Ryanair lõpetab lennud Rootsi siseliinidel ja Tel Avivi
veigo
veigo
15. veebr 07:50

Ryanair on tuntud oma valuliste reageeringutega igasugusele lennuteenindust puudutavale hinnatõusule. Enamasti asutakse seejärel lihtsalt liine sulgema ja kolitakse lennukid mõnda kasumlikumasse kohta üle. Samas jälgitakse pidevalt olukorda ja vajadusel vaadatakse otsused ringi. Nii on Ryanairi puhul sageli keeruline aru saada, kas käimas on järjekordne avaliku meelsuse mõjutamiseks mõeldud draamaetendus või lihtsalt kasutatakse ettekäänet äritegevuse optimeerimiseks.

Umbes selline olukord on praegu ka Rootsis. Ryanair teatas, et alates 30. märtsist suletakse viis Rootsis siseliini Stockholm Arlandast: Luleå, Skellefteå, Visby, Malmö ja Göteborg.

Ryanair toob liinide sulgemise põhjuseks kaks tegurit:

  • Rootsi lennundusmaksu ja
  • järsult tõusnud lennujaamatasud.

Lennundusmaks juurutati Rootsis aastal 2018 ning siis oli see 60 SEK (5,30€) Euroopa-sisestel liinidel, k.a. Rootsi siseliinid. Nüüdseks on see tõusnud 76 Rootsi krooni (6,73€) peale ja seda indekseeritakse igal aastal.

Lennundusmaksust rohkemgi häirib Ryanairi see, et lennujaamatasud ja muud lennujaamadega seotud kulud on viimase 2 aasta jooksul kasvanud üle 40%. Siin vaadatakse eelkõike Swedavia poole, mis haldab Rootsis nelja lennujaama viiest, kuhu Ryanair lendab.

Ryanairi hinnangul on lennunduse kõrge maksustamine peamiseks põhjuseks, miks Rootsi kuulub Euroopas pandeemiajärgselt kõige kehvemini taastunud lennundusega riikide sekka, kus 2019. aasta tasemest on saavutatud umbes 80%.

Samas pole Ryanair märku andnud, et hakataks sulgema Arlandast toimivaid rahvusvahelisi liine, mida on omajagu. Pigem vastupidi – sel suvel avatakse kaks hooajalist liini Dubrovnikusse ja Rhodosele.

Tel Avivi lendamine peatatakse

Lennujaamatasud on probleemiks ka Tel Avivis. Kui lennufirmad on vahepeal Gaza konflikti tõttu katkestatud lennud Tel Avivi kas taastanud või taastamas, siis Ryanair peatas kõik märtsiks ja aprilliks plaanitud lennud Tel Avivi. Põhjuseks on odavlennufirmadele mõeldud terminal 1 sulgemine ning kõikide lendude ümbersuunamine kallimasse terminal 3. Iisraeli ametnike selgituse kohaselt pole hetkeolukorras eraldi odavlendudele mõeldud terminali käigushoidmine majanduslikult mõttekas ja odavlennufirmadel tuleb leppida kõrgemate lennujaamatasudega.

Siin on tegemist omapärase olukorraga, kus Iisrael ühest küljest mõtleb praegu välja igasuguseid initsiatiive ja soodustusi räsida saanud turismisektori elavadamiseks, teisalt sulgeb odavlendude terminali. Ilmselgelt on see signaal ka Wizz Airile ja easyJetile.

Kuidas muuta reisifotod unustamatuteks mälestusteks?
PrintMeEasy
Sisuturundus
Kuidas muuta reisifotod unustamatuteks mälestusteks?
Reisikindlustus – milleks? Mul on Euroopa ravikindlustuskaart!?
If Kindlustus
Sisuturundus
Reisikindlustus – milleks? Mul on Euroopa ravikindlustuskaart!?
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased