improved

Uus kasutaja, liitus Tripiga 9 aastat tagasi
95 meeldimist
1 postitust / 246 kommentaari
0 (0%) külastatud sihtkohta
Viimased kommentaarid

No raha antakse küll ainult sellele isikule, kelle nimi tšeki peal kirjas on.
Mingi suvaline postiljon muidu korjaks kõik endale ja võtaks raha ise välja.

Küsimus ongi selles, kas Eesti isikutunnistus välismaal on piisav raha kättesaamiseks, sest tšekil on reeglina ainult nimi ja aadress. Pole isikukoodi ega mingit muud tuvastusinfot. Eesti pank saab kontrollida, kas tšekiga panka tulnud Jaan Tamm elab sellel aadressil, mis on tšekile märgitud, välismaal on see kindlasti võimatu.
Kui Flight Delays on märkinud tšekile isikukoodi või passinumbri või sünniaja või midagi sellist, siis on välismaal raha saamise tõenäosus suurem. Minul on alati olnud ainult nimi+aadress.

Nojah, Eesti pangad ütlesid tšekindust kinni pannes, et liiga ajamahukas.
Ühe tšeki rahaks tegemine olevat olnud 2-3 nädalat kestev protsess.
Loodetavasti mujal on kiirem, aga mina pole riskinud katsetada, kas on riike, kus eestlased tunduvad piisavalt usaldusväärsed, et lihtsalt sularaha vastu ulatada ja aidaa.

Lihtsalt vahemärkuseks, et ka minul on Euroopa siselendudel varastatud äraantud pagasist "elektroonikat", seega probleem on reaalne ja üldse mitte harvaesinev.
Olen küll kasutanud elektroonikakarpe mingi muu nodi pakendamiseks, ilmselt on äratõmbamisega nii kiire, et pole mahti sisse vaadata enne.
Seega tundub olevat ohtlik just elektroonika vedamine elektroonika karbis. Ilmselt ei ole kellelgi aega kotti nii põhjalikult läbi tuhnida, et leida kuskile mustade sokkide vahele ilma karbita pakendatud elektroonikat.
Ning teisipidi - kui on mingid eriti kallid vanaema moosid vedamisel, siis ärge pakkige neid näiteks pardlikarbi sisse, võite ilma jääda.
Samuti pole varastajad kõige kirkamad kriidid - mul on kaks korda varastatud pagasist ruuteripakendid (kusjuures mingi 15-20 euroste odavate ruuterite pakendid). Ei mäleta, mis seal tegelikult see oli, a la mingi leib.

Nii et elektroonikakarbid (sõltumata sisust) ja parfüümid näivad olevat kõige levinum saak :)

Kui on konkreetne soov lennata Finnairiga, siis tuleb natuke varem reageerida.
Alla 500-sed hinnad oktoobris-detsembris ostes jaanuariks on reeglina Turkish Airlines, Aeroflot, Ukraina lennufirma.
Alla 400-seid pakkumisi tuleb veel hulgaliselt algusega Helsingist (kui oled valmis ise sinna-tagasi sõitma laeva-rongiga) Qatari ja Cathay Pacificuga näiteks.

Finnairi puhul esimesed jaanuari nädalad ei tarvitse olla kaetud, näiteks oktoobri pakkumine 478 eurot alates 24. jaanuarist
http://trip.ee/odavad-lennupiletid/finnair-tallinnast-voi-tartust-bangkokki-al
Sama pakkumine septembris, alates 23. jaanuarist
http://trip.ee/odavad-lennupiletid/finnair-edasi-tagasi-tallinnast-voi-tartust-bangkokki-k-a-joulud

Aga kui 9 kuud ette osta pole probleem, siis tasub lihtsalt Finnairi pakkumisi jälgida lähikuudel ja küllap tuleb umbes 5-6 korda enne sügist alla 500-euroseid pakkumisi ka jaanuari esimesse poolde.

Tšekke lunastab ainsana veel Äripank, aga see peab olema eurodes. Ükski teine valuuta ei sobi.
Nordea lunastab ainult neid tšekke, mis on Nordea nimele kirjutatud.
Ükski teine pank enam tšekkidega ei tegele.
Mina olen tagasi saatnud tšekid ja palunud ülekande teha (suurfirmaga ilmselt läheb see keeruliseks), välisriikides üritamisega kahjuks kogemusi pole. Minu arust tšekke ei tühistata mingi sõrmenipsuga, see tuleb ära sodida ja tagasi saata.
Kahjuks olevat tšekid endiselt väga levinud teenus USA ja Euroopa vahel raha saatmiseks. Ilmselt aitab maksujamasid vältida.

Alla 500-ga pakkumisi tuleb veel miljon jaanuariks, novembris-detsembris saab osta ca 500-550ga veel kindlasti.
Siit lehelt võid vaadata pakkumisi ja nende hinnataset
http://trip.ee/odavad-lennupiletid?destination=335&page=1

Novembris "jõulud Tais" 500-ga on täiesti reaalne pakkumine.

Minu arust nad isegi ei kontrolli seda tagasilendu kuskilt süsteemidest.
Neid huvitab lihtsalt mingi paber või mobiilis näidatav pilet, mis jääb 30 päeva sisse.
Kui oskad, võid mingi liba-pdfi või väljatrüki tekitada sobiva kuupäevaga. Mõne vana pileti võtta, sihtpunkti/kuupäeva ära vahetada.
Ka riiki sisenemisel küsitakse mitmeks päevaks jääd ja võimalik, et tahetakse tagasilennupiletit näha (reeglina mitte, sest see vastutus on check-ini jäetud), aga ma pole näinud, et keegi kuskilt süsteemist kontrolliks pileti kehtivust.

Olen üritanud siseneda Filipiinidele üheotsapiletiga, ei ole lastud lennukisse enne, kui olen tagasisõidupileti ära ostnud ja ette näidanud check-inis.
Sa võid osta suvalise kõige odavama AirAsia või TigerAiri või Cebu pileti ükskõik kuhu tagasilennuks (ja seda mitte kasutada), aga minu kogemus ütleb, et midagi tuleb ette näidata.

Minu arust Filipiinide lennukile ei lasta, kui pole tagasilennu piletit ette näidata. Kui tagasilend on vähem kui 30 päeva pärast, siis pole probleemi - viisavaba.
Kui on üle 30 päeva pärast, siis peab viisa juba enne sõitu olemas olema, sest muidu jälle ei lasta lennukisse.

Kõik Stockholmi laevad on öised, nii Eestist kui Soomest.
Momondo ja Skyscanner ei müü pileteid, need on otsingusüsteemid, mis teostavad otsingu erinevate piletimüüjate seas ja suunavad sind hinnal klikkimise järel klikitud piletimüüja lehele. Otsi julgelt mõlemast.

Minu tuleb AirAsial brauseris tihti ette "You are forbidden to see this page" nii umbes üks samm enne maksmist. Olen seepärast tihti AirAsia äpi kaudu ostnud.

Lapsehoidmine on lihttöö, mis maksab Tais ca 50 baati tund või 400-500 baati 8-12 tunnise täistööpäeva eest. Kõik üle selle on juba vahendustasu, usaldustasu või turistitasu. Tänavalt muidugi ei võta selle raha eest kedagi, ainult kui mõne kohalikuga hästi tuttavaks saate ja teda usaldate lastega.
Kui mõne firma kaudu võtta, siis see on hind, mis nad ise lapsehoidjale maksavad, kõik muu on nende vahendustasu.
Aga panustaksin ka pigem kohalikele eestlastele või teistele turistidele, kellega äkki tuttavaks saate kohapeal.

Perega võib muidugi keerulisem olla see ööbimine lennujaamas, kuigi lapsed magavad ilmselt igal pool. Pehmeid istmeid seal on ja tohutult üle rahvastatud ei ole.
Ööbimine - odavamad on Forenom Hostel lennujaama kõrval (väga basic ja väikesed toad, aga seal on automaatne check-in, personali kohal pole ööbijaid loendamas, nii et ei pea otsima tuba viiele - samas viiekesi kahelises toas läheb ilmselt kitsaks; kui neil peaks olema kolmelisi tube, siis ajab asja ära küll).
Omena Hotel pakub kesklinnas odavaid peretubasid.

Siis on tund enam kui piisav. Hilinemise korral vaatab lennujaama transfer desk, kuidas sind teisiti Balile toimetada, sulle see midagi maksma ei lähe. Turkish Airlines vastutab reisi eest algusest lõpuni.

Põhiline rolleriõnnetuse olukord Tais on sõiduoskuste ülehindamine, peamiselt mägiteedel - esmajoones vihma, aga ka purjusoleku tõttu. Phanganil, Changil jne on probleem selles, et mägiteed on ääretult kitsad ja väga tiheda liiklusega. Ühe inimese kukkumine tähendab mitme rolleri ahelkokkupõrget, sest järelesõitjatel polegi tihti kuskile keerata.

Phuketil rolleriinfra kui selline on kõige paremini välja arendatud, piisavalt laiad eraldi rollerirajad ja palju rohkem võimalusi kraavi sõita, kui ees keegi kukub. Aga suur turistide arv ja inimfaktor ja tihe liiklus muudavad selle siiski kõige ohtlikumaks rollerisaareks.

Check-in lihtsalt ei alga varem kui paar tundi enne lendu ja keegi ei vabasta sind su kohvrist (mis sul eeldatavasti on, isegi kui suudad kuidagi internetis lõplikult check-inida).
Helsingi lennujaamas saab öösel enne turvakontrolli istuda küll, paar kohvikut-baari on avatud ja paljud istuvad kuskil laudade taga või magavad pinkide peal oma varast lendu oodates.

Sõltub sellest, mis mõttes ühekorraga :)
Kui ostsid pileti Tallinn-Bali, siis on lennufirma mure, kuidas sa sihtpunkti jõuad ja kohver rändab otse Balile.
Kui ostsid Tallinn-Kuala Lumpur pileti Turkishilt ja seejärel kohe Kuala Lumpur-Bali pileti mingilt teiselt lennufirmalt, on sinu mure, isegi kui sooritasid mõlemad ostud suhteliselt korraga :)

Oleneb sellest, kas saabud uude rahvusvahelisse terminali või vanasse domestic terminali. Aega läheb tavatult palju igal juhul, olen ka vanas terminalis kohvrit oodanud üle poole tunni. Uues terminalis läheb olukord tasapisi paremaks, aga kuna sinna võeti oktoobris-novembris tööle täiesti uued töötajad, siis kõik protseduurid võtsid meeletult palju aega.
Tund on küll äärmine piir, aga kiiret teenindust ei maksa loota - pakuks keskmiselt 45 minutit, kui hästi läheb.

Sõltub siiski saare raskusastmest. Phangani saarel on terved kliinikud spetsialiseerunud rolleriõnnetuses vigastatud turistide kokkulappimisele.
Tais käib 33 miljonit turisti aastas. Juba statistiliselt on õnnetuste arv mitusada päevas. Phuket on suurim kuurort, nii et kahtlemata juhtub seal kõige rohkem. Eriti kuna enamik turiste ei sõida rolleriga kuskil mujal kui Aasias.

Check-in lennujaamas on tasuline ainult Euroopa odavlennufirmadel. Ühegi mandritevahelise lennu ega ühegi Aasia lennufima check-in Aasias kohapeal ei ole kunagi tasuline.
Kindlasti prindi välja Filipiinide lennupiletid (sinna ja tagasi). Sinnalennu piletit on siis vaja, et tõestada Hiinast lahkumist (kui otsustad kasutada 72-tunnist viisavabadust ja linnas käia). Filipiinidelt lahkumise piletita ei lasta sind Filipiinide lennule.
Kuna Hiinas on blokeeritud teatud teenused, nagu näiteks Facebook, Gmail ja üldse peaaegu kogu Google (küll vist mitte lennujaamas, aga täpselt ei mäleta), siis ei tarvitse telefonis pileti näitamine õnnestuda. Lisaks armastab Pekingi lennujaama turvakontroll korjata ära kõik power bankid, kuhu pole võimsus peale märgitud või mis on üle 5000 mAh (mälu järgi mingi selline suht väike number), seega ära liiga võimsat kaasa võta, kui ei taha ilma jääda.

Kui on viisateema (ja Hiina puhul reeglina on), siis tihti ei lasegi teha internetis check-ini. Veateade peaks tulema, sõltuvalt lennufirmast küll, "this flight is not eligible for check-in". Ise olen Air Chinaga lennanud, aga ei näe ühtegi boarding passi e-mailil, seega ilmselt olen alati lennujaamas teinud check-ini.
Pealegi Air China online check-in algab 36 tundi enne väljalendu (reeglina on pealegi 24 tundi), nii et 12. märtsil algava lennu jaoks on nagunii liiga vara seda teha.

Reiside ostmine Tais - konkurents on meeletu. Lette, kus turismipiirkonnas osta, on sadu. Müüvad nad kõik põhimõtteliselt samade firmade samu reise - on üksikud firmad, mis reaalselt korraldavad reise, ja kõik need sajad letid on lihtsalt nende üksikute firmade edasimüüjad.

Kõigil reisidel on täpselt sama omahind, millega korraldavad firmad pakuvad teenust. Ostke taksot, transfeeri, paadisõitu , kabareeshowd, taipoksi, etendust või mingit ringreisi - kõigel on oma konkreetne fikshind, mida letiteenindaja teab (aga teie mitte).

Reeglina kujuneb hind nii - kui see fikshind on näiteks 1500 baati, siis on trükitud brošüürid, kus hinnaks on ca 3000 baati. Niipea, kui turist leti juurde astub ja selle kohta küsib, pakutakse talle "special price". See sõltub juba letimüüja stiilist ja asukohast (viietärnihotellis on hind kõrgem, hostelis odavam), kas ca 2000 või kuskil 1800-1900. Konkurents lettide vahel on kõva ja keegi ei ürita müüa ulmehinnaga. Lihtsalt mõni jätab endale rohkem kauplemisruumi, teine üritab kohe pakkuda hinda, mis tunduks odavam kui mõnes teises letis küsides.

Reeglina on letiteenindajad rahul ca 200 baadise (umbes 5 eurot) kasumiga reisi kohta. Seega kui küsivad 1500-se reisi eest esimese raksuga 1800, siis võivad müüa ka 1700-ga. Kui on väga häda käes ja toiduraha vaja, siis võid veel 50-100 baati alla kaubelda, aga arvestada tasub sellega, et Tais on 400-500 baati normaalne lihtsa töö päevapalk (8-12 tundi tööd).
Seega kui suudad hinna veel 100 baadi võrra alla kaubelda, on see sinu jaoks 2 eurot ehk suht olematu raha, aga Tai teenindaja jaoks 2-3 töötunni palk.

Seega letis ostes - hind, mida esimese hooga küsitakse, ei ole mitmekordselt ülepakutud "kirves kuubis", vaid suhteliselt lähedane reaalsele. Liigselt kaubelda ei ole mõtet, sest kasutate ära inimeste madalat elatustaset ja mingi 50-100 baadine võit ei ole reaalselt võit teie joaks, kuid on ca 25% päevapalga kaotus müüjale. Võimalusel ostke mõnest kõrvalisemast letist, mitte peatänavalt ja valige lett müüja sümpaatsuse järgi. Kõrvalisemate lettide päevakäive on reaalselt 1-2-3 müüki päevas, mõnikord isegi 0 müüki päevas, seega teie ost võib olla müüja ainus teenistus sel päeval.

Tai on üks korralikumaid riike sealkandis. Üldiselt võta ette Aasia (või Euroopa) riikide jaotus jõukuse (näiteks SKP) järgi ja prügi olukord suhteliselt hästi jaotub täpselt samamoodi. Jõukuse kasvamisega kasvab ka soov elukeskkond korralikumaks muuta ja tekib prügi äraveo teenus kui selline. Vaesemates Aasia riikides seda teenust endiselt lihtsalt ei ole.

Seega on Taist parem olukord jõukamas Malaisias, veel parem muidugi Singapuris (jätame kõrvale Taiwani, Korea, Hiina tagasisaadud osad, Jaapani jne).

Vietnam, Filipiinid ja Indoneesia hakkavad vaikselt Taile järele jõudma selles mõttes, et mõnel pool juba üritatakse koristada, aga üldiselt on nad palju prügisemad kohad (ka elatustasemelt kuni 2 korda kehvemad).

Kambodža, Laos ja Myanmar on veel aastakümne kaugusel prügi koristamise faasist - mõnes üksikus kohas üritatakse (Siem Reap jne), aga reeglina on seal kõikjal lausprügimägi vähimagi koristamiskatseta. India on liiga suur, et ühte patta panna, on viisakamaid ja prügisemaid kohti, aga üldiselt siiski tagumises kategoorias.

  1. Vaevalt nad sul Norwegiani puhul vastas on, aga ole ise aktiivne. Kui lennukis märku annad, et sul on kiire ümberistumine ja palud midagi teha (kas kellegi vastu kutsuda või järgmist lendu hoiatada), siis kindlasti mõni pardateenindaja ajab asja. Niisama vaikselt nohisedes loota, et keegi on vastas ja sinuga ise lennukis ühendust võtab, toimib ehk Lufthansa või mõne muu lennufirma puhul, aga Norwegiani puhul ma sellele ei loodaks ja oleksin ise aktiivne.
  2. Jah, aga oleneb, kuhu lendad. Kui USA-sse või Aasiasse (kuhu väga tihti Norwegianiga lennatakse), siis toimub passikontroll Schengenist väljumiseks.