improved

Uus kasutaja, liitus Tripiga 9 aastat tagasi
84 meeldimist
1 postitust / 220 kommentaari
0 (0%) külastatud sihtkohta
Viimased kommentaarid

Võid üritada transit deski kaudu asja ajada, nad on kindlasti väga abivalmid, kui on võimalik midagi teha (saadavad oma töötaja lindilt su kohvrit korjama ja edasi suunama õigesse kohta).
Singapuri sisenemine on kiire ja valutu protsess, ei võta tükki küljest.

Ametlikult on lennupiletil lubatud nimes kolm suvalist viga. Kas Jüri on Juri või Jueri, see ei huvita küll ühtegi inimest kuskil - võibolla automaat-checkini või automaatset passikontrolli kasutades on mingid probleemid, aga nende kasutamine pole kuskil kohustuslik.

edreams toimib ilusti ja neil on mõnikord ka eksklusiivseid odavpakkumisi, mida teised lehed ei paku.

Hinnad kindlasti kukuvad veel, tuleb kümmekond odavpakkumist sügiseks veel selle aasta jooksul. Parim on lennata Finnairiga ca 500-550 euroga (üks ots võib olla ca 12 tundi), Aeroflot pakub pidevalt 450-500 euroga (üks ots võib olla ca 15-16 tundi, teine aga üle 20., Turkish pakub 450-550 euroga, aga reeglina on odaval hinnal sees üks pikem vahemaandumine Istanbulis, tihti üle 10-tunnine, samuti on lend kui selline pikim.
Samui sobib hästi, sest pakub võimalust külastada veel kahte lähedalasuvat saart, kui ühel igav hakkab. Mereäärne majutus on ülehinnatud, ent rannast 50-100 meetri kaugusel saab juba normaalse hinnaga. Samas on Samui põhirannad igavad, kitsad ja ülerahvastatud, pigem pakuvad paremaid randu kaks naabersaart.
Kuid oktoobris ja novembris on Samuil vihmahooaeg (ainus koht, kus vihma sajab sügisel), seega tundub, et sinu reis jääb just sellesse aega. Eelmisel aastal oli siis küll suhteliselt kuiv ja detsembris-jaanuaris pigem olid
tohutud üleujutused.
Kuiv hooaeg algab siis just Phuketi saarel, kus tuleb väga teada, millises piirkonnas olla. Selle kohta on siin foorumis kümneid teemasid.
Ka Koh Samed pakub lapsega lihtsat juurdepääsu, samuti Koh Lanta, ent on paariks nädalaks ilmselt liiga väikesed.

Sellel lingil näed viimase paari aasta odavpakkumisi Balile (mis küll ei kehti enam, aga annavad aimu hinnatasemest erinevatel kuudel ja pakkumiste tihedusest).

http://trip.ee/odavad-lennupiletid?destination=525

400-500 on trahv turistile, põhjus leitakse peaaegu alati, olgu load või puuduv kiiver. Kohalike trahv on reeglina ca 100, enamikel load (ja kiiver) puuduvad - kui peatatakse, siis 100 pihku, ja sõidetakse edasi. Küsimusele, kas poleks mõttekam load teha ja kiivrit kanda, vastavad kohalikud pearaputusega - ei, lihtsam on trahv maksta. Aga turist peaks kahte 200-st varuks hoidma trahvi jaoks, ega 500-st keegi tagasi ei hakka andma.

Vedaja vastutab sinu kohaletoimetamise eest lõpp-punkti. Kui Tallinn-Oslo liiga palju hilineb, siis Oslo-Las Palmas lendad kuidagi teisiti ja ilmselt jõuad jupp maad hiljem kohale, aga lennufirma asi on see ära korraldada, sina midagi maksma ei pea ja kindlustust selleks ei vaja.

Oleneb, milline käsipagas on. Mina oma 10-kilost seljakotti hoian vapralt naeratades õlal ja keegi muidugi ei kaalu, aga kui on täismõõtmetes kohver-spordikott, siis see võidakse kaalule tõsta kellegi poolt.

Kas see raha läks kaardilt maha? Teoorias peaks see olema bronnitud, ent mitte maha võetud (krediitkaardi väljavõttel on teave, et raha on broneeritud, kuid kaardilt mahavõtmise kuupäeva pole). Võõrustajal on 14 päeva aega nõue esitada, et raha saada security depositi arvelt. Kui seda ei tehta, peaks airbnb bronni vabastama (rida kaob krediitkaardi väljavõttelt).

Koh Changil on kõik söögikohad sõbralikult risti-rästi. Võid süüa eliitrestoranis ja maksta nuudlite eest 300-400 baati, võid süüa sealsamas kõrvalmajas tagasihoidlikumas restos 200-250 baati eest, 50 meetrit edasi kohalike restos 100-150 baadi eest või osta eliitrestorani ukse eest tänavalt 50-70 baadiga.
Vahe on pigem presentatsioonis, naatriumglutamaadi hulgas (kohalike sõnul uhatakse seda tänavatoidule kamaluga) ja selles, kas meretoit on kemikaalides immutatud või mitte (jällegi, tänavatoidumüüjad ei saa riskida kalli kreveti riknemisega oma jahutuseta müügikohas ja leotavad seda kuskil keemias).
Nii et kui soovid mereande, otsi koht, kus kindlasti värsket kraami kasutatakse.
Muu toidu puhul pole väga vahet, kus süüa. Kallim hind on pigem miljöö ja mugavuste (konditsioneer) arvelt. Tänaval ja odavamates kohtades saab ka vürtsi kohalike mõõdus, turistirestoranid ei julge väga palju panna ka siis, kui turist küsib, sest 95% valgetest hakkab paha liigsest tšillist (ja eks ta on nagu ketšupiga, et vürtsise toidu puhul pole vahet, kas sööd kala, liha või taimetoitu - maitse on ikka sama: spicy).

Üldiselt on malaaria Tais üliharuldane ja juhtumeid on registreeritud ainult Myanmari ja Cambodia piirialade džunglites. Lisaks on Tais moskiitosid vähem kui inimesi, Eesti sääserohkusega võrreldes on taide "many mosquitos" naljanumber. Küll aga on nad seal tibatillukesed ega pinise.
Koh Chang ja Koh Kood kuuluvad ametlikult "extremely rare" kategooriasse malaaria osas. Ei maksa ennast tablettidega tappa, kui on kavas hotellides magada, mitte looduses telkida.

Lennujaamas on pagasihoid, kuhu koti jätmine maksis mingi väikese raha (100 baati? 150? sõltus vist suurusest ka)
Bangkok Airwaysil on Tais igal pool lettidel väljas kirjad, et nad enam edasilendudele ei toimeta pagasit, seega sõltub kumbapidi lendad.
Aga loomulikult pole probleemi, kui terve pilet on ühe firma poolt väljastatud.

Suvarnabhumi lennujaamas ei ole mõistliku hinnaga hotelli - on üks terminali sees (6 tundi reeglina üle 100 euro öö) ja üks terminali ees (reeglina ca 200 eurot öö) ja kõik teised on juba vähemalt 3 km lennujaamast (10 minutit taksoga), mis tähendab, et mõistlikum on sõita rongiga linna ja võtta hotell seal.

Sellest aastast peaks olema muudatus, et kaks korda aastas saab maapiirilt 30 päevaks viisa ja et see puudutab kõiki viisavabu riike (ka Eestit). Varem oli mingi nimekiri riikidest, kes said maapiirilt 30 päevaks, ja Eestit nende seas miskipärast polnud.

Ahjaa ja oluline on ennast Bigi (ehk Air Asia boonusprogrammi) liikmeks registreerida, mitte lihtsalt newsletter tellida. Nad lubavad liikmetel 24 tundi enne teisi hakata pileteid bronnima. Kuna liikmeks saamine on ainult üks klikk, siis erilist eelist see ei anna, aga asi seegi.

Lisa ennast AirAsia mailing listi ja saad nende Big Sale'idest varakult teada. Teistel lennufirmadel nagunii nii legendaarseid allahindlusi pole. AirAsial on ca paar korda aastas see eriti Big Sale. Üldiselt on hinnad niigi odavad, mis see 10-20 eurot võitu mingi pileti pealt ikka annab, kui reisi kogueelarve on ilmselt tuhandetes (või sadades) eurodes. Aga sportlikukst hasardist võib ikka odavalt bronnida :)

https://www.airportia.com/flights/fr1665/riga/nottingham/

Eks võib lennuajalugu vaadata - hilinemisi on olnud väga vähe.

Pigem on reegel, et Soome-Rootsi jne lehtedelt ostes kehtivad ainult kohalikud krediitkaardid. Paljude Põhjamaadest algavate reisipakkumiste puhul on siin Tripis olnud pikki arutelusid-katsetamisi, kuidas leida paarikümne edasimüüja seast see üks, kus õnnestub Eesti krediitkaardiga maksta (ja millisega). Proovi erinevate logodega ja erinevate pankade kaarte, äkki mõnega õnnestub.

Jah, tagasilennul riiki sisenedes lüüakse uus tempel ja 30 päeva hakkab algusest jooksma..

Tuleb arvestada jah, et Filipiinidel võtab maanteetransport ca 2 korda rohkem aega kui Tais ja ca 3 korda rohkem kui tsiviliseeritud maailmas (kui võtta läbitavate kilomeetrite arv ja mõelda, kui kaua seda sõita võiks).
Dumaguete ja Cebu vahel toimuvad kord päevas lennud (40 minutit), see võib olla kõige kiirem ja mittenärvesöövam viis vahemaa läbimiseks.

Taustainfo:

Nordica ehk Nordic Aviation Group AS on asutatud 2015. aasta sügisel eesmärgiga tagada Eesti lennuühendused ja kuulub 100% Eesti riigile. Nordica korraldab Tallinnast lende 15 sihtkohta Euroopas, samuti jätkatakse teenuse osutamist Örebro (Rootsi) – Kopenhaagen – Groningeni (Holland) liinil. Käesoleva aasta kümne kuu jooksul on Nordicaga lennanud 307 606 reisijat.

Regional Jet OÜ on Nordica tütarfirma, kes tegeleb Nordica lennutegevuse igapäevase opereerimisega. Regional Jeti on koondatud lennundusega seotud pädevused ja oskusteave, samuti erinevad tsiviillennunduses vajalikud litsentsid ja sertifikaadid. Regional Jetis on koos lendurite ja pardateenindajatega hõivatud üle 120 töötaja.

Nagu ikka välismaal, ostad endale kohaliku SIM-kaardi koos mõne giga internetiga.
Räägid palju tahad ja arvuti jaoks tekitad mobiiliga wifi-võrgu, et mitte sõltuda sealsetest wifi-võrkudest.
Arvestades Eesti mobiilide roaming-hindu Austraalias, võrdub hinna osas selline kohapeal ostetud mõnegigane pakett ilmselt ühe 10-minutilise kõne ja ühe YouTube'i video vaatamisega Eesti numbri pealt.

Ei, airnbn teenustasusid ei lisandu. Maksad kohe broneerides kogu summa ära krediitkaardiga ja ongi kõik. Lihtsalt need hinnad, mida sa algul näed valikus ja kaardil on ilma airbnb teenustasuta, n-ö omaniku küsitav hind. Niipea, kui konkreetsel majutusel klikid, tulevad juurde airbnb vahendustasu, koristustasu jne ja sa näed broneeringu lõpphinda.
Tagantjärele saab ilmselt võtta raha mingite asjade lõhkumiste eest omaniku kaebuse peale. Või kui näiteks on rohkem inimesi tulnud kui bronnides lubatud.

Domeenidel vahet ei tohiks olla, co.uk ilmselt pakub sulle hindu naeltes., kuni selle ära muudad. Domeene on veel miljon, aga .fr on prantsuskeelne, .it itaaliakeelne jne

Oleneb lennufirmast. Reeglina ostad pileti ära ja siis on "Manage My Booking" variant, kust saad endale sobivad istekohad osta, toitu valida, ratastooli või teisi eritingimusi määrata. Iga lennufirma hinnastab parimad kohad ka erinevalt, hind sõltub ka lennu pikkusest, ja alati neid titekohti ei müüdagi.
Samas on kaheldav, kas need titekohad väga joovastavad sind jalaruumiga, kui ümberringi tited röögivad. Finnair näiteks müüb Economy classi ees Premium Economy istmeid, Aasia suunal mingi 100 eurot ehk juurde üks ots? Absoluutselt kõik lennukis viibivad tited olid ka sinna pandud istuma ja lõugasid 10 tundi lakkamatult. Kõik need Premium Economy reisijad olid seda nägu, et heameelega maksaksid veel 200 eurot juurde, et nendelt headelt kohtadelt minema saada, aga kahjuks oli lennuk pilgeni täis.

Selleks, et selle lennuki peale saada, pead lendama Ryanairiga või easyJetiga kas Tallinnast või Riiast Stansteadi lennujaama, sealt odava bussiga kesklinna poole, istud metroo peale ja sõidad Heathrow'sse. Tagasi samamoodi. Ajakulu +2 päeva.
Rahaline kulu: edasi-tagasi lennukipilet Londonisse, sealne transport, 2 päeva toit.
Pakun, et 318-eurone pilet paisub kuskile 500-600 vahele (+lisandub 2 päeva sõiduaega ja ilmselt vähemalt üks Londoni lennujaamas ööbimine).
Ca 500-600 kanti saab Tallinnast Filipiinidele püsihinnaga pileteid, aeg-ajalt on odavamaid pakkumisi.