erab

Uus kasutaja, liitus Tripiga 4 aastat tagasi
12 meeldimist
4 postitust / 33 kommentaari
0 (0%) külastatud sihtkohta
Viimased kommentaarid

Broneerisime umbes kaks kuud ette. Vahepeal sai osa broneeringuid ka sobivamate vastu vahetatud. Valik sai tehtud nii, et broneerimistasu ei olnud ja tühistamisvõimalus oleks mitte rohkem kui 1 nädal enne valitud sihtkohta jõudmist. Pigem 2-3 päeva. Arvasime, et nii on kõige paindlikum, kui peaks juhtuma, et reisi jooksul mingeid marsuudimuudatusi võib ette tulla.

Esimene öömaja Are'-s suusakuurortis - pika sõidupäeva jätkuks mõnus, puhas, rahulik paik:
https://www.booking.com/hotel/se/duveds-semesterby.et.html?aid=337538;sid=2dca9c1bdcfb08dcc5da34f655a84f4c

Teine öömaja otse Atlandi ookeani rannikul - soovitan rangelt:
https://www.booking.com/hotel/no/hustadvika-gjestegard.et.html?aid=337538;sid=2dca9c1bdcfb08dcc5da34f655a84f4c

Kolmas öömaja - mätaskatusega, väga ilus koht ja kalamehed - õnged kaasa- suure järve ääres!
https://www.booking.com/hotel/no/lemonsjo-fjellstue-og-hyttegrend.et.html?aid=337538;sid=2dca9c1bdcfb08dcc5da34f655a84f4c

Neljas - arvasime, et oleme eksinud. Väike hütike on peidus linnas eramaja hoovis, kus perenaiseks-peremeheks öko-eluviisi viljelejad. Suureks ja ilusaks üllatuseks oli külmakapi ja riiulitäis hommikusööke, mis sisaldasid omatehtud mahejogurteid, mahla, moose, võid leiba ja palju muud. Kõik perenaise enda tehtud ja ökomast öko... Ja kõik see hinna sees! :
https://www.booking.com/hotel/se/prostgardsvagen-11-cabin.et.html?aid=337538;sid=2dca9c1bdcfb08dcc5da34f655a84f4c

Viies - lisaöö. Broneerisime booking kaudu eelviimases ööbimiskohas. Perenaine soovitas seda piirkonda külastada. Kui reisil kalamehed siis PS. - Rootsi haugirikkama järve ääres aga broneerides andke teada, et soovite ka paati rentida. Kaldast ei ulatu. Kõik kalavalmistamiseks vajalik kohapeal olemas :
https://www.booking.com/hotel/se/rensbo-bed-amp-breakfast.et.html?aid=337538;sid=2dca9c1bdcfb08dcc5da34f655a84f4c

P.S. reisilised Norras - võtke oma Statoili kohvikruus kaasa! Tasuta hea kohv on sellisel juhul igas Statoili jaamas garanteeritud! Proovisime järele. Toimib :)

Tere,

Kõik öömajad broneerisin enne reisi eelnevalt ära. Välja arvatud viimane, sest selgus, et olime tagasiteel kulgenud üle ootuste kiiresti. Seega võtsime ühe ööbimise veel lisaks ja vaatasime päevakese veel Rootsimaal ringi - Dalarna maakonnas, kus külastasime kuulsat Dalarna suveniirhobuste peretöökoda Färnäsis enne kui Stockholmis praamile sõitsime.
Meie reisieelarve oli juba enne reisi põhjalikult läbi kalkuleeritud ja otsustasime, et ööbimisteks kasutame peresõbralikke kohtasid, mis kindlasti peaksid võimaldama toidutegemist ja korralikku privaatset pesemistingimusi. Reisisime kolmekesi, kuid kõik ööbimiskohad oleks võimaldanud väga lahedat äraolemist ka 4-liikmelisele perele või seltskonnale. Hinnapiiriks olime seadnud ca' 80 - 90 € öö kohta. Arvestades, et pea-aegu kogu toidukraam oli endal kaasas (lisaks sai vaid paar korda puuvilju, mahla, piima ostetud...) siis ülejäänud kulud olid peamiselt kütusele, kohalike praamidega ülesõitudele.. Tänu kummaliselt väikesele kütusekulule läks reis lõpptulemusena oluliselt odavamaks, kui esialgselt planeerisime.
Kui olete huvitatud piilumast meie poolt kasutatud kohtadele, siis olen nõus seda infot jagama, sest eranditult kõikides öömajades on rahulikuma stiiliga külalised väga teretulnud.

Autopassi kohta lugesin ise ka, põgusalt juba enne reisi. Üks koht jäi pisut ebaselgeks - see siis EPS arvete saatmise kohta - arve saadetakse auto asukoha järgi selle maa keeles, kus auto registreeritud - kirjas on 17 riiki, kaasa-arvatud Läti ja Leedu, kuid Eestit märgitud pole. Jääb siis õhk-õrn lootus, et arvet ei tulegi :)
Loomulikult ei ole mul ka midagi selle vastu, et kasutatud teenuse eest maksta nagu korralikule külalisele kohane. Summa on vastuvõetav nii-kui-nii.

Kohe vaatan järele - niipalju saan kohe öelda, et kalli maa kohta nagu Norra on, tunduvad ülesõidud olema normaalse hinnaga. Vaata minu marsuudilt logi - allpool siis ülesõidud kronoloogilises järjekorras.
Halsa-Kanestraum 149 NOK
Afarnes-Solsnes 128 NOK
Eidsdal-Linge 118 NOK
Eurodes jäid siis ülesõidud vahemikku ca' 12-18 €, kui ma õigesti oma konto väljavõtet vaadates mäletan.
Ülesõit käib elavas järjekorras ilma eelneva pileti ostmiseta. Sõidad lihtsalt praamile peale ning härra astub ligi ja müüb sulle pileti. Maksad kas sulas või kaardiga. Muide - probleemivabalt saad maksta ka deebetkaardiga. Tunnelid on samuti tasulised, kuid meie marsuudil tuli kaart välja võtta vaid ühe tunneli läbimisel, kus peale tunnelit oli siis "check-out" terminal, kus samuti sai deebetkaardiga makstud. Kõikidest teistest tunnelitest läbisõidul teeb automaatkaamera sinu autost (reg. numbrist) pildi, mille alusel saadetakse hiljem arve. Kuid olen ka kuulnud, et nii mõnigi ootab oma arvet juba väga pikka aega ja on lootuse juba kaotanud seda üldse saada :)
Kui huvitab kütusekulu, siis ise arvestasin, et keskmine tuleb kogu reisi kohta ca' 7,5-8 kuid reaalsus näitab, et kõige vähem kulus kilomeetri läbimisele Norras ja seega paagitäie meetodil arvestades tuli reaalsuseks vaid 6,32 l/100 km kogu teekonna keskmiseks. Sõitsime vastavalt lubatud kiirusele auto spidomeetri järgi. Norras pole eriliselt mõtet politsei närvidel mängima hakata. Trahvid on sellised, millest sa täna kuulda ei tahaks :)

Tänan väga! Tundub päris sobiv olema. Lülitan plaani sisse :)

Tere. On samuti plaanis teist korda Horvaatiasse puhkama minna. Seekord taas minek 20.-nda augustil. Head sõbrad, palun soovitage teeäärset (E67. meeldivat ööbimiskohta Warssavi ja Tomaszow Maczowiecki vahel.

verso, me kõik mahume sinna Poola kiirteedele ära. Mina ei kavatse ka edaspidi kiiktooli jääda ja liigun Poola kiirteel edaspidigi väiksema kiirusega, kui "ette nähtud 140 km/t". Vaielda lihtsalt vaidlemise pärast - huvitav aga mitte viljakas. Sõida vasakus äärmises reas ja anna tuld!
Naudi head autot, kiirust ja seltskonda. Kiiktooli inimesed või muidu "väheste sõidukogemustega" ja kehva saani omavad liiklejad jäävad sinust paremale ja tagurpidi vastu ei liigu.

timing 1:05 alltoodud videos :)
http://www.youtube.com/watch?v=p4u0Z4OxMDY

Hea tähelepanek hea verso, aga üks pisike pisiasi siinjuures - foorumlasest autori sõiduriistaks oli ikkagi mäletatavasti ligi 20 aastane õlipõletajast Mercedes (keskmise kütusekuluga 8,4 + liitrit/ sajale....) ja meile teadmata läbisõiduga mootor aiste vahel. Ilmselt teadmata ka omanikule endale. Seega - minu isiklik arvamus ja samas läbiproovitud variant - 110 km/h on igati okei isegi Poola kiirteel, kui ma väga tihti esimesest reast välja ei "põika". Eestlased on tore rahvas ja armastavad häid ja uusi autosid aga on meiegi seas neid, kes söandavad automatku ette võtta lootuses kaasliiklejate andestusele, et olemasolev liikur just esimeses nooruses pole :)

Üldse mitte teemasse puutuv aga ei saa kuidagi ütlemata jätta .....

Lihtsalt uskumatu, milliseid häid inimesi on ikkagi olemas!!! Mul pole õrna aimu, kui paljusid Eesti tripikaid on uva-nimeline härra oma sooja nõu ja jõuga aidanud!
Uuno'le kõike kõige paremat!

... ja Augustow-ist võta ikka suund Bialystocki peale (mitte läbi Lomza)! Teekond küll natuke pikem aga samas tiba kiirem. Proovisin nädala aega tagasi ise järgi. Läksin Lomza kaudu, tulin tagasi Bialystock-i kaudu.

Salaneuvos, vaatasin hiljuti TM teste (Tehnikamaailm), kus olid vaatluse all 1,6 liitrised bensiinimootoriga (ilma turbota)sõiduautod (Ford Focus, Hyundai I30 ja mõned sama klassi masinad veel):

Reaalne MÕÕDETUD kütusekulu:

        90 - 100 - 120 km/t

Ford: 6,9 - 7,5 - 8,9 l/100
Hyundai 7,1 - 7,7 - 9,2 l/100

... niiet jah - kulu kasvab eksponentsiaalselt. Ja mitte ainult VÄIKESE mootoriga autodel :)

seega, arvan, et peaksid arvestama 5000km läbimiseka umbes 325 liitri bensiiniga ja see teeb kütusekulu eelarveks umbes 325 x 1,45 EUR = 470...500 EUR (väikese varuga)... Head reisi! :)

Tere Salaneuvos.

Möödunud augustis käisin Horvaatias (Krk- kandis). Sellel suvel naasin äsja Lõuna-Poolast. Marsuuti soovitaksin samuti nagu "tahaksreisile":

https://maps.google.ee/maps?saddr=STATOIL+Kalvarija,+87.7+km,+Kalvarija,+Leedu&daddr=Zagreb,+Horvaatia&hl=et&ll=53.120405,23.686523&spn=15.330735,43.286133&sll=50.073557,19.294924&sspn=16.384341,43.286133&geocode=FVR4PQMdPrdhASF_TtWq_jp6MClVVVUlESfhRjF_TtWq_jp6MA%3BFeMUuwIdX93zACk5zALJktZlRzGKwvsoliRFOg&oq=statoil+kalva&mra=ls&t=m&z=5

Kütusekulust. Eelmisel aastal sõitsin diiselautoga - see kulu sind ilmselt ei huvita. Sellel aastal sõitsin bensiiniautoga Rakvere - Varssavi - Krakow - Zakopane (sõit mägedes!)- Varssawi - Rakvere.
Oli kiirteid, oli ummikutes venimist, linnasõitu, mägesid - kõike oli. Autoks Volvo S40, 1.6l bensiinimootor, 74 kW. Kogu teekonna pikkus 3002 km, mille jooksul kasutas auto ära 187,6 liitrit bensiini. Keskmine kulu 6,25 l/100-le kilomeetrile. Mõõdetud "täispaagi" meetodil, sest auto kompuutreid ei usalda juba ammu. Minu autodel on nad igal-juhul kõigil nad tareeritud "juhi rõõmuks" - ehk siis näitavad ca' 0,5 liitrit reaalsest kulust vähem :) P.S. Auto tehn. andmete järgi on auto keskmine kulu 7,2 l/100-le. Usun, et kui arvestad oma auto tehnilise keskmise järgi, siis saadki teada. Pigem isegi väikese varuga. Üks asi veel. Kiirteedel ei kasutanud suurimat lubatud kiirust vaid panin püsikiiruse 110 peale lukku GPS-i järgi.

Tere. Nagu lubatud, veidi marsuudi-infot, kes lähiajal plaanivad läbi Poola lõuna suunas (Horvaatia) edasi sõita. Kuni Leedu lõpuni ei juhtunud midagi. Riia ringteel enne veehoidla poole pööramist lühiajaline liiklusseisak silla remondi tõttu. Max. 10 minutit sõiduaja pikenemist. Sealt edasi kuni Leedu viimase Statoili jaamani (87. kilomeetripost) kulges praktiliselt ühtlase kiirusega.
Alustasime Statoilist kl. 16.45 ja jõudsime Lomza'-sse (Motell Amadeus - hea!!!) 20.15 - Sõiduaeg 3,5 tundi. Teekond ise vaid ca'175 km kokku aga:
probleemid (liiklusseisakud) algasid ca'10 kilomeetrit enne Augustow'-i.
Nimelt Augustow'i esimesed 3 valgusfoori ja sellele järgnev ringristmik ei suutnud autosid piisava kiirusega läbi lasta ja seetõttu saigi edasi liigutud 500-800 meetriste lõikudena. Vastavalt siis sellele, kuidas foorid seal kauguses toimetasid. Lisa sõiduaeg - 1 tund! Augustow'-ist edasi Lomzani probleemideta. Olgugi, et rekkasid oli palju olid nad saavutanud koos sõiduautodega ühtlase liikumiskiiruse. Piisavalt suure.
Kokkuvõte. Läbi Lomza Warssawi suunas liikumine igati OK ja kiire. Probleemid tekivad hoopis varem, ka nendele, kes otsustavad Bialystocki kaudu minna.

Stardime homme, s.o. 12. aug. varahommikul Rakverest Horvaatia poole liikuma, kuid jõuame seekord ainult poolele teele. Reisi sihtpunkt Poolas Wieliczka, Zakopane ja Krakowi ümbruse vaatamisväärsused. Paari päeva pärast saan kommenteerida Poola teeolusid (remonte, ummikuid) marsuudil:

Augustow, Lomza, Ostrow-Mazowiecka, Warszawa, Czestochowa, Katowice.... sealt minu marsuut juba Krakow'-i poole.

Lähen ettenägelikult Lomza kaudu, kuna esimene ööbimine bronnitud sinna.

Tere,

Sattus pihku üks foorum samasuguse teemaga - sealt loeb välja, et keermestatud balloonidega probleeme....

http://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g294453-i1554-k6718611-Camping_gas_in_croatia-Croatia.html

Päris sama laialt saadaval ning tasuta ei ole, mis Eestis aga üldiselt levinud. Näpuharjutuseks proovi ise järele - vali piirkond, majutuse tüüp ja lisa filtrisse Wifi.... Julgen arvata, et saadaval 70% majutusasutustes. Iseasi, et kas tasuta. Tõenäoliselt tuleb sissepääsuloa eest natuke maksta.

http://www.hostelbookers.com/results/loc/dd/dst/1705/arr/2014-07-25/ngt/2/ppl/1/facilities/12/prptyp/12/

annaleena ja anaakel, aitäh soovituste eest. Lülitan nimekirja :)

Tuia, tänud info eest. Seega siis metalli peab natuke taskus kaasas olema :) Mida salkandis KINDLASTI soovitaksid külastada? Plaan kujuneb selliseks, et varahommikul Rakverest väljasõit, ööbimine Lomza kandis, järgmisel 2 päeval Wieliczka / Krakow / ...

anaakel, kas meenub, kuidas Krakowis liikusite - kas jätsite auto parklasse / tasulisse või lihtsalt kuhu juhtus, kui nt. vanalinnas ringi jalutada...? Kuidas seal parkimine korraldatud on? Poolaga kogemus puudub :)

Tere,

az, Sul on pikk ja huvitav teekond ees. Kindlasti teevad tripikad sulle ettepanekuid, mida sellel teekonnal külastada aga mina soovitaksin alustada siitsamast, tripist ja lugeda läbi mõned pikemad foorumiteemad nagu näiteks "autoga Horvaatiasse". Sealt leiad kuldaväärt soovitusi nii minekumarsuudil, kui ka tagasituleku kohta :)

http://trip.ee/content/horvaatia/lastega-juuni-teises-pooles-autoga-horvaatiasse.html

erab

Tere rexel,

Kui mahti, siis anna palun peale reisi tagasisidet, kuidas marsuut kulges. Sõitsin viimati Jurmala suunal sisenedes Riiga "sadama tagauksest" eelmise aasta lõpus. Kõik kulges suurepäraselt. Muide - ajavõit tulebki sellest, et nimetatud marsuudil on oluliselt vähem valgusfoore ja nendest tingituid võimalikke ummikuid. Läti-inimesed pole veel siiamaani "rohelise laine" eeliseid mõistnud :) P.S. ka Riia lennujaama pääsed sealtkaudu kõige probleemivabamalt, kui kella-aja peale minek.

Tere,

Aastaid tagasi käisin Riias-Jurmalas keskeltläbi 12-15 korda aastas. Ja nii 8 aastat järjest. Üks eesti rekkajuht näitas marsuudi, mis läks hinge ja kasutan siiamaani. 8 kilomeetrit pikem maa, kui minna mööda Brivibas't aga vähemalt pool tundi kiirem ükskõik mis asendist või kella-ajast. Kui sul autonavi olemas, pane vahepunktiks Garciems ja lõpp-punktiks siis Jurmala, kuhu vaja täpsemalt....
Aga selgitav linh allpool:

https://maps.google.com/maps?saddr=A1%2FE67&daddr=Garciems,+Carnikavas+novads,+L%C3%A4ti+to:J%C5%ABrmalas+pils%C4%93ta,+L%C3%A4ti&hl=et&ie=UTF8&ll=57.028774,23.956375&spn=0.322117,0.891953&sll=57.026532,23.957748&sspn=0.322136,0.891953&geocode=Fc6NZwMdEClzAQ%3BFdxWZwMd1XFxASmfw7y0GsjuRjGgsxtpP-CdEQ%3BFRvYZAMdavlnASnXADNvh93uRjFpkGRDx7kgCg&oq=garciems&mra=ls&t=m&z=11

Nael kummi! :)