vopski

Reisisell, liitus Tripiga 10 aastat tagasi
11 meeldimist
0 postitust / 26 kommentaari
13 (2.1%) külastatud sihtkohta
Viimased kommentaarid

Ei usu nüüd, et euroopas keegi veokijuhtidest sulle müüb. Palgad on piisavad ja lisaks ju paljudel jälgimisseadmed peal.
Diisel on üldiselt ka väikese kukuga, seega moodustab kütusehind vaid ühe (ja mitte suurima osa) eelarvest.
Kasulik link - https://www.energy.eu/fuelprices/

Õhtu juba hiline ja pole midagi midagi head teha, seega võtan sõna kuigi ma ei näe teemaalgataja postitust. Teen oma posti punktidena:

  1. Viin on üks turvalisemaid linnu, mulle on räägitud, et kord langeti turvalisuse tabelis tahapoole kuna ühe mõrva asemel toimus aastas 2 mõrva - no ma ei tea kas see ka tõsi on, aga mis sest.
  2. Viin on siiani ainus linn, kus on mind ilmselgelt jälitatud, ju pakkus kallis peegelkaamera või odav nutitelefon huvi. Igastahes oli ta valge... või siis tahtis ta teed küsida, aga oli kannatlik...
  3. Viinis on üks vihane tegelane juudi sünagoogi juures pärinud minult "kas oled juut". Mittevastamine ajas ta üha rohkem närvi.... jälle oli tegemist valgega....
  4. Külastan igal võimalusel uuesti Viini. Siiani olen seda teinud 7x...
    Viimastel kordadel olen külastanud seda linna autoga, peale Poolat oli selle linna liikluskultuur lausa ideaalne. Jah, Tsehhi jäi ka vahepeale.

Algus pole olnud neil (Nordical) lihtne, aga üha enam ju liigub asi paremuse suunas. Alguses ja ka osalt praegu on probleeme eelkõige BMI ja Nextjet rendilennukitega, mis on väiksed ja vanad. Hetkel lendab Nordical 2 enda CRJ700 lennukit ja kuu-kahe jooksul lisandub vist veel üks-kaks CRJ900 lennukit. Kõik CRJ lennukid olid kasutusel ka EAs. Nende lennukitega on ka hilinemisi vähemaks jäänud. Sinu sihtkohta lendab kas 700 või 900. Seega küll kõik sujub ja ei ole põhjust muretseda. Probleeme on kõigil, aga Nordica on lihtsalt meedia suurema tähelepanu all.

Adria on siiski Sloveenia lennufirma mis on hetkel nö katuseks vms.

Terve vanalinn on vaatamist väärt, kindlus, Karli sild jne. Täistunni kellamängu soovitaks ka kuulata/vaadata, aga selle kohta käiv jutt on võimsam kui mäng ise...
Õllesõbrana naudi õlut koos Tsehhile omaste toitudega ja miks mitte külastada ka õlle SPAd.

Saan aru, et tegemist 11 klassiga ja seal ei hinnata magistri/doktori tasemel metoodikat ja küsimuste ülesse ehitust. Aga viimane küsimus on küll väga laialivalguv:
Palju kulutate keskmiselt ühel reisil 1 inimese kohta? *
Transport, ööbimine, söök, ekskursioonid/vaatamisväärsused

Loogiline oleks täpsustada, et ühe päeva kohta, sest muidu saan vastada nii 20€ kui ka 2000€.

Kui midagi näha tahad siis arvesta 500km päev. Kui tahad lihtsalt sõita siis 1200km päev. NB! Liikumiskiirused pole Norras ja Saksas võrreldavad. Seega on see väga suhteline. Kui tahad nautida kõike oma ümbruses siis on ka 100km päevas liiga palju.

Enda kogemusest ütlen, et Istria väärib külastamist, aga aega võiks arvestada 2, maksimum 3 päeva. Pulast ülesse sõites kasuta kiirteed, mööda rannikut on väga aeganõudev ja enamik teest ei ole tegelikult rannikul. Krk peale minu meelest pole mõtet üle ühe päeva kulutada. Üsnagi aeganõudev sõitmine ja suuremate linnade rannad ülerahvastatud, nt Baska. Ljubljanasse sõites julgen soovitada Viin - Klagenfurt - Ljubljana. Postonja koopad jäävad ka päris tee peale kui Istriasse minna.

Väikeste vahemaadega oleks Vormsi saar, Hiiumaa on ka põnev, aga siis tuleb juba pikemaid maid vändata.
Mandril - Pärnu ja Ikla vaheline vana tee, Haanjamaa

Millist piiripunkti eelistada Rumeenia-Moldova piiril, mida autoga ületada? Mida oleks hea teada Moldovasse sisenedes? Kuidas on olukord riigis seoses Ukraina sündmustega?

Endal ka sarnane küsimus. Kas selle "vastava leti" all mõtled järgmise lennu chek-in letti?

Vali sihtkohaks Istria. Majutusi palju, kõik vaatamisväärsused üsna lähedal jne. Selle rahaga peaksid välja ka tulema. Sihtkoha kaugus pole väga oluline, kütus moodustab ainult ühe osa eelarvest.

Pole nende Horvaatia bussireisil käinud, aga olen sarnase marsruudi läbinud ja mina soovitaksin valida pigem Horvaatia. Plaani vaadates tundub ka mõnusa tempoga olevat, st mitte nii tihe kui Rimini. Lisaks on Rimini reisi puhul mõned vahemaad ikka väga pikad.

Mismoodi ma mustan? Aga see selleks.
Ütlen siis veelkord ja püüan teha seda lihtsustatult.
See mis teistele sobib ei pruugi sulle sobida! Mitu korda on teemast läbi käinud juba Venemaa, aga kui keelt ei valda siis ilmselt on sel ideel kriips peal. Sama on ka teiste maadega. Saksamaal ja Austrias on suureks boonuseks saksa keel jne jne.
Seega pane enda jaoks mingid punktid paika ja miks mitte neid ka siia kirja panna. Alusta sellest, et mida sa teha tahaksid ning keeled. Küll siis tuleb ka asjalikke kommentaare.
Kindel on see, et mujal ei ole lihtsam kui Eestis.

LocoPoco, kas sa ei ole mõelnud selle asemel, et siit oodata kandikul soovitusi, oleks mõistlikum minna ise ja avastada enda jaoks PAREM PAIK KUI EESTI?
Meil kõigil on erinevad soovid ja arvamused.
Keegi ei keela sul minna ja avastada ning elada, aga praegu jääb mulje justkui sa ootaksid nimekirja riikide, linnade ja tööandjatega.
Aga enne minemist, mõtle kas sa ei võiks teha esialgu suure muutuse Eestis? Vahetada töökohta või alustada ise mingi äriga?

Ma ei saa aru mis teema selle palgaga kogu aeg on?
Ega riik ei maksa palka! (palun mitte sõnasabast kinni võtta, tegelikult osadele maksab ikka küll) Palka maksab ikka tööandja vastavalt tehtavale panusele/lisandväärtusele. Lihtne näide - pole võimalik maksta müüjale 3000€ kuus kui tema müügikäive kuus on 20000€.
See selleks.

Ise soovitaks alustada valikut keelepõhiselt, seejärel vaadata sektoreid ja niiviisi hakata riiki selekteerima.
Ise pakuks välja Austria ja Tsehhi.

Ise pakuks ühe mõnusa ja kena sihtkohana - Bremen. Ryanairiga saab edasi tagasi kohati väga soodsalt.
Aga vahet pole millega lendad, jälgi pileti tingimusi, eriti pagasit.
EAd ei tasu peljata.

sunwolf, üllatav, et sa ikka nii julgelt teisi kaebajateks tembeldad. Kas mitte sina ei olnud see kes ronis lausa televisiooni, et kurta halba teenindust ühes muuseumis? Selle tulemusena jäi üks inimene tööta...

Kas Garmisch Partenkirchen - Passo del Rombo - Grossglokner - Zell Am See on päevaga sõidetav või võiks ööd Itaalias planeerida?

Kas keegi oskab soovitada Poolas odavaid tööstuskaupade-seadmete poode?
Eelkõige ehitustööriistad.

Alustuseks soovitan kindlasti külastada koopaid. Midagi nii vägevat annab ikka mujalt otsida. Need koopad pole võrreldavad Tsehhi Punkva või rääkimata meie Piusaga :D.
Elamus ja kogemus oli super.
Ei kohanud ma mingeid erilisi rahvamasse(augustis, tööpäeval, üsna õhtul).
Pileti ostad eespool olevast kassast, seejärel suundud koopa suus asuva sissepääsu juurde kus piiravad aiad suruvad lõpuks selle külastajad kitsasse rivvi. Ootamise käigus saab võtta ka kitli, et soojem oleks. Seejärel toimub rongisõit üsna suure koopani kus toimub juba inimeste gruppidesse jagamine. Giidid peavad eri gruppidega vahet ja seega ei olnud mingisugust segamist. Kui mõni grupp viivitas siis järgmine grupp lihtsalt ootas tagapool. Erilist tempot peal ei olnud, sai rahulikult kuulata ja vaadata, aga eks see ole individuaalne. Valvureid ma küll ei kohanud, olid ainult giidid ja nende suhtumine oli, et pildistada ei tohi, aga samas ka, et "me ei näe, et te pildistate", "mõni pilt on ok". Eks giide ole erinevaid.

Horvaatiast, kui peaks kaalumisele tulema Brijunni saare külastus siis soovitaksin mitte valida seda saarel autorongiga ringisõitmise paketti. Pigem võiks eelistada mõnusat paadisõitu ümber saarte ja lühikest jalutuskäiku saarel. Ise sai käidud ühe suurema korraldaja ekskursioonil (laevaga saarele, seal autorongiga ja jalgsi ja laevaga tagasi). Tegemist oli meeletult suure ajakuluga. Suur osa päevast kulus sellele, sest oli pidevaid "kehakinnitamise" pause. Hinnad olid saarel krõbedad ja toitlustuse osas valik sisuliselt puudub.

Sai käidud eelmisel aastal samuti Istrias.
Kokku vältas reis 15 päeva, sellest Horvaatias sai oldud 8 päeva.
Et mitte pidevalt ringi sõita mahtus nende päevade sisse nii puhkepäevi kui ka väljasõite, sai vaadatud peamised Istria kohad üle, käidud ka Prijunni ja Krk saarel ning sellest järvistus(nimi ei tule meelde).
Hotell asus Opatija lähistel.
Sõitmisest tüdimust ei tekkinud, sest maastik on mõnusalt vahelduv. Üllatuseks oli just Opatija ümbruse mägisus.
Isegi augustis ei olnud teed autodest umbes ja ka parkimiskohti jagus.

Igalkjuhul eelistan isegi jagata Horvaatia reiside osas kaheks, põhi ja lõuna.
See on täiesti vale, et Põhi on igav ja pole midagi vaadata. Vaatamist on palju.

Tänud! Kuna plaan paigas, siis saigi pilet juba ostetud. Aga kas kaasa tuleb võtta üksnes e-maili väljaprint? Nö tõestus makse kohta.

Oleks küsimus Zagreb - Budapest tee kohta. Uus piiripunkt on nüüd kohe kiirteel ju? Kas seal saab kiirteemaksu tasuda või peaks selleks külastama ikka eemal asuvat vana piiripunkti? Ungari poolel ei tundu Google järgi kiirteel niipea tanklaid. Vastab tõele, et Ungaris akna kleepsu ei saa?

mrsferdinand, ära mõtle halba ette. Mine reisile omade ootustega, aga ära närveeri. Küll reis sujub. Ülaltoodud probleeme esineb mingis mõttes kõigil.
Mainin ära, et pole kuidagi antud ettevõttega seotud ega ka kordagi nendega reisinud, aga ülaltoodud kirjutisest jäävad kõlama probleemid:

  1. Buss aeglustus mägedes
  2. Plaani nihkumine
  3. Kont töötas ebaühtlaselt ja "tilkus"
  4. Kajutite puudus
  5. Vabanduste puudumine

Jah, kõik on ju omamoodi probleemid, aga:

  1. Buss aeglustubki kõrgetes mägedes, eriti kahekordsed bussid. See on tavaline. Matkaautod aeglustuvad veelgi enam. Samuti veokid. See on tavaline.
  2. Kui Teil rikkeid ei esinenud ja hilised saabumised olid tõesti tingitud mägedest, siis siin on tõesti korraldaja viga, aga seda on kohati ka raske ette näha. Nt kui mõlema juhi sõiduaeg on täis, siis ei saagi edasi sõita ja plaan nihkub. Sellest kinni pidamine näitab ainult ettevõtte suhtumist turvalisusse (st head suhtumist)
  3. Kont ei saa tilkuda salongi(enamikes bussides), ilmselt tilkus Teile katusest vihmavett. Kiirparanduse võimalused on olemas, aga kuna kere paindub sõites üksjagu, siis pole see püsiv lahendus. Suurtes bussides on väga raske konti reguleerida, päikesepoolses rahval võib mõnus olla, aga viludas olijatel külm. Sellega peab arvestama. Ebamugav on see kindlasti.
  4. Kus siin reisifirma süü on? Mõistlik oleks muidugi selle eest raha tagastada, aga ega mis muud nad teha oleksid saanud? Uue laeva ehitanud?
  5. Seda ei vabanda miski.

Kokkuvõtvalt võiks öelda seda, et midagi hullu see reis polnud. Selliseid asju juhtub kõigil ja sellega peab bussireisidel arvestama. Kuna Viru Reisid on vist Eesti suurim bussireiside korraldaja, siis eks neil ole ka selliseid probleeme arvuliselt rohkem.
Bussist - aiman mis bussiga tegu on. Tegemist on tõesti hea ja üsna uue bussiga. Oluliselt uuem kui mõne tuntud bussivedaja bussid.

Aga kuidas muidu programm meeldis ja giid? Hotellid?