vatse

Rändur ja toimetuse liige, liitus Tripiga 15 aastat tagasi. Tahab minna:
217 meeldimist
61 postitust / 979 kommentaari
39 (6.2%) külastatud sihtkohta
Viimased kommentaarid

Kohal on kindlasti soodsam. Tasub kurssi küsida ka erinevatest kontoritest ja kindlasti juurde küsida, mis teenustasud lisanduvad.

Minu teada on kogu Surnumere läänekallas Iisraeli kontrolli all. Palestiina OV alad sinnani ei ulatu. Näiteks need järve loodenurgas olevad rannad, mis on Jeruusalemmale kõige lähemal, tunduvad olevat puhtalt Iisraeli kapitaliga tegutsevad ettevõtted. Kogu info ja suhtlus on heebrea keeles jne. Vähemalt osa neist asub Kalya asunduse aladel. Vaevalt, et nad sinna palestiinlasi äri ajama lubavad. Samas ei välista, et mõnel Jeruusalemma või Petlemma kristlasel on Jordaania võimu ajast veel mingid õigused ja litsentsid kehtimas ning tegutsevad ikkagi mingil jupil edasi. Kuna seaduslikult on Läänekaldal asjad teisiti kui Iisraelis, siis arvata on, et ka sealne kibbutz või ettevõtte võib küsida rohkem raha ja pakkuda selle eest kehvemaid teenuseid, kui Iisraeli aladel tegutsevad ettevõtted.

See sõltub konkreetsest riigist. Enamsti pole transiidiks viisat vaja, kui sa ei pea transiittsoonist väljuma. Näiteks Moskvas samas lennujaamas pole enamasti vaja, Kairos pole tõenäoliselt samuti vaja. Ja üldse enamikes suurtes lennujaamades. Kindlaks erandiks on näiteks USA, kus on ka rahvusvaheliseks transiidiks vajalik ESTA või viisa. Sama vist ka Kanada lennujaamadega.

Varnast saab nii bussi kui lennukiga. Buss sõidab u 9-10 tundi ja hinnad peaks olema 50 levat. Neid firmasid peaks mitu olema. Uuri näiteks Varna turismiinfost või bussijaamast - http://www.autogaravn.com
Lennuk lendab umbes tunni ja hinnad on al 123 eurot. Kui plaanis on pärast Varnasse tagasi tulla, siis edasi-tagasi pilet maksab kokku al 110 eurot. Ja arvestades bussile kuluvat aega (põhimõtteliselt terve päev või öö mõlemal otsal) oleks mõttekam juba lennukiga Istanbulis käia. Hinnavahe bussiga oleks 50-60 eurot.

Rannas on vist üsna külm veel. Päikesevarje hakatakse alles juunis üles panema jne. Ja mägedes võib olla veel üsna jahe. Linnadest näiteks Plovdiv. Öömaja kesklinna ja siis sealt väljasõit näiteks Rhodope mägedesse. Teine peatuspaik võiks olla näiteks Veliko Tarnovo või selle kõrval Arbanasi küla. Samas seal on veel terve hulk väikseid linnu ja külakesi, kus on huvitavaid külalistemaju ja kortereid. Eeldan, et kevadel on Bulgaaria puhkus ikkagi looduse või linna suunitlusega, sest rannaks on lastele kindlasti vara.

Või siis alternatiiviks mõni termaalveega spa-hotell, kus on ka lastele sobivaid sisebasseine. Ja seal elades siis mõned väljasõidud. Sel juhul on soe bassein aastaläbi garanteeritud. Enamasti on ka välibasseinid, kus soojema ilmaga ka lapsed saaksid käia. Sellised kohad maksavad keskmisest enam, kui tavalised sama tasemega hotellid.

Lisaks veel seda, et otsingusse võid panna ka 2 täiskasvanut ja 2 vanemat last oma vanustega. Osad korteri pakkujad, külalistemajad jms pole alati kõike korrektselt süsteemi sisestanud ning mõned kohad, kus 3 aatane laps saab vanemate voodis tasuta magada jne, ei pruugi alati otsinguga välja tulla.

Aga hotellis, kus on hinnas 2 täiskasvanut ja midagi laste lisatasude kohta tingimustes mainitud ei ole, ma nii julgelt terve perega kohale ei sõidaks. Võta pigem hotelliga ühendust ja küsi, kas ja millised lisatasud lisanduvad. Kui booking.com tingimustes on kirjas, et hinnas on 2 täiskasvanut ja 3 last (sobivas vanuses) saavad ööbida olemasolevates voodites tasuta, siis on kindel asi. Muidu võid arvestada, et lisatasud määrab hotell kohale jõudes.

Siis on normaalne. Pagas pannakse järgmisele lennukile ja kui Tallinna lennuk tõesti oluliselt hilineb, siis antakse uued piletid järgmisele lennule.

Rong kesklinna sõidab 30 min, seega pole mingit põhjust, miks peaks 16 tundi lennujaamas ootama. Eriti kui ooteaja sisse jääb ka öö. Kui palju seigelda ei viitsi, siis vaata hotell mõne sama liini peatuse lähedusse ja jõuab korraliku une magada.

Rendifirmast.
Kui hind on liiga kallis (mõni võtab päris kõva lisatasu), siis ostad poest uue ja jätad hiljem Horvaatiasse (või võtad kaasa ja kingid Eestis mõnele perele).
Või võtad enda oma lennukiga kaasa. Ise olen kasutanud ainult seda varianti, sest pagasilimiiti on piisavalt ja rendiauto on enamik aega puhkusest kasutuses.

See sõltub lennufirmadest, aga antud juhul suure tõenäosusega see võimalik ei ole. Enamik mitte-odavlennufirmasid tühistab su järgmised lennud, kui sa ühele neist ei lähe. Kunagi oli siin pikalt ja põhjalikult sellest juttu, aga ei viitsi otsima hakata. Võimalik, et aasta-paari vanuste Lendamine ja lennufirmad teema alt leiab ülesse.
Sellistel juhtudel on ainus võimalus lennu kuupäeva muutmine ja kui see pole lubatud, siis on enamasti suur jama.

Ryanairil on selline info - Ski equipment. Fee charged per Item/ Per one way flight. Maximum weight 20kg

Et seni kuni kogu see asi moodustab ühe kuni 20 kg kaaluva pagasiühiku, siis on kõik OK. Võid samasse kotti panna kaks lauda ja saapad ka.
Info on ostetud suusavarustuse, mitte spordivarustuse realt.

Easyjetil on kirjelduse järgi asi sama. Kui sul mahub samasse kotti ilusti kaks lauda ja saapad jne ja kaal ei ületa 20 kg, siis peaks OK olema.
Lisaks on neil kirjas, et kui oled ostnud ka tavalise pagasi juurde, siis võid pagasi ja spordivarustuse kaalu ka jagada ühikute vahel. Näiteks lauakott koos saabaste ja muuga kaalub 24 kg ja siis ostetud 15 kg pagasisse võid jätta veel 11 kg.

Postipakiga? Ütlevad sulle hotellist, mis see kõik maksma läheb, teed ülekande ja panevad asjad posti. DHL ja muu selline on tõenäoliselt suurema garantiiga, aga ka kallim variant.

Ja selle Perpignan-Girona kiirrongi pileti võid eelnevalt netist ära osta. Hind võib tulla omajagu odavam, kui samal päeval jaamast ostes.

Lisaks tasub Portugalist autot võttes valida fima, millel saad lisatasu eest võtta Via Verde boksi. Siin kusagil Portugali all on sellest kindlsti juttu. Kõik firmad seda lisateenusena ei paku ja siis on lõpuks teemaksude tasumine omajagu keerulisem.

Piiriületuse tasuga on ka enamasti nii, et mida odavam firma seda kallim lisatasu. Seega vaata mitme firma tingimused üle ja võrdle. Mõnel on tõenäoliselt see isegi tasuta. Hetkel peast ei meenu, et millisel see nii võis olla.

Lisakindlustust vaja ei ole, sest mõlemas riigis kehtib roheline kaart. See piiriületuse tasu on EL-i riikide puhul lihtsalt jälle lisateenistus rendifirmale.

Annad auto rongijaamas ära, sõidad rongiga Gironasse ja vajadusel võtad sealt uue auto viimasteks päevadeks.
Kui Hispaanias on reaalselt ainult rannaaeg, siis tõenäoliselt pole autot mõtet võtta ning hotelli saad takso või ühistranspordiga.

Reisibüroost võid küsida, kas lennud on seotult ühel piletil. Tõenäoliselt on.
Siis pole probleemi ja kui Amsterdami lend hilineb, siis organiseeritakse sind järgmisele võimalikule lennule.
Lisask võid muidugi küsida, et mis firmad on reaalselt vedajad nendel lendudel. Siis saaks vaadata, mis terminali maandud ja millisest lahkud.

Lisakindlustus.
Võtan paarist päevast pikemal rendil omavastutuse lisakindlustuse alati otse kindlustusfirmalt. Minul siis http://www.worldwideinsure.com
Põhjuseks just hinna vahe. Rentija lisakindlustus võib paari nädalase rendiga minna üle 10 korra kallimaks. Lisaks paremad tingimused. Rentija 0 omavastutuse kindlustus ei kata enamasti klaase, peegleid, auto põhja jpm. Kindlustusfirma katab ka need. Kui aastas on mitu renti, siis tasub osta aastane kindlustus ja siis on juba päris korralik pluss.

Ühtegi kindlustusjuhtumit pole õnneks olnud. Aga olen otsinud kasutajate reaalseid kogemusi ja ka leidnud nende kohta terve hulga positiivset tagasisidet raha kätte saamisest. Kõige tähtsam on teada nii kindlustuse kui ka rentija kõiki tingimusi ja kui sa ise tingimuste vastu ei eksi, siis on rahad ka alati kiirelt tulnud.

Kõige mõttetum tundub olevat auto vahendaja lisakindlustus. Maksab küll vähem, kui rentija lisakindlustus, aga ikkagi omajagu rohkem, kui kindlustusfirmast võttes. Samas juhtumi puhul oleks ikkagi vaja tegeleda auto vahendaja pakutud kindlustusfirmaga.

Miks on kindlustusest võetud hind odavam? Rentija jaoks on sellised lisakindlustused tänapäeval väga oluliseks sissetuleku allikaks. Enamik makstud summast jääb nende kätte ja kindlustusfirmale (rentija maksab ju tegelikult pidevalt oma autode täiskindlustuste eest, nad ei saaks neid isegi liisingusse ilma korraliku kindlustuseta võtta) läheb sellest vaid väike osa.
Vahendaja vahendab lisaks autole edasi ka kindlustusfirmat (sa ei sõlmi kindlustuslepingut mitte nende vaid kusagil tingimustes mainitud kindlustusfirmaga). Seega paneb ta hinnale juurde oma marginaali ja müüb selle sulle edasi.
Otse kindlustusfirmast ostes jääb ära vahendaja marginaal ja ka rentija lisakasum. Kui sa võrdled oma kodukindlustuse makset vara tegeliku väärtusega, siis on ju selge, et see makse ei kata võimalikku saadavat hüvitist. Sama selle omavastutuse lisakindlustusega. Kindlustusfirma teenib ka nende väikeste maksetega oma kasumi ja saab maksta välja ka hüvitised. Rõhuv enamik võetud kindlustusi ei jõua ju kunagi kahjujuhtumini.

Kõik see eeldab jällegi seda, et sul on huvi ja ka aega asjaga tegeleda. Kindlustusest võetud lisakindlustusega kulub hüvitise saamiseks ikkagi paar tundi ajast kokku ära. Samas otse rentijalt võetud lisakindlustusega ei kulu mingit aega, aga kulub oluliselt rohkem raha. Eks tuleb ise arvutada, mis su tund maksab.
NB! Kui võtta lisakindlustus ikkagi rentijalt, siis peaks juurde võtma ka lisakindlustuse lisakindlustused jms, mis kataks lõpuks ka näiteks esiklaasi, mis võib sinust olenemata saada kivi. Ilma nendeta võib lõpuks selguda, et see kallis rentijalt võetud lisakindlustus, mis pidi su aega säästma, toob lisaks suuremale maksele kaasa ka korraliku kulu. Kõik see eeldaks juba päris korralikku tunnitasu, aga minu palk kahjuks selleni ei küündi :( Seega eelistan ikkagi kindlustusfirmat.

Mitmed suured ja ikka vähemalt 5-? aastat tegutsenud vahendajad saavadki hinnad alla mahtudega. Põhimõtteliselt tegutsevad nagu hulgilaod. Lisaks tehakse kindlasti lepinguid mingite lühemate soodukate jaoks, kus kindel rendifirma annab teatud sihtkohas autod veel odavamalt, et konkurentide ees eelis saada. Sama autofirma võib üritada hiljem selle raha tagasi teenida lisakindlustuste jms müügiga.

Lisaks on terve hulk vahendajaid, kes nii häid hindu lepinguliselt kätte ei saa, aga üritavad alles peale sinu tellimust rendifirmalt sulle pakutud hinnaga auto kätte saada ja kui see ei õnnestu, siis tühistavad su tellimuse, pakuvad sarnast autot kallima raha eest või annavad raha tagasi, kui uus variant ei sobi.
Ja eks neid variante ole veel. Mõni annab hinna mõned eurod päevas alla lihtsalt oma kasumi arvelt.

Lisaks sellele, et saad päev varem teada, et soovitud makstud autot ikka selle raha eest ei saa, võib juhtuda, et mõni selline madalama otsa vahendaja jääb ka makseraskustesse. Sellel talvel juhtus nii näiteks inglaste hulgas üsna populaarse vahendajaga Atlaschoice, kuhu jäid inimestel päris suured rahad sisse.

Milline on hea, normaalne vahendaja ja milline ei ole? Selle välja mõtlemine on vist paras teadus :) Ise jätan kõrvale igasugu vahendajad, kelle tühistamise tingimused sama firma sama auto eest on oluliselt kehvemad. Enamasti saad sa vahendajalt võetud auto tasuta või väikse tasu eest isegi 48 tundi enne rendi algust vms tühistada. Kui vahendaja lubab tasuta tühistada 24 tunni, 7 päeva vms jooksul peale tellimust, siis jätan pigem kõrvale. Eelduseks hetkel see, et rendini on aega ikka kuu või rohkem.

Lõpuks on minu kogemused näidanud, et otsi, mis sa otsid, aga enamasti saad sa sama klassi auto hinna lõpuks ka mõnest rendifirmast kätte. Kogemused puuduvad odavama otsa (Goldcar jms) ja päris kohalike väikeste tegijate kohta (viimaste puhul oleks väga loogiline, et neilt otse telefoni või meiliga küsides, saad hinna ikka odavamaks kui vahendajal, kellele nad peavad pärast teenustasu maksma). Seega vahendajalt olen lõpuks ainult korra võtnud. Tegemist oli autoeurope.eu-ga ja kõik toimis nagu tingimused ja lepingud ette nägid.
Viimati sai näiteks vajaliku auto alamo.nl-i lehelt, mis pakub päris häid lisasoodukaid. Rentijaks endaks on Alamo kohalik esindaja Enterprise, kellelt otse võttes oleks sama auto olnud peaaegu kaks korda kallim. Aga jõudsin selle pakkumiseni läbi vahendaja, http://www.rentalcars.com. Siis lihtsalt üritasin leida, mis kontorist see Alamo soodukas tegelikult pärit on, ja sain otse neilt erinevate registreerimiste ja sooduka koodidega veelgi hinda alla.

Kõigeks selleks peaks muidugi parajalt aega ja huvi olema. Raiskan lõpptulemuse jaoks alati ikka mitmeid unetunde, aga ise oma reisi korraldamine on ka nagu hobi ja parajalt hasarti tekitav. Sama ajaga võiks ju mingite teiste hobide või meelelahutusega ka tegeleda. Aga igal lollil oma lõbu :)

Bossele. Paljud korterid jm sellised väiksemad ettevõtted lasevad juba mitu aastat booking.com-is teha broneeringuid ilma krediitkaardi andmeteta. Sel juhul ei ole booking.com-il ega majutuse pakkujal sinu kaardi andmeid ja nad ei saa reaalselt ka sealt raha maha võtta. Võimalik, et majutus saadab arve, aga mis nad teevad, kui sa pangaülekannet ei tee, seda ma küll ei tee.

Minult on sellised kaarti mitte nõudvad korterid vahel sarnaste tingimuste puhul küsinud ettemaksu pangaülekandega vmt. Antud juhul siis see 76.65 euro. Aga kui nad ise sellega tegeleda ei viitsi, siis ma ei tea, kust nad selle raha peale tühistamist kätte saavad.

Ja booking.com-is pole ma kunagi oma kaardi andmeid salvestanud. Löön alati uuesti sisse.

Kompensatsiooni taotlusele võib vist juurde lisada ka selle, et sa võid ka ... (siia mõne kompensatsiooni vahendamist pakkuva firma nimi) taotluse teha, aga mõtlesid, et võtad esialgu otse ühendust. Ülaloelvas Tipi postituses oleval lingil on see variant vms vist ka mainitud. Vahel pidi asi kohe kiiremini liikuma hakkama.

Kust sa broneeringu tegid/teed? Kas Goldcari enda lehelt või mõne vahendaja lehelt?
Kui vahendaja lehelt, siis kogu see jutt võib tähendada ka seda, et ostes vahendaja pakutud lisakindlustuse on omavastutus 0, aga rendifirma võib ikka panna kaardile 1100 eurose deposiidi omavastutuse eest ja sellest kaetud kulud saad tagasi hoopis selle vahendaja pakutud kindlustuse kaudu jne.

Kõige kindlam on, kui paned siia täpse lingi selle lepingu või tekstiga, siis saab täpsemalt vaadata, mis see on. Praegu ma nendest lausekatketest aru ei saa, et mis ja kus täpselt.

Postituses olevad lingid avanevad nüüd samas aknas. Vanas versioonis tuleb uus aken.

Hommikusele postitusele lisaks. kodus on siiski Windows 7 SP1. Kui see midagi mõjutab. Töö arvusti, kus Windows 8 on ka avaleht veidi vigane. Üritan homme sellest pildi teha, mis silma torkas.

Kui neid andmeid vaadata, et millest punktid koosnevad, siis Norwegianil ei ole tehtud IOSA sertifikaati (kohe kahest punktist ilma). Kuna see pole lennufirmadele kohustuslik, siis selle puudumine ei näita seda, et lennufirma ohutus on halb. Kuna see sertifikaat maksab tõenäoliselt väikse varanduse, siis on see selle tabeli järgi puudu ka paljudel teistel odavlennufirmadel. Euroopas näiteks Easyjet ja Ryanair. Aga seda pole ka näiteks KLM Cityhopperil, mis on väga oluline osa KLM-i liinivõrgust.
Ma selle AirlineRatingsi punktide jagamise mõttest ei saagi aru. Ohutuse poolest tunduvad palju olulisemad lennupargi keskmine vanus, õnnetuste arv näiteks 10 000 lennu kohta, hukkunute arv 100 000 lennu kohta, lennufirma kontrollides tehtud ettekirjutused erinevate puudujääkide kohta ja nende ignoreerimine jne. Tõenäoliselt saab enamiku neist andmetest ka kusagilt kätte. Aga selle konkreetse tabeli pärast ära küll muret tunne. See ei näita Norwegianile sinu jaoks ühtegi olulist puudust või viga.

Hetkel on kasutaja nimi, postituse kuupäev jm väga hele. Samas nädalavahetusel kodus nägi asi normaalne välja. Mõlemas arvutis on Windows 8 ja Chrome'i viimane versioon. Või äkki peab tööl mingeid sätteid sättima. Samas ülejäänud lehed on täiesti normaalse kirjaga.