võiks olla mingid sportlikumad.

Kui näiteks baaslaager satub olema Firenzes (endal oli), siis soovitan kahepäevast retke. Esimene päev sõitsin rongiga Firenzest Riomaggioresse, sealt jalgsi mööda punast rada Corningliasse. Õhtul sõitsin sealt rongiga Rapallosse, kus ööbisin (hotell Cavour, 50 EURi tuba). Järgmine päev kõndisin rahuliku tempoga koos ujumispeatustega (vesi u. 20 kraadi) Portofinosse ning siis sealt bussiga tagasi Rapallosse. Rongisõit Rapallo-La Spezia - Pisa - Firenze kestis u. 3,5 tundi.

Esimest korda kuulen, et Cinque Terre matkarajad oleks tasulised? Ühtegi märki ei näinud...
Ise läbisin 2 segmenti (Riomaggiore ja Manarola vahel ning siis Manarola ja Corniglia vahel), õnneks sinine armastuserada oli kinni ja tuli läbida punane rada üle mägede. Riomaggiore ja Manarola vahelise soovituslik aeg tundus olevat 1h, mul läks pildistamispausidega u. 40 minutit. Manarolas tegin u. 1h tunnise peatuse ja siis Manarola-Corniglia peale läks u. 2,5 tundi. Iseenesest rada on tehniliselt lihtne, aga JÄRSK. Allamäge minnes ei ole komistamine hea mõte :-). Aga millised vaated.... juba nende pärast läheks uuesti tagasi.

Miks sa Kaunasest ei lähe näiteks bussiga Suwalkisse ja sealt juba kohaliku liiniga sihtkohta?

Millisel neist teie toodud lemmikutest on offline Jaapani kaart? Eelmisel aastal aprilli seisuga ei õnnestunud midagi leida vähemalt Nokia või Androidi jaoks. Isegi Sygicul vist ei ole?

msander: mis kell saabub rong Sapast Hanoisse? Meie Halong Bay tuurikorraldaja võttis meid hotellist peale kell 8.00; paar osalejat oli võetud varem peale ning ülejäänud teistest hotellidest olid peal hiljemalt 9.00. Vähemalt 2011 oli teekond sadamasse aeglane, oma laevale saime vist alles kell 13 paiku - kohapeal oli u. 1h niisama ootamist.

msander: mis kell saabub rong Sapast Hanoisse? Meie Halong Bay tuurikorraldaja võttis meid hotellist peale kell 8.00; paar osalejat oli võetud varem peale ning ülejäänud teistest hotellidest olid peal hiljemalt 9.00. Vähemalt 2011 oli teekond sadamasse aeglane, oma laevale saime vist alles kell 13 paiku - kohapeal oli u. 1h niisama ootamist.

Hbert ja Sebin: kas teie loogika järgi oleks siis normaalne, et kui ma Nõmmel elades aia ära lammutan (ma ei ole mingi tarade fänn) ja ei pane nähtavale eramaa silti, siis võib iga hipi mu aeda telgi üles panna ning väita, et on kõigest matkaja ning ei saa aru, et miks ei tohi siis seal viibida?

Endale küll ei meeldiks, et mingid n.ö matkasellid oma kirjutamata seadustega panevad paika, et kus on pärapõrgu ja kus mitte. Maa-ameti kodulehelt saab IMHO kindlaks teha, et kas planeeritav ööbimiskoht on kellegi oma või mitte.

Ülaltoodud tekst ei tähenda, et ma ise samuti fännaks näiteks Saaremaal domineerivaid kaasaegseid "Stoi, streljat budu" silte :-).

Paat on öösel ankrus ja kaldast 100-200 meetri kaugusel.
Mingit suurt õõtsumist ma öösel ei täheldanud.

Mis sul e-maili aadress on? Võin saata sinna kogu kirjavahetuse kohalike korraldajatega. Phu Quoci hotelli broneerisin ise, Halong Bay+Hanoi+Saigon+Hoi An võtsin läbi juhusliku korraldaja. Kõik toimis, s.h ka Saigonis toa upgrade letihinnast soodsama hinnaga.