Paphos täna, märtsis

Praegu on kinni nii Paphose veepark kui meie hotelli bassein.

Kas keegi oskab soovitada, kus saab siiski soojemas vees kui meri ujuda?

Mida Paphosel veel teha?

Olen ette tänulik kõikidele, kes oskavad midagi vahvat soovitada :)

Võta rendiauto ja pane minema. Kui seda pole siis kahjuks naudi kohalikku baari ja arheloogilist ala mere ääres.

Kui rendikas on olemas siis üks päev Lara beach suunas. Iseenesest see on suht rand nagu rand ikka ja jõudmine eeldab Saaremaa mereäärsete teede sõiduoskust. Esimest korda Paphosel käies sõitsin läbi ja oli kaa...

Aga sinna minnes on teepeal Avakas Gorge Canyon (see kohe seal kus viisakas tee otsa saab) ja ma ei tea kuidas esimene reis selle ägedus Googlest välja ei tulnud.

Siis samas suunas mere äärde hoides on julgematele paat rannas The Edro III Shipwreck.

Said seal suunas käidud siis mingi hetk Adonis Baths Waterfalls (Jällegi Saaremaa mereäärsete kadakate vahel teede sõiduoskus ja see ainuke siin kirjeldatutest kus raha küsitakse) ja üks poole päevane trip sellisesse kohta nagu Kannaviou reservior. Minnes läbi Statose ja tagasi läbi Polemi. Näed ilusamat loodust ka veidi. Vahemaad väiksed see viimane ring kokku 60km ja normaalsed teed. https://www.cyprusisland.net/cyprus-dams/kannaviou-dam Nagu videos saadki mööda tammi jalutada ja mingis osas saad kõrval sõita

Ja ring just niipidi sest endal on kogemus tagasiteel on üks winery (pead ei anna kiiresti vaatasin Kamaterna winery vist). Ühesõnaga pole turistikas vaid ümbruskonna tegutsev ühistehas esitlusruumiga ja väga jutuka kohalikuga. Kui lahti on ja jutule saab siis näed kogu tegelikku valmistamise teemat ja igasugustest veinitestimistest jõuab kõikide muude saaduste testimiseni. Minu teine reis sealt edasi, peale paari tundi testimisi, läks ikka tunduvalt lõbusamalt kogu seltskonnale.

Offseasonil ongi basseinid enamasti tühjad või külmad sest öösel vesi jahtub kõvasti ja kütmine on kallis (sama oli nt Korful aprillis). Mõnes hotellis (Elysia Park nt) on ka sisebassein kus on veidi soojem vesi. Aga mõnes madalas lahesopis lõuna-läänerannikul võib ka ehk veidi soojemat vett leida kuid siiski kevad seal ka. Käisime eelmisel sügisel siis oli veel palav ja enamus aega kulus päevitamisele, käisime veel veinimõisas, koobastes, laevavrakki vaatamas, Blue Lagoonis ja Aphrodite allika juures (kõik lõuna-lääne pool) nüüd uuesti Aprillis minek ja võtame autoga ette Põhja osa Ghost town, Nissi beach jne ning Troodose mäe, loomaaed jäi ka nägemata, reisi lõpp Paphoses seal saab keskuses shopata ja niisama õhtust melu nautida.

Ma arvan ka. Auto tagumiku alla ja mägedesse ;)

Käisin seda Adonist vaatamas. Juga täitsa olemas aga vesi imelikult valgelt hägune. Sealsele alale sissepääs maksis vist 7.- EUR. Tegin ATV-ga tiiru ja siis see laevavrakk ja Adonis olid kavas. Mingil hetkel oli seal vraki juures 5-6 erinevat seltskonda. Seda sõitu tehaksegi kolonnis 3-8 ATV-d. Lisaks korralik kuumaastik rannikuäärsetel mullastel ja ehitusjärgus teedel. Olin lõpus nagu tolmuahv. Pool päeva maksis miski 50 Euro kanti.

Järgmisel päeval käisin mägedes maasturiga seiklemas. Juht siis irvitas, et nad seal Adonises pumpavad osa vett tagasi mäe otsa, et turistidel midagi vaadata oleks. Maasturiga Troodose mägedes on ka OK. Enamus vahendajaid müüvad ühte suuremat tegijat. Ise suutsin mingist suvalisest putkast saada muu kontakti. Sattus asjalik mees.

Famagustasse saamine väga lihtne pole. Väljaspool hooaega üksikute huvilistega trippi ette ei võeta.

Liiklus nagu Inglismaal. Samas on kõigil rendiautodel punased numbrid. Seega on kaugele näha, kes on turist ja osatakse sellega arvestada.

Käisime veebruaris Küprosel nädal aega. Ööbisime Paphoses kahes eri hotellis (muutsin reisiplaani ja loobusin Larnaca majutusest). Mõlemas hotellis oli lisaks välibasseinile ka sisebassein, mis hooajaväliselt on suur pluss, nautisime igal õhtul. Auto rentimisest otsustasime seekord loobuda parempoolse liikluse tõttu (muidu alati rendiauto kohapeal) ning võtsime Viatori kaudu päevatripi Troodos mägedesse, oli piisavalt huvitav ja jäime rahule - Aphrodite kalju, Lofou inimtühi küla, MilloMeri juga, veinidegusteerimine kohaliku tootja juures ja lõuna Omodos külas. Sattus hea giid, mis annab alati lisaväärtust. Liinibussid on mugavad ja odavad, ühel päeval sõitsime ise Limassoli, pilet 7 eur / in edasi tagasi ja teisel päeval Nicosiasse, pilet 13 eur / in edasi-tagasi. Busse väljub piisavalt mõlemas suunas ja jääb aega kohapeal ringivaatamiseks ja söömiseks. Paphose ajaloolised kohad käisime jalgsi läbi. Läksime tagasihoidlike ootustega ja leidsime huvitava ja mitmekülgse saare.

Mis valemiga neid hotelli sisebasseine leiab?? Käisin just Türgis ja mida pole, seda pole. Kahjuks pole filtrites sellist nimetust. Olen lihtsalt basseni valikusse pannud aga siis annab neid läbi lapata. Mulle ei sobi vesi alla +26 ja tavalised välibasseinid nii soojad pole

Eks tuleb lihtsalt tähelepanelikumalt hotelli infot lugeda.Ja soovitavalt mitmest kohast ning koos klientide tagasisidega. Mina näiteks leidsin sellise hotelli suht hiljuti Maltal, samas Santorinil oli hotelli kirjelduses öeldud et tegemist on kohaga kus asub ka spa, kuid viimane oli hoopis kuskil linna peal mitte hotellis.

Suht hiljuti oli sarnane kogemus ka Veneetsias, kuid teemal hommikusöök hinnas kuna kohapeal selgus et midagi sellist siiski polnud.

Lugeda tuleb tõesti aga see kulutab üksjagu aega.

SPA iseenesest on tore. Olin hotellis kus ka SPA keldrikorrusel.
Paras paroodia oli.

Hotelli infos kirjas Soome saun. Aga saunas info, et saun töötab ainult 20-22.00. Kerise juures silt, vee valamine keelatud. Tuli tibi ja valas ise vett pool liitrit. Temp oli täpselt 1 minuti 75, siis kukkus 69 peale. Neile see oli OK, sest türklased ka istusid laval. Aga ainult ujumispükstes.

Jah, seda küll, aega kulub tõesti!

Ja nagu kirjutasin, siis ega alati ka siis kindlust pole, et tegelikult ka nii on nagu hotelli kirjeldusest võib lugeda. Või on spa hoopis tasuline nagu näiteks Malta hotelle lähemalt uurides ja tähelepanelikumalt kirjeldusi lugedes mitme puhul avastasin.

Spa paroodiast meenub mulle näiteks üks prantsuse hotell kus sauna lava oli sisuliselt aukudega kuna lauad oli kas kulunenud või siis osalt üldse ära viidud.

Või siis ühe tuntud Stockholmi ujula saun kus laval istudes lugesid kohalikud ajalehti. 40 kraadiga oli see täiesti võimalik ja tehtav...

Kui rendiauto olemas, siis Türgi poolele. Lisainvesteering on liikluskindlustus 25 eur. Kui tühja paagiga lähed, saad selle hinna tasa türgis auto tankimisega. Famagusta Ghost town on minu arvates vaatamist väärt.

Marko Sell, kas käisid ise ja mis ajal? Kus ületasid piiri?

Info on vastukäiv. Osad räägivad, et Küprose numbriga üle ei saa.

Türgi poolele saab üle igal ajal, ainus tingimus, et ostad kindlustuse. Rendiautode lepingutes on klausel, et nemad ei vastuta midagi ja ise maksad, kui midagi teisel pool piiri juhtub. Mul on selja taga nelja pika Küprose-reisi kogemus, kõik korrad olen ka piiri ületanud. Soovitan soojalt, aga peate arvestama, et kui kõks juhtub, siis tegelikult ei kata seda ka türklaste kindlustus. Seega ettevaatust.
Türgi poolel on väga ägedad vanad lossid (St Hilarion, Bellapais, Buffavento, Kantara), aga kui vähegi huvi looduse vastu on, siis Dipkarpazi poolsaar ja sealsed inimtühjad rannad on jalustrabavalt lahe, kevadeti meenutab kohati Tolkieni fantaasiaid. Teed on türklastel auklikud ja sõit seetõttu aeglane, tasub varuda aega. Märtsis on vesi täiesti ujutav, 20 kraadi ringis, eriti saare idaosas.
Paphosest tasub teha lisaks Avakasele ja Lara Beachile väljasõit ka Akamasi poolsaare põhjakaldale läbi Latchi. Auto saab jätta Aphrodite matkaraja algusse, edasi on tee väikestele rendikatele liiga vilets, suured kivid on väljas ja võib põhja peale kinni jääda, aga soovi korral saab sealtsamast rentida ATV-d. Sealsed matkarajad on võrratute vaadetega ja jõukohased ka diivanikaunistustele. Ja ärge unustage veinikeldreid :)

Meelis:

Ise käisin. Jaanuar 2024. Ei mäleta seda kohta kust üle läksin. Tagasi tulin teisest kohast. Panin lihtsalt google juhendama ja nii läksingi. Igasuguse numbriga saab üle. Pigem otsiti auto ja kott põhjalikult läbi tulles tagasi Küprosele. Rendifirmast tasub üle küsida, et kas võib minna üle. Seadused lubavad, iseaasi kas rendifirma tingimused seda lubavad. Kahe erineva rendifirmaga seal kogemus olemas. Mõlemad lubavad minna, kuid jah, abi nad seal vajadusel pakkuda ei saaks.

Mul lihtsalt selline kogemus viimasest sügisest, et mitme inimesega rääkides kõlas jutt, et ei saa üle. Tundus kahtlane. Varasemad tripikate postitused ka lubasid ja neid oli mitu. Alati on võimalus, et asjad ongi muutunud.

See Türgi poole külastamise mõte tuli viimasel hetkel ja siis toona väga ei tõmmeldnud ka. Lastele meeldis ja planeerisime kohe järgmiseks sügiseks uut reisi. Seepärast nüüd uuringi varakult. Vaikselt idaneb plaan hoopis keegi Türgi poolelt palgata koos auto ja juhiga. Või siis see Larnaca mees, kes sinna reise korraldab. Saaks mingi rondi rendika, läheks hoopis ise.