Adria Airways sai uued omanikud
veigo
veigo
17. märts 2016 12:04

Kes oleks aasta tagasi osanud arvata, et ühe väikese Kesk-Euroopa riigi lennufirma omanikevahetus võiks eestlastele kuidagi korda minna? Täna oleme aga seisus, kus see uudis puudutab otseselt nii mõndagi neist, kelle lend algab Tallinna Lennujaamast.

Sellel nädalal jõudis lõpule Sloveenia rahvusliku lennufirma Adria Airways erastamisprotsess. Lennufirma uueks omanikuks on Luksemburgis registreeritud, kui reaalselt Münchenis tegutsev firmade restruktureerimisele spetsialiseerunud 4K Invest, täpsemalt selle tütarfirma AA International Aviation Holding GmbH. Mitteametlikel allikatel oli tehingu väärtuseks 100 000 eurot, kuid siia lisanduvad kapitalisüstid. Hetkel on 4K Investi omanduses 96,06 % aktsiatest, lähiajal loodetakse lennufirma üle saavutada 100 %-line kontroll.

Adria Airways on sarnaselt teiste väiksemate Euroopa lennufirmadega näinud paremaid ja halvemaid aegu. Viimased 5 aastat on olnud Adriale kannatuste rada, kus peaeesmärgiks on olnud ellujäämine. Peale mitmeid aastaid kahjumit saavutati 2014. aastal 921 000 euro suurune kasum, eelmine, 2015. aasta lõppes aga jälle 5 miljoni euro suuruse kahjumiga. Selleks aastaks loodetakse taas kasumisse jõuda.

Uus omaniku esimene samm oli välja vahetada Adria Airwaysi juhtkond ja nõukogu. Otsuste tegemine on nüüdsest täielikult sakslaste käes. Firma uueks tegevjuhiks nimetati Arno Schuster, kes lähiajal võtab töö kohalikult mehelt Mark Anžurilt. Kogu selle protsessi juures on huvitav nüanss see, et tulevane tegevjuht on jõudnud juba kinnitada, et tal puudub igasugune lennundusvaldkonnas töötamise kogemus. Loodetakse eelkõige 4K Investi olemasolevale firmade restruktureerimiskogemusele.

Uue omaniku esimeseks saavutuseks oli ametiühingu poolt 18. märtsiks planeeritud pilootide streigi ärahoidmine. Pooled on väljendanud lootust uue kollektiivlepingu osas kokkuleppele jõuda.

Suure tõenäosusega ootab osasid Adria Airwaysi töötajaid lähiajal ees koondamisteade. Sakslased on öelnud, et 150 kontoritöötajat Adria Airwaysi kokku 415 töötajast on proportsionaalselt liiga palju.

Aga siiski, kuidas puudutab see kõik meid?

4K Invest on vihjanud, et lähiajal plaanitakse Adria lennuparki lisada uusi Bombardier tüüpi lennukeid. Bombardierid (CRJ200,700 ja 900) moodustavad põhiosa ka praegusest Adria Airwaysi käsutuses olevatest lennukitest. Lisanduvad Bombardierid, mis ilmselt liisitakse, on mõeldud eelkõige tugevdama Adria Airwaysi Tallinnast lähtuvat lennuvõimekust. Lisaks on mainitud soovi koostöös Nordicaga avada Tallinnast uusi sihtkohti.

Kokkuvõttes tundub, et Adria uute omanike jaoks on Tallinna lennud äriplaani küllalt tähtis osa. Seni on Adria põhiturgudeks lisaks Sloveeniale olnud Makedoonia, Kosova ja Albaania. Eesti turu teenindamine annab neile kindlasti mahtu juurde. Iseküsimus on muidugi see, mis kvaliteedi ja hinnaga lende meile pakutakse. Trip.ee mõtleb küll patriootlikult, kuid kõik on vist tähele pannud, et soodsate lennupakkumiste rubriigis Adria Airwaysi lennud peaaegu puuduvad. Küsimus "Miks?" tuleb siin esitada pigem Nordicale.

See "Eestisse lennukite lisamine" võib tähendada ka nende 3 ex-Estonian-Airi CRJi liisimist. Kuigi väga tahaks, et oleks rohkem lennukeid ja lennuvõimalusi

0
0

Seni on räägitud, et Nordica hakkab lennukeid ise opereerima, värvid ja puha kõik olemas, aga tõepoolest, välistada ei saa ju ka seda varianti, et Adria liisib Nordica värvides lennuki koos meeskonnaga (wet-lease). Sellega oleks mõlemad oma lubadused täitnud - 4K on liisinud CRJ-tid, Nordical oleks eestikeelse pardateenindusega lennukid. Vaatame-vaatame.

0
0
Reisikindlustus – milleks? Mul on Euroopa ravikindlustuskaart!?
If Kindlustus
Sisuturundus
Reisikindlustus – milleks? Mul on Euroopa ravikindlustuskaart!?
Kuidas muuta reisifotod unustamatuteks mälestusteks?
PrintMeEasy
Sisuturundus
Kuidas muuta reisifotod unustamatuteks mälestusteks?
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased