ilves aasias

Rändur, liitus Tripiga 9 aastat tagasi
3 meeldimist
6 postitust / 168 kommentaari
25 (4%) külastatud sihtkohta
Viimased kommentaarid

Sihanoukville's on Lauri, kes pakub majutust http://otresresort.com

Juhul kui on perekondlik puhkus, siis jaotaks 2 nädalat Krabi ja Ko Lanta vahel. Võrreldes Phuketiga on hinnatase mõistlikum. Krabi kandis (Ao Nang, Railay) näiteks esimene nädal ja siis edasi Lantale. Tegevust jagub, kui soov võtta päeva- või poolepäeva trippe. Pileti hindade osas jagan "improved" arvamust. Arvestades et oktoobris saab vihmaperiood läbi, siis pileteid vaataks alates novembri teisest poolest. Kui Bangkok ei tõmba, siis otse Krabi'le (või Phuketile ja sealt edasi), lendavad Finnair ja Aeroflot jt.

Kunagi Tai'st soetasin sellise vidina analoogi (http://www.velocityclip.com/collections/all/products/velocity-clip-bike-mount#.WKXcOKMj2b8). Arvan, et ebay's peaks leiduma.
Juhul kui Sa väga nõudlik ei ole ja soov katsetada, siis ajab asja ära, aga mul jäi seisma. Rolleri peal kasutades jäi värinat pildile palju sisse, käest filmides jäi kokkuvõtlikult stabiilsem. Pigem vaataks mingi rihmakinnituse pähe või rinnale. Gopro'ga hetkel katsetan ja paistab et olen sunnitud lisaks Karma Grip'i soetama. Kõrge hind häirib küll :)

Juhul kui on reisibüroo poolt vahendatav ja jätkulend, siis peaks olema reisifirma vastutus ja peaks ok olema. Kui mingil põhjusel peaksid ise pagasi välja võtma ja uuele lennule check-in'i tegema, siis ma 1 tunniga ei riskiks. Omal käel minnes olen ma Singapuris 2 tundi lendude vahel jätnud.

Ma olen Sinu(Teie) videosi vaadanud.
Mulle meeldib, kõik on justkui paigas; pikkus, montaaz(pilt/heli), tavakaamera vs droon ja oma ehe stiil. Väga kõrge tase. Omaette muigan, et nagu Eesti oma Lost LeBlanc https://www.youtube.com/watch?v=ovlfG5Iwnzo :) kes nagu näha ka Sinu videosi fännab :)
Küsimus, et kas üldse on vaja oluliselt muuta, kui kõik töötab ja Teile omane? Samas kui praegu on videod selline mõnusad "elustiilikad", siis Sinu mõte et minna praktilisemaks on väga hea ja hariv. Tavareisija kes veedab puhkusel 2 nädalat saab olulist infot, et kuhu tasub minna ja kui palju aega mingis kohas veeta. Bali näitel Kuta, Ubud, Loviina jne, et tekiks reaalne "reisijuht".
Edu- ja eluilu :)
PS! Tehke paar muusikavideot ka juurde, NOEPi Golden ülipositiivne :)

Kas Sul on sama lennufirma jätkulend või vahetad lennufirmat?

Pole kunagi netist ette ostnud, sest piletit järgmiseks päevaks on kohapeal alati õnnestunud osta (ööbimiskohast või tänavalt reisibüroost). Maha pole jäänud. Hinnaklass on jah 10 euro juures. Soovid kindlust osta ära, kui soovid plaani lahtisena hoida, osta koha peal. Hiljem saad Phi-Phi'lt edasi Lantale minna, paat läks vist hommikul ja lõuna ajal.

Kümneid kordi käinud ja ainult tagasisõidu lennupiletit küsitud. Olen näidanud paberikandjal või mobiilist tagasisõidu pileti olemasolu. Raha/krediitkaardi olemasolu ei ole kunagi küsitud. Immigration kaardile olen kirjutanud esimese öö majutusasutuse nime, ülejäänud ööbimine on reeglina mul lahtine olnud. Reeglina ei küsita mitte midagi.

Reisijuht,
kui pead raamatut silmas, siis soeta Tai Lonely Planet, kas Apollo'st või Rahva Raamat'ust. Kui ei taha raamatut tassida, siis Lonely Planet'i kodukalt saad endale mobiili või pad'i soetada.
Õõbimine,
siin pigem loeb, et kas Sa soovid jätta endale vabaduse st.et paned enne reisi esimesed päevad kinni ja vaatad kohapeal ringi, et kus kui kaua soovid aega veeta. Booking.com ja agoda.com vahendusel saad järgmiseks päevaks endale ööbimise soetada. Bangkoki ööbimise reisi alguses (ja lõpus) saad kohe kinni panna. Kui Phuketile otsustad edasi minna, siis seal võid ka näit.3 ööd ära broneerida. Seejärel saad otsustada, et kas Phuket ammendunud ja soovid edasi liikuda.

Ma jätaks Ko Samui vahele. Teeks loogilise jada: Bangkok-Phuket-PhiPhi-Ko Lanta-Krabi-Bangkok. Juhul kui eelnevad kohad läbi käidud, siis minu hinnangul Ko Samui ei lisa olulist "wow" efekti või lisaväärtust.

2 nädalat möödus Kuta-Ubud-Loviina. Kutas nädal. Mulle Ubud'is meeldis, pigem nagu soovide- ja inimtüübi küsimus. Kuidagi mõnus oli tiksuda, sai paar päeva rolleriga Ubudi ümbruses liigeldud, üks õhtu kecak dance'i vaadatud. Nõus et Ubud võib tunduda uimane, eriti kui nädal seal viibida. Eks ta tiba selline "Eat, Pray & Love" koht, kus vaimsete huvidega hea tegeleda. Loviina eriti ei sümpatiseerinud, see delfiinide vaatamine oli pigem "delfiinide jaht", kui paadid neid jälitama asusid. Samas lastele kindlasti kogemus.

Lend novembris Bangkok-Chiang Mai Airasia'ga läks mul u.16-17 euri maksma, pileti ostsin u.4 kuud ette st.et täitsa reaalne võib Lioni hind olla. Ma kunagi põdesin ka Airasia odavaid hindu, kuid pole kunagi midagi ära jäänud. Lion Air'iga pole ise lennanud, aga suuruselt peaks olema Airasia järel nr.2 Kagu-Aasia odavlennu firma. PS! Airasia pagas 330 bahti/20kg.

Big Sale puhul peab ka arvestama, et tõenäoliselt konkureerid sadade tuhandete teiste soovijatega, kuna antud võimalust kasutavad välismaalastele lisaks paljud kohalikud siseturismiks, kellele muidu pilet eriti jõukohane ei ole. Kampaania päeval pead kell 00:01 valmis olema, et ost kindlasti õnnestuks. Isiklik kogemus, et päev hiljem on populaarsematele lendudele kohad täis. Nagu improved kirjutas, et eks see rohkem hasart, kui reaalne võimalus oluliselt odavamalt ja kindlalt piletit soetada.

Trip on vahendanud Airasia kampaaniaid. Milliseid ja mis tihedusega, näed kui kasutad otsingut. Arvan et see kampaaniate ootamine on kindlustunde- ja aja küsimus st.et kas Sul süda rahul kui võtad u.30-40 euroga pileti ära ja mure murtud. Samuti kui palju on Sul aega netis surfata ja oodata sobivat pakkumist. Ma isiklikult ei ole näinud kampaania hinda 1-16 eurot liinil BKK-Phuket (või Krabi), eriti kui lend jääb kõrghooajale. Oluline hinnavõit on mul kohati tulnud, kui lennatud argipäeva varahommikul.

Jep, Airasia või Nokair'i piletid suht odavad kui ette ära ostad. Laevapileti võid ette ära osta või kohapeal. Lennujaamas on selline büroo http://www.phantiptravel.com kes korraldab sõidu sadamasse ja bussipileti.

Airasia'ga on märgatavalt odavam, kui võimalikult ette pileti ära ostad. Saab ka vahetult enne lendu osta, kuid mul on alati kallim tulnud. Otseselt ilma ei ole jäänud, sest Bangkok'ist Phuketile, Krabile ja Chiang Mai'sse on päevas piisavalt palju lende. Varahommikused-, hilisõhtused lennud on reeglina odavamad kui keskpäeval. Juhul kui piletit ostma hakkad võid hinda võrrelda Nokair'i omaga, kuid need on enam-vähem samas hinnaklassis.

Mõnusat- ja ilusat puhkust!
Khao Sok'ist saad ettekujutuse Eesti oma saatejuhi klippidest, kus ta koos Paradiisisaare Jens'iga käis.
http://reporter.postimees.ee/3560333/reporter-tai-vihmametsas-kuidas-elatakse-dzungli-bambusmajades
ja
http://reporter.postimees.ee/3560243/reporter-kohtus-tais-karuga

Ma ei soovitaks CMst rollerit võtta. Umbes pool teed Pai'sse on sellist nüridat maanteel uhamist, et ega Sa sellest mingit erilist rõõmu ei tunne. Mugavam ja pingevabam minivan'iga kohale minna, neid seal iga poole-/tunni tagant liikus (hind novembris oli vist u.200 bahti). Pai ümbrus on selline ideaalne rollerisõidu keskkond, rahulik ja ilusate vaadetega. Soovitan roller Pai's Vespai Motorcycle Rental'ist võtta. Uurisin ja guugeldasin tal oli kõige parem tagasiside, mida võin kinnitada. Rollereid eri suuruses ja kõik oli tehniliselt ok. Passi asemel sai raha ka tagatiseks jätta (5000bahti, pärast andis ilusasti tagasi). Peremees Tam väga viisakas ja abivalmis. Kui aega napib, siis ühe täispäevaga teed Pai lähiümbruses ringi peale (Pai kanjon, tempel mäe otsas, paar kosekülastust, hotsprings jne).

Juhul kui Annapurna kanti lähed matkama, siis võin vajadusel paari giidi kontaktid anda, kelle teenuseid sai paar kuud tagasi kasutatud.

Lõunas

  1. Khao Sok'i julgen sarnaselt Kutsa'ga soovitada. Seda eriti, kui Sul on Bangkok'ist näiteks plaan Lõuna poole liikuda. Koopa- ja paadimatk sai ööbimiskohast (Art's Riverview Lodge) võetud. Loodus omanäoline ja ehe.
    Põhjas
  2. Chiang Mai'st soovitaks Pai'sse minna. Pai's võimalik erinevaid retki võtta küladesse, rafting jne. Pai ümbruses on rolleriga ka suhteliselt palju avastamist.
  3. Chiang Rai sümpatiseeris mulle rohkem kui Chiang Mai. Sai mootorratas võetud ja 4 päevane reis tehtud. Peamiselt Mae Salong ümbrus, hommikused turud, jalutuskäigud küladesse.
    Juhul kui 2 nädalane puhkus, siis isiklikult soovitaks Khao Sok'i, ajaliselt ja logistiliselt loogilisem. Chiang Mai'st lõunasse lennata, läheb ikka päev Sul kaduma. Samas ei midagi hullu.

Aeroflot'iga lennanud, jäin rahule st.et tavapärane lennufirma.

Mida rohkem eemal turismikeskustest, kipuvad hinnad samad olema st.et bussitransport (Põhja- ja Lõuna Tai kogemus), nightmarket'il söömine jne.

Juhul kui pilet juba ostetud, siis maksad lennujaamas lisaks, kui pagasit ära annad. Kui ostmata, siis soovitaks pileti otse Airasia kodulehelt osta.

  1. Kas mõtekam (odavam) on minna omal käel või reisi pakkuja kaudu?
    Soovitaks omal käel. Juhul kui inglise keel ei ole Sulle võõras.
    Turismifirma ei anna olulist efekti, kui Sa oled nõus ise natuke kodutööd tegema. Eelistad mugavust ja turvatunnet siis vali valmispakett.
    Soovitan Tai Lonely Planet soetada, annab ettekujutuse ja kindlustunde.
  2. Kui minna omal käel siis kas hotellid ette bronnida või vaadata koha pealt?
    Soovitaks panna kinni Bangkok'i ööbimise (Siam'i või Khao San'i piirkond) ja näiteks esimesed päevad Phuketil (näit.Kata). Seejärel saad läbi agoda või booking'u järgmised päevad kinni panna, eriti kui soovid endala jätta vabaduse liikuda. 10 päeva kuni 2 nädalat jaotada Phuketi ja Krabi vahel on piisav. Mitu korda ise käinud kolmnurk Phuket-Krabi-Ko Lanta. Siselennud tasuks ette ära võtta kasutades Airasia (või Nokair) teenuseid.
  3. Kuhu üldse minna? Sihtkohti nii palju mille vahel valida.
    Juhul kui Sa soovid natuke omal käel avastada ja mitte väga paikne olla, siis näiteks lenda Bangkok'ist Phuketisse ja Bangkok'i tagasi Krabist.
  4. Kas teha viisa kohapeal või Eestis?
    Viisa saad piirilt.
  5. Kui palju raha kaasa võtta?
    Sinu valik kas võtad kogu summa kaasa või lihtsalt kasutad ATMi teenuseid, neid jagub piisavalt. Isiklikult ei ole kogu summat kaasa võtnud, kuna ei ole panga teenustasusid paljuks pidanud. Eestist bahte kaasa ei võtaks, kuna kurss kehva ning lennujaamas saad koheselt raha vahetada või ATMist välja võtta.
  6. Kuna üldse reisida Taisse, tean et seal mingi aeg need vihmaperioodid.
    Vahemik november kuni aprill. Novembris ilus roheline arvestades, et vihmaperiood on läbi saanud, aprillis kisub juba suhteliselt kuumaks.