Balil transport

Tere tripikad!

Mul on teile küsimus seoses transpordiga Balil. Nimelt lähme 4-kesi kambaga ning dilemma tekkis, et kas üks meist teeks international drivers license või mitte. Ehk siis kas pigem rentida auto ja sõita ise või koos kohaliku juhiga? Kuidas teie kogemused selles osas on?
Mis mõistliku hinnavahemiku peaks jääma seal autorent/ koos juhiga autorent?

See meil kõigil kambast esimene kord Aasiasse, seega oleme igatpidi võhikud.

Jään soovitusi ootama. Tänud ette!

Ise sõitmiseks renditakse üldjuhul roller. Auto võetakse juhiga ning see peaks maksma u. 15-25€/päev, olenevalt siis kui pikaks ajaks võtta.

Kui plaanite auto rentida siis kindlasti on tarvis autoga sõitmisel rahvusvahelist juhiluba, mille saab teha ARK-is. Politsei on korrumpeerunud ning kui nad kinni peavad siis tahavad raha saada kuna need "rahvusvahelised" juhiload pole Indoneesia omad.
Variandid kuidas pääseda hoiatusega on täiesti olemas, tasub kasutada oma fantaasiat :)
Mind on 3 korda kinni peetud(rolleriga sõites) ning kõikidel kordadel olen senimaani pääsenud ilma trahvita(altkäemaksuta). Tasub jääda rahulikuks, kiita Balit jne ning selgitada pikalt et need rahvusvahelised juhiload on legit. Samuti pääsesin ära kui rääkisin nendele vastu eesti keeles ja ütlesin, et ei oska inglise keelt. Mingi hetk viskab neil üle ning otsivad uued turistid keda vahele võtta. Veel ideid trahvita pääsemiseks - ajakirjanik, kes kirjutab lugu Balist või näiteks Indoneesias töötav välismaalane.

Suured tänud väga asjaliku info eest!

Soovitan sulle Balil,Kutas inimest nimega Made Dodi koduleht http://madedodi,com
Meie olime (11,in,) Balil 5a, tagasi. Kasutasime Made ja tema venna teenust kahel päeval.Puhkuseks jätsime kahe tripi vahele paar päeva.Pakkus teenust uute mini-vanidega ja kahe päevaga kolistasime kogu saare vaatamisväärsused läbi.Super mees,hea inglise keel,sõbralik ja tegi täielikult ära giidi töö, mitte ei olnud ainult autojuht.Siis oli hind pea olematu.Pane coogli otsingusse Made Dodi ja leiad tema facebooki ja Tripadvisori konto.
Soovitan kindlasti.

Hoiatuseks, kui plaanite ise auto rentida: http://goo.gl/xDtUhm

Kuna te lähete esimest korda aasiasse, siis kindlasti auto koos juhiga, samuti pole mõtet Balil rolleriga aasia liikluskultuuri avastama hakata. Kuigi see liiklus on suht uimane ja üksteisega arvestav, jagub sinna igasuguseid rallimehi. Balil peab mopeedi juhtimiseks olema A kategooria ja rahvusvaheline juhiluba. Hinnad on Balil vahepeal tõusnud, nii et keskmine on ikkagi 25 EUR päev.

Mis piirkonda muidu lähete?

Me alguses oleme Seminyakis ning seejärel Ubudis. Hiljem lähme Gili saartele, seega seal enam transpordiga muret pole.
Kindlasti otsustame koos juhiga auto kasuks, sest mõned duzungli matkad nt koskede juurde kindlasti otsime koos giidiga.

Väiksed otsad nt veeparki ilmselt tasub ka takso otsida. Kas taksodega peaks ka midagi silmas pidama, et kuskile lõksu ei langeks (eriti just rahalises mõttes)?

P.S. Tänud kõigile vastanutele, väga palju targemaks olen saanud. :)

Taksosid on erinevaid aga selleks võite ka "oma" juhti kasutada, lepite enne hinna kokku ja sell viib ja ootab kus vaja.
Ma ei tea millisele saarele te lähete aga soovitan vältida Trawangani, see on täiesti mõttetu saar, pole seal ei randa ja koht ise suht räpane. https://www.flickr.com/photos/125747964@N08/albums/72157671577973466 Ise läheks hoopis Gilide asemel Lombokile, käimist rohkem ja rannad ka popimad, ainuke millega sebima peab on alkohol. Seda saab siis kohalikust baarist või taksojuhi käest küsida, hinnad samad mis meil.

Ma ei tea, mida te seal Ubudis teete aga soovitaks galeriisid külastada ja endale mõni maal hea hinnaga välja kaubelda. Nad on seal viimasel ajal natuke oma maalimist kuidagi väga kosmiliseks ja abstraktseks ajanud aga on ka väga huvitavaid maale.

Sai just see suvi omal käel käidud kahekesi esimest korda aasias ja just Balil. Ma ei ütleks, et Balil ringi liikumiseks on tingimata vaja juhti või giidi, on võimalik ka ise täiesti hakkama saada. Ise peatusime 5 päeva Ubudis ja nendeks päevadeks oli meil renditud roller. Kuna varasemalt pole rolleriga sõitnud siis esimesed tiirud tegin rahulikumal tänaval (õnneks oli meil hotell rahulikus piirkonnas). Sõitsime saare pm risti põiki läbi nii, et tagumikud olid 5ndaks päevaks valusad- see oligi ainuke negatiivne külg.

Navigeerimiseks kasutasime offline Google mapsi ja see toimis väga hästi (Google maps näitab ilusti ära kõik kosed, templid, riisiväljad ja kõikvõimalikud muud turistimagnetid). Ma ei tea, kas meil vedas, aga politseiga meil mingisugust pistmist ei olnud, 14 päeva jooksul nägime politseid vist 1 kord.

Ise rolleriga Balil ringi liikuda on omaette elamus ja meile see meeldis. Enamus vaatamisväärsustest nägime kah ära- Templid, kosed, mäed, riisiväljad.

Küsimsu kui on rahvusvaheline juhiluba BCDE aga puudub A kategooria kas see on rolleriga sõitmiseks piisav? Oskab keegi vastata?

Rolleriga sõitmiseks peab olema A kategooria.Kui sul A puudub,siis vaata oma papilatakast rahvusvahelist juhiluba ka A kategooria kohal puudub tempel. Ei usu, et nad on nii lollid, et seda ei vaata.Raha küsivad kohe kindlasti. Sellel talvel Phuketis näitasin lube kolmel korral
Üks väike trikk.Kui see papistraamat (juhiluba) niimoodi kokkumurda, et mahuks n. lühikeste pükste taskusse, siis kulub ära väljaandmise ja kehtivuse kuupäev.Kui rahvusvaheline luba on kehtiv kolm aastat, siis sakslane meie majutusest sõitis sellega juba kümnes aasta, ettenäitamisel keegi seda ei uurinud, huvitas ainult A kategooria.

Selliste idiootide nagu JanarS pärast peabki pollar iga tänava risti peal olema. Ei saa inimene nii loll olla, et oma ja teiste eluga riskides, kuskil aasias hakkab rolleri sõitu õppima. Kahju, et pole olemas seadust, mis isiku oma jutu põhjal saaks karistuse määrata.

Ei näe küll mingit vajadust juhiga autot rentida, Balil on liiklus Aasia mõistes täiesti olematu. Kui ei karda mägedes sõita, võib julgesti ise auto rentida, vulkaanide lähedal on mõned teed siiski päris ohtlikud ja GPS-i ei maksa pimesi usaldada. Paljudel rendifirmadel on päevane läbisõidupiirang ja samuti ei luba enamus ilma kirjaliku loata Javale sõita. Sellepärast ma ise rentisin sellisest kohast nagu http://www.balirentscar.com. 19 päeva Toyota Avanza't maksis aasta tagasi umbes 350 EURi. Lennujaamas autot üle andes ütles, et loomulikult võib ka Javale sõita ja enne äraminekut veel küsis, et kas mul üldiselt juhiload ka on, et ilma lubadeta on nõme sõita, peab iga kord politseile maksma. Rahvusvahelised load tuleb ka kindlasti teha (s.t. ARK-ist osta), politsei kasutab iga võimalust sult andamit nõuda ja võimalik, et mõni rendifirma ei anna ilma nendeta isegi autot kätte.

Olen sõitnud rolleriga nii Indias, Tais, Kambodzas kandnud kiivrit ja olnud ettevaatlik! Siiani pole sekeldusi olnud....Tais on liiklus minu jaoks täiesti arusaadav ja suhteliselt lihtsalt sõidetav...Indias peab vähe rohkem oskusi olema aga ka täiesti sõidetav... aga jah A lube mul tõesti pole kahjuks ..siiani pole õnneks ka politseiga sekeldusi olnud... Olen seigelnud samuti omal käel ja kaartidega ning internet on alati abiks nii vaatamisväärsuste leidmisel kui ka marsruudi planeerimisel...nii,et Punkel ma ei saa kahjuks aru millest sa räägid...et siis kui inimesel on näiteks BC kategooria ja korralik juhistaaz... ei oska ta rolleriga sõita ..?ja kedagi idioodiks sõimata pole samuti ilus...

Kui seadus(ehk ühiskondlik kokkulepe) nõuab teatud asjade tegemiseks koolitust ja selle koolituse kinnituseks vastavat dokumenti, siis nii lihtne see ongi, kui dokumenti ei ole, siis teha ei tohi. Millegipärast ei teki küsimust, kas lennukist võiks ilma langevarjuta alla hüpata, või kõrgepinge kaablit kätte võtta. Kas BC staaž teeb su klaverimängijaks? või hävituslenduriks? Mopeed, õigemini on aasias tegemist mootorrattaga, juhtimiseks on ka oskuseid vaja ja oskus ei ole ainult punni keerata vaid ka pidama saada ja seda ka kohtades, kus pidama ei saa. Mõttetu on vaielda teemal - õigustamaks potentsiaalset kujategijat.

Võibolla olen ma jube pehmo aga siiski, idioodiks sõimamist ootaks kusagil Delfi kommentaariumis. Tripis on piisavalt intelligentsed inimesed, et peaks ka ilma solvanguteta hakkama saama.

Sellise inimesega nagu Punkel pole ilmselt mõtet vaielda.....esiteks pole maailmas kõik mustvalge nagu tema maailma näeb (tegelikkuses peitub kõva kooriku all ilmselt üsna õnnetu hingeke ja bürokraadist tegelane )ja teiseks võib olla ka täiesti situatsioon kus inimesel on A kat aga liikluskultuurist ja liiklemisest ei tea inimene mõhkugi...BCDE load ja 33 aastat praktiliselt puhast sõitu ei tee mind ega ka kedagi teist klaverimängijaks aga liikluses olen näinud nii mõndagi .... ettevaatlikus (liiklussituatsioonides ohtude ettenägemine, mitte kihutamine , teeoludega arvestamine jne...) ning mõistus ja kogemus on need mida on roolides eelkõige vaja....
Sorry kõigi ees ,et asi läks teemast välja aga siinkohal ka lõpetan kodanik punkeliga sellealase vestluse....
PS! lugesin mitmest inglise keelsest foorumist , et Balil on võimalik täiesti lihtsalt endale osta ametlikud rolleri load politseijasokonnast...elame näeme

To Kroks,
Kui oled 33a, sõitnud, siis peaksid teadma, mis tähendab A-kategooria.Kui küsisid, kas BCDE on piisav, siis vastasin sulle EI OLE.
Järelikult on sul väga vedanud, et politseile vahele pole jäänud ja lube näidanud. Samas ei tea, palju sa aastas reisidel, rolluga läbi sõidad. Ise olen aastate jooksul, korda kümme pidanud rolluga sõites, lube näitama, autoga aga mitte.
Punkel on emotsionaalne. Idioodiks nimetada pole ilus, aga olen täiesi nõus, et Aasias rolluga sõitma õppimine on i.......Ja see, et inimesel on BCDE kategooria, ei ütle, et ta rolluga liikluses sõita oskab. Siis võiks ka A-kategooriaga sõita, Aasias bussijuhina v. rekkajuhina, mis seal enam vahet.

Tean mida tähendab A-kategooria ja olen kõikidel oma reisidel rolleriga sõitnud ja väga paljud inimesed on sõitnud, kes omavad BC kategooriat. Jutt sellest, et rolleriga on Aasias keerulisem kui autoga sõita ei päde. Kes seal on käinud teavad väga hästi pigem on olukord ikkagi vastupidine. Küll aga meie mootoratta lubadega minnes sinna liiklusse autoga sõitma on oluliselt suurem katsumus ja probleem. Liikluseeskirjad aasias on samuti omaette teema, kes käinud need teavad. Õnneks rekkaga või kalluriga pole pidanud sealkandis sõitma :)..Lisaks sealsed rollerid ikka päris mootoratasteks ei kvalifitseeru kui max kiirus on sirgel teel 50 km tunnis, mis on iseenest muidugi arusaadavalt päris suur ja vajab samuti kogemust ning oskust. Samas suudan ka jalgrattaga arendada kiirust 40 km tunnis ja see oleks seal palju ohtlikum ometi pole selleks seal üldse lube vaja. Nii ,et sellistele asjadele vihjasin selle mõttega ,et maailm ei ole mustvalge....omal peab ennekõike kõrvade vahel kõik korras olema.
Mis puutub Bali liikusse siis ei oska selle intensiivsuse kohta öelda aga videod mida olen näinud siis midagi eriti keerulist ei ole ja kindlasti on see rahulikum liiklus kui seda on India või Tai või Vietnami linnad...
Samuti näeb rolleriga sõites palju enam ja ka emotsioon on teine kui autosõiduga võrrelda. 100 km rolleriga nõuab sealkandis päris head pehmet istmikku ja pingutust Samas Aasias ka autoga on see ajaliselt johtuvalt liikumiskiirusest ja kohast päris pikk vahemaa. Näitkes Põhja Tai mägised piirkonnad!
Aga eks sellel teemal võib vaidlema jäädagi....
To Päike: Viimane võrdlus ei päde! Kui meil ainult A kategooriat omav inimene panna rekka rooli siis üldjuhul ta kindlasti hakkama ei saa küll aga on olukord täpselt vastupidine rekkajuhtidega . Üldjuhul suudavad nad mootorrattaga väga edukalt hakkama saada.

Ja kokkuvõtteks lisaks väike lingike http://www.brendansadventures.com/how-to-rent-a-scooter-in-bali/ mis veelkord kinnitab seda ,et ametlikult on lube vaja ilmselt on seal sama case nagu Vietnamis ja Cambodias selle politseiga...
Ehk ma pole ka eitanud, et ametlikult seal lube vaja läheb tahtsin lihtsalt uurida ja nüüd olen seda netis päris põhjalikult teinud.

Küsiks infot Jakarta lennujaama kohta. Plaan osta lennupiletid Stockholmist Jakartasse ja AirAsiaga sealt edasi Balile. Kas Jakarta lennujaamas on ok 1h 15min ümberistumiseks, kas jõuab? Lend Jakartasse jõuab 18.20 ja AirAsial see viimane lend. Või peakaks öömaja võtma ja hommikul edasi?

http://flights.indonesiamatters.com/jakarta-airport-terminals/

Ma loen siit välja, et 1h 15 min ei pruugi olla piisav aeg ümberistumiseks. Jakarta lennujaam on järjekordade poolest kurikuulus. AirAsia lennu väljumine võib ka hilineda muidugi, aga lihtsalt selle peale lootma jääda vast ei maksaks. Mul on endal lend paari nädala pärast, aega ümberistumiseks kolm tundi, aga ikka muretsen, kas jõuan. Oleksin saanud valida tund aega hilisema lennu, aga mingis meeltesegaduses ei teinud seda.

Kuule Kroks, saa juba ükskord aru, et ilma A kategooriata mopeedi juhtimine on seadusevastane. Samamoodi on mõned inimesed Taist narkotsi toonud ja pole vahele jäänud. A kategooriaks teeb mopeedi kubatuur ja võimsus ning kiirus. BC kategooria ei tee sust mootorratturit, see tuleb läbi koolituse. Olen neid arvajaid näinud küll, esimene ebastandartne olukord ja arvaja on kraavis või avariis.

Meil maandub lend 18:20 Jakartas ning viimane lend Balile läheb 21:40. Kuna meil on ka check-in pagas, muretseme kas ikka jõuame lennule. Sugugi ei tahaks Jakartasse ööseks jääda.
Tekkis küsimus, et kas kellelgi on selles osas AirAsiaga kogemusi, kui peaksime lennust maha jääma. Kas tuleb osta uued piletid või nad on valmis pileteid ka vahetama järgnevaks päevaks?

To Punkel...ei saa aru ja minu maailm ei ole mustvalge erinevalt sinu omast...et narkotsi ma vihkan ja mis see üldse siia puutub.. aga edu sulle sinu raskel teel :)

Ainsad juhid, kes Bali muidu väga normaalses liikluses ohtlikke olukordi põhjustavad, ongi turistid rolleri seljas. Sõidetakse näiteks raskes joobes, kõnniteedel, rannapromenaadil rahvamassis, turulettide vahel..minu silmis on küll tegemist konkreetselt hälvikutega.
Taksoga sõites tasub eelistada siniseid BlueBirdGroup'i autosid. Eraautodega teenust pakkuvad piraattaksistid küsivad mitmekordset hinda ning algajad turistid saavad tihti petta. Ametlikud taksojuhid üritavad ka vahel kokkuleppehinda lunida, aga siis tuleb lihtsalt öelda, et lükka enda taksomeeter käima või ma ei sõida sinuga. Mul on linnasisesed otsad restoranidesse ja randadesse läinud tavaliselt 3-5 eurot pluss vabatahtlik jootraha. Olen vaatamisväärsuste külastamiseks rentinud ka auto koos juhiga ning maksnud 30 eurot päevas, mis on ülimõistlik hind sellise teenuse eest.

Ma olin just Balil ja vaidleks reisupõnnile vastu:

Liiklus on siin hullumeelne ja teed on väga kehvad! Ma pole veel kuskil Aasias sellist liiklust näinud! (Indias pole veel käinud)!

Kui ma rendiks auto, siis ma ajaks mõne motika alla! Kui ma rendiks rolleri, siis sõidetaks mind surnuks!

Liikluses on tavaline suvaliselt sõitmine, vastassuunda vajumine, väga lähedalt möödumine, julmalt ette keeramine. Motikad ja rollerid panevad pidevalt mööda kõnniteid!

Lisaks veel need kitsad teed! Yogyakartas näiteks on liiklust umbes sama palju, aga teed on palju laiemad ja paremas seisukorras.

Võtsin Balil hotellist Tanal Lot-i külastamiseks privaat autojuhi. Sõita oli ainult 26km, aga sõit kestis 1,5 tundi! Tagasi sama kaua! Kohutav ummik ja trügimine! Sõit maksis 35 EUR - Bali ongi kallis. Aga kui te ei ole just VÄGA HEA autojuht, siis kasutage pigem kohalike teenuseid.

Eks see kehtib vist igal pool, et kõrval istuda on kordades hirmsam kui ise roolis olla. Linnaliiklusega harjub ruttu ära, koledamad on järsud mägiteed vulkaanide juures ja Amed'i kandis. Aga Balile annab ilusti ringi peale teha ka nii, et mägedesse ei sõida.

Reaper, minu arust on Vietnamis hullem liiklus. Balil on sellist üksteisega arvestavat liiklust rohkem, Vietnamis panevad rohkem silmad kinni teemat. Balil on ritsmikud ka paremini planeeritud ja ehitatud, nii et seal nagu väga sellist über kaost tekkida väga ei saagi.

Ju me siis käisime eri kohtades. Ega tõesti tervele Balile ringi peale ei teinud, ainult Denspasari läheduses olin.

Mulle jättis näiteks Saigoni liiklus arusaadavama mulje, kui Bali oma. Jah, olid ka ummikud, jah, oli rohkem motikaid, aga teed olid ka laiemad. Balil lihtsalt väga kitsad teed, kehvad T- või X-ristmikud. Valgusfoorid olid, aga neid lihtsalt ignoreeriti. Suruti jõuga vahele. Sõideti, kus sai, ka kõnniteedel.

Tere!

Isiklikult soovitan võtta auto koos juhiga, endal närvid puhkavad ja saad rahulikult loodust nautida! Meie kasutasime sellise firma teenust http://leobalidriver.com/ ja kõik sujus ladusalt. Kirjutad emaili ja mees vastab kiiresti kirjale! Terve päeva sõit kolmele inimesele kokku oli 50 eur. Ise panin reisi plaani kokku ja kirjutasin kuhu minna tahan, tema ainult sõitis! Kaardi järgi vahemaad tunduvad olevat lühikesed, aga ummikud teevad selle väga piinarikkaks ja igale poole ei jõua ühe päevaga. Seega soovitan kahe päevast trippi, kuigi ühe päevaga näeb ka ära põhilised vaatamisväärsused.

Nõustun Reaperiga. Tulin nädal tagasi sealt ja Balil ma küll ise ei sõidaks, ei rolleri ega autoga. Kuta Lombokis ja Endes (Flores) sõitsime rolleriga küll, seal oli ok, aga Baliga võrreldes on need ikka täitsa perifeeriad.

Olen nyyd ise Balil rentinud autot pàvaks koos juhiga 40 EURja pàeva ka rolleri seljas olnud....tavaline aasia liiklus...kusjuures panin tahele,et turiste austatakse rohkem kui nad rolleri seljas...jaad kuskil seisma pannakse kohati liiklus seisma' et parempooret teha.Denpasaaris peab vaga tàpselt teadma kuhu sõita...ja Ubud on tipptunnil tàpselt samasugune peatànavatel...aga muidu maapiirkonnad ja külad on vàga rahulikud...ei nàe probleemi kui aasia kogemust rohkem---ennekõike peab oskama sitatsioone ette nàha nagu igal pool ja mõistus peas ning kaine ka olema...

Kroks. Kus kohast võtsid auto juhiga? Kas hotellist või tellisid mõne soovitatud juhi ? Kus kohast kohapeal neid otsida?

Saab tellida hotelli administraatori kaudu, samuti pakuvad autojuhid end ise otse tänaval. Hind, nagu öeldud, umbes 30-40 eurot päev.

Väga hea teada.Eile võtsin ühendust tuttavate soovitatud juhiga,aga see tahtis päeva eest 800000 raha. Tundus palju ja jäi mulje,et ta polnud väga huvitatud ka. Sellisel juhul ei tõmble selles küsimuses rohkem. Tänud!

Soovitan sellist autojuhti nagu Made Sukarma- väga viisakas ja täpne inimene, kes pole ainult autojuht vaid ka suurepärane giid. http://www.balidiscoveryexperience.com. Aasta tagasi maksime päeva eest 550000 IDR

Tànaval on autot koos juhiga igal pool vòimalik rentida.nii reisputkadest kui ka autojuhid pakuvad end ise. Saab kohe keeleoskuse kindlaks teha suheldes.

Tripikad räägivad
Eesti suurim reisifoorum. Küsi siin oma küsimus või jaga häid soovitusi