Tualettpaberi puudumine lennukis on kallis lõbu

Lendude hilinemised võivad lennufirmadele ootamatult kalliks lõbuks osutuda. British Airwaysi lennuk, mis pidi puhkajaid Londoni Gatwicki lennujaamast Barbadosele lennutama, ei saanud 5. märtsil õigeaegselt startida omapärasel põhjusel – lennukis polnud piisavalt WC-paberit. Osutus, et lennuk oli lennuks korralikult ette valmistamata ja maapealne teenindus pidi mitmeid puuduolevaid asju täiendavalt lennukisse toimetama. Lisaks tualettpaberile oli puudu näiteks ka kõrvaklappidest.

Boeing 777-200, milles on kokku 280 istekohta, väljus plaanitud kella 13:50 asemel enne seitset ja saabus Bridgetowni vastutuule tõttu 5 ja pool tundi hiljem. Vastavalt Euroopa Liidu lennureisijate õigustes sätestatule on reisijatel, kes jõuavad oma lõppsihtkohta hilinemisega kolm tundi või rohkem, õigus hüvitisele. Antud reisi puhul on see 600 eurot reisija kohta ehk võib ulatuda kuni 168 000 euroni lennukitäie reisijate kohta (eeldusel, et kõik kohad on täis). Et hilines ka tagasilend, kehtib hüvitis samas määras ka neile, kes ootasid Barbadosel tagasilendu - teine 168 000 eurot. Siia tuleb veel lisada reisijatele jagatud toidutalongide maksumus. Kaks sellist hilinemist ja arvestuslik kogukulu British Airwaysile ulatub ühe edasi-tagasi lennu kohta 330 000 euroni (kuna lennukid polnud päris täis).

See on British Airwaysil paari nädala sees juba teine kalliks minev lennuki hilinemine. Eelnevalt oli Londoni Heathrow poolt San Fransiscosse lendava Boeing 777 pardal avastatud hiir. Asenduslennuki leidmine võttis aega, ning kompensatsioonid ja muud tekkinud lisakulud ulatuvad 285 000 euroni.

Sellised viltuminekud on lennufirmadele kallid ühest küljest rahaliselt, kuid ühtlasi on see korralik mainekahju, sest Briti väljaanded ei jätnud ootajate kurje säutse kajastamata. Kuigi 600 euro peale ei pahanda vist keegi. Järgmise lennupileti raha olemas.