Osale Trip.ee kampaanias ja võida 2 lennupiletit Maltale.

Vaata lähemalt siit

Järgnevale lennule mitte jõudmine

Uus kasutaja
Järgnev on teoreetiline küsimus, mis juhtub kui:
On lennud, mis ei ole samal piletil, lennud on samast lennujaamast (Dubai DXB) ja mõistliku vahega (3h). Oletame, et mis iganes põhjusel ei jõua järgmisele lennule kas siis aitab ainult rahakoti kergendamine ja kindlustus või on lennufirmadel selleks puhuks mingi oma lähenemine? Kindlasti juhtub selliseid asju lennujaamades palju ja võib juhtuda, et koju lend "järgmise lennuga" maksab rohkem, kui on vabu vahendeid. Kas sel juhul istud ja ootadki kuni suudad kuskilt raha hankida? Kindlustuses on ka see klausel, et hüvitatakse max X summa kuid mitte rohkem kui esialgne reisi maksumus. Selle esialgse summaga ilmselt uue pileti hinda ei kata.
Mine uusima kommentaari juurde
Rändur
Kui lennud pole samal piletil ja sa ei jõua jätkulennule, siis mingit kompromisslahendust kindlasti oodata pole. Selle teise lennufirma jaoks oled sa lihtsalt klient, kes ei jõudnud lennule. Põhjus (eelmine lend hilines, magasid kodus sisse, ajasid kuupäevad sassi jne) ei ole siin oluline.
Sellise riski maandamiseks ongi reisitõrkekindlustus (või siis kõrgema hinnaga flex pilet). 3 tundi on kindlasti piisav vahe, et reisitõrke puhul nõue rahuldatud saaks. Ning kulu pead sa ikka ise ennem ära tegema, pärast kindlustus kompenseerib.
Mis puudutab seda summaklauslit, siis kui see on sul reisitõrke osa kohta, siis oled sa lihtsalt sõlminud kehvadel tingimustel poliisi. Tavapoliisil on ikkagi sees ainult fikssumma ja väga heal poliisil "mõistlikud reisi jätkamise või kojusõidu kulud". Reisikindlustuse pakkujaid on Eestis palju, kuid mõistlike tingimuste pakkujaid ehk paar tükki. Erinevad välistused ja piirangud teevad poliisi küll odavamaks, kuid tihtipeale ka mõttetuks. Seetõttu tasub enne lepingusõlmimist üldtingimused rahulikult ja mõttega läbi lugeda.
Rändur
Nii see on jah, et lennufirmadel sellises olukorras vastutus puudub ja sinu reisitõrke kindlustus katab kulud sellises ulatuses, mis sa kindlustuslepingut sõlmides ise valisid. Kindel on see, et vabad vahendid peavad endal olema ja keegi mingit krediiti ei paku. Kindlasti tasub süüdlaselt vastav allkirjaga paber küsida. Viimane kord öeldi mulle Swedbanki valvetelefonilt, et kui Eestisse jõuate, siis esitage kõik tõendid ja kui tõendite kaalumisel osutub, et tegemist on kindlustusjuhtumiga, siis kompenseerime. Telefoni teel nad olukorda ei soovinud hinnata, seega ma ei saanud enne uue pileti ostmist ka kindel olla, et selle raha üldse kunagi tagasi saab. Risk jääb ikka...
Uus kasutaja
Jäin viimasest lennust maha ja ööseks olid kõik lennujaama lennufirmade kassad suletud. Mul oli ka reisikindlustus olemas, aga see mind ei aidanud, sest maha jäin lennust, sest istusin üliinimlikult liiga pikalt passikontrollis. Helistasin ekstra oma reisikindlustusfirmale öösel ja küsisin, et mida teha sellises situatsioonis. Lisaks sain teada, et kui helistan reisikindlustusfirmasse, siis kaetakse need telefonikõned teatud summa ulatuses ja ma olin eriti rahul, sest kõneminut oli väga kallis. Minu reisikindlustus korvas vaid kahjud, kui maha jäin lennust tehnilistel (lennuki tehniline põhjus, mitte minu tehniline põhjus) põhjustel, ilmastikuolude tõttu ja veel üks kolmas põhjus (ei mäleta), aga passikontroll sinna alla igatahes ei kuulu. Ootasin esimest hommikul väljuvat sama lennufirma lendu minu soovitud sihtkohta. Läksin kohe hommikul, kui selle lennufirma check-in avati, sinna check-in juurde ja ütlesin, et vot, ma jäin lennust maha ja ma rohkem midagi ei selgitanud neile igaks juhuks, sest mul polnud tahtmist midagi maksta, sest teadsin, et reisikindlustus seda ei kompenseeri. Mul ei olnud olemas plaan B-d, et mida ma siis teen, kui pean maksma. Nad ütlesid, et kui lennukis ruumi on, siis pannaksegi mind kohe esimesele lennule, mis minu sihtkohta läheb. Minult mingeid küsimusi ei küsitud ja ma ise ka midagi ei selgitanud, et miks ma ikkagi lennust maha jäin. Ma ei pidanud neile isegi oma vana piletit näitama ega ütlema, et mis kellasest lennust maha jäin, ju nad ise oma andmebaasist said mu andmed. Mulle prinditi koheselt uus boarding pass ja olingi teel oma sitkohta ja õnneks ei pidanud ma mitte midagi maksma. Ju see oleneb lennufirmast, et kas nii hästi läheb. Mul ei olnud lennupiletid sama pileti peal ja jätkulend oli ekstra eraldi ostetud ja olen väga rahul, et mul lahenes kõik mulle soodsalt. Mul oli lendude vaheline aeg 4 tundi, aga mu lend hilines tehniliste põhjuste pärast ja lisaks istusin kaua passikontrollis ja nii ma lennust maha jäingi.

Kokkuvõttes oli see mul tegelikult teine lend, millest maha jäin samal reisil. Esimesele lennule (sama reisi kolmandale lennule) ei jõudnud, sest lend hilines tehniliste põhjuste tõttu. Kõi mu piletid olid eri piletid, mitte ühel piletil lennud. Olles veel eelmises lennujaamas, ostis mu sõber mulle kiirelt uue pileti, sest oli juba selge, et jään oma viimasest sihtkohta jõudvast lennukist maha. Nii oligi, et jõudes järgmisse lennujaama, jäin sellest lennust maha, kuhu oli mul algne pilet ostetud. Sisuliselt liiga kaua passikontrollis istumise tõttu jäin maha ka sellest uuest lennupiletist, mis sõber ekstra ostis. Reisikindlustus korvas selle pileti hinna, mis uue pileti mu sõber ostis, sest maha jäin lennu hilinemise tõttu tehnilistel põhjustel. Kui sain reisikindlustusest teada, et uuest piletist mahajäämist ei kompenseerita, sest istusin lihtsalt passikontrollis, siis ma rohkem ühtegi lisakulutust teha ei tahtnud. Ma olin kogu aeg oma reisikindlustusfirmaga ühenduses, sest tahtsin olla kindel, et kulutused, mis teen, ka korvatakse.

Kui sul on reisikindlustus olemas ja jäid lennust maha nendel põhjustel, mis on sinu reisikindlustuse tingimustes lubatud, siis loomulikult peaks kindlustus uue pileti kulud korvama, kui pead ostma uue pileti või kasvõi ööseks hotelli minema. Ma küsisin oma reisikindlustuse firma käest peale seda, kui nii hätta jäin, et kui peaksin edaspidi passikontrolli tõttu maha jääma, siis kui pikk peaks olema lendude vaheline aeg, et kindlustust kasutada saaksin. Tahtsin olla kindel, et kui tõesti passikontrollis tehakse ülipikk taustauurimine, siis järgmine kord plaanin neid tagant survestada, sest nüüd tean, et passikontrollis istumine ei ole põhjus millegi korvamiseks. Oleks ma kohe passikontrollis töötajaid survestanud, poleks ma oma viimast lennust maha jäänudki. Sain vastuseks, et riikides on see erinev aeg, aga näiteks Ameerikas võiks olla lendude vaheline aeg 2,5 tundi, seda just siis, kui on koos passikontrolliga, sest siselendudel on teised ajad. Seega võib arvata, et sinu 3 tundi on piisav aeg lennule jõudmiseks. Kui oled näiteks oma lennutõrke kuludeks ise kindlustust ostes määranud, et näiteks 600eur, siis kaetaksegi kulud ainult 600eur väärtuses, kuigi su pilet võib osutuda kallimaks. Oma valikud teeme me ise, kui valime, millistel tingimustel reisikindlustust soovime. Kui oled alles Eestis ja võtsid mõne Eesti reisikindlustuse, siis uuri nendelt enne oma lendu ise järgi, et mis tingimustel kulud kaetakse ja mis on sinu õigused ja võimalused. Pole mõtet niisama asju oletada.