dante

Rändur ja toimetuse liige, liitus Tripiga 14 aastat tagasi. Tahab minna:
28 meeldimist
38 postitust / 426 kommentaari
40 (6.4%) külastatud sihtkohta
Viimased kommentaarid

Aastaid juba kasutanud lendudel ilma täppideta tähti ja seni pole probleeme olnud.

Mina rentisin hooaja lõpus (septembri lõpp) auto ette puhtalt sellepärast, et mul olid ainult lennupiletid ja autot oli kohe kiirelt lennujaamas vaja. Lennukas oli valikut küll ja küll.
Kui enamasti rahvusvahelised rendifirmad oma autode läbisõite liiga suureks ei lase, siis saime 2 autot, millel läbisõit 40K ja peale. Aga ei olnud häda kedagi, liikusid kenasti edasi küll.
Kui kavas mööda saart ringi tiirutada, siis minu arust selline väike- või keskklassi auto on paras. Ja kui pere peal, siis päris mikromootoriga isendit pole mõtet võtta. Sellega on tunne, et tõusudel tahab mootor tuppa tulla.
Hooajal väga vihma vast ei juhtu sadama, aga muidu soovitaks rehvid rendi alguses üle vaadata. Ma avastasin alles mägedes vihmaga, et auto tikub maru lihtsalt kurvides libisema. Kehvad rehvid põhjuseks.

Sõitmisel oli abiks tavalise paberkaart ja aeg-ajalt offline Sygic äpp ning online Waze. Samas suuremad kohad leiab kenasti üles ka teeviitade järgi.
Auto sai renditud http://autoeurope.com vahendusel.

Paari nädala pärast ise ka kuskil Põhja-Tais rattaga sõitmas ning oli mingi hetk sama küsimus. Sõber Google'iga sai suheldud ja tuldud järeldusele, et minu jaoks on 2 varianti - kas osta ca 30-40 EURi (nt, Armor-X või Joby) eest lenksu telefoni hoidja või kasutada GoProd.
Kuna aktiivset kasutust muul ajal taolisele hoidjale pole, siis hetkeseisuga panustan GoProle (mõnel sõbral ikka laenuks on) ja seda üldse mitte ratta küljes.

Pole küll praktilist kogemust, aga kui ma seal mööda kruusateid liiklen, siis ma miskipärast arvan, et ükskõik kus raami küljes oleva kaamera pilt ikka väriseb hullult. Äkki peas või keha küljes olles seda nii palju pole.

Lappasin ka Youtube'is erinevaid rattavideosid ja tundub, et action-cam on ikka enimkasutatav tööriist ja enamasti kuskil keha või pea küljes (nt. https://goo.gl/vDgqQV)

Leidsin ka ühe ratta- ja videoasjaarmastaja kodukalt mõningaid asjalikke soovitusi, kuidas pärast seda värinat vähendada http://www.sheldonbrown.com/image-stabilization.html

AVIS on T2-s täitsa olemas oma "putkaga". Jagab seda Budgetiga. Seega ma oletan, et võiksid ka auto sealt kohapealt kätte saada.
Ma ise näiteks võtsin lõpuks auto ikka T1-st, kuna seal oli tol ajahetkel paremad pakkumised ja valik tunduvalt suurem.
Buss kahe terminali vahel käib suhteliselt tihti (päevasel ajal ca 10min tagant) ja ühest terminalist teise jõudmine väga keeruline ei ole.

Teema algatajana annan omalt poolt ka mõningase ise-küsin-ise-vastan tagasiside, kuna nüüd on küsitud 3 keskust ära külastatud. Värskena siis Levi.
Mulle Levi meeldis, kuna veebruari alguses oli seal vähe inimesi, mis tähendas seda, et ühegi tõstuki taga ei pidanud ootama rohkem kui minuti, enamasti oli küsimus 2-3 inimeses sinu ees.
Maja juhtus olema nii perfektses kohas, et sai reaalselt terrassi pealt sõita rajale ja vastupidi. Tahko puhul mulle see ei meeldinud, et 2x olen seal olnud ja on juhtunud majad kaugele keskusest.
Pikkade ja mulle sobivate radade juures olid istumisega tõstukid või gondlid, mis tähendas, et vahepeal sai istuda ja jalga puhata.
Rohkemat ekstreemi eelistajatele jääb ametlikke mustasid radasid väheks. 1 on selline enamvähem ühe musta laskumisega, ülejäänud rada on vist must sellepärast, et viimane laskumine on tõesti must.

Kõige suurem miinus Levi puhul on paraku tema asukoht meie suhtes. Muidugi võib ju lennukiga sutsti kohale minna (lennukast mäele taksoga 25-40 EURi), aga ega see pole alati võimalik. Ise sai sõidetud rongiga Kolarisse ja siis sealt veel 1h+ sõitu kohapeal Levile jõudmiseks.

Ehk kokkuvõttes hindaks Levi ja Are sellisteks, kuhu hea meelega läheks veel järgmine kordki.
Aga nagu eelpool juba mainitud-räägitud, siis pigem tuleb järgmine kord Euroopa poole vaadata. Tundub, et on küll kaugemal, aga see ei tähenda kohe kallimat.

See lillevärk on seal paar päeva. Ühel päeval alustavad hommikul Noordwijkist ja õhtuks jõuavad Haarlemisse. Seda küll ei tasu karta, et seal mingid meeletud massid on. Tavapärane sigin-sagin. Kogu asi ju hajub mööda pikka trassi laiali.

Mina nt. eelmisel aastal vaatasin Haarlemis, kuidas rongkäik linna saabus ning järgmisel päeval oli Haarlemi keskuses kõik lilleseaded mööda pikka tänavat vaatamiseks pandud.

Keukenhofis endas rahvast küll oli, aga jällegi ei midagi meeletut.

Seega soovitan sul pühapäeval AMSist Haarlemisse sõita. Saad rahulikult kõik ära näha.

See oleneb ikka sellest, mis firmast sa autot rendid e kindlasti vaata üle renditingimused.
Nt mina isiklikult kasutan enamasti autorendiks http://autoeurope.com nimelist vahendusportaali, mis suure osa pakkumisi kenasti ühel lehel kokku võtab. Kui seal hetkel tegin testi Porto lennujaamaga, siis tegelikult tingimused varieerusid - enamasti oli selline klausel sees "Travel is permitted into Spain only upon payment of Cross Border fee of approximately EUR 60." See summa erines firmati.
Palju ei viitsinud läbi vaadata, eks sa pead seda ise tegema.

Kohapeal olles ei ole midagi juurde maksnud, mida pole Bookingus välja toodud. See kogemus muidugi baseerub ainult kahel broneeringul Bookingu kaudu. Ülejäänud asjad said ostetud kohapealt ja ega ei mäleta enam, mis read seal arvel küll olla võisid.
Senise kogemuse põhjal võiks Bookingu (ja ma usun, et ka teiste populaarsemate saitide) infot usaldada ja arvestada sealse infoga, et mis on included ja mis excluded.

Ja ega ma ei ole seal ka ühtegi resorti külastanud. Panin suvalt ühe PRi kuurorti (kukkus välja suht kallis) Bookingusse ja seal on kenasti need lisatasud välja toodud https://goo.gl/gdeMnI

Enese harimiseks võib veel nende teenustasude kohta lugeda http://www.huffingtonpost.com/shermans-travel/resort-fees_b_4098716.html

Tallinnas on Ryanairi (sõidan peamiselt Weeze otsi) PB-ga sama kogemus pea alati olnud - lennuväljale avatava ukse juures on 2 järjekorda. Vasakpoolne uks avatakse nõksa varem PB jaoks ja siis veidi aja pärast parempoolne järgi.
Kui PB omad suunduvad lennukisse enamasti esimesest uksest, siis tagumine uks jääb enamasti katmata e kiiremad ja esimesed alumises ootesaalis olijad saavad sealt muretult peale.

Mul sõbral oli kevadel sama probleem. Ta päeval veel helistas sinna autorendifirmasse ja need lubasid lahkelt ikkagi viimase lennu ära oodata, et autod kätte saaks. Kuna lend tuli õigel ajal, siis see ka õnnestus.
Ma ei oska öelda, mis siis juhtub, kui lend hilineb ja rendifirma omad sind oodata ei viitsi. Kindlustuse case äkki.

Ma ise käisin suvel ja võtsin ööseks seal hotelli, kuna ei viitsinud enam hakata öösel autoga sõitma Como poole. Magasin rahulikult välja ja hommikul võtsin rendist auto ja alustasin sõitmist.

Mina Mirisse ei jõudnud. Oli soov küll nö. mägesid vallutada, aga jäime retkede broneerimisega liiga hilja peale ja siis olid juba sobivad kuupäevad kõik välja müüdud. Eks see tuleb siis järgmine kord teha.
Acer, soovitan sul vaadata KK piirkonnas lihtsamaid trekkinguid, mis võiksid ka neile sobida, kellele Mulu ei lähe peale.

Bruneisse minekut kaalusin pikalt, aga lõpuks otsustasin siiski mitte minna. Ma pole suurem asi mošeede fänn. Alles hiljem avastasin, et ma oleks saanud ka hoopis kuskil looduses ringi jalutada. Nt. http://www.uluuluresort.com/

KK Citys julgeks soovitada Horizon Hotel nimelist ööbimiskohta, kui keskmine hinnatase on vastuvõetav. Aasta tagasi sai toa alla 40 EURi, nüüd vaatasin on hind tõusnud. Aga mulle meeldis asukoht. Igale poole sai lihtsalt jalutatud - Times Square, Food Market, Jesselton Point jne. Lisaks olid lähedal mõnusad baarid-pubid (nt. Sugar Bun) õhtuseks ajaviitmiseks.

Tegelikult osade tuuripakkujate kodukatel on hinnad täitsa olemas, nt. http://www.amazingborneo.com/. Aga ka juba eelnevalt paar korda mainitud http://downbelowadventures.com/ vastab hästi kiiresti e saad vajaliku info kätte.

Minul läks aasta tagasi 4D3N Selingan Turtle Island + Kinabatangan maksma 1.800 MYR inimese kohta. Odavam variant on mul eespool ka ära mainitud http://www.uncletan.com/

Kui ma vaatan ise oma eelmise aasta kulude kokkuvõtet, siis minu päevane kulu ületas sinu pakutud expensive määratlust väheke - tuli kuskil 90 EURi kanti. Mul on enda kokkuvõttes arvestatud keskmise päeva hinna sisse abs kõik kulud alates maandumisest Singapuris (minu reis algas sealt) ja lahkumisest SIN-st. Ehk söögid-joogid, tuurid, majutused (keskm 28EUR per nägu per öö) jne.

Huvipärast küsin, et mida sa Bruneilt ootad?

Minul on Android telefonis 2 sellekohast äppi, mida erinevatel juhtudel kasutan - Evernote ja Google Keep.
Viimase plussiks on veel see, et ta on ka arvutis Chrome'i brauseris äppina olemas.

Aga ega ma pead ei anna, kas seal ka mingi tähemärkide piirang on. Pole kunagi nii palju vaja olnud korraga kirjutada.
Alati võid ju Wordi telefonis kasutada, kui sulg jooksma tikub :)

Ega ma vist ei viitsi tõesti mägedes motikaga põristada, aga vaatan sinu soovitatud rolleri rendikoha kindlasti üle.
Ühesõnaga tundub, et kindlasti tuleb matk põhjas ja kui topelt ei kärise, siis tahaks ka Kaho Sokis tiiru ära teha.

Päike12, tänud. Uurin seda Paradiisisaart. Esmapilgul ja kiiruga ei olnud see info seal kodukal eriti hästi hoomatav.

Kutsa, Khao Saki koobaste kohta olen lugenud tõesti ainult kiidusõnu. Aga mis see "ekstreem" siis mõne näite varal tähendas. Erinevate inimeste jaoks on sellel erinev tähendus. Samas, kui 7-aastane trassi läbis, siis ma julgeks ka enda peale panuseid teha :)

Ilves, Pai on kavas. See rolleri idee on hea mõte. Mõned soovitasid isegi CM-st rolleriga Paisse kohale põristada, aga ma vist ei viitsi seal mägedes ise nii palju tiirutada (oli vist 700+ kurvi).
Ja põhjast alla saab suht kiiresti, AAga 2,5h.

Euroopa soovitus on väga hea ja kindlasti lähen ka sinna, aga hetkel ongi lähi-keskused sellepärast radaril, et tahaks väga suusatada ja aega on täpselt nii vähe, kui seda on. Levisse minek oleks lennukiga (TLL-HEL-Kippilä); jälle aja kokkuhoiu mõttes. Aret oleks ise eelistanud, aga sinna saamine võtab liiga palju aega.

Järgmine kord tegelikult peab ikka Euroopa kohad ka valikusse panema, kui lennuk mängu tuua. München (Mayrhofen ca 200km) ja Viin on vist need kohad, kuhu meilt saab enamvähem hinna ja ajaga kohale ning kust siis edasi saab kulgeda?
Millised pädevad Euroopa kohad oleksid muidu mõnele lennujaamale (kuhu TLL-st saab võimalikult valutult) kõige lähemal?

Apeks, tänud. Sain ka nüüd teada, kuidas selle infoni jõuda. Huvitav, et seda infot ei taheta panna ekraani ülaservas oleva sektsiooni "Pistes&Tracks" alla, kust nagu oleks loomulikum otsida, kui "Enjoy Levi" alt.

Loe viimaseid Borneo teemasid, sealt peaksid üht-koma-teist ikka leidma. Isegi sai mõningaid kogemusi jagatud http://trip.ee/foorum/uldfoorum/kas-on-keegi-hiljuti-mulu-koopaid-malaisias-kuelastanud

Aga miks mitte autot rentides lugeda autorendifirma tingimusi või küsida nende käest?

Ja politsei osas loeks FL kohaliku "Maanteeameti" lehekülge https://www.flhsmv.gov/driver-licenses-id-cards/visiting-florida-faqs/, mis ütleb "Visitors to Florida who wish to drive while here are required to have in their immediate possession a valid driver license issued in his or her name from their country of residence."

Ma usun, et kui sa erinevate pakkujate autorendi tingimused läbi loed, siis saad teada, kui palju seal depot küsitakse või mis kindlustused hinna sees on või millised mitte.

Ise olen paar korda võtnud http://www.cancunrentacar.com/. Seni pole midagi hullu juhtunud, kuigi review'sid on seinast seina. Ette midagi ei võetud, kohapeal mingi depo äkki võeti, aga see polnud märkimisväärne. All inclusive ja 0-excess kindlustus on kirjade järgi hinna sees.
Kõik korrad oled saanud head ja suht uued autod. Küll viimane kord pidi päeva läbi ajama mingi paraja saaniga, kuna õiget autot hetkel polnud. Õnneks oli Tulumis õige auto olemas ja sealt sai tutika Jetta. Muidu ma ei oleks ette kujutanud sõitu Belizes ja Guatemalas masinaga, mille rool juba 60km/h peal värises nagu haavaleht.
Ega need rendikad seal vist kaua vastu pea arvestades seal igal pool teedel olevad aeglustusribasid ja suuri lamavaid politseinikke. See lõhub autosid päris korralikult.

Jagan eelmise kasutaja seisukohti. Kallis on suhteline mõiste, aga meie võtsime 4 peale ja ei olnud midagi erilist. Lisaks vabadus liikuda ja käia seal, kus soov oli.
Kohaliku politseiga polnud ühtegi kokkupuudet - ei pos. ega ka neg.

Pigem pidi autorendifirmas seletama autot ära andes, et meie kindlasti ei pannud varuratast pihta ja meil pole kavas seda salaja Euroopasse viia. Asi, mida isegi ei osanud algul vaadata-kontrollida.

Minu täiesti kindel valiks oleks Phu Quoc. Hinnatase minu nägemusel kaldub pigem Vietnami kasuks. Kui just mitte silmas pidada Langkawi maksuvaba alko-paradiisi, aga vaevalt lapse kõrvalt see huvi pakub.
Olenevalt hooajast võivad Langkawi randu kimbutada meduusid ja neid on minu arust rohkem, kui PQ-l.
Keskmises hinnaklassis julgeksin PQ-l soovitada http://thanhkieuresort.com/ - linn lähedal ja muud kohad oma transaga avastatavad.

Üldiselt on nö. õiged vastused su küsimusele juba antud e kõik sõltub lennufirmast ja konkreetsetest isenditest, kes parasjagu tööl on.
Näpuga järjeajamist olen kohanud mõningatel kordadel ja seda enamasti odavlennufirmadega. Nt. paar korda on just Vilniuses Air Baltic teinud kaalukontrolli lennukile minemisel ja osad inimesed on sealt tagasi saadetud pagasit ära andma.
Samas vahel lennates ma lausa ise olen endamisi soovinud (väiksemate lennukite puhul), et sellist kontrolli tehtaks, kuna osad vennad võtavad salongi kaasa oma suure kohvri + veel hunniku erinevaid kotikesi ja siis topivad ahtakesed riiulid neid täis.

Aga kui endal selline probleem oleks ja mul on ka kergeme kotiga reisikaaslane, siis pole ju eelnevalt ülekaalu ärajagamine mingi probleem.

Kunagi tihedalt Berliinis käies kasutasin garderoobi täiendamiseks Spandau Arcaden keskust (http://www.spandau-arcaden.de/). Sarnane meie suurte ostukeskustega, lihtsalt valik vähe teine.
See on U7 lõpp-peatus.