Autost tagumised istmed reisil välja?

Selline küsimus tekkis..

Kui ma lähen Euroopa ringreisile sõiduautoga ja tõstan autost välja tagumised istmed (viiekohaline sõiduauto) - nii kaalu kui ka ruumi mõttes, kas võib tulla probleeme piiridel?
À la, tehnilises passis viiekohaline auto, aga kahe istmega?

Olen lugenud kommentaare, kus üle piiri pole lastud isegi siis, kui autol puuduvad tagumised porikaitsmed (minu autol pole kunagi olnudki), altkäemaks aitab välja - aga kas istmete puudumine on tõsine "rikkumine"? Või kuulub samuti "altkäemaksu" alla?

Autos on kaks reisijat, esiistmetel.

Piirkonnaks Albaania, Makedoonia, Serbia, Rumeenia jt taolised riigid.

On sellise kogemusega reisijaid?

Niikaua kui sa nende istmeteta kohtadele inimesi ei istuta ei juhtu midagi.

0
0

Käisime 2021 a suvel Poolas nii, et tagumised istmed olid kõik välja võetud ( Renault Megane ) ja põhimõtteliselt tehtud magala koos tekkide ja patjadega sinna taha :) Leedu-Poola piiril peatas meid Poola piirivalve. Uuris ja puuris igatepidi. Lasi autotulesid põlema panna jne. See, et autos oli istmete asemel magala, teda üldse ei huvitanud :) Saime ilusasti edasi sõita!

1
0

Paljudes sõiduautodel saab tagumised istmed maha käänata, et tekib taha suurem pakiruum. Näiteks meie käime reisidel kahekesi samuti tagaistmed all, nii moodustub tervet tagaosa hõlmav tasane paki- või soovi korral ka magamisruum, meie puhul elab seal ka koer. Ma ei näe põhimõttelist vahet, kas need istmed on maha keeratud või lausa välja tõstetud, pakihunniku alt neid vaevalt keegi otsima hakkab. Meil pole sellega kunagi probleemi olnud ja ega läbi tumendatud klaaside ei näegi, mis seal taga on või ei ole. Ametniku hinge sisse muidugi ei näe, aga seaduslikku põhjust norimiseks justkui ei tohiks olla.

1
1

Aastaid reisisime nii, et 7 kohaline auto oli 4 kohaliseks tehtud, ehk siis sisse jätsime istmeid nii palju, kui oli reisijaid. Ei olnud kordagi küsimusi selle kohta.

Nüüd kahekesi reisides on tagumised istmed maha keeratud ja seal on magala. Eelmisel suvel kontrolliti Poolas meid ja me autot põhjalikult, kuid selle kohta küll mingit küsimust ei olnud. Ja seda, kas istmed madratsi all sees on/ei ole, nad küll ei uurinud.

1
0

Teemaalgataja ei ole ära maininud automarki ja ka seda, kas auto keretüüp on universaal, luukpära või sedaan. Kui on näiteks universaal, siis nõustun eelkõnelejaga, et see, kas sa keerad lihtsalt istme seljatoe maha või võtad istme välja, väga suurt vahet ei ole. Sedaani puhul, kus ühendus pakiruumiga puudub, ei teki ka erilist efekti. Kui on tänapäevasem auto, siis ei pruugi istme välja võtmine olla kergemate killast. Ehk siis mina ei näe asjal väga pointi.

0
0

Juristi kretinismist kantud vastus oleks järgmine.

Iga riigi seadusandlus on sõidukite tehnonõuete detailide osas mõningate erinevustega, üldiselt aga liiguvad need nõuded nii ÜRO UNECE kokkulepete kui ka ELi õigusaktide toel ühtlustamise suunas, mis maakeeli tähendab et kui miski on lubatud Eestis, siis suure tõenäosusega on see lubatud ka mujal Euroopas ning vastupidi.

Istmetega pusimise juures on kaks aspekti - kas see on lubatud ning kui jah, siis kuidas seda tuleb teha. 'Kas' küsimusele annab vastuse Eesti mootorsõidukite tehnonõuete määrus, mille lisa 1 kood 618 ütleb et sõidu ajal kasutatavad istmed peavad vastama tootja ettenähtule ja töökorras. Nii ongi - kui tootja on ette näinud et istmed võib alla keerata ka sõidu ajal, siis nii võib teha, kui aga manuaal ütleb et sõidu ajal ei tohi istmed all olla, kuigi tegelikult isegi saaks, siis ongi nii.

Silmas tasub pidada et jutt käib alati sõitvast autost, ent isegi sel juhil pole kusagil selles tekstis keelatud istmeid ära võtta. Mingid nõuded siin muidugi on, näiteks ei tohi istmeid reeglina asetada külgsuunas, aga keeldu nende väljavõtmiseks pole (aga ka siin eeldusel et valmistaja pole sellist keeldu kehtestanud).

Teine teema on see, mis ja kuidas sinna asemele läheb. Kui teemaalgataja plaan on sinna tekkinud ruumi madratseid, välikööki, gaasiballoone jne ladustada, siis tuleb meeles pidada et vastavalt liiklusseaduse § 34 lg 6 peab sõidukis olev veos olema paigutatud, kinnitatud ja kaetud nii, et see ei ohusta inimest ega keskkonda ning ei põhjusta varalist kahju. Ehk siis kõik peab olema korralikult kinnitatud, vältimaks olukorda kus kokkupõrkel saab gaasiballoonist lendav mürsk. Kui see jääb hooletusest tegemata, siis võib põhjusega trahvi kirja saada nii Eesti kui Poola politseilt.

P.S. Porikaitsmed peavad tõesti olema, ülalviidatud tehnonõuete määruse lisa 1 kood 629. Kui tegemist just uunikumiga pole, siis mingi porikaitsmelaadne asi peaks seal kindlasti olema, vastasel juhul ei saa tänapäeval auto turuletoomiseks vajalikku tüübikinnitustki ja kui näiteks sinu auto rattast lendab kivi tagasõitja esiklaasi, siis võib kindlustus keelduda sellise kahju hüvitamisest. Aga siingi on nõuded näiteks M1 ning N2 sõidukitele üsna erinevad

6
0

Olen mööda Euroopat ilma tagumiste istmeteta reisinud 2009 aastast alates, suurepärane võimalus rohkem asju laadida ja vahepeal pikutada, Oleme isegi öösel autos maganud. Meil madrats maas, tekid, padjad. Siit Atlandi ookeanini ja Vahemereni. Piiridel on juhtunud kinnipidamisi ja Poola politsei poolt, kuid see ei ole olnud kordagi probleemiks. Julget reisimist!!

1
0

@Buldooza ja teised head vastajad

Tänud väga sisuka ja põhjaliku vastuse eest.

Sinu loetletud, kretinismist tulenevatele väidetele tuginedes (ja ka mõne eelkommenteerija poolt esitatud väidetele, kuigi tegemist oli enamasti Poolaga, mis erineb minu info põhjal üsna suuresti Balkanimaadest, eriti aga sealsest piirivalvest) tõstan ma istmed ikkagi välja ja üritan oma plaani teoks teha. Nii et jääb Sinu vastutusele kogu mu reis ;)

Tegelikult aga, mulle on kogu aeg meeldinud reisida ilma tagumiste istmeteta, autos. Enamasti reisin ma üksi või kahekesti, ja ma ei näe mitte minigusgust mõtet neil tagumistel ismetel, peale kaalu lisamise. Aga kui reis on 10 000 km pikk, siis need 50 lisakilo autos - milleks? Ainult ruumi ja kaalu raiskamine.

Aga mis puudutab neid porilapakaid, siis vaata uut Mercedest või Audit või Porshet salongis - millisel neist porilapakad tagumiste rataste kohal on? Ei ole neid, no ei ole. Pigem olid nad justnimelt "uunikumidel", nagu Moškvitsh või Lada.

Tegelikult ei ole porilapakaid ka minu autol ja ei ole kunagi olnudki, kuigi mul on üsna uus Toyota (luukpära). Ja ma pakun, et pole neid porilapakaid veel päris paljudel uutel autodel..

1
0

@VäikeLotti, siis pole muud kui edukat reisi! Ääremärkusena vaid seda et porilapakaid ma oma postituses üldse ei maininud - rääkisin porikaitsmetest, mis võivad olla kas lapaka, poritiiva või -põlle kujul. Nõutav on see et see kaitse oleks rattapinnast mitte kaugemal kui 300 mm ning maast mitte kõrgemal kui 200 (erandina 300) mm. Kõik see jutt kenasti määruse lisas kirjas. Kuidas see nõue lahendatakse, kas lapaka või madala pampriga on juba autodisaini küsimus, aga kui soov üle kontrollida, siis võib tollipulga kaasa võtta ja jumala rahuga esindusest läbi astuda. Igal juhul mul naise 2015. aasta porilapatsita MB GLC sellele vastas ning seega mingit probleemi polegi :)

2
0
Lennupakkumised
Reisikaaslased