meelis

Reisiguru ja toimetuse liige, liitus Tripiga 15 aastat tagasi. Tahab minna:
134 meeldimist
29 postitust / 1208 kommentaari
61 (9.8%) külastatud sihtkohta
Viimased kommentaarid

See istumisalus on väärt soovitus. Nagunii on lastel väiksed seljakotid kaasas.

Alla 4 tunni väga plaanida ei tasu. Kõik sõltubki su enda huvist looduse vastu. Minu arvates on optimaalne hommikul kohale, päev pargis ja õhtuhämaruses tagasi ööbimiskohta. Ise tegin nii aga tagantjärgi vaadates oleks pidanud veel rohkem aega kulutama, et täiega nautida.

Mõnus!!
Wi-Fi zone tõi kohe meelde Q-GSM aegse nalja sõidust levipiirkonda.

Tõesti pole mõtet minna just sinna piirkonda, kus kõik kokku kukkus. Vähemalt ei planeeriks ma seal pikalt olla. Maavärina üleelanud piirkond võib omamoodi eksootiline olla.

Pildid tuleks teha nii, et ka tuntavalt rendifirma taustal näha. Muidu öeldakse, et tegid pildid päev hiljem suvalises parklas. Minu ainus probleem rendiga lahenes sekundiga, kui kurja näo tegin ja fotoka välja otsisin.

Ok, see norsu märkus on kindlasti paljude jaoks väga oluline. SEB asju ise tea, sest kõik on mul Swedi kaardid. Kunagi alguses käisingi reisil teadmisega, et mul automaatne kindlustus olemas. Alles hiljem sain targemaks. Õnneks pole siiani reisikindlustust vaja läinud.

Hakka või ise ka SEB kaardile mõtlema.

Prille veel õnneks pole aga märkus on õige. Ongi minu viga. See alguseosa jäi kuidagi tähelepanuta, kui teemas poole peal kired lõkkele lõid ja nii ta läks. Aga elus juhtub tihti nii, et esmalt kakeldakse ja siis lõpuks istutakse koos jooma.
Lihtsalt kardan, et minu kombel kõike jälgimata võib siiski mulje jääda, et saabki alati odavalt. Kellel veab rohkem, kellel vähem. Kes selle jutu nüüd otsast lõpuni läbi loeb, on kindlasti targem. Kas kõik taipavad ka kuupäevi jälgida? Ehk taipavad.
Huvilisi silmas pidades võiks sa natuke oma rendiotsinguid kirjeldada. Sellises vabas vormis. Loomulikult võib see tulevikus kahandada sinu enda võimalusi aga see on pigem teoreetiline hirm.

Vargused hotellis on ja ei ole teema. Kuidas kunagi.

Minu ekstreemsem mälestus sellest ooperist on Istanbuli Hilton Garden Inn. 2015 juunis tulin Sitsiiliast ja ööseks veeti meid lennujaamast sinna hotelli. Tuba oli teisel või äkki hoopis kolmandal korrusel. Teel liftist oma tuppa möödusin 6-8 uksest. Ja kõigil nendel ustel oli luku kohal kaugele nähtav kangiga murdmise jälg.!!! Kõigil!! Suht vastik tunne oli küll. Jäi mulje, et majas kord ikka lonkab täiega või käisid oma töötajad koos sõpsidega ringkäigul.

Mingi pildi hotellis annab ehk ka personali suhtumine. Kuigi vabalt võis olla ühe konkreetse mehe suhtumine ja see oli küll täielik saast. Öösel polnud miskit joodavat peale fuajee automaadis oleva õlle. Münte polnud. No problem!! Ulatasin paberraha. Maksin selle õlle eest automaadi kirvele lisaks ka mitu korda rohkem. Enamasti sellistel juhtudel antakse viisakalt märku, et väike jots kuulub asja juurde. Ja kuulubki! Aga see Nossov viskas raha sahtlisse ja keeras kohe selja. Õlle pidin ise välja urgitsema. Küsimus oligi sitas suhtumises. Selge see et tema kohustus pole mu paberit müntideks konverteerida aga SUHTUMINE!!!! Meenus nõukaaegne teeninduskultuur. Kes mäletab, saab aru.

Ma ei ole päris paaniline uskumatu. Aga nüüd sa Ivan Julm kirjutasid lõpuks ühe väga tähtsa detaili, mida keegi su varasemast postitusest välja ei saanud lugeda. Ka mina mitte. Nimelt see, et hea hind saab olla ikkagi väljaspool hooaega. Ütled õigesti, et mingil ajal nad lihtsalt tiksuvad.
Jään endiselt selle juurde, et ei tohi anda rahavale lootust, et kindlasti saad alati auto hea hinnaga. Selline mulje lihtsalt jääb su postitust lugedes. Sinu hea hinna lisa maksab kinni lihtsalt tipphooajal autot rentiv tüüp. Ära neid andmeid mulle saada. Sa võiks siia kirja panna need head diilid koos kuupäevade ja firmade nimega. Annaks oluliselt parema pildi, mis ajal mida loota.

Sama lugu ju paljude muude hindadega väljaspool hooaega. Näiteks mõned suuremad firmad rendivad oma töötajate 5-päevaseks koosviibimiseks välja terve 5 tärni hotelli Hispaania lõunarannikul just nimelt pärast suure hooaja lõppu. Hind kukkub kolinal aga ilm on veel väga mõnus.

jd viimane kommentaar on väga tabav. Me kõik vaatame asju erinevalt. Kes raha, kes aega ja muretut elu. Ei ole nõus, et kumbki oleks kuidagi ettem. Mõlemal on oma head ja vead. Väga tähtis on siiski rahakott ja seda tähtsust ei maksa alahinnata.

Minu arvates on siin välja käidud väga hea idee riskide maandamiseks. Kui ikka sätid sinna vahemaandumise kohta päevase pausi kohaliku eluga tutvumiseks, siis see peaks katma enamuse hilinemistest ja muudest jamadest tingitud riske.

Minu kogemus autorendis pole suur aga Ivan Juhmi pakutud hinnaga rentida mina EI JULGE. Ausõna, ei julge. Miski peab minus siiski kindlustunde tekitama. Mitu inimest võtavad tõsiselt, et saavad uue nutitelefoni 10 Euroga? Enamasti kaasneb selle hinnaga miski, mis meile ei sobi ja ja laksab siis kui ei oota. Aga mõnel joppab ja saabki. Enamasti kippub mittejoppamise korral keegi mundris onu kommenteerima, et ostja võiks natuke mõelda.
Ainus võimalus on, et Ivan Juhm leiab alati need über hinnaga üksikud rendid mingi ime läbi. Olen nõus, et võib tõesti koledal kombel vedada. Reaalselt aga sellised hinnad pole jätkusuutlikud. Tasuta lõunaid pole olemas. Keegi teine peab selle siiski kinni maksma. Seega ei maksa siin külvata sõnumit, et ainult loll maksab rohkem kui mõne Euro. Ja me pole sugugi kindlad, kas su jutt on tõsi või soovmõtlemine.

Küsimusest on näha, et suurem kogemus autoga reisimisel puudub. Aga pole hullu, see on väga tüüpiline olukord. Kordan siis vana tõde. Liiga suured vahemaad päeva kohta tähendab lihtsalt bensiini põletamist. Ise näed ainult telgjoont aga kõrvalistujad saavad tiba rohkem elamusi. Alari ettepanekut kaalu tõsiselt. 12 päeva kulub käbedalt ja liiga suure osa istuksid autos. Ja tegelikult jääb vähem kui 12 päeva. Kummalgi päeval läheb sul pool päeva kaduma, seega ainult 11 jääb. Ainus, mida saavutad, on see, et saad hiljem väita, et selline reis on tehtav. Aga muljeid suurt polegi.

Sitsiilia võta kindlasti ette eraldi reisina.

Kui laps on autoga harjunud, magab nagu nott. Enda omad käisid iga nädal Lõuna-Eesti vahet ja autosõit polnud kunagi mure. Kui olin natuke sõitnud, kostis tagantpoolt ainult nohinat. Siiani magavad kasvõi pool teed aga ikka magavad. Põhiline ongi ilmselt see, et laps harjub ära pidevate muutustega. Meil pole kunagi kodus olnud suur vaikus. Tulemuseks on see, et magavat last ei häiri kõrvaltoas istuv seltskond ega telekas või raadio. Lihtsustatult öeldes ei tohi lapse majja tulek eelnevat elu totaalselt pea peale keerata. Nii mõneski peres on tulemuseks tingimusteta totaalne vaikus ja muud jaburused. Ja siis vanemad kannatavad ja ootavad, et saaks ta ometi täiskasvanuks.

Mulle tundub, et mida nooremana laps oma esimese reisi teeb, seda kõvem rändaja tuleb. Emme kõhus rändamine on ju ka rändamine. Enamus tarka nõu on juba eespool kirja pandud.
Meie kaksikud alustasid 10-kuusena ja siiani pole mingit muret. Ainult paku reis välja. Olgu auto või lennuk. Kõige tähtsam reegel ongi, et lastel peab huvitav olema. Ja mingi tegevus. Soe vesi on alati tegija.

Kindlustusest niipalju, et koos krediitkaardiga käib kindlustus kaasas siis, kui sa maksad teatud osa oma reisikuludest just SELLE kaardiga. Kaardi olemasolu automaatset kindlustust ei taga. Kahjuks seda fakti tihti ei mainita ja nii jääb ekslik arusaam ,et piisab kaardi olemasolust. Olen kunagi sama reha otsa astunud.

Minu jaoks algab sobiv veetemperatuur umbes +25 juures. Oktoobri lõpus oli ühel päeval Malaga külje all vesi vähemalt +25. Päev kaks varem tõmbas külm jala krampi. Täielik loterii. Marksi poolt mainitud Tarifas puhub õige tuul ookeanilt sooja vee randa. Ka okt lõpus oli mõnus vees hullata. Aga see pole reegel.
Olen korduvalt oktoobris Costa del Solis käinud. Vihma ma küll ei mäleta. Põhiline on see, et turismi tipphooaeg on okt keskel lõppenud ja paljud kohad lähevad talvepuhkusele. Sama juhtub ka hindadega. Eestlase jaoks on veel piisavalt soe ja rahakott lubab ka üht koma teist. Päeval on enamasti mõnusalt soe. Õhtul umbes +18-20. Ringi liikudes mõnus aga kusagil kohvikus istudes enam t-särgiga hubane pole.
Päev on võrreldes meiega tiba lühem ja pimedaks läheb natuke äkilisemalt.

Kui see on Su esimene reis üldse, siis pigem vist ära ürita omal käel minna. Ma ei väida, et Sa hakkama ei saa. Kui piisavalt palju eeltööd teha, siis saadki hakkama. Lihtsalt reisipakkuja kaudu oleks esimene kord kindlam tunne. Eriti just seetõttu, et Tai on piisavalt kaugel. Kui sul on piletid taskus, mingi elamispind kindlustatud, siis need ongi kõige raskemad mured. Ja Sul on kelle poole pöörduda, kui mingi mure tekkib.
Esimene reis annab sulle teadmise, mida Sa reisilt võiks tahta. Kindlasti on ka praegu mingid eelistused. Näiteks linnamelu versus loodus, matkamine versus rannas lebotamine jne.
Minu soovitus oleks läbi lugeda viimase paari aasta teemad siinsamas foorumis. Tai kohta on juttu ikka korralikult. Nendest postitustest leiad kindlasti kohti ja tegevusi, mis tunduvad sobivad. Tihti on lisaks kohanimele ka lühike kirjeldus, mida seal nähti, kogeti, mis oli hea, mis halb.

Mina sain oma elu esimese ja ka ainsa paketireisi jooksul teada, et edaspidi reisin ma ainult enda koostatud plaani alusel. Mul lihtsalt vedas ropult, et sattusin poolkogemata nädalaks ajaks väga kogenud reisiselli seltskonda. Ei mingeid üllatusi ega ämbreid. Seega pole paha mõte endale mõni reisikaaslane leida. Kasvõi siit foorumist. Seltskonnaga on alati julgem ja lihtsam.

Igasugused äärmused on enamasti hukutavad. Olgu see riigivalitsemine või firma juhtimine või foorumi töös hoidmine. Kui kasutaja peab justkui nööri mööda käima, siis see ahistab ja peletab. Kui kõik on lubatud, tekkib läbu ja anarhia. Seega jääb tegelikult üle ainult kuldne kesktee. See tee peab olema täpselt nii lai, kui otsustajate arvates peaks olema. Tagantjärgi tarkus on alati täppisteadus. Läbi ajaloo on ka tripis erinevaid muudatusi tehtud.

Keelenatslus mõistlikul tasemel peab siiski olema. Komade tasandil sorkida pole mõtet ja keeleksamit ka ei pea korraldama. Aga Ibitsa parandaks küll õigeks. Ehk jääb siis ka teemaalgatajale nimekuju meelde. Pealegi on riigi, linna või inimese nime kirjutamine suure algustähega üks tuntumaid reegleid. No umbes sama elementaarne, nagu kempsus paberi kasutamine. Loomulikult saab ka mõlema tava vastu valjuhäälselt protesteerida. Aga mida see näitab?
Kõigil pole sellist keelevaistu ja kogu reeglistikku ei tea peast ka paadunud keelenats. Usuge, kõik moded aktsepteerivad seda.
Parandamise käigus ju kirjutajat läbi ei sõimata. Kunagi lisati see vigade parandamise teade, et oleks näha kasvõi teemaalgatajale. Eemale peletab vigade parandamine pigem suure egoga isiku, kes on harjunud maailmanabaks olema ja tunneb ennast ka siis puudutatuna, kui küladiskol keegi talle otsa juhtub vaatama. Kui paljud meist vihkavad oma kooliaegselt eesti keele õpetajat? Ossi tasemele jäänud kiruvad muidugi veel järgmised 20 aastat. Kindlasti on ka muid erandeid.

Eespool oli hea näide, et Delfit ju sõimatakse peldikuseinaks. Ja igaühel ongi vabadus seal kirjutada, mida sülg suhu toob. Ainult teatud sõnad tuleb eemal hoida. Aga seal on puhas kliki-reklaamihuvi. Meie foorum ei pea olema kriiskavpuhas aga elementaarne kord tuleb ainult kasuks. Kes viitsiks lugeda minutite kaupa teemasse mittepuutuvat mula selle lootusega, et äkki seal kusagil mula vahel on mõni asjalik mõte.

Järgmine teema otsing. Samuti seinast seina. Mis kasu on tüübist, kes logib sisse ja kirjutab kohe oma küsimuse? Alles hiljuti oli siin teema koos näitega, et sama asja küsiti lühikese aja jooksul korduvalt. No kurat küll, ma ei hakka iga nädal 10 minutit oma aega raiskama, et järgmisele inimesele sama asja seletada. Saabki lakoonilise lingi, et loe sealt. Samas polnud teema sugugi kaugel. Huvipakkuv rubriik tuleks siiski esmalt üle vaadata. Miks sellise küsija aeg rohkem maksab kui minu oma?? Kusjuures mingi osa infost ajas eriti ei muutu.
Samas ei tohi küsijat kohe tingimusteta mutta tampida, sest otsing pole päris selline, nagu ta peaks olema.

See on paljude mure, et sobivat seltskonda raske leida. Koos ajaga tekkivad omad eelistused ja soovid. Inimesed arenevad erinevat teed ja tihti kaugenetakse vanadest tuttavatest.
Endal sama mure, et mitme autoga oleks oluliselt mõnusam seigelda. Oma perega pole ka viga aga õhtul võiks laua taga rohkem rahvast olla. Samas tean oma kogemustest, et mida suurem seltskond, seda raskem on ühist keelt leida. Olen viimastel aastatel ka reisikaaslaste rubriigis kuulutanud aga huvilisi pole. Võib-olla tuleb juba talvel kedagi leida?
Reisikava koostan ise ja muudan vastavalt vajadusele. Kaaslaste vanus ka väga oluline pole. Pigem ikka suhtumine ja huvid.

Sel aastal oli see köisraudtee ja maasturbusside hind kokku 54.- EUR. Et giidi juttu kuulata lisas hinnale 9.- EUR. Leidsin oma 63.- EUR kviitungi üles.
Google pildiotsingust Etna buss:https://www.google.ee/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fthumbs.dreamstime.com%2Fz%2Fbuss-touristic-etna-12139525.jpg&imgrefurl=https%3A%2F%2Fse.dreamstime.com%2Froyaltyfri-foto-buss-touristic-etna-image12139525&docid=McSIJVxYb1iL4M&tbnid=GiMPykmiUpsP0M%3A&w=1300&h=1042&itg=1&bih=894&biw=1280&ved=0ahUKEwjy5qrGjbPPAhWDXSwKHd90As0QMwgcKAEwAQ&iact=mrc&uact=8
Ehitatud Mercedes Unimog baasile. Unimog on väga tõsine tegija maastikul.

Kui vulkaan on aktiivne, siis päris ülemise põhikraatri juurde ei saa. Mingi personaalne giid viib kindlasti lähemale, kui maasturbussid. Nimelt lendab sealt välja sodi ja mürgiseid gaase. Piltide järgi pole need gaasisambad mitte kümnemeetrised vaid ikka kordades rohkem. Ma arvan, et sinna ligi ronides ei kehti ka ükski tavakindlustus. Lastega sealt platsilt ja alumisest kraatrist kaugemale ma ise kindlasti ei läheks. Vähemalt täna. Aga see info on muutuv.
Siin link vulkaani tegevusest: https://www.volcanodiscovery.com/etna/news.html

Juuni esimsetel päevadel oli üleval maasturbusside ümberkeeramise platsi juures lint ees ja edasiminek keelatud. Tehti rahvale retk ümber alumise kraatri ja siis alla tagasi. Kui muidu oli temperatuur umbes 25 kraadi, siis üleval puhus vali tuul ja oli päris jahe. Jalanõudest olid mul tavalised tossud. Seljas t-särk ja fliis. Peal keskmine tuulejope. Aga mitte mingi turukalts, ikka natuke paremad näitajad kui keskmiselt. Neist piisas aga meeldivalt soe küll ei olnud. Kui istusin kraatri servast paar meetrit allapoole tuulevarju, hakkas päikse käes lausa soe. Siis sai rahulikult kaameraga pilte teha.
Sealt varustuse rentimine sõltubki sellest, mida ise nagunii kaasa võtad. Julgen väita, et mingit erilist varustust nüüd küll vaja pole.

Turismi tipphooajal ehk tasukski midagi ette broneerida aga gondlid käivad kogu aeg ja maasturbusse on ka palju. Üks tuleb, teine läheb. Juuni alguses pole tipphooaeg ja siis osad maasturid lihtsalt seisid mitmel pool nurga taga. Alates septembrist peaks ka juba rahulik olema. Kindlasti saab sinna ka ühistranspordiga. Ei kasutanud. Mõlemal korral käisin rendiautoga. Cataniast tuli oma tund aega sõitu. Ilmaga peab ka vedama. Enamasti on mingid pilved ja nähtavust pole. Esimesel korral selle nahka läkski, et ilma keeras ära. Õhtul oli äiksetorm ja maalihked. Järgmisel päeval oli mägi suletud. Köisraudtee ei töötanud ja matkavarustust välja ei renditud. Enne tippu jõudmist vandusin siiski ilmale alla. Toona mind saatnud koera nägin ka seekord. See oli päris sürr, kuidas ta mul paar meetrit eemal sabas kõndis nagu turvamees.

Võimalusel tuleb valida selgem päev. Seekord hiilisin võimalust 5 päeva. Esimesel katsel läks üles jõudes liiga pilve. Läksin alla tagasi. Enam-vähem viimasel päeval oli mäe ümbrus pilvitu. Seekord oli meil maja renditud otse mäe jalamil ja veerand tunniga olin köisraudtee parklas. Poole tunniga olin üleval ja sain ilusat vaadet nautida. Nagu postkaart!!! Mõlemad korrad olin Etna-Süd (lõuna) poolel.
Päris palju inimesi läks kohe parklast üles välja. Lastega on see mõtetu ja ka täiskasvanu peab vähemalt keskmises vormis olema.
Lisan veel, et seal köisraudtee parklas on ikka väga korralik nännimüük püsti pandud.

Käime juba mitu aastat suvel Euroopas ja enamasti tuleb reisi pikkus üle 5000 km. Esimesel reisil olid nad 1 aasta 10 kuud vanad. Saime hakkama. Igaks juhuks tegime alustuseks ainult 10 päevase reisi.
Natuke aitab ka see, et nad on esimestest päevadest alates pidevalt autoga sõitnud.
Reisil on põhiline, et oleks huvitav ja mingid tegevused. Peatusi tuleb teha tihti. See küll võtab keskmise kiiruse alla aga vinguv laps rikub kõik ära. Kaasa tuleb võtta hunnik raamatuid, mõned armsamad mänguasjad, kaisuloomad, värvimise raamatud ja kõige tähtsama elemendina tahvelarvuti koos mängude ja multikatega. Lisaks veel läppar ja suur hunnik CD plaate. Hea kui lapsi on kaks. Nii on neil lõbusam.
Sõiduautos on tõesti päris ebamugav aga väikebussis on juba kraad lõbusam. Matkabuss tegi meie elu veel lihtsamaks. Lõunauinaku ajal saime ilusti sõita ja magama jäädi ka ruttu. Lisaks sai kõik vajaliku rahulikult kaasa võtta. Samuti oli WC ja vesi alati käepärast. Meil on aastaid autos olnud Ikeast ostetud pott. Nii väiksele on raske selgeks teha, et nüüd pead veel kümme minutit kannatama.
Tee peal sai tihti poes käidud, samuti teele jäävad vaatamisväärsused üle vaadatud. Kui kusagil oli mänguväljak, tegime pausi, et nad saaks pool tundi mürada. Mõned korrad ööbisime Poolas lausa kiirtee äärsetes parklates. Uuemates on tihti väga korralikud mänguväljakud. Saab seal õhtu lõpetada ja hommiku alustada. Lisaks peab ka olema midagi muud, mis lastele meeldib. Mõnes suuremas kaubakeskuses on ka tasulised mänguautod-lennukid.
4 aastane on juba päris asjalik. Meil on juba mitu aastat esimene suurem atraktsioon Tropical Island Berliini lähedal. Õhtul kohale, magame öö sealsamas parklas, hommikul kiire eine ja kohe basseini. Pilet on küll päris kallis. Sealsetest hindadest on juttu vastavas teemas. Õhtul kella seitsmeks on toss väljas ja kui uni tuleb, siis lastakse hommikuni välja. Seal möllamine on korralik koormus. Soe vesi ja mererand on ilmselt see, mis sellises vanuses alati peale läheb.
Esimese hooga kõik meelde ei tule. Saab veel hiljem täiendada.

Tänu Swedi konarlikule infole ei saanud krediitkaarti enne reisi kätte. Vabandati küll aga rahalist abi sellest polnud. Sain Avisest auto broneerida ja maksta siin Eestis. Aga kohapeal nõuti krediitkaarti ja ilma selleta ei mingit autot. Nii oli ka tingimustes kirjas. Läks käiku naise kaart ja mina lisajuhina lisatasu eest. See oli plaan B ja olin 99,9999% kindel, et nii juhtubki.
Kaardilt broneeritakse erinevad summad vastavalt sellele kui kõva kindlustuse võtad.