Mia

Rändur, liitus Tripiga 10 aastat tagasi. Tahab minna:
101 meeldimist
6 postitust / 265 kommentaari
89 (14.2%) külastatud sihtkohta
Viimased kommentaarid

See viimane lugu oli lausa meil külje all, Riia lennujaamas. Keegi oli pannud äraantavasse pagasisse salvestusseadme ja tüübid istusid Ryanairi lennuki pagasiosas ja tuuseldasid kohvreid läbi. Ise olid pahased, et rahakotte ja läpakaid üldse polnud, ainult suitsuplokid.
http://www.baltic-course.com/eng/transport/?doc=104120 ja salvestise leiab youtube'ist, kes läti keelt valdab.

Äkki õpiks enne teiste vigadele tähelepanu juhtimist korrektse komakasutuse ära?

Kui sul on kindlad kontaktid, kellega Skype'is suhelda soovid, võite proovida kõik omale (ajutiselt) installida WeChat'i või QQ äpid. Need on Skype'i Hiina analoogid ja toimivad täiesti kindlasti ilma VPN-ita.
Ka on nende videokõne kvaliteet garanteeritult parem (sõltub muidugi netiühenduse kvaliteedist).
Kui aga kasutad Skype'i, siis ära lae alla ühtegi "uuendust", mida Skype Hiina territooriumil pakub. Sealne versioon Tom on täis adware'i ja kuuldavasti ka spyware'i.

Ei, see termin tähendab seda, millest kirjutas askeldaja.
"No in/out service" tähendab, et lähed sisse ja maksad iga kord väljumisel 39 raha, kas või mitu korda päevas.
"Free in/out service" tähendab, et saad päevapileti või on muud moodi lahendatud ja maksad ainult üks kord ööpäevas selle summa, hoolimata sisse- ja väljasõitude arvust.

Chicagos olid igal pool sellised sildid väljas.

Kui hotelli autojuht viib/toob, siis on see "complimentary valet service" vm.

Minu meelest Skype ei töötanud ilma VPNita. Muudkui laadis ja laadis, aga sisse ei loginud. Mingit veateadet küll ei tulnud.
FB toimib VPNiga ilusti, ilma ei proovinud.
Meil oli ka üks offline Hiina kaardirakendus, aga see lõppkokkuvõttes ikkagi ei toiminud. Google Maps oli ainus, millele sai kindel olla, ja kuna see näitab ilusti ka kõik ühistranspordivariandid ja peatuste arvud ja nimed ära, siis tasub ilmselt see kohaliku dataSIMi väljaminek siiski teha, kuna seda lootust eriti ei ole, et mõni kohalik inglise keeles juhendada oskab tee küsimise peale. Pekingis ehk veel, aga kui sealt edasi liigute, siis aitavad ainult äpid.
Muidugi maapiirkondades (isegi väiksemates linnades) muutub ka Google Maps kuidagi automaatselt ainult hiinakeelseks. Ei tea, kas kõigil kohtadel pole ingliskeelset/ladina tähestikus vastet või milles põhjus võiks olla? Uurisin seadeid, ei leidnud kohta, kus saaks teha valiku, et äpp ainult ingliskeelsena püsiks.
Soovitan Hiinas kasutamiseks veel iTranslate'i ja WayGo'd.
NB Hiina SIMide puhul on tavaliselt esimene 300 või 400 MB kiiret ühendust ja siis nett kaob ja tuleb hieroglüüfides sõnum, millest aru saamiseks peaks iTranslate'i kasutama. Palju välismaalasi ei saa sellest SMSist aru ja arvavad, et on tünga saanud, kuna telefonikaardi pakendil lubatakse 3,5 Giga ja pärast tundub, et tegelikult sai ainult 400 Mega. Isegi Tripadvisor on samateemalisi hädaldamisi täis.
Tegelikult tuleb neti uuesti avamiseks lihtsalt vastusõnum sellele numbrile saata teatud koodiga, mis sisaldub selles algses teavitusSMSis. iTranslate aitab copy-paste meetodil ka SMSe tõlkida.

Enne Hiina minekut lae omale telefoni mõni paremat sorti VPN. Ise kasutan Hiinas ExpressVPN-i. Skype ja kõik "keelatu", sh Google Maps töötab (VPN riigiks valin tavaliselt Singapuri või Hong Kongi).
Kui sisened Hiina Hong-Kongi kaudu, siis osta Hong-Kongist selline SIM, mis toimib ka Hiinas. Selle SIM-iga sai Shenzhenis ka ilma VPN-ita Facebooki ja Skype'i kasutada (aga ma ei tea, kas see on kogu Hiinas samamoodi). Muidugi sellisel juhul on tegu rändlusega ja nett on kallis. Soodsam on osta Hiinast ikkagi kohalik SIM ja kasutada VPNi.
Samas Hiina jaguneb piirkondadeks ja ühes piirkonnas ostetud SIM võib teises piirkonnas muutuda rändlevaks SIMiks, mis tõstab ka interneti hinda märgatavalt.
NB! Hiinas kohal olles ei pruugi olla võimalik VPN äppi alla laadida, nii et tee see töö enne ära.

Saan aru, et vastan teemast mööda, aga kui tegu nutitelefoniga, siis lae telefoni Skype, lisa sinna oma krediitkaardi andmed ja helista (wifi või data levis olles) Skype'ilt mobiilile. Saad valida telefoninumbri sarnaselt mobiiliga helistamisele, ning kui sisestad Skype'i oma telefoninumbri, siis näeb vastuvõtja, et helistad enda numbrilt.
Seal on minutihind Ukraina mobiilile 18 senti minut ning lauatelefonile 9 senti minut.
Ükski mobiililt-mobiilile võrk ei paku midagi ligilähedastki.
Samas kui saadate sinna postiga Eesti SIM kaardi, siis on Eestist helistajale kõne tasuta; vastuvõtjale Ukrainas aga maksab ikka 0,60-0,80 eurot minut, olenevalt operaatorist, nii et ei näe Eesti SIMi sinna saatmisel otsest mõtet.
NB Kui saadate sinna Eesti SIMi, tuleb tavaliselt esimene kõne kaardi aktiveerimiseks teha Eestis (või saata vastav SMS, jällegi oleneb konkreetsest kaardist) ja seadistada rändlusteenus.

Ei tea jah, miks me alati kõik nii tõsised tahame olla ja kõike tõsiselt võtta :)
Väheke muhedust kulub tõepoolest aeg-ajalt marjaks ära.

Minul on perenimes täpitähed ja lendu broneerides kirjutan sama tähe ilma täppideta. Ehk piletil ei ole kunagi nii nagu passi allosas on. Lendan aastas julgelt üle 20 lennu ja mitte iialgi ei ole see kellelegi korda läinud, kas need täpid on seal tähe peal või mitte.
Ütleksin enda kogemuse põhjal, et nende täppide pärast muretsemine on reaalses elus asjatu paanika.

Reisifoorum pole utreerimiseks just parim koht.
Räägiks äkki rohkem asjast.
Kui inimene otsib nt Tripadvisorist sellel teemal infot, on otsingusõnaks just Golden Sands. Kui inimene broneerib booking.com või mujalt otsimootorist omale hotelli, on otsingusõnaks just Golden Sands. Kui inimene otsib Skandinaavia reisikorraldajate viimase hetke pakkumisi, siis jällegi - kuhu? Golden Sandsi. Kõik saavad aru, millest jutt käib.
EKI soovitab tõepoolest kasutada Zlatni pyasatsi (Kuldsed Liivad ei ole EKI põhjal üldse mingi kohanimi), aga pealkirjas olev Golden Sands on siiski oluliselt paremini mõistetav kui see EKI pakutud variant.

Okei on.
Kunagi oli see ainus lehekülg, kus sai Paypaliga maksta ja kasutasime üsna palju.
Mis puudutab Aasia lende, siis tasub eDreamsi otsinguga üles leida endale sobivaim lend (või lennud) ja seejärel ost teha lennufirma lehelt otse. Enamasti toob päris mitu eurot võitu.

Ühe korra trahvi maksmine ei anna mingit "immuunsust", ehk siis kui sa mööda kuiva teed oma naeltega krõpa krõpa tuled, siis võid iga natukese aja pärast trahvi saada :) Kas või kümme korda.
Üldiselt ei lasta edasi sõitagi, naelad välja ja/või tagasipöörd.
Kui satub lumine tee, siis ei ole nii hästi kosta ja võib juhtuda, et veab ja ei jää vahele (kui kiirust ei ületa ega muid silmapaistvaid trikke ei tee).
Poolas mägedes pannakse rehvidele ikka ketid peale, M+S mägedes järskudel kallakutel eriti hästi end ei õigusta. Kette saab suvalisest tanklast või autopoest.

Teema alajaotus on ju Bulgaaria. Milleks vaja nokkida?

Grupireise on tõesti 1 ja 2 päevaseid ning võimalik tellida ka privaattuur vastavalt oma soovidele. Koha peal, mõnest tänavaagentuurist on mõttekam osta, seal on mõnevõrra soodsamad hinnad kui netis ja saad ka selgitusi, mida see sisaldab. Erinevad tuurid võivad viia erinevate vaatamisväärsuste juurde.
Kui aga pead silmas lihtsalt bussipiletit, siis Varnast väljub buss kl 11 ennelõunal, sõidab ca 10 tundi ja üks ots on 50 levi (ehk umbes 25 eurot), edasi-tagasi 95 levi.

Mõtled Arizona Antelope Canyonit?
Jalgsi- ja paadituur on nagu õunad ja apelsinid, ehk siis täiesti erinevad elamused :)
Mõlemal juhul peab ostma giidituuri (valikus siis kas grupiga või privaatne), omapäi seal põhikohtades jalutada ei saa. On muidugi kohti, kuhu saad ka ise ligi, aga need ei ole üldse võrreldavad nende urgude ja piludega, kuhu turistid indiaanlaste sabas kohale kärutatakse. Indiaanlastele on see koht üks suur-suur rahapada.
Jalgsireis on kindlasti põnevam neile, kes fotograafiale sõrme andnud (aga soovitan aparaadile ümber panna tolmukindla koti, vastasel korral on teie objektiivil (juhul kui on liikuva objektiiviga kaamera) tolm vahel ja kiilub kiiresti kinni.

Ergoga halb kogemus. Ei soovita. Kahju ei hüvitatud ja põhjendus oli vägagi suvaline ja vaieldav (ütleks isegi, et jabur ja ei lähtunud ühestki kindlustustingimusest, selline oli lihtsalt nende arvamus, et ei pea hüvitama), kuid nendega vaidlemine on nagu herneste vastu seina loopimine.
Swediga hea kogemus. Soovitan. Hüvitati reisi ära jäämine ühe reisija grippi haigestumise tõttu ja seda kogu perele.
Oleneb muidugi ka kindlustuskaitsevajadusest, mida ja mis summas soovitakse kindlustada, aga minu hääl läheb siinkohal Swedile.

Kõik olukorrad on muidugi erinevad, aga mina olen olnud 4,4 magnituudise maavärina enam-vähem keskmes ja ütleksin, et see ei ole midagi väga erilist. Tuntav muidugi on ja hirm tuleb alateadvusest mühinal päris teadvusesse, aga maavärin kui selline on iseenesest võrdlemisi nõrk ja üldjuhul uudisekünnist ei ületa.

Kalevil on õigus. USAs on kindlustustega (ja tagatisega) seonduv alati kordades inimlikum ja mõistuspärasem kui Euroopas.
Mis puudutab mini-Sunpassi, siis see pannakse toidukile sisse ja tavalise kileteibiribaga akna külge kinni, kusjuures kileteibi üks nurk keeratakse omavahel kokku, nii et tekib lipendav nurk, mis ei kleepu akna külge (vaid iseenda külge), millest kinni võttes on hea hiljem teipi eemaldada. Sama Sunpassiandurit saab siis hiljem kasutada ka teises autos. Samas, ega see suurt midagi ei maksa ka :)

Saab ikka järgmiseks päevaks. Nad on vägagi klienditeenindusele orienteeritud, ise ostsime tripi pühapäeva varahommikuks ja tegime seda laupäeva õhtul kl 23.
Kui soovite teha vaid ühe päevatripi, siis pigem soovitaks Kuldset kolmnurka. Doi Inthanon on küll lähemal ja vähem sõitmist, kuid kõrgeim mäetipp on põhimõtteliselt metsa sees, nii et vaateid naudite hoopis mujalt (Kuninga ja Kuninganna pagodade juurest).
Privaattuuri kohta ei oska soovitusi anda, kuid need nn mitte-privaattuurid on tavaliselt 8-12 inimest ning on täiesti ok.
Tasub lugeda Tripadvisorist soovitusi reisikorraldajate kohta, paljugi sõltub sellest, kes grupile giidiks satub. Öelge trippi broneerides, et soovite väga head giidi ja pigem otsustage oma sihtpunkt selle järgi, millisele tripile on teie poolt soovitud päeval minemas kõige parem/jutukam/muhedam giid.

Tahtsin just öelda, et eespool on palju väärinfot, justkui peaks Swedbanki korral olema reisi eest tasutud sama krediitkaardiga.
Ei pea. Platinum kaartidel pole üldse nõuet tasumise kohta, kindlustus kehtib nagunii.
Gold kaartidel on osal 50% kogukulude tasumise nõue, osal 75%. Sõltub konkreetsest kaarditüübist. (Samas minu andmetel Swed neid 75% tasumisnõudega kaarte enam ei väljasta)
Tasumise variante on erinevaid.
Võib teha tavalise pangaülekande sellelt arvelduskontolt, millega on krediitkaart seotud - kindlustus kehtib.
Võib tasuda deebetkaardiga, mis on seotud sama arvelduskontoga nagu krediitkaartki - kindlustus kehtib.
Ja siis muidugi seesama kaart ise - kui sellega tasuda, siis kindlustus muidugi kehtib.
Ehk konks tuleb sisse ainult siis, kui ränduril on lisaks sellisele krediitkaardile, millega käib kindlustus kaasas, veel ka mõni muu krediitkaart. Kui selle muu krediitkaardiga tasuda (või muult pangakontolt), ainult siis reisikindlustus ei kehti. Samuti ei kehti Goldi puhul, kui ülaltoodud meetoditega on tasutud vähem kui 50%. Platinumiga seda muret ei ole.
Kindlustatud on ka kaardiomanikuga koos reisivad pereliikmed (abikaasa ja alla 18 aastased lapsed).

Tabalukk kohvril ei aita vähimatki. Luku avamine pastapliiatsiga on igal vargal käpas, kui ta just eile sündinud ei ole. Video, kuidas lukke avatakse:
https://www.youtube.com/watch?v=wpIJVWXsBBI

Pigem võiks psühhiaatri poole pöörduda. Soovitus on antud ilma nalja ja irooniata.

Reisimine on tore tegevus, kuid kui seda kipub varjutama psühholoogiline tõrge, siis sellest on kahju. Ilmselt rikub taoline hirm ära nii reisiootuse- kui reisirõõmu. Kahjuks juhul, kui see hirm väljendub juba peaaegu et paanikahoogudena juba ammu enne reisi, ükski foorumisoovitus ega omaenda mõttejõud ei kipu abiks olema. Küll aga võib abi saada vastavatest ravimitest või oma ala eksperdilt, kes lahendab psüühilisi / emotsionaalseid / psühhiaatrilisi teemasid, mis meil kõigil võivad elus ette tulla.

  • tripp - kas teie postitus läks vale teema alla? Aga samas tundub, et haakub oma mittemidagiütlevusega päris hästi ka selle teemaalgatusega, ühesugused segased mõlemad.

Mina jäin giidituuriga rahule. Samas võite netist leida ka mõnevõrra kõrgema hinnaklassi pakkujaid, kes organiseerivad reisi ajal ka külastuse tuumajaama juhtimiskeskusesse jne
Üldiselt on kogu tsoonis rajatised pestud, pinnas vahetatud jne, nii et ekskursiooni vältel oli Geigeri põhjal kiirgus pidevalt üsna olematu. Põhimõtteliselt oli see sama, mis Kiievi kesklinnas.
4 reaktori lähedal oli kohti, kus näidik tõusis üle 8; mahajäetud lasteaia taga metsas oli üle 20; ning mahajäetud lõbustuspargis oli üks madalam koht, kuhu voolas kokku kogu ümbruskonna vesi ja lohu põhjas kasvas sammal - see sammal oli küll väga radioaktiivne, üle 30 ühiku. Ent see oli vaid üks koht ja olete seal vaid hetke. Giid juhendab ja hoiatab ning räägib väga põhjalikult kõigest. Ohtlikumad alad on radiatsioonimärkidega tähistatud.
Tegelikult elab seal tsoonis ka ca 150 inimest ("samoselõ"), kes on nüüdseks juba vanad ja valitsus lõpuks loobus neid sealt minema transportimast. Algselt pöördusid nad mõni aasta pärast plahvatust oma kodudesse tagasi, kuid see polnud lubatud ja nad saadeti sealt tsoonist välja. Kuid nad tulid üha uuesti ja uuesti tagasi ning nüüdseks on neile mitteametlik 'dabroo' antud seal elamiseks. Enamik neist on suht pikaealised vanurid :) Kahepäevastel tuuridel on tavaliselt kavas ka kohtumine mõnega neist ja külaskäik nende koju.
Samuti on taastunud metsloomade populatsioon.
Muidugi on seal piirkondi, kus pinnast ei vahetatud (või ei tehtud seda piisavalt) ning seal on radiatsioon alles. Neisse piirkondadesse aga ei pääse. Kollaseid radiatsiooniohu märke näete seal ringi sõites mitmel pool.
Otseselt kohaoleku ajalist piirangut ei ole. Sealses tsoonis töötavad regulaarselt nt ehitajad, jaamapersonal, transporditöölised ja seda pikaaegselt (kuni kuu korraga). Turisti jaoks sõltub see ilmselt rahakoti paksusest - kui põhjaliku paketi jaksab osta.
Fun fact - kui kellelgi on kodus / tööl marmorpindu, siis sealt võib saada tugevama kiirgusdoosi kui Tšernobõlist.

Käisime aprilli lõpus 2016. Otselend Riia-Kiiev, seetõttu automarsruudi kohta ei oska soovitusi anda.
Minu meelest autol väga mõtet ei ole, sest iseseisvalt Tšernobõli ei saa, vaid ainult reisikorraldajaga. Samas kui sõita meeldib ja aega jätkub, siis miks mitte.
On valida kas ühe- või kahepäevased reisid, ühepäevase reisi hind algab ca 90 eurost. Sellest lõviosa läheb Ukraina valitsusele "külastusloa" eest, nii et odavamalt ei ole suurt mõtet otsida, neid lihtsalt pole.
Kasutasime seda reisikorraldajat:
SoloEast Travel, Ukraine
+38 (044. 279-35-05 (office)
+38 (050. 305-08-57 (cell)
e-mail: victor@tourkiev.com
http://www.tourkiev.com/
Soovitan 100%. Lubas meil isegi Duga radari otsa ronida ning sellistesse hoonetesse, kuhu tegelikult poleks tohtinud minna. Kindlasti soovitan seltskonna peale ka vähemalt ühe Geigeri rentida.
Tšernobõli tuuri pakkujaid on muidugi veel, sõber Google siinkohal abiks.
Kuna hommikul algas tuur Kozatskiy hotelli kõrvalt, siis ööbisime samas hotellis, otse Maidanil. Jällegi - milline nõukogude nostalgia!
Tegime üle 1000 pildi, aga pole neid netti pannud, nii et ei saa jagada. Elamus on mõnevõrra sürrealistlik. Aprillis oli muidugi loodus juba täisroheluses ja väga lopsakas; räägitakse, et raagus puudega on see elamus veelgi mõjuvam.
Mul on hea meel, et saime uue sarkofaagi ehitust näha ja vana reaktorikatet veel pildistada, sest 2016. a novembris lükati uus kate reaktorile peale. Varsti võetakse ka Duga radar maha. See on seni püsti püsinud, kuna teised samalaadsed radarid õhati, kuid seda ei saa, kuna plahvatust nii lähedal tuumajaamadele ei saa korraldada. Aga kuna vanametalli on seal nii ahvatlevalt palju, siis lähiajal läheb tasapisi demonteerimisele. Sinna otsa ronida oli samuti elamus omaette, see on ikka väga kõrge. Lisaks teadmine, et seda tegelikult ei tohi teha :) Aga kuna peale meie grupi seal kedagi ei olnud, siis giid viis meid vähe kaugemale ja ütles, et tehke nüüd kähku ja käige üleval ära :) Kui jõuad üles (kas just tippu, aga nt 6-korruselise maja kõrgusel on ka juba päris tore), siis on ümberringi vaikus, liivapinnase ja männimetsa lõhn päikeses, lummav vaade kaugustesse, kus puudub igasugune märk tsivilisatsioonist. Kui on rammu piisavalt kõrgele ronida, näeb kaugustes ka tuumajaama reaktorid ära.
Ning kogu lõhutud arvutitehnika, ekraanid, kõik on seal hoones ja metsa all laiali... kuna varastati palju ja radioaktiivsete esemete müük oli liiga popp business, siis lõhuti need lihtsalt ära, kuna arvati, et nii ei teki kellelgi soovi öö varjus saaki minema viia. Neid legende võiks muidugi lõputult rääkida, mida giid meile rääkis, aga parem käige ise ära.
PS Soovitan kindlasti ka Kiievi Rahvusooperit külastada. Minimaalse piletihinna eest maailmatasemel elamus. https://www.opera.com.ua/en

Edreams.com võrdleb näiteks ka enamikku odavfirmasid. Soodsam siiski edreamsist lihtsalt info mõttes valik ära teha ja seejärel lennufirma kodulehelt pilet osta.
Ise eelistan Thai Smile'i rohkem kui Air Asiat, sest Air Asial ei ole äraantav pagas ega snäkid hinnas, Thai Smile'il on. Lisaks lendab Smile ka Suvarnabhumist ja ei pea kahe lennujaama vahet sõitma.