Odavlennufirma Norwegian plaanib lende Lõuna-Ameerikasse ja Aafrikasse
veigo
veigo
16. mai 2014 12:36

Euroopa suuruselt kolmanda odavlennufirma odavlennufirma Norwegian juht Bjørn Kjos kinnitas Norra päevalehele Aftenposten antud intervjuus, et Norra odavlennufirma järgmiseks sammuks on käivitada lennud Aafrikasse ja Lõuna-Ameerikasse. Norwegian töötab praegu projekti kallal, muutmaks Hispaania suuruselt teine linn Barcelona oma uueks kauglendude baasiks. Barcelona on Norwegianile sobiv sõlmjaam, sest sealt lendab juba praegu märkimisväärne hulk inimesi nendele kontinentidele ja suured reisijatevood on just see, mis huvitab ka Norwegiani.

Norwegian saab kauglende alustada tänu sellele, et opereerib kauglende läbi kahe tütarfirma – Norras registreeritud Norwegian Long Haul AS ja Iirimaal registreeritud Norwegian Air International Ltd. kaudu. Kuna Iirimaa harul on olemas Euroopa Liidu vastav lennunduslitsents, pole vaja igale liinile eraldi litsentsi taotleda (Norra ei ole EL liikmesriik).

Võimalikke sihtkohti Kjos täpsustada ei soovinud, kuid kõige rohkem spekuleeritakse Kaplinna ja Johannesburgi üle Lõuna-Aafrika Vabariigis, Lõuna-Ameerikas oleks loomulik valik kontinendi tähtsamad sõlmjaamad nagu Rio de Janeiro Brasiilias, Buenos Aires Argentiinas, Lima Peruus ja Bogota Kolumbias. Ka lendude käivitumise aeg pole hetkel veel selge, aga eeldatavasti on vajalikud eeltööd tehtud 2016. aasta jooksul.

Oma plaanide teostamiseks on Norwegianile oluline piisava arvu reisijate ettevedamine Barcelonasse. Kuigi El Prati lennujaama läbis eelmine aasta 35 miljonit reisijat, soovib Norwegian seda veelgi kasvatada. Selle aasta 1. apriilil avas Norwegian Barcelonas oma lennubaasi, kust enamik ühendusi on hetkel erinevate Skandinaavia linnadega, lisaks veel Londoni (Gatwick), Berliini (Schönefeld), Hamburgi ja Varssaviga.

Norwegian kasutab kauglendudeks Boeing 787 Dreamliner lennukeid, mida peaks selle aasta suveks lennufirma käsutuses olema 7 tükki, 2018. aastaks juba 17 seda tüüpi lennukit. Norwegian alustas kauglendude pakkumisega 2013. aasta kevadel, kui Oslost avati liinid Bangkokki ja New Yorki. Hiljem lisandusid lennud Fort Lauderdale'i, Orlandosse, Los Angelesse ja San Fransiscosse. Köesoleva aasta juulis alustab Norwegian kauglendudega ka Londoni Gatwicki lennuväljalt, sihtkohtadeks Fort Lauderdale, Los Angeles ja New York (JFK).

Norrakate enda suhtumine Norwegianisse on vastuoluline. Ühest küljest on Norwegian justkui positiivne edulugu, kuid teisalt jõuab avalikkuse ette aina rohkem fakte Norwegiani halvast suhtumisest töötajatesse. Peale seda, kui juhtkond teatas pardapersonalile tasuta piletite jagamise lõpetamisest, jõudis paljude töötajate jaoks taluvuse piir kätte. Norwegiani juhtkond jätkas paindumatut joont ja teatas, et streigi korral suletakse kolm neljast Norras asuvast baasist (Stavanger, Bergen ja Trondheim) ning töökoha säilitamiseks tuleb kõigil kolida Oslosse. Norra ja Taani töötajate streigiplaanidele on oma toetust avaldanud ka piloodid, mis tähendab, et juba järgmine nädal võivad Norwegiani lennud Põhjamaades täielikult katkeda. Norwegiani juhtkond on ähvardanud kasutada streigimurjaid, viidates wet-leasing skeemile (lennukite rent koos teenindava personaliga). Nagu näha, hakkab lendamisest Norwegianiga kujunema potentsiaalsete reisijate jaoks eetiline dilemma. Kui vaadata Ryanairi kogemust, siis ühel hetkel võib selline suhtumine valusasti kätte maksta.

Kuidas muuta reisifotod unustamatuteks mälestusteks?
PrintMeEasy
Sisuturundus
Kuidas muuta reisifotod unustamatuteks mälestusteks?
Reisikindlustus – milleks? Mul on Euroopa ravikindlustuskaart!?
If Kindlustus
Sisuturundus
Reisikindlustus – milleks? Mul on Euroopa ravikindlustuskaart!?
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased