tomv

Rändur, liitus Tripiga 10 aastat tagasi. Tahab minna:
0 meeldimist
0 postitust / 11 kommentaari
37 (5.9%) külastatud sihtkohta
Viimased kommentaarid

Meie veidi üle aastatagusel reisil olime algselt planeerinud lennud Go!-ga. Paraku selgus, et kohalike kalambuur Go!=NoGo! vastas tõele, seega ei imesta, et nad nüüd pankrotis. Hawaian, mille asenduseks võtsime, on korralik klassikaline lennufirma, hinnad kül paraku kallimad kui olid Go!-l.

Seda ma ka oma postituse lõpus ju ütlesin, et viisa varem valmis tegemisega saab reisi algus olema stressivabam. Postituse point oligi rohkem selles, et reeglina ei ole olemas päris väljapäästmatuid olukordi. Arvan, et ka Sinu Emirates'i tegelane oleks olnud tõenäoliselt (loomulikult mitte 100%) ümberveendav... Halvemal juhul (loomulikult eeldusel, et lennuni veidi aega), oleks olnud lahenduseks lennujaama internetipunktist broneerida lähima 15 päeva sisse lennupilet Taist välja, soovitavalt mõistagi sinna, kuhu reaalselt jõuda plaanisid. Sellises kõrgendatud tähelepanufaasis välistaks küll "joonistatud pileti"...

Praktikas saime oma Tai viisa mittetegemisega samal reisil veel ka teist korda veidi adrenaliini. Nimelt sisenesime teisel korral Taisse Laosest Vientiane lähistel asuvast piiripunktist eesmärgiga kulgeda öise rongiga Bangkokini ning järmisel päeval juba tagasi koju. Kuna sel korral tagasilennuni aega kõigest paar päeva, siis ei osanud probleemi enam karta, ka konkreetne piiripunkt oli VM kodulehe kirjas kui "Visa on arrival" viisat väljastav.

Jama tekkis aga sellest, et ostsime rongipileti mingist Vientiane (asub ca 20 km Lao-Tai piirist) turismifirmast ning müüdi see meile n.ö. täispaketina, mis tähendas tuk-tukiga hotelli järeletulekut ning transporti Laose piirilähedasse raudteejaama, sealt 15 min sõitu rongiga üle Sõpruse Silla Tai vastavasse piirilinna, kus siis kolitakse ümber öisesse rongi ning suundutakse Bangkoki suunas.

Esialgu kulges kõik kenasti - tuk-tuk oli kohal õigeaegselt, jõudsime kenasti ka Laoses raudteejaama, tegime seal ära Laost väljumise piiriformaalsused, ootasime pool tundi rongi ning siis peale 15 min sõitu olimegi kenasti Tais raudteejaamas, kus teisel perroonil paistis juba Bangkoki suunduv rong. Ainsaks mureks veel Taisse sissesaamine ning see oligi probleem, sest selgus, et raudteejaamas asuv piiripunkt on küll pädev teostama passikontrolli ning panema sisenemise templeid, kuid viisa saamiseks tuleb minna 2km tagasi Mekongi ääres asuvasse päris piiripunkti. Sellega seoses oli aga kaks muret - sinna saab ainult Taisse sisenedes (OK, teoreetiline variant ka järgmise rongiga Laosessse tagasi seal uus viisa ning siis tipa-tapa jõe äärde piirile) ning rongi väljumiseni selleks hetkeks aega üksnes 45 min. Esimene mure lahenes õnneks lihtsalt - piirivalvur saatis meid lahkesti raudteejaama ees ootava tuk-tuki-meheni ning luges viimasele sõnad peale ning sõit läks siis sisuliselt illegaalidena õigesse piiripunkti. Õnneks laabus ka sealne viisataotlemine (koos kogu muu immigratsiooniprotseduuriga) suurema ajakuluta ning 5 min enne rongi väljumist jõudsimegi juba täiesti legaalsetena raudteejaama tagasi. Meeldiva üllatusena ei visanud ka tuk-tuki mees hullu kirvest selga (selles olukorras oli tavapärane kauplemine küll viimane, millele mõelda).

Ehk siis eelneva resümee - tänases Tai viisarezhiimis oleks inimestele, kes soovivad Bangkoki lendu kasutada Tai lähiriikide (Laos, Birma, Vietnam Kambodzha jne) avastamiseks, kindel soovitus teha varem valmis kahekordse sisenemisega Tai viisa, väldite mitmeid võimalikke probleeme. Samas, ei saa jätta tõdemata, et sarnased probleemid, nagu me oma tegematajätmiste tõttu kogesime ning mis lõpptulemusena ka õnnelikult lahenesid, lisavad reisidele oma värvi...

Puutusime sama teemaga praktikas kokku kuu aega tagasi oma Laose tripi ajal, kuna tagasilennupilet Bangkokist oli kaugemal kui 15 päeva, Laosesse plaanisime minna aga mööda maad.

Esimese hooga saadeti meid pikema jututa pikalt. Meie neljane seltskond nii lihtsalt alla ei andnud, tegelesime aktiivselt tõestamisega, et me juba paari päeva pärast kavatseme Tai Laose vastu ümber vahetada – meil oli nimelt Laoses üks tripp broneeritud, mille algusaeg juba nelja päeva pärast. Esialgu kasutult. Mingi aja järel saadeti meid ühe suurema ülemuse jutule, kes samuti esimese hooga seinal rippuvale kirjale, mis 15 päeva lennupiletitest rääkis, osutas. Kui me aga ikka jonni ei jätnud, siis mingil hetkel teatas ta üsna otse, et asi vajaks veidi “määrimist”, sobilikuks summaks kujunes 500 bahti nelja inimese peale ning pärast seda ei huvitanud meie lennupiletid enam kedagi…

Aga soovitus tõepoolest sellisel juhul Helsinkis viisa valmis teha, tuleb reisi algus veidi stressivabam. Arvan küll, et ka eespool jutuks olnud “joonistatud” e-pileti variant toimiks samuti kenasti, kogu see piletikontroll tundus olevat pigem vormiline kui sisuline, eelnevalt mainitud vahelejäämisriski hindaksin kogetu põhjal nullilähedaseks

Sisuliselt on vasaloppeti ajal kõikide kohalike kodud võistlejaile väljarenditud, alltoodud (olemas ka Vasa kodulehel, mis küll hetkel peale uuendamist ainult rootsikeelne) aadressidelt peaksid saama pakkumise, kui kirjutad mitmele inimesele ja mis päevadeks majutust otsid.:

Majutus Sälenis: logivasaloppet@salen.se
Majutus Moras: mora@siljan.se

Bronnimine peaks reaalselt algama kusagil novembri keskel. Soovitan koheselt kirja ära saata, sest muidu pole varsti kohti saada, seda eriti Sälenis, kus pakkumist suhteliselt vähe.

Ise olen kasutanud Vasa ajal majutust Moras, mis tähendab küll üsna varajast ärkamist - bussid väljuvad vahemikus 4.30-5.00, sest start kell 8.00 (õnneks 1h ajavahet eestlaste kasuks) ning sõit kestab pea kaks tundi, sest lõpus suured ummikud. Seega saad bussis kenasti magada. Plussiks aga Moras eelmisel päeval toimiv melu (Mora on Otepääst veidi suurem koht, Sälen aga päris pisike koht) ja see, et ei pea peale 90 km läbimist hakkama tegelema tagasisaamise logistikaga, vaid võid kohe sauna ja sellega kaasnevat nautida.

Küsimus hooaja teise otsa kohta - kas on kogemust lumeolude kohta Trysilis peale 20.03?

Meie kogemus ühtib reisikirjas

http://tuhat.pravda.ee/2009/01/heade_steikide_riigis_reisikir_1.html

arvatuga:

"Peale Capital Federalist auto rentimist ning 500 kilomeetri läbimist jõudsime linnani, mis oli küll inetu, aga selle eest oli seal sama mõnus atmosfäär nagu Kunda tuhamägedes. Tundus nagu oleks keegi jupikese Õismäed paela otsas mere äärde lohistanud, et kinni katta imeilusad liivarannad."

Meie reisikirjas, mis eeltoodust sõltumatult koostatud, kõlas sama linna iseloomustus järgmiselt:

"Kui koguaeg tundus päevi puudu olevat, siis nüüd oli 2 päeva täiesti
üle. Kuna asjalikud asjad nõudsid rohkem aega, siis läksime ja
vaatasime üle kohaliku rannakuurordi Mar del Plata.
Kokkuvõte linnast - ilmselgelt on ta minu "mõttetumate linnade toppis"
suht kõrgel kohal...."

Mida aga etemat soovitada, sõltub sellest, mida Sa juba näinud oled ning näha tahad - kui eesmärgiks on rannakuurort, siis kardetavasti Argentiinas midagi väga asjalikku ei leiagi....

Tere

Käisime seal kolm aastat tagasi, kuid viibisime seal kõigest paar päeva. Üldmulje oli sümpaatne ning ka turvaline.

Peamine põhjus, miks enamik turiste (nii ka meie) sinnakanti suunduvad, on mägigorillade külastus. Maksab see küll sigapalju (mälu järgi miski 400 USD ning hind tõuseb igal aastal), kuid vähemalt meie retkel oli väärt iga senti.

Alljärgnevas blogis (ei ole küll meie oma), on nii gorilladest, rwandast kui ka ugandast, mis samuti igati vahva riik külastamiseks, päris muhedalt pajatatud:

http://chiba.travellerspoint.com/

olen bookinghouse'i kasutanud korduvalt ning kõik toimib. Seega, kasuta julgesti

Milano kandi veekogudest oskan soovitada igati kena Garda järve, kogu järveäärne on campingutega täidetud. http://et.wikipedia.org/wiki/Garda_j%C3%A4rv . Kaugus Milanost siiski miski 130 km, seega autorentimine oleks mugavaks lahenduseks. Milline on ühistranspordiühendus Milano ja Garda järveäärsete paikade vahel, ei oska paraku öelda.

Sügisel 2004 käisime kolme nädala jooksul järgmisel marsruudil: MC-Teotihuacan-MC-Taxco-Acapulco-Puerto Escondido-Tuxtla Cuttierrez-Palenque-Cancun-Playa del Carmen-Cancun-MC(siselennuga). Tagantjärgi targana asendaksin Acapulco Oaxaca-ga (aga tollaste teadmiste pealt tundus, et Mehhiko ilma Acapulcota pole ikka päris see:)) ja Tuxtla asemel läheksin San Cristobali. Palenquest Cancuni liikumisel eelistaksin üle Tulumi minekut, kuid meile ei sobinud logistiliselt.

Soovitused - kui MC-st liikumist alustada/lõpetada tasuks 1-päevase peatuskohana Taxco't kaaluda, eriti kui hõbeehete vastu kirg - tegu ilusa koloniaalstiilis mägise vana hõbedakaevanduslinnaga, mis MC-st paari sõidutunni kaugusel asub. Puerto Escondido oli teine tore koht - Mehhiko surfipealinn, meeldis Acapulcost oluliselt enam.