vatse

Rändur ja toimetuse liige, liitus Tripiga 15 aastat tagasi. Tahab minna:
226 meeldimist
61 postitust / 995 kommentaari
39 (6.2%) külastatud sihtkohta
Viimased kommentaarid

See on mingi tšarterlend? Kui jah, siis ei saagi kohta valida. Lennujaamas check-inis saad kohad teada.

Marki ümbersõit peaks valmima suvel, juuli-august. Wyszkow- Ostrow Maz järgmise aasta suvel. Ostrow Maz-Bialystoki enamik ehitusi selle suve jooksul.
Mingi uuem asi tundub olevat Suwalki ümbersõidu ehitus, aga see ei tohiks eriti sõitu segada. Seda alustatakse vist sellel aastal.

Turkish Airlines pakub võimalust väravas elektroonika ära anda - http://www.turkishairlines.com/en-int/corporate/announcements/announcement/turkish-airlines-new-offerings-to-make-u-s-and-u-k-bound-passengers-journeys-more-comfortable
Sama süsteemi kasutab ka näiteks Emirates. Võimalik, et veel mõned firmad.

Lisakindlustuse kohta vaata näiteks - http://trip.ee/foorum/uldfoorum/turvaline-voi-mitte
Viimases kommentaaris on lühike kokkuvõte

ETA on sama nagu ESTA USA-s. Elektrooniline luba Kanadasse sisenemiseks, mille pead taotlema enne reisi. Viisat sellega vaja ei ole. Kui reis on näiteks transiidina läbi USA lennujaama, siis pead lisaks võtma ka nende ESTA.

Lissabonist tasub vaadata ka https://flytacv.com
Nende piletid igasse süsteemi vist müüki ei jõua. Vahel teevad ka päris suuri soodukaid näiteks Pariisist või Amsterdamist.

Eesti lendudega klapitamine on enamasti keerulisem ja tagasilennul ma jätaks päris pika varu, sest pikamaa lennukeid on neil vaid üks ja mingite teiste liinide tühine hilinemine võib lõpuks sinu lennul päris pikaks hilinemiseks kasvada.

Kui kusagilt Euroopast enam tšarterile normaalset hinda ja ühendust ei leia, siis kõige soodsam on tõenäoliselt lend Lissaboni ja tagasi ning lisaks sealt eraldi piletiga Lissabon-Sal-Lissabon. Aga hind tuleb sellisel juhul tõenäoliselt al 600 eurot. Ja seda pigem sügiseks klapitades. Lissabon-Roheneemesaared lenndu on enamasti al 400 eurot + siis Euroopa ots.

Rootsis ja Taanis on kiirteed tasuta. Tasulised on Taanis mõned suured sillad, lisaks siis Rootsis Stockholmi ja Göteborgi ummikumaksud. Muidu on sama nagu Saksamaal või Soomes, lihtsalt sõida.

Need kaardil olevad punktid märgivad kiirtee ristmikke. Seal on kaamerad ainult maha- ja pealesõitudel.
Erandiks Essingeledeni kaamera, mis on kiirteel. Seega peaksid maksma kahe korra eest - sadamast kiirteele minnes ja Essingeledenil.

Süsteem on vist nii, et tuleb postiga arve ja siis sellelt epass24 lehelt maksad ära.
Essingeledeni maks on vist erimaks, mis pole täpselt sama, mis tavaline ummikumaks. Põhimõtteliselt kõik toimib samamoodi, aga see Lidingö reegel arvesse ei lähe. Ma täpselt ei viitsi otsima hakata.
Puht teoreetiline huvi tekkis lihtsalt :)

Kirjas on, et sa pead 30 min jooksul mööduma kahest kontrollpunktist. Seega kui sa näiteks sadama lähedalt Gasverksvägenilt kiirteele sõidad (ehk väljud linnast), siis pead sa hiljem linnaringilt uuesti kuskil maha sõitma ehk siis linna sisenema. Sellega saad arve nulli. Aga nüüd pead sa uuesti linnast välja saama, kas samale linnaringile või mõnda teist teed mööda. Seega sõidad uuseti kaamera alt läbi ja maksad oma tasu ära.

Üldiselt on kõik sellised tee-, ummiku- jm maksu süsteemid rajatud nii lollikindlalt, et sa ikka maksu maksmata ei pääse.
Ja antud juhul on see ~1 euro nii väike summa, et ei tasu hullult majandama hakata. Eriti Rootsi hindu arvestades.

Kas sadamast kohe kiirteele minnes pääseb tasust? Ma ei saa selle aasta kaardi (https://transportstyrelsen.se/globalassets/global/vag/trangselskatt/bilder/trangselskatteportaler-1-januari.pdf) järgi täpselt aru, kas sadama juures ringteel on mõni tasuta pealesõit kiirteele.

Lisaks veel Essingeledeni maks, mis korjatakse vist kõigilt sellel samal linnaringil Kristinebergi juures.
Summad iseenesest on ju normaalselt väiksed. Laevalt tulles kehtib juba päevane kõige soodsam hind, mis on 11 krooni.

Eelmine juuni sõitsime Sedalkovi tõstukiga mäkke ja tagasi. http://hoteldobrinishte.com/%D1%81%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%BB%D0%BA%D0%BE%D0%B2-%D0%BB%D0%B8%D1%84%D1%82___6
Peatusime Banskos, aga valisime selle, sest see viib kõrgemale kui Bansko tõstuk ja lõppjaamast on ka ilma suurema matkata hea vaade erinevalt Bansko suvisest lõppjaamast, mis jääb orgu ja kust ilma matkata mingit vaadet ei ole.
Asub see Bansko naaberlinna Dobrinište lähedal. Tõstuk saab alguse 1481 m kõrguselt ja sinna viib suht normaalne asfalttee. Võrdluseks Bansko ülemine jaam asub 1595 m kõrgusel. Tegemist oli kaheste toolidega ja mingit järjekorda üheski jaamas ei tekkinud. Kokku võttsi sõit u 30 min ja enamiku sõidust on alla tulles väga head vaated. Üleval saab väikse jalutuskäiguga u 100 m kõrgemale ja sealt on juba piisav vaade tõstukijaama kõrval olevale järvele ja kaugele alla jäävale tasandikule.

Lisaks veel seda, et kui sõidad edasi Melnikisse, siis võimalusel eelista teed läbi Gotse Delchevi. Gotse Delchevi ja Katuntsi vaheline mägitee on päris kena ja üsna väikese liiklusega korralik asfalttee. Kuru nimi oli vist Pirin.
Ja kui veel aega üle jääb, siis enne kuru tasuks põigata Gotse Delchevist kirdesse Leštenisse. See on tüüpiline vana Rhodope mägede küla.

Kui sa pileti tingimusi ise üles ei leia, siis helista lennufirmasse, nad ütlevad su broneeringu koodi järgi kohe ära, kas ja millistel tingimustel sa muutusi teha saad. Kõik kaasnevad kulud pead sa ise tasuma. Muudatusi teeb ainult lennufirma või piletid müünud vahendaja.
Kui on olemas reisitõrkekindlustus, mis antud juhtumi puhul kulud kataks, siis saad pärast neilt raha tagasi küsida. Kõik vastavad tingimused on sinu kindlustuslenpingus kirjas. Keerukama juhtumi puhul pead seda kindlustusfirmaga täpsustama.

Pead pagasi välja võtma ja uuesti letis ära andma. Lennule registreerimise pead enne internetis ära tegema. Lennujaamas on see tasuline. Pagas võetakse tasuta vastu, kui selle eest on juba makstud.
Tenerifelt kindlasti pagasit Tallinnasse ei saadeta. Pead sellega ise Itaalias tegelema.

Kohal on kindlasti soodsam. Tasub kurssi küsida ka erinevatest kontoritest ja kindlasti juurde küsida, mis teenustasud lisanduvad.

Minu teada on kogu Surnumere läänekallas Iisraeli kontrolli all. Palestiina OV alad sinnani ei ulatu. Näiteks need järve loodenurgas olevad rannad, mis on Jeruusalemmale kõige lähemal, tunduvad olevat puhtalt Iisraeli kapitaliga tegutsevad ettevõtted. Kogu info ja suhtlus on heebrea keeles jne. Vähemalt osa neist asub Kalya asunduse aladel. Vaevalt, et nad sinna palestiinlasi äri ajama lubavad. Samas ei välista, et mõnel Jeruusalemma või Petlemma kristlasel on Jordaania võimu ajast veel mingid õigused ja litsentsid kehtimas ning tegutsevad ikkagi mingil jupil edasi. Kuna seaduslikult on Läänekaldal asjad teisiti kui Iisraelis, siis arvata on, et ka sealne kibbutz või ettevõtte võib küsida rohkem raha ja pakkuda selle eest kehvemaid teenuseid, kui Iisraeli aladel tegutsevad ettevõtted.

See sõltub konkreetsest riigist. Enamsti pole transiidiks viisat vaja, kui sa ei pea transiittsoonist väljuma. Näiteks Moskvas samas lennujaamas pole enamasti vaja, Kairos pole tõenäoliselt samuti vaja. Ja üldse enamikes suurtes lennujaamades. Kindlaks erandiks on näiteks USA, kus on ka rahvusvaheliseks transiidiks vajalik ESTA või viisa. Sama vist ka Kanada lennujaamadega.

Varnast saab nii bussi kui lennukiga. Buss sõidab u 9-10 tundi ja hinnad peaks olema 50 levat. Neid firmasid peaks mitu olema. Uuri näiteks Varna turismiinfost või bussijaamast - http://www.autogaravn.com
Lennuk lendab umbes tunni ja hinnad on al 123 eurot. Kui plaanis on pärast Varnasse tagasi tulla, siis edasi-tagasi pilet maksab kokku al 110 eurot. Ja arvestades bussile kuluvat aega (põhimõtteliselt terve päev või öö mõlemal otsal) oleks mõttekam juba lennukiga Istanbulis käia. Hinnavahe bussiga oleks 50-60 eurot.

Rannas on vist üsna külm veel. Päikesevarje hakatakse alles juunis üles panema jne. Ja mägedes võib olla veel üsna jahe. Linnadest näiteks Plovdiv. Öömaja kesklinna ja siis sealt väljasõit näiteks Rhodope mägedesse. Teine peatuspaik võiks olla näiteks Veliko Tarnovo või selle kõrval Arbanasi küla. Samas seal on veel terve hulk väikseid linnu ja külakesi, kus on huvitavaid külalistemaju ja kortereid. Eeldan, et kevadel on Bulgaaria puhkus ikkagi looduse või linna suunitlusega, sest rannaks on lastele kindlasti vara.

Või siis alternatiiviks mõni termaalveega spa-hotell, kus on ka lastele sobivaid sisebasseine. Ja seal elades siis mõned väljasõidud. Sel juhul on soe bassein aastaläbi garanteeritud. Enamasti on ka välibasseinid, kus soojema ilmaga ka lapsed saaksid käia. Sellised kohad maksavad keskmisest enam, kui tavalised sama tasemega hotellid.

Lisaks veel seda, et otsingusse võid panna ka 2 täiskasvanut ja 2 vanemat last oma vanustega. Osad korteri pakkujad, külalistemajad jms pole alati kõike korrektselt süsteemi sisestanud ning mõned kohad, kus 3 aatane laps saab vanemate voodis tasuta magada jne, ei pruugi alati otsinguga välja tulla.

Aga hotellis, kus on hinnas 2 täiskasvanut ja midagi laste lisatasude kohta tingimustes mainitud ei ole, ma nii julgelt terve perega kohale ei sõidaks. Võta pigem hotelliga ühendust ja küsi, kas ja millised lisatasud lisanduvad. Kui booking.com tingimustes on kirjas, et hinnas on 2 täiskasvanut ja 3 last (sobivas vanuses) saavad ööbida olemasolevates voodites tasuta, siis on kindel asi. Muidu võid arvestada, et lisatasud määrab hotell kohale jõudes.

Siis on normaalne. Pagas pannakse järgmisele lennukile ja kui Tallinna lennuk tõesti oluliselt hilineb, siis antakse uued piletid järgmisele lennule.

Rong kesklinna sõidab 30 min, seega pole mingit põhjust, miks peaks 16 tundi lennujaamas ootama. Eriti kui ooteaja sisse jääb ka öö. Kui palju seigelda ei viitsi, siis vaata hotell mõne sama liini peatuse lähedusse ja jõuab korraliku une magada.