tsiki

Uus kasutaja, liitus Tripiga 8 aastat tagasi
9 meeldimist
5 postitust / 65 kommentaari
0 (0%) külastatud sihtkohta
Viimased kommentaarid

Tickets.ee laseb ilusti kõiki andmeid muuta, sh passiandmeid - logi sisse sinna lehele ja saada oma broneeringu numbri all teha vajalikud muutused. USA-sse reisides peab sul olema kindlasti õige passinumber kõikidel dokumentidel - sh pilet, ESTA jms.

ESTA võite kohe ära teha - seal saab paljusid andmeid, sh kuupäevi hiljem korduvalt muuta. ESTAt tehes võib maksta kogu pereliikmete eest sama kaardiga, lisaks on mitmekesi minnes võimalik ühel inimesel teha nö grupitaotlus, millega saab kõik ankeedid korraga ära täita ja korraga tasuda ka. Krediitkaardi tunnustega deebet üldjuhul toimib igal pool, kuid kindlasti tehke ka krediitkaart kaasa ja nagu eelkõnelejad juba mainisid, siis on hea, kui kaasas on mitu kaarti, et juhul kui ühega midagi juhtub või terminal mingil põhjusel ühe panga kaarti ei tunnista, on alternatiivid olemas - endal korduvalt sellist asja ette tulnud. Panku mina kunagi teavitanud ei ole ja kaarti pole küll ka kunagi kinni pandud, ühel korral on SEB lihtsalt helistanud ja küsinud, kas antud tehingu olen teinud mina või mitte. Auto broneerimisega on oluline teada, et tasuda tuleb sama kaardiga, millega on broneering tehtud. Majutuse osas soovitan siiski teha broneeringud ette ära, eriti kui lastega minek, sest kohapealt ostes võib vedada, aga võite ka oluliselt peale maksta. Meie oleme viimastel kordadel hotelli asemel broneerinud hoopis airbnb kaudu korteri- see sobib muidugi eelkõige siis, kui plaanite ühte kohta kauemaks jääda. Ja kindlasti ärge unustage teha kaasa korralikku reisikindlustust.

Olen väga palju reisinud, kuid minu arvates on CDG kindlasti kõige segasem lennujaam, kus ma kunagi viibinud olen. Esimest korda sinna sattudes on väga kerge eksida ja segadusse sattuda, sest info ja märgistused on küllalt segased, lisaks tuleb terminalide vahel liigelda bussidega ( just Schengenist väljast tulles), mis võtab aega. Ka on sealsed töötajad küllaltki ignorantsed abistamise osas.

Tirts - vaata sama teema eelmisele lehele - kirjeldasin seal paaris postituses oma seiklusi :). Tegemist oli Miami lendudega läbi Pariisi, piletid ostsin detsembri keskel, esimene jama oli paar päeva peale piletite ostmist. Lahendusi pakkusin ise ja pidin kogu aeg neile peale käima ( sh helistasin Ukrainasse ja Peterburgi, sest Tallinnast ei osatud mind väidetavalt aidata), et üldse midagi toimuks ja piletid muudetud saaks. Nad pigem tundusid olema seda meelt, et ma võtaks raha tagasi, kuid me ei tahtnud põhimõtteliselt raha tagasi vaid reisile minna. Kokku oli siis muutusi kolmel korral - tühistati lendusid; muudeti ooteaegu ja vedajaid...

Tere! Ka meil tickets.ee -st ostetud piletitega reisil ära käidud, kuigi pileteid/vedajat/lennuaegu muudeti kokku kolmel korral ja tegemist oli sellega päris kõvasti. Midagi lisaks Masteriga maksma ei pidanud ja muudatuste eest samuti mitte.

Panin ka tähele, et tickets.ee nõuab skänni viisast jms - kas on seda keegi reaalselt täitnud ja kui jah, siis mis sinna sisestama peab ja kas selle peab reaalselt täitma? FAQ alt lugedes on seda vaja Hiina ja Venemaale minnes, kuid pidevalt saadetakse seda nõuet mulle meilile, kuigi mul booking hoopiski USA lennule.

Mina jällegi olen USA-s väga edukalt juba aastaid toimetanud SEB pildikaardiga - ehk selle krediitkaardi funktsiooniga deebetiga. Minu omal peal ainult VISA ja sellega makstes annab ta terminalis valiku "debit" või "credit" - valida tuleb siis kindlasti "credit" ja enamikel juhtudel on see ka toiminud. Olen sellega ka rendika bronninud ja maksnud. Siiski on olnud paar juhtumit kauplustes/söögikohtades, kus seda kaarti maksma hakates makseterminal ei tunnistanud, ehk siis USA-sse minekuks tee kindlasti endale ka "päris" krediitkaart, kus on ikkagi veidi raha peal. Samuti ei ei võeta sind jutule kaardiga kui seal on "Debit" peal nagu eelpoolkõneleja ütles. Ja kindlasti tuleb autorendis maksmisel esitada sama kaart, millega broneering tehtud on.

Frankfurtis võib minna nii ja naa - lennujaam on suur ja tihti sõidutatakse seal bussidega lennukist maha ja lennule. Marokost tulles on kindlasti passikontroll ( masinat kasutades peaks kiiremini minema, samas ei pruugi, oleneb kuidas järjekorda saad). Kõik oleneb ka sellest kuhu väravasse eelmine lend maandub ja kuskohast teine läheb - ühest otsast teise on päris pikk maa lipata ning kas eelmine lend saabub õigel ajal. Teoreetiliselt peaks ja võiks jõuda kui kiiresti tegutsed. Vaata aga kindlasti tablood kui lennukist maha tuled ja ära usalda piletil olevat ja stjuardesside käest kuuldud infot - endal kogemus, kus stjuardess ütles väljudes ühe värava numbri, kuhu tablood vaatamata ka kohale jooksin ja seal selgus, et tegelikult oli värav muutunud ning jooksin sama teed tagasi, mille tõttu oleks äärepealt lennust maha jäänud.

Minu saaga see-eest jätkub - eile tuli teade, et kolmandat korda peale ostmist on taas üks lend tühistatud. Seekord pakuti, tõsi küll, kohe ka asendust, millega ma jälle nõustusin, aga kinnitust veel ma kätte saanud pole. Ehk, kui kuu aja jooksul on kolm korda juba lende muudetud/tühistatud ja reisini on veel 2,5 kuud aega, siis mis kõik juhtuda veel selle ajaga võib...? Vägisi hakkan kahtlema, kas me ikka saame üldse nende piletitega kuskile ja hullem lugu on see, et ei taha kohapealseid majutusi/rendikaid jms pileteid ka sedasi bronnida.

Küsingi selle pärast, et ostsin sealt piletid, maksin Masteriga. Maha võeti õige summa, kuid paar päeva hiljem tuli teade, et esimene lend on tühistatud ja tagasi tulles teise lennu kellaaeg niimoodi muutunud, et peame transiitlinnas algse 2 tunni asemel 10 tundi veetma. Neile helistades selgus, et firma (kodulehe andmetel Tallinnas esindus) ajab asju vaid inglise või vene keeles. Minu jaoks see iseenesest probleem ei ole, saan hakkama, kuid kulmu pani kergitama küll. Võtsin siis alguses nende online chat'i kaudu nendega ühendust, et mis saab - sealt ma suurt abi ei saanud - venekeelsed noormehed ajasid täiesti selgusetut juttu. Peale kurja kirja kirjutamist võttis minuga ühendust Peterburist tickets.ru ja seal oli vähe asjalikum naisterahvas, kes ütles, mis variandid mul on - ettepanek teine lend võtta või raha tagasi. Lendu tühistada me ei soovinud ja otsustasime riskida ning küsisin teist lendu. Vastuse ja pakkumistega venitati korralikult - tegin neile ise ettepanekuid lendude osas, mis kõik tagasi lükati ja hakkas juba mullegi tunduma, et ega me seda uut lendu ei saangi. Kulus ikka palju kõnesid ning e-maile ( lõpuks läksin juba väga konkreetseks) enne kui sain uue pakkumise uuele lennule, mis ka lõpuks kinnitati. Läksime ikkagi riski peale ja hetkel on Air France koduka andmetel kõik broneeringud kinnitatud ning kehtivad. Eks ma muljetan, kui antud teemal uudiseid on või kui on õnnestunud reisil ära käia. Kui keegi enne käib, siis ootan põnevusega uudiseid.

Vastan ise ka - ei olnud ka minul Vuelinguga natuke kõrgema kotiga probleeme.

Mina esimesel korral USA-sse minnes mõtlesin ka, et ei deklareeri oma pakki komme-küpsiseid ja viinapudelit. Sattusin aga lennukis istuma kõrvuti ühe ameeriklasega, kellega tuli jutuks ka deklareeritav kaup ning tema soovitas need ikkagi sinna lennukis jagatavasse vormi üles kirjutada, sest teoreetiliselt pidi selle eest isegi trahvi saama teha - seega panin need ikka kirja. Piiril võeti juhuslikult kohe kontrolli ka ja ametnik vaatas mu vodka ja küpsised kenasti üle ning võrdles paberil kirjutatuga - ehk hea oli, et deklarisse kirja said. Hiljem olen alati igaks juhuks kõik kirja pannud, aga kontrollitud rohkem ei ole, kui see üks kord.

Mina olen pidanud kõik oma asjad ühte kotti mahutama ( sh läpakas koos läpakakotiga) vaid Air Balticuga lennates. Kõik teised lennufirmad on lubanud lennukisse eraldi kottidega, sh ka läpakakott, käsipagasi kott/kohver ja käekott eraldi. On küll palutud check-inis ette näidata oma käsipagas ja on mõned korrad seda ka kaalutud, kuid peale AB pole kellegi selle nö ühe-koti-reegliga probleemi olnud.

Tean paari juhust oma tutvusringkonnast, kus USA piiril on küsitud emalt notariaalset volitust ja ka lapse sünnitunnistust, kui laps on teise perekonnanimega ja isa ei ole reisil kaasas. Teine lugu oli aga selline, et isa läks lapsega USA-sse ( mõlemad siis sama perenimega), kuid kuna lapse ema polnud kaasas, siis küsiti samuti lapse ema notariaalset volitust, et ta on teadlik, et laps isaga reisil on. Piiril oli sellega ikka päris palju seletamist olnud ja peale pikka ootamist nad tookord lõpuks üle piiri lasti, kuid loeti sõnad peale, et teinekord enam ärgu ilma tulgu. Seega mina isiklikult teeks ikkagi selle volituse igaks juhuks ära- parem karta kui kahetseda.

Mummumatu - Helsinkis sadamast saab lennujaama kenasti ka bussidega, olid vist nr 15 ja 615, täpselt peast ei mäleta, aga siin foorumites juttu sellest olnud - otsi. Hind oli vist 4,50 €/pilet. Kui ajaliselt vähegi sobib, siis sellega hoiab kenasti kokku, olen ise niimoodi käinud.

Kui passi kehtivuse lõpuni on vähem kui kaks aastat, siis kehtib ESTA sama kaua kui pass, sai just USA-s käidud - mehe pass kehtis selle aasta novembri keskpaigani, minu oma 2016-da aasta aprillini; mees sai ESTA selle aasta novembri keskpaigani, mina sain 2016-da aasta aprillini. Kui passi kehtivuse lõpp kehtib üle 2 aasta, siis ESTA saad maksimaalselt 2-ks aastaks.

https://help.cbp.gov/app/answers/detail/a_id/1142/~/esta---name-containing-alphabet-characters-that-are-not-in-the-american-english

Ehk pange nii nagu passis masinloetaval ribal nimi on kirjutatud ( ja seal ä ongi ae, ü on ue jne), ka lennupileteid broneerides tuleb nimi panna sellisena nagu see passis all ribal on.

Nii nagu eelkõneleja juba ütles - sina lähed kohale oma broneeringuga ja maksad selle summa, mis broneerimise ajal selle toa maksumus oli. Tubade hilisem hind sind ei puuduta. Olen bookingut palju kasutanud ja ei ole sellega kuskil probleeme olnud.

Rong väljub otse lennujaamast ja ümberistumiseta rong läks Skanderborgi küllalt tihti, päevasel ajal kord tunnis, kui ma ei eksi. Tihemini läheb ka ümberistumisega ronge - täpsemalt näha eelmise postitaja lingilt.

Sai käidud eelmisel kevadel. Asukoht on tõepoolest hea - Naama Bay keskusse hotelli ligidal olevast trepist vaid 5-10 min tee ja õhtuti vaade Naamale suurepärane. Trepp ise pole ka midagi hullu - kõnnib selle ära ka laps või vanem inimene, sest trepil eri tasandid ja vahepeal platood, kus saab hinge tõmmata. Küll tasub tähelepanelik olla, sest oli üsna lagunenud ja maas vedeles igasugust prahti ja juhtmed turritasid jne. Hotell ise oli üsna räpane ja väsinud olemisega, osa personalist oli üsna pahur - eriti kui midagi küsima läksid ja koristada väga ei viitsitud - meie vannituba oli päris õudne ning vaipa ei puhastatud ilmselt terve hotellis viibimise aja. Söök oli enamvähem - hommikusöök oli kõige kesisem, aga lõuna- ja õhtusöögilauast leidis midagi ikka. Hotellil pidi olema oma pagaritöökoda ja magusavalik oli eriti suur. Kuna keskusesse nii lühike maa, siis sai iga kell sööma minna, kui tahtmine tuli. Hotellil on ka kaks randa - üks Hadabas ja teine Naama keskuses. Buss käis teatud aegadel mõlemasse. Mõlemad rannad olid ülerahvastatud ja üsna räpased (eriti Wind Beach). Hotellil oma nö basseinibaar, vesipiibutelk ja animaatorid viimased muutusid kohati natuke tüütuks. Wi-fi oli ainult vastuvõtus ja see ka üsna kehv. Kokkuvõttes selline tavaline 3* hotell, isiklikult tagasi sinna ei läheks.

Mina olen oma kassiga lennanud juba aastaid ja korduvalt, alguses kasutasin ka 25 cm kõrgusega transpordikasti (selle leidmine oli juba omaette ooper), kuid kui EA muutis kasti lubatud kõrguse 20 cm peale, siis sellist transpordikasti enam leida ei õnnestunud ( va väikeloomade oma, kuhu kass enam sisse ei mahu) ja ostsin pehme koti. Samas on tõepoolest nõue, et loom peab saama kotis või puuris püsti seista, mis on täiesti absurdne. Olen lennanud erinevatel liinidel ja probleeme pehme kotiga pole tekkinud ( olen kohe broneerides edastanud info, et kass reisib pehmes kotis, kord ammu EA-ga läks vaidluseks sellel teemal, aga ettenägelikult oli mul broneering välja prinditud ja kaasas ja sellest ajast peale olengi selle kinnituse igaks juhuks ka prindituna kaasa võtnud). Kotti on paar korda kaalutud, seega kui loom üle lubatud kaalu ( osadel lennufirmadel 5 kg, osadel 8 kg), võib probleeme tekkida. Mulle tundub, et kotis on tal ka oluliselt parem olla, kui plastikust puuris.

Kas on keegi hiljuti Sharm Cliff Resortis olnud - paluksin värskemaid kommentaare puhtuse, söögi, ranna jms kohta.

ESTA kehtib kaks aastat. Kui ka esimesel korral sinna kõik õigesti märgitud saab ja midagi uuendama ei pea, siis kui tekib soov selle kahe aasta jooksul uuesti USAsse minna, tuleb see uuendada vastavalt uuele reisile. Uuendamine on tasuta.

Olen minagi maksnud teise inimese ESTA eest ja ei olnud see küll takistuseks ESTA väljastamisel ega huvitanud see ka kedagi. Eelpool oleva krediitkaardi arutelu koha pealt soovitan aga küll reisile kindlasti teha kaasa ka krediitkaart, sest on endalgi olnud paar juhust, kus muidu minu absoluutse lemmiku, krediitkaardi tunnusega deebetkaardiga USA-s maksta ei ei õnnestunud ( aga enamustes kohtades toimis kenasti) ja tavalise deebetkaardiga maksmise võimalus oli pigem erand, kui reegel, ehk tavalise deebeti peale ma kindlasti lootma ei jääks. Nõustun täielikult ka Hea Kurimooriga, kes ütleb, et ei ole vaja üle mõelda - hotellide, auto jm broneerimine ei ole tõepoolest midagi keerulist ning sellega peaks iga inimene, kes vähegi keelt oskab, ka kenasti hakkama saama. Omal käel broneeritud reis on minu meelest parem ka selle poolest, et on hotellide ja muu osas valikuvõimalus ning ei sõltu oma tegemistes kellestki teisest ning üldjuhul USA puhul ilmselt ka odavam, kui reisikorraldaja pakutu.