Pariisi ühistransport

Maandume juunis Beauvaisi lennujaama neljapäevasel päeval ja lahkume pühapäeval (ehk 4p trip). Edasi on plaan sealt bussiga Pariisi ja Pariisis ühistranspordi erinevate võimalustega edasi. Olen oma peas plaani teinud, aga küsin mõned täpsustavad küsimused, et pilt kenasti selge oleks.

1. Beauvaisi lennujaamast Pariisi plaan minna bussiga või soovitaksite pigem rongiga? Teine oleks tunduvalt odavam, aga kuna reisime lastega, siis on mugavus pisut tähtsam kui raha. Kas on liiga mäsu Beauvaisi lennujaamast rongijaama jõuda?

Kui ostan netist aerobusi pileti ette kindlaks ajaks ja kui peaks juhtuma, et lend hilineb, siis on pekkis ja olen oma netist ostetud piletitega plindris ja pean uuesti ostma? Kuidas see ost lennujaamas välja näeks? On lihtne? Mis masinast seda ostetakse?

2. Tõmbasin IDF Mobilites äpi ja plaanin sealt Carnet 10x t+ pileti (Navigo easy pass) osta. Olen kuulnud, et 1x kehtib ka siis kui metroojaamas ümber istuda, hetkel näitab, et peaksin 2 metrooga Porte Maillot jaamast saama majutuskohta. Kas see vastab tõele või on ikka igas uues metroos järgmine pilet?

3. Kuna meil 3 täiskasvanut ja 2 last, siis kas igaüks peaks oma telefoni eraldi äpi tõmbama ja pileti ostma või saab nii, et kui mina ostan 10x, siis metroosse minnes nt valideerin mina 3x ja läheb minu 10st piletist kohe 3 maha? Sama küsimus laste kohta, et neil ju soodsam pilet ja kui mina enda telefonist selle ostan, siis kas enne valideerimist on mul vajalik seal äpis midagi muuta, et ta võtaks kaks piletit siis nö lapse piletitest?

Pigem see laste teema ongi nüüd määrav, et kui mina enda telefonist neid eraldi valideerida ei saa, siis on mõistlik juba kõigile osta paberil piletid, aga see küsimus kehtib ka paberil pileti kohta, et kui meid on mitu, siis kas ühte piletit saab metroosse minnes mitu korda valideerida, kui on soov nt 2 lapse eest seda teha? Või peab ikka mõlema lapse kohta eraldi pilet olema?

Tänud juba ette heade jagatud praktikate eest! :)

Lennujaamast rongijaama on ca 5 km. Kergliiklustee olemas, rahulikult jalutatav. Tee peale jääb McDonalds, kohvikuid, poode. Vanalinn on väga äge, oluliselt soodsam, kui Pariis ise.
Elektritõuksid olemas, aga McDonaldisist lennujaama poole neid ei ole. Uber ja Bolt tegutsesid, aga olid pigem kallid. Praegu näitab UberX tasuks 10€.
Rong on igati mugav, viib su Gare Du Nordi, ehk Montmartre kõrvale.

Ise ei ole kunagi bussi sealt kasutanud, aga see paistab toimivat nagu igal pool mujal. Hommikuti sõitis neid enne lennujaama avamist järjest 5-6 tk sisse, seega maha ei tohiks jääda.

Ühekordne pilet või siis valideerimine kehtib 90min ehk 1.5h. Võid sisse välja käia ja erineva transpordiga liigelda, millel pilet kehtib (NB-tsoonid! Metroo on alati tsoon1, trammid/rongid/bussid mitte).

Paberpiletid peavad ikka igal lapsel eraldi olema. Saadad lapse läbi ja ise majandad piletitega. Mõnel pool on ka väravad, kust töötajad suurema seltskonna/asjadega läbi lasevad, aga nad ei kipu seal su piletit valideerima. Nägin korra juhust, kus ema käruga pidi kontrollile selgitusi andma, miks tal pilet valideerimata on.

1
0

Beauvais - Pariisi shuttle pilet kehtib 12 kuud (https://www.aeroportparisbeauvais.com/en/shuttle) seega pole probleemi kui kavandatu peale ei jõua.

Olete ikka kindel et rong palju odavam? Eeldan et lähete Riia-Beauvais lennuga, mis jõuab ca kl 17:20 kohale, kui aga vaadata hindu ter.sncf.com lehel, siis need on samad mis bussiga minnes, 14-17€. Jah, mingitel aegadel on see ka 5€, ent mitte neil aegadel. Ehk siis pigem soovitaks bussi.

1
0

2022. a aprilli info:

1. Ostsime Aerobus' edasi-tagasi piletid netist ette. Oli soodsam kui osta saabudes automaadist. Busse tuli järjest ette ja väga korrektselt jagati inimesi järjekorrast nende peale. Pariisist tagasi tulles saad Beauvais lennujaama veebilehelt vaadata, mis kellast sinu lennule toovad bussid Porte Maillot'st väljuvad. (3 tundi enne väljalendu). Meie tagasilend väljus 8 paiku hommikul, see tähendas 4 ajal hotellist ööbussile minekut. "Bussijaama" kõrval kongresside palees oli ööklubi, kus samal ajal käis alles pidu :)

2. Me ostsime Navigo nädalakaardid. Selleks olid näopildid kodus paberile välja prinditud. Metroojaama kassas anti liim ja sain need Navigo Découverte kaartidele kleepida. Praegu maksab nädalapilet 30 eur, Navigo Découverte kaart 5 eur lisaks. Samas annab see vabaduse kogu IdF alal ringi sõita nii palju kui tahad: Versailles' jne. Kogu ringiliikumise kulu reisi ajal on fikseeritud.

Ei oska kommenteerida võimalust oma äpist teistele inimestele (lastele) piletite ostmist.

3. Paberil 10 piletiga carnet' olid juba siis järjest kasutuselt välja minemas, kuigi IdF veebi järgi neid nagu veel müüdakse. Eelkõige saab paberil saab osta nüüd vist ainult ühekorrapileteid metroosse/bussile/trammile ja RER pileteid peatusest peatusesse. Ühekorrapiletiga saab 2 tunni jooksul ka ümber istuda (va RERiga linnast välja sõites).

2
0

Iga ühistranspordi kasutaja eest tuleb oma pilet valideerida, metroos, bussis jne. Mitte mingil juhul ei tasu lasta end uinutada metroos avatud väravast või turnikeest ja valideerimata mööda minna. Nurga taga passivad inspektorid, kes sel kevadel kuuldavasti eriti intensiivselt reide teevad. Turistide põhjendusi, nuttu ja hala kuulda ei võeta.

1
0
Lennupakkumised
Reisikaaslased